Boek
Vogels moeten vliegen
Hardcover
208 pagina's
Nederlands
2018
9789059991194
Vogels moeten vliegen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Hoe is het om uit 'het systeem' te stappen, omdat je je in 'het systeem' niet meer redt?' Anja Keesmaat vertelt op openhartige en ludieke wijze over deze fase in hun gezinsleven. Over hoe het begon met de burn-out van haar echtgenoot. Over hun impulsieve vertrek naar Suriname. En over hoe het was om opeens allochtoon te zijn in een nieuw land, waar je niemand kent. Zonder elektriciteit, stromend water of internet, maar wel mét apen in de tuin, honderden papegaaien en... rust. De bijzondere ontmoetingen met de mensen daar waren voor haar de juweeltjes van Suriname. Het was mooier en moeilijker, relaxter en zwaarder dan ze vooraf dachten. Een eerlijk verhaal, met hoogtepunten, maar ook een geloofscrisis. Tussen de regels door hoopt Anja mensen aan te moedigen om in alles op God te vertrouwen. Een aanrader voor iedereen die te maken heeft gehad met een burn-out en weleens met het idee speelt om uit 'het systeem' te stappen. Voor iedereen die soms wegdroomt naar 'verre verten' en voor allen die het leuk vinden om even ontspannen mee te kijken in andermans leven.

ISBN
9789059991194
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
208 pagina's
Gewicht
670 g
Afmetingen
22,8 cm × 17,8 cm × 1,8 cm

Meer zoals dit

Roekeloze gehoorzaamheid
Roekeloze gehoorzaamheid
Als je een discipel van Jezus wordt, ga je met Hem op reis ¿ een riskante reis. Je volgt een duidelijke stem en een soms onduidelijk spoor. Maar je geniet van het avontuur. Je geniet van de uitdaging van het nieuwe leven dat voor je ligt. Vastberaden zet je elke volgende stap, benieuwd naar het vergezicht achter de volgende bergpas, het perspectief na de volgende bocht. Wat heeft de Heer voor jou in petto? Wat vraagt Hij van jou? Waar ontmoeten zijn verlangen en jouw passie elkaar? In gehoorzaamheid¿ roekeloze gehoorzaamheid!
Vergeving
Vergeving
Vergeving
9789060675090
Vergeven ... hoe moeilijk hebben we het daarmee, als iemand ons iets heeft aangedaan! En toch is dat de enige weg tot bevrijding, zegt Corrie ten Boom. Vergeving is de sleutel die de deur van de wrok en de boeien van de haat opent. Maar vergeven kunt u alleen als u de Heer Jezus vraagt het in u te doen.
Doelgericht leven
Doelgericht leven
Waarom leef ik hier op aarde? Dit is een uitdagend boek, vol hoop. Het heeft al miljoenen mensen wereldwijd aan het denken gezet. Er zijn bij God antwoorden op fundamentele levensvragen. Doelloze levens kunnen worden veranderd in doelgerichte levens. Het gaat daarbij onder andere hier om: - een visie vinden, die richting geeft aan je leven - echte vrienden leren kennen, met wie je alles kunt delen - levensverandering ervaren, om te worden als Jezus - werken en leven voor God en voor mensen, met alle kwaliteiten die jij hebt - ontdekken wat Gods Grote Opdracht is. Laat je door Rick Warren meenemen op een persoonlijke, geestelijke ontdekkingsreis van 42 dagen. Met als doel dat jij antwoord vindt op jouw allerbelangrijkste levensvraag: Waarom leef ik hier op aarde? Dit boek is eerder verschenen bij Uitgeverij Medema.
Zwerfster voor God
Zwerfster voor God
Met nauwelijks bij haar leeftijd passende energie reisde zij de wereld rond. Zij heeft in meer dan zestig landen en in de meest uiteenlopende situaties over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus verteld. Zij was al over de vijftig, toen zij haar missie begon. Omdat ze een schuilplaats bood aan de Joden, kwam ze tijdens de Tweede Wereldoorlog in een concentratiekamp terecht. Ze beloofde de Heer de rest van haar bestaan in zijn dienst te stellen, als ze het kamp zou overleven. Ze hield zich aan die belofte en werd een "Zwerfster voor God". In meer dan zestig landen heeft ze mensen verteld over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus. Dit boek geeft een indruk van de bijzondere taak die God haar had gegeven. Zij vertelt over mensen in uiteenlopende situaties, wier leven veranderde door de lessen uit de Bijbel ter harte te nemen. Op haar reizen bracht zij troost, hoop en nieuw perspectief in het leven van duizenden. Op een dag ontmoette zij haar voormalig kampbewaker, die om vergeving vroeg. De Heer gaf haar de kracht hem vergevend de hand te reiken. "Zwerfster voor God" is een vervolg op de bestseller "De Schuilplaats".
Muren van mijn hart
Muren van mijn hart
Muren van mijn hart Mensen kunnen zo vaak gekwetst worden, dat ze muren om hun hart bouwen. Maar die muren worden hun gevangenis. Ze verhinderen vervolgens een gezonde persoonlijkheidsontwikkeling, met allerlei relationele en lichamelijke schade tot gevolg. Dr. Bruce Thompson laat zien hoe je uit die gevangenis kunt komen. Vanuit de Bijbel reikt hij daarvoor sleutels aan. Bruce Thompson is geboren in Nieuw-Zeeland. Als arts stond hij aan de wieg van het College of Counseling and Health Care van de YWAM University of the Nations. Zijn vrouw Barbara is altijd intensief bij zijn werk betrokken geweest; ze stond hem terzijde als verpleegkundige, adviseur en co-auteur van meerdere boeken. Bruce en Barbara wonen in Nieuw-Zeeland. Muren van mijn hart is een wereldwijde bestseller en in Nederland zijn al meer dan 25.000 exemplaren van het boek verkocht. 'Toe ik Bruce Thompson voor het eerst hoorde spreken, stond voor mij vast dat hier een man sprak die werkelijk wandelde met God. Een man met een bewogen hart voor mensen die innerlijk beschadigd zijn door hun verleden.' Henk Binnendijk
Karakter
Karakter
Karakter Omdat wie je bent meer zegt dan wat je zegt Uitspraken als ‘Bij God mag je komen zoals je bent’ en ‘Zo ben ik nu eenmaal’ hoor je regelmatig onder christenen. En natuurlijk is het waar dat je bij God mag komen zoals je bent. Je hoeft je voor Hem niet op te poetsen of beter voor te doen. Hij weet als geen ander hoe jij in elkaar zit. Maar als mensen zijn we ooit bedacht, ontworpen en geschapen naar het beeld van God, en het is Gods grote verlangen voor jou en mij dat wij dat beeld opnieuw gaan reflecteren met ons leven. Dan kan het niet anders of wij moeten ook bereid zijn ons karakter door Zijn Geest onder handen te laten nemen. Of mensen God in ons ontmoeten heeft alles te maken met wie wij zijn en hoe wij leven. Als wij de naam christen dragen, zijn wij getuigen van de levende God. En ons karakter is van grote invloed op welk beeld van God wij laten zien. Je karakter bepaalt voor een belangrijk deel hoe jouw leven zich ontpopt. Wat jij bereikt, wie jij bent voor anderen, hoe je omgaat met de stormen van het leven… het wordt allemaal meebepaald door je karakter. Wil jij de goede werken doen die God voor jou heeft voorbereid (Efeze 2:10)? Dan is het belangrijk dat je je karakter laat inkleuren door Hem en niet door je eigen, oude natuur. Andy Stanley laat op heel mooie wijze zien hoe de Heilige Geest dat werk in jou wil doen, waarbij jij Hem ontspannen mag volgen. De definitie van karakter die Andy Stanley in dit boek geeft, is: karakter is de bereidheid om het goede te doen - dat wat God(!) goed vindt - wat het je persoonlijk ook mag kosten. Zulk karakter draagt een eenvoudige belofte met zich mee: wie zo leeft, zal nooit met spijt hoeven terugkijken op de dingen die hij of zij heeft gedaan. Andy Stanley is zoon van de bekende voorganger Charles Stanley. Samen met zijn vrouw Sandra en hun drie kinderen woont hij in Alpharetta, vlakbij Atlanta in de staat Georgia. In Atlanta geeft hij leiding aan North Point Ministries. Eerder publiceerden wij zijn boek Hoe goed is goed genoeg?
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels