Bijbels

Ben jij op zoek naar een mooie Bijbel om je te laten voeden door de Bron? Bijbels zijn er in allerlei soorten, maten, talen en vertalingen.

238 Bijbels
Bijbel (HSV) met psalmen
Bijbel (HSV) met psalmen
9789065395115
Bijbel in Herziene Statenvertaling (HSV) met een duurzaam krasvast omslag in het formaat 12x18 cm. Geschikt voor kerken, scholen en voor persoonlijk gebruik. Deze uitgave bevat de complete bijbeltekst en de berijmde psalmen 1773, enige gezangen en formulieren.
Zij Lacht studiebijbel
Zij Lacht studiebijbel
De Zij Lacht studiebijbel is de Studiebijbel in Herziene Statenvertaling in een nieuw jasje, speciaal voor vrouwen. In deze studiebijbel staat niet alleen de volledige inhoud van de Bijbel, maar ook uitgebreide commentaren, context bij ieder Bijbelboek, kaarten, illustraties, Bijbelverwijzingen, uitleg over Bijbelse feesten en tradities, tijdlijnen en meer! Met de Zij Lacht studiebijbel wordt het nog makkelijker om de Bijbel (beter) te lezen en begrijpen. Formaat: 16x24 cm
Bijbel (HSV) met Psalmen - hardcover zwart
Bijbel (HSV) met Psalmen - hardcover zwart
9789065394583
Bijbel in Herziene Statenvertaling met berijmde Psalmen 1773. Deze uitgave heeft een hardcover zwart omslag. De Bijbel wordt geleverd in een bijpassende koker en is 10x15 cm. Handzaam om mee te nemen.
Journal Bijbel
Journal Bijbel
9789065395085
De Journal Bijbel is een bijbel in de Herziene Statenvertaling met extra ruimte om persoonlijke notities te maken bij een bijbeltekst die je raakt, inspireert, motiveert. Die vanwege zijn fraaie uiterlijk gezien mag worden! De complete bijbeltekst is opgemaakt in één brede kolom. Aan de buitenzijde van iedere pagina is een brede witruimte waarop je aantekeningen kunt maken. Deze Bijbel is ook geschikt om te gebruiken voor bible journaling. Bible journaling Het papier is vrij glad en bevat geen lijntjes, ideaal voor bible journaling! Er zit een los lijntjespapier bij die je onder de pagina kunt leggen mocht je willen schrijven. Na elk bijbelboek zitten 4 extra witte pagina's en ook achterin zitten lege vellen papier. Fijn om je creativiteit zijn gang te laten gaan. Of om een keer materiaal te testen. Het papier is onder meer geschikt om te gebruiken met watercolor/aquarelverf, fineliners, gelpennen, (aquarel)potloden en pennen. Kenmerken: - Hoge papierkwaliteit - Sterke linnen omslag met afgeronde hoeken - Op elke pagina ruimte om te schrijven, tekenen en meer - Na elk bijbelboek 4 extra witte pagina’s om zelf te gebruiken - Geen schrijflijntjes, maar vrije ruimte - Met onderlegvel met schrijflijntjes Formaat: 15x22 cm
Vrouwenbijbel
Vrouwenbijbel
Christendom
Religie
9789065395214
De Vrouwenbijbel brengt bekende en minder bekende Bijbelse vrouwen voor het voetlicht en nodigt vrouwen van vandaag uit bewust te leven in afhankelijkheid van God. De vele extra’s gaan vooral in op de relatie die God met ons heeft en onze onderlinge relaties. Er is ruimte voor emoties, eerbied, blijdschap en waardering. • Verbinding tussen Bijbel en dagelijks leven • Aandacht voor bijbelse vrouwen • Eye-openers over je relatie met God • Eye-openers over je relatie met anderen • Extra’s: thema’s, inleidingen, meditaties, biografieën, encyclopedie 'Hoe waardevol is het, juist in een tijd waarin we van alles moeten, waarin veel dingen snel en vluchtig zijn, dat een Bijbeluitgave je helpt om even stil te staan bij wat je leest, de link naar je eigen leven te leggen, en door de Bijbeltekst heen je focus op God te richten.' – Hanneke Schaap-Jonker, hoofdredacteur HSV Vrouwenbijbel
Studiebijbel Het Nieuwe Leven
Studiebijbel Het Nieuwe Leven
Bijbelstudie
9789065395436
Wat betekent de Bijbel voor mij vandaag? Het nieuwe Leven helpt je bij het vinden van een antwoord op die vraag. Deze studiebijbel vertaalt de Bijbel naar de praktijk van het leven en biedt daarvoor duizenden aantekeningen, verwijzingen, uitgebreide persoons- beschrijvingen, landkaarten en informatieve artikelen. Het nieuwe Leven bevat de complete bijbeltekst in de vertaling van Het Boek, een parafrase die de geloofsinhoud van de oorspronkelijke tekst nauwkeurig weergeeft. Nu in een nieuw jasje, passend bij de nieuwe uitgaves van Het Boek! Ontzettend fijne Bijbel! Lekker groot dus meer een ‘tafelmodel’. Ik gebruik hem graag voor mijn bijbelstudies, vanwege de vele praktische commentaren over de bijbelverzen. Ook zijn de ‘persoonsbeschrijvingen’ heel interessant om te lezen. Geeft je echt inzicht over wie een persoon was, evenals zijn achtergrond en brengt zo de verhalen echt tot leven. (...) Door de uitleg bij elk bijbelgedeelte kun je écht het Woord tot je nemen en in je dagelijkse leven in de praktijk brengen. Écht een aanrader en een prachtige aanvulling op de ‘gewone’ Bijbel. - Leonie Duyster over Het nieuwe Leven
Bijbel in Gewone Taal
Bijbel in Gewone Taal
9789089121387
De paperbackeditie van de Bijbel in Gewone Taal (BGT). De Bijbel in Gewone Taal is een vertaling van de Bijbel in duidelijke taal. Deze vertaling maakt de Bijbel voor iedereen begrijpelijk. Het gebruik van gewone taal brengt de tekst dichtbij. Zo kan iedereen ervaren wat de Bijbel mensen van nu te zeggen heeft. De Bijbel in Gewone Taal is gemaakt door het Nederlands Bijbelgenootschap.
Het Boek
Het Boek
9789065395283
Voor veel mensen is de bijbelvertaling Het Boek een mooi begin van bijbellezen. We zien dat bijvoorbeeld veel jongeren deze Bijbel gebruiken. Maar ook in (missionaire) situaties waarin bijbellezen steeds minder voorkomt, is deze Bijbel begrijpelijk om te lezen en heeft zij een warme persoonlijke insteek. Het Boek is gebaseerd op bestaande bijbelvertalingen in het Engels en Nederlands. De tekst van de Bijbel wordt in eigen woorden herverteld, gedachte voor gedachte. Kortom: hét Boek om te lezen! Wat lezers zeggen over Het Boek: • praktisch: sluit aan bij het dagelijks leven • raakt het gevoel en geloof • in begrijpelijke woordkeuze en taal van nu • laagdrempelig • met een persoonlijke insteek Formaat: 12x18 cm
Elisabethbijbel
Elisabethbijbel
9789061731955
De Elisabethbijbel is een complete huisbijbel in de Willibrordvertaling. In de 11 extra kleurenkaternen staan de mooiste en meest indrukwekkende artikelen uit de lange geschiedenis van pastoraal magazine Elisabeth. Denk aan bemoedigende overdenkingen, gedichten en gebeden. De meditaties zijn geschikt voor bijbelstudie en de gedichten en gebeden goed te gebruiken voor bijvoorbeeld de opening van een vergadering. De katernen zijn thematisch gerangschikt rondom de bijbelgedeelten. De bijbel is verfraaid met prachtige natuurbeelden van Teun Veldman, de natuurfotograaf van de Elisabethbode. Ook is er aandacht voor Elisabeth Mijnhardt, de naamgeefster van het magazine, dat nu alweer zo'n 90 jaar bestaat. De Elisabethbijbel is een waardevolle en praktisch toepasbare uitgave, die aansluit bij zowel de hoogtepunten als de dieptepunten van het leven.
Bijbel in gewone taal voor jou
Bijbel in gewone taal voor jou
9789089122346
De 'Bijbel in Gewone Taal voor jou' is speciaal voor kinderen uit de bovenbouw van de basisschool. Deze Bijbel is aangevuld met extra thema’s en opdrachten en neemt kinderen mee op ontdekkingstocht. Zo komt de Bijbel dichtbij voor kinderen. Deze Bijbel ook extra materiaal om zelf aan de slag te gaan met relevante thema's en bevat o.a. leuke weetjes over populaire Bijbelse namen.Deze uitgave van de BGT is een Bijbel voor kinderen uit de groepen 6, 7 en 8 en is ook bijzonder geschikt als een waardevol afscheidscadeau van groep 8.
The Message
The Message
9789059990050
Het Nieuwe Testament in de vertaling van The Message. Een scherpgeprijsde pocketuitvoering. 'Mij zien is de Vader zien,' zegt Jezus tegen de mensen die hem volgen. Het Nieuwe Testament is het gedeelte van de Bijbel waarin je Jezus Christus, ook wel Jezus van Nazareth genoemd, leert kennen. De eerste vier boeken van dat Nieuwe Testament zijn eigenlijk vier ooggetuigenverslagen over zijn leven. De 23 boeken erna laten zien hoe het vervolgens verder ging met de boodschap van Jezus en met de mensen die zijn woorden geloofden en hun leven in navolging van hem aan God toevertrouwden. Eugene Peterson vertaalde in The Message de bijbelboeken van klassiek Grieks naar woorden en beelden in de taal van onze tijd. Hij deed dat op zo'n unieke manier dat miljoenen mensen wereldwijd de Bijbel voor het eerst zijn gaan lezen. Ervaren bijbellezers biedt zijn vertaling een nieuwe invalshoek, waardoor de boodschap die voor hen vaak overbekend is, opnieuw het hart weet te raken. Lees en ontdek zelf wie Jezus Christus is, en wie de Vader is waarover hij spreekt.
Het feest van je doop
Het feest van je doop
Dopen
9789033833281
Het feest van je doop. Een stevige cassette met drie boekjes. Een kinderbijbel met mooie illustraties en 20 bekende verhalen, een boekje vol kindergebeden en bijpassende tekeningen en een invulboek speciaal ter gelegenheid van de doop om herinneringen in op te schrijven. Een waardevol geschenk aan dopelingen en hun ouders.
Huisbijbel
Huisbijbel
Christendom
9789065390264
Bijbel in Statenvertaling. Door het grotere formaat geschikt als huisbijbel. Formaat: 16,5 x 24,5 cm Kleur: zwart Materiaal: kunstleer
NBV21  -   Bijbel   NBV21 Compact Pastel
NBV21 - Bijbel NBV21 Compact Pastel
9789089124241
Dit is de compacte editie van de NBV21. De NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé Bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron. Dit is de compacte editie van de NBV21, voor als je graag een klein formaat bijbel gebruikt. Het kleine formaat, 100 x 150 mm, maakt dat je deze bijbel gemakkelijk meeneemt, naar de kerk of naar bijbelstudie. Deze pastel-variant heeft een zacht uiterlijk en geeft een zacht gevoel. De ton-sur-ton opbouw van de zachte pastelkleuren, het fijne materiaal, gecombineerd met de subtiele schittering van het folie, maakt van deze bijbel een prachtig sieraad.
BGT Compact roze
BGT Compact roze
9789089121486
Prachtige stijlvolle roze editie van de Bijbel in Gewone Taal. Compacte editie met roze omslag met blinddruk en groen kleursnede.
Bijbel in gewone taal
Bijbel in gewone taal
9789089120885
De Bijbel in Gewone Taal als Huwelijksbijbel. De Bijbel in Gewone Taal is er nu ook in een huwelijkseditie, inclusief goudkleurig bedrukte schutbladen met woordenlijst en familieregister. De bijbel is een slag groter en heeft een stijlvol wit omslag met gouden letters. De Bijbel in Gewone Taal is een nieuwe vertaling van de Bijbel vanuit de grondteksten, gemaakt door het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG). Het is een duidelijke bijbel voor iedereen. Door de begrijpelijke taal komen bijbelverhalen dichtbij.
Bijbel (SV) met psalmen (niet-ritmisch) - met goudsnee, rits en duimgrepen
Bijbel (SV) met psalmen (niet-ritmisch) - met goudsnee, rits en duimgrepen
Christendom
Religie
9789065395023
Bijbel in Statenvertaling met psalmen, gezangen en formulieren. Deze uitgave is voorzien van goudsnee, rits en duimgrepen en wordt geleverd in beschermende koker. Formaat: 14x21 cm Kenmerken: - Geschikt voor kerkgang en thuisgebruik - Optimale leesbaarheid in meest compacte formaat dat mogelijk is - Graag gebruikt door ambtsdragers en predikanten - Prettig en handzaam formaat tussen major en huisbijbel in - Geschikt als kerkbankbijbel - Inclusief berijmde psalmen 1773 en formulieren
Bijbel (HSV) met psalmen - met goudsnee
Bijbel (HSV) met psalmen - met goudsnee
9789065395016
Bijbel in Herziene Statenvertaling met psalmen 1773, enige gezangen en formulieren. Deze uitgave is voorzien van goudsnee en twee kleuren leeslinten. De Bijbel heeft een stijlvol soepel omslag in bruin leer, afgewerkt met goudfolie en een subtiele kruis-vorm in zogenaamde 'blinddruk'. Wordt geleverd in een luxe, beschermende koker. Formaat: 14x21 cm Kenmerken: - Geschikt voor kerkgang en thuisgebruik - Optimale leesbaarheid in meest compacte formaat dat mogelijk is - Graag gebruikt door ambtsdragers en predikanten - Prettig en handzaam formaat tussen major en huisbijbel in - Geschikt als kerkbankbijbel - Inclusief berijmde psalmen 1773 en formulieren
HSV-jongerenbijbel
HSV-jongerenbijbel
9789065393739
Deze unieke uitgave bevat de complete bijbeltekst van de HSV, met daarbij heel veel extra's voor jongeren. Waaronder enkele honderden stukjes met uitleg, verwerking en verdieping, die jou als jongere handvatten geeft om de Bijbel beter te begrijpen. In ieder bijbelboek een of meerdere landkaartjes en illustraties. En tientallen kleurenfoto's. De complete Heidelbergse Catechismus is achterin opgenomen. Gebonden in een flexibel omslag die gemakkelijk open blijft liggen.
NBV21 - Compact Tijdloos
NBV21 - Compact Tijdloos
9789089124104
Dit is de compacte editie van de NBV21. Deze tijdloze variant van de NBV21 Compact is een bijbel met een flexibele band en een cognac kleur. Deze editie wordt geleverd in een beschermende koker. De Bijbel is voor veel mensen het belangrijkste boek dat er is. De Bijbel heeft voor hen diepe betekenis als bron van hoop, troost, inspiratie en verbondenheid. De Bijbel is de bron van de Joodse en christelijke geloofstraditie en heeft bovendien grote en blijvende invloed op onze cultuur. In de Bijbel staan veel bekende verhalen. Verhalen over Adam en Eva, over Abraham en Mozes, over David en Goliat. En natuurlijk over Jezus. Al eeuwenlang lezen mensen deze mooie en bijzondere verhalen, en geven die aan elkaar door. Maar je kunt de verhalen ook zien: veel verhalen uit de Bijbel zijn afgebeeld op schilderijen. De Bijbel is beschikbaar in verschillende vertalingen, de NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron. Dit is de compacte editie van de NBV21, voor als je graag een klein formaat bijbel gebruikt. Het kleine formaat, 100 x 150 mm, maakt dat je deze bijbel gemakkelijk meeneemt, naar de kerk of naar bijbelstudie. Deze tijdloze variant van de NBV21 Compact is een bijbel met een flexibele band en een cognac kleur. Het fijne materiaal ondersteunt het warme karakter van de Compact Tijdloos. Deze editie wordt geleverd in een beschermende koker. Want de Bijbel is een boek dat je leven lang mee zou mogen gaan.
Verwijsbijbel
Verwijsbijbel
De Verwijsbijbel verlaagt de drempel tot het lezen van de hele Bijbel door het Oude en het Nieuwe Testament op een bijzondere manier bij elkaar te brengen, waardoor de samenhang en de eenheid van beide Testamenten versterkt wordt. Dit gebeurt doordat teksten uit het Nieuwe Testament naast teksten uit het Oude Testament worden gezet. Daardoor is de uiteindelijke impact en vervulling van wat in het Oude Testament geopenbaard wordt te zien. Ook worden teksten die geciteerd worden uit het Oude of Nieuwe Testament, in blauw weergegeven. Op dezelfde manier worden teksten uit het Oude Testament weergegeven naast teksten uit het Nieuwe Testament, zodat de lezer de achtergrond en het fundament van de nieuwtestamentische teksten kan zien. In totaal bevat de Bijbel met verwijsteksten 1800 verbindingen tussen de beide testamenten. De Verwijsbijbel helpt bij het opdiepen van inzichten tijdens het dagelijks bijbellezen en bijbelstudie. Een Bijbel die zeer bruikbaar is aan tafel. Inzichten nodigen uit tot persoonlijk gesprek en overdenking. Deze editie is fraai gebonden in een onderscheidend omslag.
De infographic Bijbel
De infographic Bijbel
In 'De infographic Bijbel' van Karen Sawrey wordt de Bijbel getoond zoals je die nog nooit eerder hebt gezien: in infographics. In meer dan honderd illustraties wordt er inzicht gegeven in het Oude en Nieuwe Testament en komen eeuwenoude woorden tot leven. De schepping, de maten van de ark van Noach, de rijkdom van koning Salomo, de parabels van Jezus, de reizen van Paulus: alle bekende personen en verhalen komen aan bod. Dit is de Bijbel voor een nieuwe generatie.
Schoolbijbel met psalmen (niet-ritmisch)
Schoolbijbel met psalmen (niet-ritmisch)
Christendom
Religie
9789065391285
Schoolbijbel in Statenvertaling, met psalmen en 12 gezangen (niet-ritmisch) in zwarte kunstleren omslag. Formaat: 11x17 cm.

Bijbels

Bijbels zijn onmisbare boeken voor gelovigen en bieden een schat aan wijsheid, kennis en inspiratie. Of je nu een ervaren bijbellezer bent of juist pas begint met het ontdekken van de Bijbel, er zijn veel verschillende soorten Bijbels beschikbaar die kunnen helpen om jouw geloofsleven te verrijken. Bijbels zijn verkrijgbaar in verschillende vertalingen en edities. Zo zijn er Bijbels beschikbaar in hedendaags Nederlands, maar ook in meer klassieke vertalingen zoals de Statenvertaling. Ook zijn er Bijbels beschikbaar in verschillende talen, zodat ook mensen die geen Nederlands spreken toegang hebben tot de Bijbel. Daarnaast zijn er verschillende soorten Bijbels beschikbaar, zoals studie bijbels, kinderbijbels en Bijbels met uitleg en achtergrondinformatie. Een studiebijbel kan helpen om dieper in te gaan op de tekst en beter te begrijpen wat er staat, terwijl een kinderbijbel de Bijbelverhalen toegankelijk maakt voor kinderen. Bijbels met uitleg en achtergrondinformatie bieden meer context en kunnen helpen om de Bijbel beter te begrijpen en te interpreteren. Een Bijbel kan ook een mooi en betekenisvol cadeau zijn voor jezelf of anderen. Bijvoorbeeld voor een doop, communie, huwelijk of andere bijzondere gelegenheid. Er zijn ook Bijbels beschikbaar in verschillende prijsklassen, zodat er voor elk budget wel een geschikte Bijbel te vinden is. Bovendien zijn Bijbels niet alleen verkrijgbaar in gedrukte vorm, maar ook als e-book of luisterboek. Dit kan handig zijn als je onderweg bent of graag wilt luisteren naar de Bijbel in plaats van lezen. Kortom, Bijbels zijn onmisbare boeken voor gelovigen en er zijn veel verschillende soorten Bijbels beschikbaar. Of je nu een beginnende of ervaren bijbellezer bent, er is altijd wel een Bijbel die bij je past. Door het grote aanbod aan vertalingen, edities en soorten Bijbels is er voor iedereen wel een passende Bijbel beschikbaar. Of je nu op zoek bent naar een Bijbel voor jezelf of als cadeau voor anderen, er is altijd wel een geschikte Bijbel te vinden.

Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels