Boek
Dochters van Eva
Paperback
246 pagina's
Nederlands
2018
9789492959003
Dochters van Eva

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Het is een verdieping voor de vrouw, een boek om in te lezen, uit te leren en samen te bespreken. Dit boek is een uitnodiging aan moeders, maar ook vaders om van Gods woord werk te maken.

‘Dochters van Eva’ gaat over de taak van de vrouw binnen de bijbelse context. Gertruud Bakker is geïnteresseerd in de joodse geschriften, zoals Talmoed en Midrasj. Ze probeert vanuit de Hebreeuwse grondtekst de belangrijke rol van de vrouw binnen het huwelijk, gezin en de samenleving te doorgronden. Dit boek kijkt verder dan de algemene kennis over de vrouw binnen het christelijke denken. Wat is Gods bedoeling met het opvoeden van kinderen? Wat zegt de bijbel ons vanuit het Hebreeuws over vrouwen als Ruth, Esther, Maria en andere sterke vrouwen? Spreuken 31, een lofrede op de vrouw, wordt uitvoerig onder de loep genomen en doorgetrokken naar de praktische invulling voor de vrouw vandaag de dag. Het is een verdieping voor de vrouw, een boek om in te lezen, uit te leren en samen te bespreken. Dit boek is een uitnodiging aan moeders, maar ook vaders om van Gods woord werk te maken. Kinderen te onderwijzen uit Zijn woord en er tijd en ruimte voor te maken, zodat er een stevige basis onder hun leven wordt gelegd.

ISBN
9789492959003
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
246 pagina's
Gewicht
354 g
Afmetingen
21 cm × 14,5 cm × 1,8 cm

Meer zoals dit

De Joodse jezus
De Joodse jezus
Onze ogen worden geopend voor de joodse context van Jezus. Heeft u zich nooit afgevraagd waarom we naar de bergen moeten kijken of daar onze hulp vandaan komt zoals Psalm 123 ons vertelt? Is Jezus echt ruw tegen de Syro-Fenicische vrouw? Wat gebeurde er nu werkelijk aan het kruis? Dit boek benadert deze en andere verhalen met een andere, een Hebreeuwse bril op. Daardoor krijgen ze een nieuwe dimensie. Parels komen boven en zelfs Zacheüs, de tollenaar, heeft een nieuw jasje aan. Door te kijken naar de Hebreeuwse context laat de auteur een ander licht schijnen op de verhalen uit de bijbel. Waarbij ze zeker niet wil zeggen dat ze de waarheid in pacht heeft. Het kan een aanvang zijn om met een open oog en een kritische blik naar de woorden van Jezus te kijken. Het boek verfrist je geloofsleven en maakt het rijker. De verhalen worden afgesloten met vragen waardoor het geschikt is voor bijbelstudiegroepen of persoonlijke studie. De joodse Jezus leest als een spannend boek. Laat u verrassen!
Gezegend is zij
Gezegend is zij
Gezegend is zij is een boek voor jonge vrouwen die in het dagelijks leven keuzes willen maken voor Jezus, maar zich soms afvragen: 'Hoe dan?' 'Laat niemand u minachten vanwege uw jeugdige leeftijd, maar wees een voorbeeld voor de gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in geest, in geloof en in reinheid.' - 1 Timotheüs 4:12 Met deze tekst als drijfveer behandelt Jolien allerlei thema's die spelen in het leven van jonge vrouwen die voor God willen gaan. Jolien beantwoordt jouw vragen over jongens en seksualiteit, vertelt over haar struggles met social media en het volgen van je roeping en deelt haar gedachten over een persoonlijke relatie met Jezus. In ieder hoofdstuk motiveert ze waarom jij gezegend bent als je kiest voor Hem. Jolien (22) studeerde Human Resource Management en wil mensen graag helpen om hun talenten te benutten en het beste in hen naar boven te halen. Naast schrijven fotografeert ze graag - al meerder bruiloften werden door haar camera vastgelegd. Ook denkt ze graag mee over de PR & Communicatie voor o.a. een christelijke boekwinkel.
Ontmoetingen met God
Ontmoetingen met God
Nabijheid
9789083114958
Is het je weleens opgevallen dat het in de Bijbel altijd mannen zijn die de bergen in trekken om God te ontmoeten? Zelden horen we over vrouwen die dat doen, en we weten wel waarom - toch? De vrouwen waren veel te druk met hun dagelijkse bezigheden! Zij konden hun baby's niet in de steek laten, noch hun huis, tuin, of de duizenden andere verantwoordelijkheden, voor een ontmoeting met God. Ben jij als vrouw ook zo vaak op zoek naar een moment dat daar rustig of heilig genoeg voor is? Laat je dan bemoedigen door de verrassende waarheid die Priscilla in dit boek laat zien: God komt in de Bijbel juist Zélf naar vrouwen toe. Gewoon daar waar we zijn, tijdens onze gewone, dagelijkse bezigheden. Laat je hart openen om God te zien in de gewone dingen. Hij is bij je!
Manna voor elke dag
Manna voor elke dag
Israël & Jodendom
9789083080758
Manna voor elke dag is een dagboek volgens de Bijbelse kalender met 354 dagen inspiratie, informatie, Bijbelteksten en ruimte om dingen op te schrijven. In deze full color uitgave staan tevens 51 prachtige foto's en wordt uitleg gegeven over de Bijbelse feesten. Iedere vrijdag is er een verwerking van een gastschrijver uit Israël (of verbonden met Israël). Een dagboek dat individueel gebruikt kan worden, maar ook zeer geschikt is om als echtpaar of gezin te lezen. 'Sinds ik me ben gaan verdiepen in wat nou eigenlijk Gods ritme is, heb ik prachtige dingen geleerd. In dit boek ga ik samen met jullie en met het volk Israël op ontdekkingsreis. Verbonden met alle generaties, met Gods kinderen wereldwijd, met de kerk door alle tijden heen en met dat wonderlijke en o zo koppige volk Israël waar ik mezelf zo vaak in herken. Uit Egypte bevrijd worden, zwerven door de woestijn, wonderen en tekenen meemaken, maar ook veel eenzaamheid en verlatenheid kennen. Momenten van grote vreugde en jaren van intens verdriet. Eén ding staat vast: God blijft Dezelfde, Hij die was, die is en die komen zal.'
Het Hebreeuwse Koninkrijk van God
Het Hebreeuwse Koninkrijk van God
Hoe moet je de Bijbel lezen, te beginnen bij Genesis? Stromingen als intelligent design en creationisme gaven Gertruud Bakker onbevredigende antwoorden. De schepping als tempel en blauwdruk voor ons leven. Wat hebben Ananias, Safira en het Koninkrijk van God met elkaar gemeen en waarom werden ze zo zwaar gestraft? Wat betekent het als we zien dat ‘de Tabernakel’ de blauwdruk voor ons leven is? Waarom is Genesis 1 het fundament voor ons geloofsleven en hoe kun je dit scheppingsverhaal anders lezen, zonder iets af te doen van Gods grootheid als Schepper van deze wereld? Gertruud Bakker is een schatgraver. Ze helpt je op weg om op een andere manier de Bijbel te lezen. Ze benadert de teksten met een Hebreeuwse bril op. Hebreeuws is een associatieve taal. Het verbindt de ene gedachte met de andere. Daarnaast is het een figuratieve taal met voor iedereen herkenbare beelden. Zo opent de auteur andere deuren en laat je zien dat de Bijbel een eenheid is die Gods Eenheid weerspiegelt. Laat je meenemen in haar zoektocht. Het kan het begin zijn om met een open blik en hart naar Bijbelse verhalen te kijken. De hoofdstukken worden afgesloten met vragen waardoor je het persoonlijk kunt gebruiken, maar het is ook geschikt voor bijbelstudiegroepen. Van Gertruud Bakker verschenen eerder ‘Dochters van Eva’ en ‘De Joodse Jezus’. Ook ontwierp ze een prachtige agenda voor 2021.
Dichterbij
Dichterbij
9789083176598
‘Dichterbij’ is een gedichtendagboek, dat je iedere dag een stukje dichter bij de Vader brengt. Het helpt je om echt even stil te staan, zonder in gedachten alweer verder te rennen. Jacomien Bouwman neemt je een jaar lang mee door de Bijbel. Haar verfrissende gedichten/overdenkingen laten je nadenken en je wordt bemoedigd om door te gaan. Ze hoopt en bidt dat alle geschreven woorden je hart en je gedachten mogen vullen met Zijn liefde, je handen en voeten met Zijn kracht, je ziel met Zijn vrede en je tijd met Zijn rust. Om je te brengen op die plek waar Hij DICHTERBIJ is dan ooit! Een waardevol boek voor jezelf of om weg te geven aan iemand anders.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels