“Ik zit aan mijn ontbijt na weer een korte nacht.

Na 2 weken weinig slapen en veel pijn voel ik me verslagen en kan niet meer. Ik schreeuw het (weer) uit naar God : “laat Uw kracht zien en grijp in, Heer, neem deze pijn van mij weg!”

Ik begin met mijn beschuitje met muisjes. Door de chemotherapie is mijn smaak wel minder geworden, maar gelukkig niet helemaal weg. Op een gegeven moment hebben mijn vrouw en ik besloten om iedere dag te zeggen dat God goed is. Ondanks alle pijn en verdriet die er is.

Het helpt ons om alles van Hem te verwachten. We hebben mogen proeven/ervaren van Gods goedheid, ook in periode van ziekte. Ik kon bij de trouwerij van mijn dochter zijn, wat genade van God is.
Ook hebben we mogen ervaren dat God bij ons is en dat Hij ons rust gegeven heeft om de moeilijke periodes te dragen.

Door die ervaringen worden we bemoedigd om op God te blijven vertrouwen en onze blik op Hem te richten en niet op de omstandigheden (hoe moeilijk dat soms ook is).”

Dit schrijft Ben Göbel, echtgenoot en vader, als ik hem vraag wat hij over deze Bijbeltekst zou schrijven.

Ik hoor Ben en zijn vrouw namelijk vaak getuigen van Gods goedheid. Ondanks de loodzware tijd waar hij in zit, geconfronteerd met 2 tumoren.

Proeven dat God goed is, zelfs als je geen smaak meer hebt door de chemotherapie.

Dit heeft te maken met het van dichtbij kennen van Gods Vaderhart.
De keuze om bewust iedere dag Gods goedheid te proeven, kan soms een enorme worsteling zijn. Zeker als je zelf of je geliefde te kampen heeft met veel pijn.
Proeven betekent stil staan. De smaak tot je door laten dringen. Leren herkennen. Benoemen.

Deze Bijbeltekst gaat verder:

“Wat een geluk heeft de mens die bij de Heer zijn toevlucht neemt.” (vraagt actie!)

In deze Psalm wordt het verder uitgelegd: “Zijn oren zijn gericht op het hulpgeroep van de rechtvaardige. Hij die het uitschreeuwt. God hoort en redt hem.

Hij heeft veel ellende, maar God redt hen daaruit. De mensen die zonder God leven, zullen uiteindelijk dood gaan, maar God verklaart de rechtvaardige niet schuldig. Hij redt zijn ziel en hij zal léven.”

Proef jij Gods goedheid?

“Proef, en geniet de goedheid van de Heer.” Psalm 34:9 (NBV)

De kruimel is ontworpen door Jaleena Simons. De tekst bij de kruimel is geschreven door Ben Göbel en Annemieke van Bochove.
(Toen ik Ben vroeg of ik zijn naam erbij mocht zetten, was zijn reactie “geen probleem. Maar alle eer aan Hém!”)

Vormgever
37
posts
Nog geen informatie beschikbaar.
Auteur
180
posts
Nog geen informatie beschikbaar.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels