Romy Tanis

Nog geen informatie beschikbaar.
294 Kruimels
Hebreeën 3:13
Hebreeën 3:13
Weet jij nog welk woord Jezus gebruikte voor de Heilige Geest? Parakletos. Dat kun je vertalen als Trooster, Helper, Raadgever en Advocaat (Johannes 15). Hetzelfde woord gebruikte Johannes voor Jezus, die in de hemel voor jou pleit (1 Johannes 2). Preci
Filippenzen 1:20
Filippenzen 1:20
Paulus worstelde met zichzelf, wat weten we niet. Wel lees je hier dat hij verlangt om bij God te zijn. Maar hij heeft een net zo groot verlangen om nog op aarde te blijven. Om één reden: dat de majesteit van Jezus zichtbaar wordt gemaakt met zijn lichaam
Johannes 15:27
Johannes 15:27
De Geest van God is jouw Helper, jouw Trooster en jouw Advocaat. En Hij getuigt over Jezus. In het Engels staat het er iets duidelijker: bear witness. Hij laat zien waar Hij ooggetuige van is. En zoals de Geest jou vertelt van wat Hij ziet en hoort, over
Romeinen 8:31
Romeinen 8:31
Steeds was ik bezig om zo goed mogelijk te leven voor God. Ik probeerde regelmatig mijn Bijbel te lezen en te bidden. Uit angst dat ik het niet goed zou doen. Want in mijn gedachten moest je je genade bij God verdienen en doe je het nooit genoeg. Dat is
Hebreeën 7:25
Hebreeën 7:25
“...En als iemand gezondigd heeft: wij hebben een Advocaat bij de Vader, Jezus Christus, de Rechtvaardige.” (1 Johannes 2:1). Parakletos. Dit is precies het woord dat Jezus gebruikte toen Hij de Geest beschreef. Johannes gebruikt dit woord hier om Jezus
Romeinen 8:28
Romeinen 8:28
Volhardend bidden. Dat is waar we gisteren over lazen. Maar hoe kun je volhardend blijven bidden in situaties waarvoor je helemaal geen woorden hebt? Wanneer je niet weet wat je bidden moet? Een gesprek in het ziekenhuis, een situatie op je werk… het voel
Handelingen 1:8
Handelingen 1:8
Vlak voor Zijn sterven heeft Jezus aan Zijn volgelingen uitgelegd dat er een ‘andere Ik’ zou komen. De Heilige Geest, de Trooster, de Raadgever, de Advocaat. En nu, nu Jezus naar Zijn Vader terugkeert, zal het niet lang meer duren. “Blijf de belofte verwa
Romeinen 8:25
Romeinen 8:25
We begonnen deze week met de schepping, waar de Geest van God rust bracht op plekken waar we het nog niet kunnen zien. Onze Schepper creëert altijd herstel en leven. Vanaf dat allereerste begin. En op dit moment in jouw en mijn leven. Tot aan het einde de
Romeinen 8:16
Romeinen 8:16
“Iedereen die Hem aangenomen hebben, heeft Hij de autoriteit / het recht gegeven om kinderen van God te worden” (Johannes 1:12). Misschien heb je het zelfs nooit helemaal ‘gevat’ en eigen gemaakt (of eigen dúrven maken). We hebben van God het recht ont
Romeinen 8:15
Romeinen 8:15
We zijn niet meer machteloos overgeleverd aan angsten als een slaaf. We hoeven niet meer ‘de dingen' te doen vanuit een angst om bijvoorbeeld niet ‘goed-genoeg’ gevonden te worden, om geen geld te hebben, om geen controle te hebben, om je status te verlie
Johannes 14:26
Johannes 14:26
Je proeft de aandacht die Jezus hier geeft aan de vragen die Zijn volgelingen stellen. Dit is een gesprek dat Hij heeft vlak voordat Hij zal sterven en Hij weet wat ze nodig hebben: Een Raadgever (nog een andere naam voor de Heilige Geest) die je ook v
Johannes 14:16
Johannes 14:16
Zoals we gisteren lazen, kun je het woord voor de Heilige Geest vertalen met Advocaat én je kunt het vertalen met Trooster, Helper. Juist ook in de weg achter Jezus aan zullen de momenten er zijn, dat je het niet overziet. Dat je worstelt met je vragen,
Johannes 16:7
Johannes 16:7
Die blik in de hemel, waar Martijn ook over schreef; op een praiseavond zag ik de hemel geopend en vroeg ik aan God om mij op die plaats te laten, hier wil ik altijd zijn, voor eeuwig. Op aarde voelt het soms zo pijnlijk eenzaam.. Een dag later wees God
Genesis 1:2
Genesis 1:2
Vanaf het allereerste begin hoor je het gezang van hoop door de schepping. Zelfs wanneer het nog helemaal duister, chaos en onzichtbaar is. “Wij houden onze ogen immers niet gericht op de dingen die men ziet, maar op de dingen die men niet ziet; want de
Openbaring 4:1
Openbaring 4:1
“Hierna zag ik, en zie, er was een deur geopend in de hemel.” - Johannes Als je onder de indruk wilt komen van God raad ik je aan om Openbaring 4 de komende 10 dagen iedere dag 10 keer te lezen. Er klinkt een stem als een trompet. De Geest beweegt krach
Jakobus 1:12
Jakobus 1:12
Als je de proef doorstaat, win je de lauwerkrans. Welke proef? Wat voor lauwerkrans? Jakobus heeft het in Jakobus 1:12 over de proef van het leven hier op aarde. Hij laat jou zien dat je er niet alleen voor staat en dat God je belooft bij te staan en jo
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels