Boek
De vijf gewoontes
Paperback
240 pagina's
Nederlands
2019
9789059991514
De vijf gewoontes

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Hoe kan ik meer impact hebben op de jongeren in mijn gezin, kerk, school of omgeving? Wat kan ik doen om écht verschil te maken? Mensen met impact leven vijf gewoontes uit. Door wie zij zijn en door wat zij uitleven kunnen zij een krachtige verandering teweegbrengen in het leven van jongeren. Iedereen kan deze vijf gewoontes uitleven, ongeacht persoonlijkheid, leeftijd, talenten of aangeboren vaardigheden. Als jij je inzet om je deze gewoontes eigen te maken, zal de positieve invloed op de jongeren in jouw leven onvermijdelijk zijn. Elk van de vijf gewoontes wordt geïllustreerd met inspirerende verhalen, de nieuwste wetenschappelijke inzichten en dagelijkse oefeningen. Of je nu meer positieve invloed wilt hebben als ouder, verschil wilt maken in jouw kerk, op school of in jouw omgeving, de gewoontes in dit boek zullen je helpen dit doel te bereiken. Daarnaast vind je in het boek de link naar een praktisch werkboek, een assessment om je voortgang te meten en een online training. "Een must-read voor iedereen die met jongeren aan de slag wil." Bram Rebergen, directeur Youth for Christ Nederland

ISBN
9789059991514
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
240 pagina's
Gewicht
576 g
Afmetingen
22 cm × 17,2 cm × 1,8 cm

Meer zoals dit

Zwerfster voor God
Zwerfster voor God
Met nauwelijks bij haar leeftijd passende energie reisde zij de wereld rond. Zij heeft in meer dan zestig landen en in de meest uiteenlopende situaties over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus verteld. Zij was al over de vijftig, toen zij haar missie begon. Omdat ze een schuilplaats bood aan de Joden, kwam ze tijdens de Tweede Wereldoorlog in een concentratiekamp terecht. Ze beloofde de Heer de rest van haar bestaan in zijn dienst te stellen, als ze het kamp zou overleven. Ze hield zich aan die belofte en werd een "Zwerfster voor God". In meer dan zestig landen heeft ze mensen verteld over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus. Dit boek geeft een indruk van de bijzondere taak die God haar had gegeven. Zij vertelt over mensen in uiteenlopende situaties, wier leven veranderde door de lessen uit de Bijbel ter harte te nemen. Op haar reizen bracht zij troost, hoop en nieuw perspectief in het leven van duizenden. Op een dag ontmoette zij haar voormalig kampbewaker, die om vergeving vroeg. De Heer gaf haar de kracht hem vergevend de hand te reiken. "Zwerfster voor God" is een vervolg op de bestseller "De Schuilplaats".
Leiderschap vanuit de oorsprong
Leiderschap vanuit de oorsprong
In Leiderschap vanuit de oorsprong neemt Henk Stoorvogel je mee naar de oerverhalen van de mens, verhalen die staan opgeschreven in het bijbelboek Genesis. Meteen al in Genesis 1:26 lezen we dat God spreekt: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over…’ God zegt feitelijk: We maken mensen naar ons beeld en we geven ze de opdracht om leider te zijn. Beelddrager zijn van God betekent leiderschap tonen. En daarmee is dit leiderschapsboek een boek voor iedereen. Ook jij bent dus een geboren, geschapen, leider. Je bent geroepen om leider te zijn over het stukje schepping dat jou is toevertrouwd, en geroepen om leider te zijn over je eigen leven. Niet voor niets kennen we in het Nederlands de uitdrukking ‘je leven leiden’. Groeien als mens is dan groeien als leider, en omgekeerd. In dit boek vind je leiderschapslessen, levenslessen, vanuit de oerverhalen uit Genesis 1-11 (Adam en Eva, Kaïn en Abel, Noach en de torenbouw van Babel) en vanuit de geschiedenissen van Abraham, Izak, Jakob en Jozef. Wat kunnen we leren vanuit deze oerverhalen over leven en leiderschap? Hoe kunnen we als leider én als mens meer op God gaan lijken? Welke levensschatten kunnen we opdiepen uit de oerverhalen? Welke levenslessen leren de aartsvaders ons? Een goede leider kun je alleen zijn als je dicht bij de Bron blijft. Leiderschap vanuit de oorsprong neemt je mee naar de Bron van het leven, in de overtuiging dat jij daarvan een beter mens wordt en een betere leider!
Het kruis in de asfaltjungle
Het kruis in de asfaltjungle
In het midden van de 20e eeuw verliet een jonge predikant zijn rustige gemeente op het Amerikaanse platteland. Zijn naam: David Wilkerson. Hij wist dat God hem riep naar de achterbuurten van New York, waar jeugdbendes de dienst uitmaakten. De meeste mensen dachten dat hij zijn verstand verloren had, maar Wilkerson geloofde in Gods leiding. Hij vertelde drugsverslaafden, prostituees en jonge gangsters dat God hen liefhad. Zijn leven liep vaak gevaar, maar hij hield vol. Inmiddels heeft het mede door hem opgerichte Global Teen Challenge in meer dan 125 landen opvangcentra voor drugs- en alcoholverslaafden en de afkickcijfers zijn indrukwekkend. De Nederlandse tak Teen Challenge Nederland heeft een Life Center in Heerhugowaard, jongerencentra in zeven plaatsen verspreid over het hele land en een kringloopwinkel, eveneens in Heerhugowaard.
Een kwestie van leven
Een kwestie van leven
Jongerenwerk
9789060677209
- Heeft het leven zin? _ Komt er nog iets na de dood? _ Als God er is, waar is Hij dan? _ Wat ween we eigenlijk over Jezus? _ En wat kan Hij voor ons betekenen? Allemaal vragen. En Nicky Gumbel gaat ze niet uit de weg. Hij komt met eerlijke antwoorden, in een taal die iedereen kan begrijpen. Het christelijk geloof 'saai, onwaar en achterhaald'? Integendeel! Het is avontuur. Gumbel wijst de weg naar een authentiek geloof, dat in deze tijd verrassend veel te zeggen heeft. 'Dit boek... stelt Jezus centraal: de boeiendste en aantrekkelijkste persoonlijkheid die je kunt leren kennen.' (Arnold van Heusden) 'Geloven heeft met God, maar ook met ons hele bestaan te maken. Dat wordt ons hierin wel heel duidelijk gemaakt.' (Prof. dr. C. Graafland) (Nicky Gumbel studeerde rechten in Cambridge en theologie in Oxford. Hij werkte enkele jaren als advocaat en is inmiddels al weer jaren een van de predikanten van een Anglicaanse kerk in Londen: de Holy Trinity Brompton.
Vergeving
Vergeving
Vergeving
9789060675090
Vergeven ... hoe moeilijk hebben we het daarmee, als iemand ons iets heeft aangedaan! En toch is dat de enige weg tot bevrijding, zegt Corrie ten Boom. Vergeving is de sleutel die de deur van de wrok en de boeien van de haat opent. Maar vergeven kunt u alleen als u de Heer Jezus vraagt het in u te doen.
Reflect  -   Liefde
Reflect - Liefde
Reflect biedt een totaalpakket voor tienerwerk, met vrolijke spellen, inspirerende vlogs, eerlijke gespreksonderwerpen en radicale toewijdingsmomenten. De handleiding bevat materiaal voor tien avonden, met toerusting, informatie en inspiratie voor jeugdwerkers. Met Reflect worden tieners uitgenodigd om zelf na te denken over de Bijbel, en uitgedaagd Jezus in hun leven te weerspiegelen. In dit deel staat de liefde van God centraal. Wanneer tieners weten hoe geliefd zij zijn door God, kunnen ze ook leren om van anderen te houden. In tien avonden gaan de tieners aan de hand van de Bijbel eerlijk met elkaar in gesprek over Gods liefde en de liefde voor hun naaste. www.reflectjeugdwerk.nl Uitgaven van Reflect: Handleiding HERSTEL (ISBN 9789033834356) Handleiding AVONTUUR (ISBN 9789033834349) Handleiding LEVEN (ISBN 9789033834196) Handleiding KRACHT (ISBN 9789033834202) Handleiding GELOOF (ISBN 9789033835650) Handleiding LIEFDE (ISBN 9789033835667) Dagboek REFLECTIONS (ISBN 9789033835865) Dagboek COMMITTED (ISBN 9789033835636)
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels