Boek
Zo is God
Paperback
368 pagina's
Nederlands
2021
9789051944099
Zo is God

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

In deze introductie van het christelijk geloof neemt D.A. Carson de lezer mee door het grote verhaal van de Bijbel om hem te helpen begrijpen wat hij gelooft en waarom hij dat gelooft.

De meeste mensen - zelfs de meeste christenen - weten eigenlijk niet hoe de Bijbel in elkaar zit en hoe je ermee omgaat. Hoe kunnen ze het verhaal van God - en onze plek daarin - begrijpen als ze helemaal niet vertrouwd zijn met dat verhaal? In deze introductie van het christelijk geloof neemt D.A. Carson de lezer mee door het grote verhaal van de Bijbel om hem te helpen begrijpen wat hij gelooft en waarom hij dat gelooft.

'Dit is in veel opzichten een uniek en belangrijk werk. Het kan door kerken gebruikt worden voor evangelisatiedoeleinden, omdat het de leer over God zo helder uiteenzet. En tegelijk doet het wat de catechismussen van de kerken van de Reformatie ook deden: het zet voor christenen op een rijtje wat de fundamenten zijn van hun geloof en hoe hun leven eruit ziet op grond van de Bijbel. Zorg er hoe dan ook voor dat je dit boek in handen krijgt!' Tim Keller, predikant van Redeemer Presbyterian Church in New York.

ISBN
9789051944099
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
368 pagina's
Gewicht
450 g
Afmetingen
21 cm × 14 cm × 3 cm

Meer zoals dit

Viva de kerk!
Viva de kerk!
Hoop voor de kerk, dat is wat we nodig hebben! In 'Viva de Kerk' onderzoekt Henk Stoorvogel hoe de kerk van Jezus Christus in de komende vijftien jaar aan impact kan winnen om het evangelie met kracht uit te dragen, juist in deze snel veranderende 21e eeuw. Hij kiest hiervoor een inspirerend voorbeeld: de eerste kerk in Antiochië. Naast de kerk van Jeruzalem groeide de kerk van Antiochië snel uit tot invloedrijk centrum van woordverkondiging en missionaire kiemkracht. Henk Stoorvogel bestudeerde deze kerk en kwam tot tien kenmerken die kerken helpen om vitaal te blijven en hun missie concreet te maken. Bij dit boek is materiaal voor gespreksgroepen gemaakt, zodat men in de gemeente of kerkgemeenschap samen op zoek kan naar Gods bedoeling voor de lokale kerk.
In alle redelijkheid
In alle redelijkheid
In dit boek gebruikt Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Intussen al de veertiende druk! Traditioneel staan de bestsellerslijsten vol met boeken van twijfelaars. Maar wat gebeurt er als je gaat twijfelen aan je twijfels? Jarenlang heeft Tim Keller een lijstje bijgehouden met meest geuite 'twijfels' die sceptici meebrachten naar zijn Manhattan Church in New York. En in dit boek, In alle redelijkheid, ontmantelt hij ze een voor een. Waarom is er lijden in de wereld? Hoe kan een liefhebbende God mensen naar de hel sturen? Waarom zou het christendom de waarheid in pacht hebben? Waarom worden er in de naam van God zoveel oorlogen gevoerd? Dit zijn een paar vragen waar zelfs orthodoxe gelovigen vandaag de dag mee worstelen. In dit boek gebruikt Tim Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Boeiend en overtuigend geschreven. Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Hij begon de gemeente met enkele tientallen, nu komen wekelijks meer dan 5000 mensen naar de samenkomsten.
Een kwestie van leven
Een kwestie van leven
Jongerenwerk
9789060677209
- Heeft het leven zin? _ Komt er nog iets na de dood? _ Als God er is, waar is Hij dan? _ Wat ween we eigenlijk over Jezus? _ En wat kan Hij voor ons betekenen? Allemaal vragen. En Nicky Gumbel gaat ze niet uit de weg. Hij komt met eerlijke antwoorden, in een taal die iedereen kan begrijpen. Het christelijk geloof 'saai, onwaar en achterhaald'? Integendeel! Het is avontuur. Gumbel wijst de weg naar een authentiek geloof, dat in deze tijd verrassend veel te zeggen heeft. 'Dit boek... stelt Jezus centraal: de boeiendste en aantrekkelijkste persoonlijkheid die je kunt leren kennen.' (Arnold van Heusden) 'Geloven heeft met God, maar ook met ons hele bestaan te maken. Dat wordt ons hierin wel heel duidelijk gemaakt.' (Prof. dr. C. Graafland) (Nicky Gumbel studeerde rechten in Cambridge en theologie in Oxford. Hij werkte enkele jaren als advocaat en is inmiddels al weer jaren een van de predikanten van een Anglicaanse kerk in Londen: de Holy Trinity Brompton.
De ethiek van het smokkelen
De ethiek van het smokkelen
Open Doors-oprichter Anne van der Bijl en zijn medewerkers smokkelden jarenlang talloze Bijbels naar onder meer Oost-Europa, Rusland en China. Anne wordt daarom ook wel Gods Smokkelaar genoemd. Maar… mogen christenen eigenlijk wel smokkelen? Staat er niet in de Bijbel dat ze de overheid moeten gehoorzamen? In de inleiding van De ethiek van het smokkelen maakt Anne meteen duidelijk waar hij staat: ‘Ik schrijf niet voor mensen die zeggen: je mag niet smokkelen, punt, de wet breken is zonde. Voor die mensen heb ik geen boodschap. Ze kennen de kerkgeschiedenis niet, noch de zendingsgeschiedenis, noch het werk van Bijbelvertalers en Bijbelgenootschappen. En vooral: zij kennen de Bijbel niet.’ Nog steeds ondersteunt Open Doors christenen op manieren die vaak niet door lokale of nationale overheden worden goedgekeurd. Vijandschap tegenover God, Zijn gemeente én de Bijbel is van alle tijden. Ook wij kunnen ermee geconfronteerd worden, in ons eigen land of over de grens. Daarom is dit boek uit de jaren 70 ook nu relevant. Hoe radicaal durf jij te zijn in je keuze voor God? Deze heruitgave van De ethiek van het smokkelen is de eerste van een serie van 7 heruitgaven van boeken van Anne van der Bijl die wij samen met Open Doors realiseren. De andere titels zijn: De strijd om Afrika, En God bedacht Zich, Als je leven je lief is!, Tijd voor helden, Bouwen in een verscheurde wereld en De roeping.
Alle dagen
Alle dagen
Mattheüs 28:20
9789051945218
Met zijn ongedwongen stijl en persoonlijke toon laat Arie van der Veer keer op keer heel aansprekend zien wat een bepaalde Bijbeltekst voor mensen van nu te zeggen heeft. Alle dagen - Bijbels dagboek Dit nieuwe Bijbelse dagboek bevat 365 prachtige overdenkingen van de bij zeer velen zo geliefde ds. Arie van der Veer. Net als op de televisie weet hij in zijn teksten in een paar zinnen zijn lezers te raken. Met zijn ongedwongen stijl en persoonlijke toon laat hij keer op keer heel aansprekend zien wat een bepaalde Bijbeltekst voor mensen van nu te zeggen heeft. Zo geeft hij voor elke dag van het jaar een bemoedigend woord en een boodschap die er echt toe doet, in het licht van de belofte van Jezus: 'Ik ben met jullie, alle dagen.' In 'Alle dagen' is rekening gehouden met alle bijzondere momenten in het kerkelijk jaar. Het is behalve voor persoonlijk lezen en mediteren ook heel goed te gebruiken voor openingen van kerkelijke vergaderingen, kringbijeenkomsten en dergelijke. Met behulp van een register op Bijbelteksten zijn specifieke overdenkingen te vinden. Verder bevat het boek een uitgebreide lijst van Bijbelteksten die bij bijzondere gelegenheden van toepassing zijn. En er is achterin ook een aantal kindergebeden opgenomen. Ds. Arie van der Veer (1942) was Christelijk Gereformeerd predikant in Nieuwe Pekela en Zwolle. Van 1990 tot 2008 was hij voorzitter van de Evangelische Omroep. Hij was in de loop der jaren vaak op tv te zien en te horen, bijvoorbeeld in 'Nederland zingt'.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels