Christelijke Boeken Wetenschap

Christelijke boeken wetenschap en Bijbel kopen? We bieden diverse Christelijke boeken wetenschap en Bijbel van verschillende uitgevers. Bekijk hieronder ons volledige assortiment Christelijke boeken wetenschap en Bijbel.

65 Boeken
Het visje dat wilde weten wie God is
9789059991538
Je kunt God niet zien. Hoe weet je dan wie Hij is? Visje woont in het midden van de Indische Oceaan bij prachtig koraal en vraagt zich dat ook af. Een pelikaan neemt Visje mee op reis en laat met voorbeelden uit de schepping zien wie God is.
Dinosaurussen voor kleuters
9789492234711
Ik hou zo van dino’s! Ik denk jij ook, wij allemaal, maar hoe ze aan hun naam kwamen, dat is een heel verhaal. Dinosaurussen waren er in alle soorten en maten. Ze speelden een rol in grote gebeurtenissen waar de Bijbel ons over vertelt, zoals de schepping, en Noach en de zondvloed. Ontdek de waarheid over de geschiedenis van de dinosaurussen in dit prachtige boek, speciaal geschreven voor jonge kinderen.
Planten uit de Bijbel
‘Planten uit de Bijbel’ is een prachtig full-color cadeauboek voor iedereen met groene vingers. De bomen in het paradijs, Ruth die graan oogst, de specerijen van Salomo, Zacheüs in de boom: de Bijbel staat vol met planten, bomen en bloemen. In Israël leefde de bevolking dicht bij de natuur, wat blijkt uit vele Bijbelteksten. In dit boek worden 50 Bijbelse planten getekend en toegelicht, wat een nieuwe blik geeft op God en zijn schepping. Met achterin meer informatie om zelf Bijbelse planten in de tuin te zetten en een Joodse oogstkalender.
Ontdek het oneindige heelal
9789033835698
Dit boek vol informatie, proefjes en allerlei opdrachten laat kinderen ontdekken dat de ruimte met alle planeten, sterren en sterrenstelsels vertelt over wie God is, was en wie hij voor hen wil zijn. Ze mogen mee op ontdekkingsreis en zullen onder de indruk komen van de oneindige grootheid van het heelal. Begrijpen waarom we wel op aarde kunnen leven en op de andere planeten niet. En meer te weten komen over de sterren: hoe ze zijn ontstaan en hoe ze eindigen. 'Ontdek het oneindige heelal' zal hen diep versteld doen staan over het wonder dat schepping heet!
De werken van Zijn handen
Theïstische evolutie lijkt een aantrekkelijk alternatief voor de Bijbelse scheppingsleer. We kunnen de evolutieleer aanvaarden, terwijl we het geloof in God als Schepper niet hoeven op te geven. Maar theïstische evolutie roept ook tal van vragen op. De theologische kwesties zijn niet de minste. Op welke manier moeten we Genesis 1-11 lezen? En wat te denken van de verwijzingen naar deze hoofdstukken in het Nieuwe Testament? Waarin openbaart God Zijn scheppingshandelen als alles zich via evolutieprocessen heeft ontwikkeld? Ook doemen er problemen op van filosofische en wetenschappelijke aard. De auteur onderzoekt in dit boek of het theïstisch evolutionisme een begaanbare weg is voor wie onverkort wil vasthouden aan de Bijbel als het Woord van God en tegelijk zijn logisch denkvermogen geen geweld wil aandoen.
Dinosaurussen voor kids
9789492234308
Een kijkje nemen in een dinosaurusei, ontdekken wat dino’s werkelijk aten, leren hoe dinosporen zijn gemaakt – het staat allemaal in dit prachtig geïllustreerde boek. Dinosaurussen voor kids vertelt als geen ander boek over de unieke wereld van dinosaurussen en hun ware geschiedenis. Je ontmoet de merkwaardigste dieren die ooit op aarde hebben rondgelopen, in de zeeën hebben rondgewaard of door de lucht hebben gezweefd! Je ontdekt hoe kerkhoven van dino’s zijn ontstaan, evenals nog andere soorten fossielen! Je leert de waarheid achter tentoonstellingen in musea en gebrekkige evolutietijdlijnen kennen! Op deze pagina’s ontdekken kinderen de feiten over de geschiedenis van de dinosaurussen vanaf de schepping tot recente ontdekkingen. Laat je door Ken Ham meenemen op een ontdekkingsreis door de tijd naar deze geweldige wonderen die God heeft ontworpen. Vanaf de tijd dat de dino’s leefden tot de tijd dat wetenschappers veronderstellen dat ze iets van deze grote dieren weten, zijn dinosaurussen nooit eerder zo opwindend, onthullend en gewoon fantastisch geweest!
Niet te geloven
9789059991170
Onderzoek de wonderen van het universum samen met je Schepper. God is onvoorstelbaar creatief, oneindig groot en toch zo dichtbij dat Hij al jouw gedachten kent, zelfs voordat jij ze gedacht hebt. Daarnaast is God altijd trouw en vol liefde. In de Bijbel staat dat je aan de schepping kunt zien hoe machtig God is. In dit dagboek neemt Louie Giglio 100 voorbeelden uit de schepping - over de ruimte, de aarde, de dieren en ons lichaam - om jou te leren hoe bijzonder de God is die jij dient. Geniet en leer ervan! (En vergeet vooral niet de leuke weetjes aan anderen te vertellen!) Misschien heb je nog nooit gehoord van schrijver Louie Giglio (google hem maar eens!), maar ken je wel het lied Onbeschrijfelijk (Opwekking 719) of het lied De Koning in zijn pracht (Opwekking 661). Beide liederen zijn door Chris Tomlin, een goede vriend van Louie, geschreven. Louie verwondert zich elke dag over de pracht van Gods schepping en wil jou daar graag meer over leren.
Natuurlijk gezond
De natuurlijke weg tot een betere gezondheid... je hele leven lang! Wees eens eerlijk... hoe is het met je gezondheid gesteld? Ben je tevreden, of heb je het idee dat je je beter zou moeten voelen? Ontbreekt er iets in jouw persoonlijke gezondheidssituatie? Heb je alle mogelijke diëten geprobeerd, maar voel je je nog steeds niet gezond? Het is tijd om je gezondheid serieus te nemen. Onderzoek wijst uit dat het mogelijk is om het risico op het ontwikkelen van hart- en vaatziekten met meer dan tachtig procent te verminderen, en het risico op kanker met zestig procent. Eenvoudigweg door het maken van gezonde keuzes op het gebied van voeding en levensstijl. Stel je voor dat het mogelijk is om, in slechts vijftig dagen, meer energie te hebben, je beter te voelen, er beter uit te zien, minder stress te ervaren, ziekte te voorkomen, efficiënter en effectiever te zijn in je werk en te genieten van elke dag? Lijkt dat je wat? In dit boek deelt dokter Don Colbert tijdloze bijbelse waarheden en maak je voor het eerst of opnieuw, kennis met de basisprincipes van een goede gezondheid: water, slaap en ontspanning, onbewerkt voedsel, beweging, ontgifting, voedingssupplementen, en omgaan met stress. Door dagelijks op basis van deze principes goede keuzes te maken, ga jij op weg naar een betere gezondheid... je hele leven lang!
De wereldwijde vloed
De wereldwijde vloed neemt de lezer mee op een spannende ontdekkingsreis naar de oorsprong van de mensheid. Waar komen wij mensen vandaan? Wie zijn onze verste voorouders? En wat heeft een wereldwijde vloed hiermee te maken? De ontdekkingsreis die dit boek beschrijft is spannend, omdat de auteur het lef heeft gehad nu eens niet de natuurwetenschap als uitgangspunt te nemen. In dit boek geen verhalen over gefossiliseerde planten en dieren, aardlagen en geologie. Dit boek bekijkt de vroegste geschiedenis van de mensheid door de bril van de volksverhalen en mythologieën van volken van over de gehele wereld. En wat blijkt... deze overleveringen vertonen opvallend veel overeenkomsten met de verhalen die we terugvinden in de Bijbel, in Genesis 1 tot en met 11. Auteur Tjarko Evenboer laat in dit boek een origineel historisch licht schijnen op het scheppingsverhaal, de zondeval van Adam en Eva, de zondvloed en de toren van Babel. Ook schrijft hij over zaken als het ontstaan van religies, de oorsprong van de indianen en vroege migraties naar Amerika. Een intrigerend boek dat raakt aan de kern van ons bestaan. 'Dit is één van de meest wonderlijke boeken die ik ooit heb gelezen. Veel puzzelstukjes uit de Bijbel blijken plotseling goed in elkaar te passen en veel vragen worden beantwoord.' Ben Hobrink, auteur van Moderne wetenschap in de Bijbel 'Eén van de beste boeken die ik in mijn collectie heb, en tevens een overzichtelijk naslagwerk. De schrijver heeft diep gegraven in het verleden en laat op sprankelende wijze het boek Genesis nog duidelijker tot mijn verbeelding spreken.' Johan Huibers, arkbouwer en auteur van Laat je droom varen Tjarko Evenboer (1983) is bijbelonderzoeker, ontwerper en cartoonist. Hij groeide op in de achterhoek en woont in Zwolle. Hij studeerde Communicatie in Leeuwarden en begon in 2005 met een studiegenoot een eigen bedrijf in vormgeving en illustratie. De wereldwijde vloed is zijn eerste boek. Het boek heeft ook een eigen site: www.dewereldwijdevloed.nl.
Bijbellab
Met dit dagboek ga je samen op avontuur in de wondere wereld van wetenschap en techniek en ontdek je hoe geweldig God de wereld en jou gemaakt heeft. De reis begint bij God de Schepper en hoe mooi en uniek jij bent. Daarna ga je steeds verder op ontdekkingstocht: de natuur om je heen, het weer, de elementen, en uiteindelijk naar het oneindige heelal en Gods grootheid. Bij elke dag staat een bijbeltekst, een korte overdenking en een spetterend proefje of spannende opdracht. Daarnaast heeft elk thema een uitgebreid hoofdstuk vol proefjes en weetjes. Zo lees je de Bijbel en ontdek je tegelijkertijd hoe geweldig Gods schepping is. Sommige bijbelverhalen zul je beter gaan begrijpen en je ontdekt nieuwe dingen over God, jezelf en de prachtige wereld waarin we leven. Voor kinderen van ongeveer 9-12 jaar.
Scheppingsliederen - Inspiratieboek
Dit boek biedt een prachtig kader bij de scheppingsliederen van Schrijvers voor Gerechtigheid. Al bladerend ontmoet je de schrijvers, onder wie Eline van Dijk, Shirma Rouse, Adrian Roest, Freek van der Brugge en vele anderen. En je maakt kennis met hun inspiratiebronnen. Met natuurliefhebbers en scheppingstheologen. En met mensen die ondanks klimaatverandering en chaos toch de hoop zien opbloeien. In woord en beeld staat de schoonheid van Gods schepping centraal. Haar kwetsbaarheid. Maar ook haar veerkracht. Zo biedt het boek talloze aanknopingspunten voor eerlijke en hoopvolle gesprekken over de schepping, onszelf en de toekomst samen met God. Een rijk boek voor in de kerk en thuis. Schrijvers voor Gerechtigheid maken samenzangliederen voor de kerk. Liederen die ons kunnen helpen om goed nieuws te zijn voor de wereld. De liedschrijvers vertegenwoordigen een brede kerkelijke achtergrond. Ze maakten eerder liederen voor onder andere Opwekking, het Liedboek voor de Kerken, Mozaiek Worship, Psalmen voor Nu, Hemelhoog en Sela
En de aarde bracht voort
Zondeval
9789023971535
Stel dat de standaard-evolutietheorie klopt. Wat betekent dat dan voor het christelijk geloof? Voor mijn geloof? In dit boek onderzoekt dr. Gijsbert van den Brink de mogelijke gevolgen van acceptatie van de evolutietheorie voor vragen als: Hoe kijken we naar de Bijbel? Hoe zit het met lijden en dood, met Adam en Eva, met de zondeval - en hoe is de mens dan beeld van God? Sluiten bovendien toevallige mutaties de voorzienigheid van God niet uit? Van den Brink wil christenen met dit boek helpen ontdekken of en hoe orthodox geloven en evolutie kunnen samengaan.
God bewijzen
Wetenschap
Filosofie
9789460037245
Moet je gek zijn om in God te geloven? Of op z'n minst naïef, onkritisch en zweverig? Hoewel moderne mensen hebben afgerekend met de illusie dat er een God bestaat, wil God maar niet dood. Buiten Europa groeit religieus geloof gestaag en zelfs in het seculiere Nederland zijn er mensen die zich tot het geloof bekeren. Natuurlijk kunnen we dat zien als een nieuw bewijs voor de onuitroeibare irrationaliteit van mensen, maar misschien is er meer aan de hand. Misschien is geloven in God niet zo dom als het lijkt. In God bewijzen zetten twee gelovige wetenschappers de argumenten voor en tegen Godsgeloof op een rij. Ze doen dat op een milde manier, zonder polemiek of bekeringsijver, maar met vaart en humor. Het boek is tot stand gekomen met medewerking van gelovige en niet-gelovige wetenschappers uit verschillende vakgebieden en bevat de laatste wetenschappelijke en filosofische inzichten over religie.
In het begin
Een kartonboekje met een Bijbels verhaal voor de allerkleinsten, vanaf anderhalf jaar. De eenvoudige tekst is van de hand van Laura Zwoferink, auteur van de serie Kijk en Luister. Met mooie tekeningen van Jaap Kramer voor veel kijkplezier.
Moderne wetenschap in de Bijbel
Er is wetenschap in de Bijbel, veel meer dan in enig ander boek uit de oudheid. Hoewel historische en controleerbare feiten slechts terloops worden genoemd, getuigen ze van een diep wetenschappelijk inzicht. Hoe is die kennis in de Bijbel terechtgekomen? Een fascinerende vraag! Bioloog Ben Hobrink laat in zijn uitvoerig gedocumenteerde boek onomstotelijk zien dat de Bijbel kennis bevat die de wetenschap duizenden jaren vooruit is. Toepassing daarvan had miljoenen mensen het leven kunnen redden, zoals bij de epidemieën van melaatsheid, pest en cholera. Ook nu zou deze kennis talloze ziektegevallen kunnen voorkomen, zoals hart- en vaatziekten en geslachtsziekten. Zelden werd zo'n breed scala aan wetenschappelijke kennis uit de Bijbel op leesbare wijze bijeengebracht en toegelicht. Omdat veel van die kennis menselijkerwijs niet te weten viel, moet er indertijd een grote Auteur achter de vele auteurs van de Bijbel hebben gestaan. Tot die conclusie leidt het boek dat u nu in handen hebt. Drs. Ben Hobrink heeft biologie gestudeerd aan de Vrije Universiteit en aan de Universiteit van Amsterdam, met voedingsleer als zwaartepunt.
Inzicht
Is het mogelijk geloof en wetenschap te combineren, of zijn het twee gescheiden werelden? In deze bundel komen twintig Nederlandstalige wetenschappers aan het woord die van harte een verbinding voorstaan. Op hun eigen wetenschapsgebied laten zij zien dat vooronderstellingen een grote rol spelen. Deze deskundigen wensen wetenschap te bedrijven ‘voor Gods aangezicht’. Naar hun overtuiging is het belangrijk rekening te houden met de Schepper van deze wereld en Zijn openbaring. Die houding geeft meer inzicht in onze werkelijkheid dan wetenschappelijke methodes op zichzelf kunnen bieden. De gangbare wetenschap houdt immers geen rekening met Gods handelen. In deze bundel staan artikelen over theologie, kerkgeschiedenis, wetenschapsvisie, natuurwetenschappen en biologie. Het doel van deze bijdragen is inzicht in Gods schepping, zodat we ons over Hem verwonderen
Paradijs, Het
De heilsgeschiedenis heeft vele echte ‘Edens’ (paradijzen) gekend. In dit boek worden maar liefst zeven ervan beschreven, vanaf het hemelse Eden in Ezechiël 28, via de Hof van Eden in Genesis 2-3 tot het laatste Eden in Openbaring 2:7 en 22:1-5. De paradijsgeschiedenis is een droevig verhaal, doordat Eden vanaf Genesis 2 voortdurend bedreigd is geweest. Hetzij van binnenuit door het falen van zijn bewoners, of van buitenaf (te beginnen met de slang), of allebei. Maar het is een verhaal met een gelukkige afloop – en trouwens ook met schitterende momenten onderweg, vooral in Mozes’ tabernakel en Salomo’s tempel, maar ook in het ‘paradijselijke’ Beloofde Land en de Tuin van Jozef, waar Jezus’ opstanding plaatsvond. Het Edenverhaal is een drama, dat echter positief eindigt: met een koninklijk feestmaal, een hemels banket. Eten en drinken, maar ook de huwelijksvreugden, spelen in Eden een belangrijke rol. ‘Eet’, zei de slang in het eerste aardse Eden tegen Eva, en Eva zei het tegen Adam (Gen. 3:1-6). ‘Neem, eet!’ zei Jezus in de laatste nacht van zijn aardse leven, in een totaal andere zin (Matt. 26:26). ‘Kom, koop en eet’, zal God aan het eind zeggen; zie Jes. 55:1 (vgl. vs12v.). ‘De HEERE zal Sion troosten, Hij zal al haar puinhopen troosten. Hij zal haar woestijn maken als Eden, haar wildernis als de hof van de HEERE. Vreugde en blijdschap zal daarin gevonden worden, dankzegging en luid psalmgezang’ (Jes. 51:3).
Het geheime logboek van topnerd Tycho
Brandalarm, rondvliegend glas en een grote krater op de plek waar eerst het fietsenhok stond. Het is een zootje op Tycho's school! Was het echt een stuk ruimtepuin dat uit de lucht kwam vallen? Tycho's oom, die alles weet van ster ren en planeten, denkt van wel. Hij komt op school vertellen over het heelal, en over de oerknal. Tot verontwaardiging van een paar ouders die zeggen dat er nooit is oerknal is geweest. Wie heeft er gelijk? Tycho en zijn klasgenoten besluiten zelf op onderzoek uit te gaan om uit te zoeken hoe het zit met de oerknal en met de evolutie. Want als God alles heeft gemaakt - dan is het alleen maar cool om meer te ontdekken over hoe hij dat gedaan heeft!
Levensadem
Hoe ziet het goede leven eruit in een wereld waarin zoveel kan en moet? Wat moéten wij toch ongelooflijk veel! We rennen onze dromen achterna, hebben grote ambities en betalen daarvoor vaak de hoofdprijs. Leven in deze wereld geeft ons dikwijls een onbestemd en uitgeput gevoel. In het scheppingsverhaal wijst God ons een weg uit onze chaos. Het brengt ons terug bij een tuin waar zuurstof is, waar God is. Het verhaal leert ons leven vanuit eenvoud en verbinding en geeft hoop op herstel, daar waar ons leven geknakt is. In dit boek reikt Olaf ten Napel vanuit het scheppingsverhaal zeven thema's aan voor persoonlijke meditatie en gebed. Ontdek dat het goede leven niet voorbij de horizon ergens op je wacht, maar binnen handbereik ligt in de kleine thema's van alledag. Lees dit boek biddend, als opmaat om samen met God te reflecteren op jouw eigen leven en ontvang nieuwe perspectieven voor de weg die voor je ligt.

Christelijke Boeken Wetenschap

Ben je op zoek naar christelijke boeken over wetenschap? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! We hebben een breed aanbod aan boeken die wetenschap combineren met het christelijke geloof, geschikt voor zowel leken als experts op het gebied van wetenschap. In deze boeken worden wetenschappelijke theorieën en feiten vanuit een christelijk perspectief benaderd, wat zorgt voor interessante inzichten en diepere reflecties over het universum en onze plaats daarin. Zo krijg je niet alleen een beter begrip van wetenschappelijke concepten, maar ook van hoe deze passen binnen de context van het christelijk geloof. Of je nu geïnteresseerd bent in astrofysica, biologie, scheikunde, psychologie of andere takken van wetenschap, we hebben de boeken die je nodig hebt om je kennis te verdiepen en je geloof te versterken. Onze christelijke wetenschaps boeken zijn geschikt voor zowel persoonlijk gebruik als voor gebruik in groepen, zoals bijbelstudiegroepen of wetenschaps clubs. Ze zijn ook geschikt voor verschillende leeftijden, zodat zowel tieners als volwassenen kunnen profiteren van de inhoud. Door te investeren in christelijke wetenschaps boeken, investeer je niet alleen in je eigen kennis en geloof, maar ook in het begrip en de dialoog tussen wetenschap en religie. Zo draag je bij aan een constructieve en verrijkende discussie over de belangrijke vragen van ons bestaan. Bekijk ons aanbod van christelijke boeken over wetenschap en ontdek hoe deze boeken je kunnen helpen om je kennis en geloof te verdiepen. Bestel vandaag nog en laat je inspireren door de rijkdom aan kennis en inzichten die deze boeken bieden.

Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team