Ds. P. van Ruitenburg

Nog geen informatie beschikbaar.
9 Kruimels
Inscherpen
Inscherpen
Opvoeding
9789033124624
Dit boekje is speciaal geschreven voor ouders die behoefte hebben aan duidelijke en praktische wenken. Eerlijk gezegd ook voor ouders die niet altijd zo gemotiveerd zijn. En wie is dat wel altijd? We hebben allemaal wel eens een duwtje in de rug nodig. Kinderen zijn er niet mee gebaat als zij hun eigen weg mogen kiezen. Het beste voor hen is als ouders in liefde Gods Woord bij hen inscherpen. Deuteronomium 6:7 is duidelijk: `En gij zult ze uw kinderen inscherpen. Denk aan scherp gereedschap, zoals een schaaf het hout bewerkt. Als het goed is, gaat het inscherpen de hele dag door, bij voorkeur niet geforceerd en opgelegd, maar natuurlijk en vanzelfsprekend. Alle hoofdstukjes zijn gebaseerd op Gods Woord en van een vraag voorzien. Het is immers goed om als vader en moeder over de opvoeding van gedachten te wisselen. Dit boekje is mede tot stand gekomen met het advies van een interkerkelijke meeleesgroep, die rond de verschijning van Inscherpen over het thema `Opvoeding in de 21e eeuw een brochure voor ouders en verschillende artikelen in de media zal verzorgen.
Heilig willen leven
Heilig willen leven
9789033123818
Denk niet dat Gods kinderen farizee�rs worden. Gods wil is hun wet, maar ze moeten niets hebben van veruiterlijking van de godsdienst. Anderzijds kunnen ook Gods kinderen soms doorschieten in hun vroomheid en ook de wereld nog in hun hart hebben. Daarom blijft het oorlog. Oorlogen zijn vreselijk, maar Gods kinderen voeren een goede oorlog en zij strijden een goede strijd. De Heilige Geest vernieuwt het hart, leert Gods kinderen hun oude natuur te doden en op de smalle weg te wandelen. Op die weg is het helaas vallen en opstaan. Door eigen schuld vallen en door Gods genade weer opstaan.
Wie God is
Wie God is
9789033120879
God is een oneindige Geest, majesteitelijk en onbegrijpelijk genadig. Hoe zouden we ons ooit een goed beeld van de Heere kunnen vormen? God gaat ons verstand ver te boven. Hij is voor zondige mensen zo ondoorgrondelijk dat tallozen de moed hebben opgegeven om Hem ooit te leren kennen. Anderen blijven met de vraag worstelen wie God eigenlijk is, zonder tot een oplossing te komen.Ook dit boek kan niet afdoende uitleggen wie God is. Wel laat ds. Van Ruitenburg aan de hand van bijbelse kernwoorden zien hoe God Zich geopenbaard heeft. Bijvoorbeeld door na te gaan wat het betekent dat God �heilig� is en wat het verschil is tussen �barmhartig� en �goedertieren�. Ook in Zijn namen laat God iets van Zichzelf zien:'God','de Almachtige','Heere','HEERE'met hoofdletters,'Heere der heerscharen'.Ook al zijn wij zondige schepsels en blijft God de allerhoogste Majesteit, het is mogelijk dat de Heilige Geest onze ogen voor de verborgen God opent en dat we Hem gaan ontmoeten! Als dat gebeurt, zien we des te beter wat een zondige mensjes wij zijn en schreeuwen we om genade. In dit boek komt echter ook naar voren dat God in Christus �gaarne vergevende� is. Het is zelfs mogelijk'omgang'met de hoge God te hebben.
Aan moeder
Aan moeder
9789033121135
Moeder zijn is heerlijk. Het is een van de belangrijkste taken en vreugden van het leven, maar het is ook uitermate veeleisend. Moeders offeren heel wat voor hun kinderen op. Dat willen ze ook. Maar het kost heel wat. In de Bijbel wordt veel gesproken over moeders. Het is verbazend met hoeveel gevoel bijvoorbeeld de apostel Paulus over dit onderwerp spreekt. En hij had zelf geen kinderen! Telkens neemt hij het voor moeders op. Uiteraard gaf de Heilige Geest hem hierin wijsheid. Ook in het Oude Testament komt de sterke band van de moederliefde naar voren. Daar gaat het over in dit boekje. Verwacht geen algemeen verhaal over het krijgen en opvoeden van kinderen. Er wordt alleen een dertigtal van die prachtige Bijbelteksten uitgelegd over gevoelens, moeiten en vreugden van moeders. Dit boekje is bedoeld als bemoediging om het moederschap met vreugde en in afhankelijkheid van de Heere op te nemen. De Heere weet beter dan wie ook wat er in de harten van moeders omgaat. Een boekje voor jonge en wat oudere moeders.
Diep ontzag
Diep ontzag
9789033123702
Gods Woord is tegendraads, soms schokkend. Jammer dat die kant vaak vergeten wordt. Het evangelie is precies het tegenovergestelde van wat je zou verwachten en er staan dingen in de Bijbel die je zomaar niet kunt verwerken. Je wordt er stil van of je huivert. We gaan dat soort onderwerpen soms te makkelijk uit de weg. Wie met een grote boog om gevoelige onderwerpen heen loopt, mist echter ook veel, want de schaduwkant van de waarheid heeft ook een lichte kant. In dit boek worden enkele van die moeilijke onderwerpen besproken. Om een indruk te geven: Het gaat in dit boek over Gods vrijheid. Hij mag met het Zijne doen wat Hij wil. Het gaat over onze volle verantwoordelijkheid en de onmogelijkheid om als mensen neutraal te blijven tegenover de Zaligmaker. We zijn v��r of t�gen Hem! Het gaat over de schuld van het ongeloof, over de zonde tegen de Heilige Geest, over wraakpsalmen, en waarom God Zijn kinderen toch zo klein houdt. Onderwerpen waarbij het op scherp staat en contrasten zichtbaar worden. Kortom, het evangelie is niet naar-de-mens maar wel voor-de-mens. Geloofd zij God met diepst ontzag!
Ruitenburg, Geboren
Ruitenburg, Geboren
9789033124389
Als we Christus in het oog krijgen, staat ons verstand met eerbied stil. Als God plaats voor Hem maakt in ons hart, als we een Middelaar nodig krijgen en als Hij Zich openbaart, weten we niet wat we zien. Zoals de herders Jezus zagen in de kribbe. Je bent stil van blijdschap, je hart stroomt over van vreugde omdat je zalig kunt worden. Er is Iemand geboren Die het goed kan maken tussen God en ons. Hij werd een Immanu�l, de 'God met ons'! Wat een onuitsprekelijke gave! Hoe kunnen we deze Zaligmaker persoonlijk leren kennen? Niet door een visioen, niet door een hoorbare stem, maar anders. Doordat Hij Zich in de Bijbel laat zien in Zijn namen, in Zijn vernedering en verhoging, in Zijn ambten van Profeet, Priester en Koning, in Zijn menselijke en goddelijke natuur. In dit boekje gaat het met name over de eerste trap van Zijn vernedering: Zijn geboorte. God geve dat we de Zoon mogen ontmoeten en Hij voor ons de schoonste van allen wordt. Hij is de enige Volmaakte.
Even praten
Even praten
9789033120886
Op een voor kinderen aansprekende manier brengt ds. Van Ruitenburg de belangrijkste onderwerpen aan de orde. Je leest over het wonder van een verjaardag, de hond die geen ziel heeft, de tranen van moeder, eelt op je ziel, de Bijbel op je nachtkastje, en nog veel meer. Bij ieder hoofdstuk staan enkele teksten uit de Bijbel.
Aan vader
Aan vader
9789033121876
In korte hoofdstukjes gaat ds. Van Ruitenburg in op het vaderschap, op basis van Gods Woord en zijn eigen ervaring. Vaders onderschatten zichzelf vaak en denken dat moeders veel makkelijker een goede band met hun kinderen kunnen kweken. Dat is echter zeer de vraag. In ieder geval is de invloed van vaders op hun gezin heel groot. Kinderen hebben hun vader hard nodig, en met Gods hulp mogen vaders hun gezin tot wezenlijke steun zijn. Zo lezen we het in Gods eigen Woord. Een mooi geschenk voor vaderdag. P. van Ruitenburg studeerde theologie aan de Rijksuniversiteit Utrecht met hoofdvak Oude Testament en Hebreeuws en bijvakken uitlegkunde en didactiek. Daarna werd hij docent aan 'De Driestar'. Na lessen gevolgd te hebben aan de Theologische School te Rotterdam werd hij achtereenvolgens predikant in de Gereformeerde Gemeenten te Meliskerke en Dordrecht. Sinds 1996 is hij verbonden aan de Netherlands Reformed Congregation van Chilliwack BC, Canada.
Dieper Buigen
Dieper Buigen
9789033122385
Niet alleen het begin moet goed zijn, Gods kerk moet ook volharden, de goede strijd strijden, in Christus blijven, in kennis toenemen en bedenken de dingen die boven zijn! Het is jammer als Gods kinderen in hun bekering blijven steken en dat ook nog normaal vinden. Niet dat ze sterker in eigen schoenen moeten staan of hoger groeien in hun geloof. Het is juist het tegenovergestelde. Zij worden kleiner en God groter! Dit boekje is een vervolg op Een hele verandering. Hoe gaat het verder met Gods kinderen na hun aanvankelijke bekering? Zij blijven melk drinken, maar anderzijds moeten zij ook aan steviger kost gaan wennen. Christus wil alles worden en zij mogen dieper buigen. Dat is pas leven.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels