Bijbels

Ben jij op zoek naar een mooie Bijbel om je te laten voeden door de Bron? Bijbels zijn er in allerlei soorten, maten, talen en vertalingen.

243 Bijbels
Bijbel DagelijkseBroodkruimels
Bijbel DagelijkseBroodkruimels
9789065394958
Terug naar de Bron! De Bijbel DagelijkseBroodkruimels wordt gevormd door de Notitiebijbel (Herziene Statenvertaling) zodat je eigen gedachten bij de teksten kunt schrijven. Want dát is belangrijk. Bidden. Lezen. Stil zijn. Luisteren. Schrijven. Reflecteren. Om daarbij te helpen heeft DagelijkseBroodkruimels de 'OER-Methode' bedacht; een bijbelstudiemethode die erop gericht is om de lessen uit de Bijbel praktisch te maken. Deze methode wordt toegelicht in de Bijbel. Niet alleen een eye-catcher op de keukentafel, maar een Bijbel om dagelijks te gebruiken en geleerde lessen toe te passen in het dagelijks leven. DagelijkseBroodkruimels is een community met impact. Meer dan 5 jaar geleden opgericht vanuit het verlangen om in deze tijd, op relevante wijze Jezus bekend te maken aan onze generatie. Wat begon met het dagelijks delen van een bijbeltekst met afbeelding groeide uit tot een christelijke community. Formaat: 15x22 cm
Bijbel DagelijkseBroodkruimels
Bijbel DagelijkseBroodkruimels
9789065395153
Deze compacte editie van de Bijbel DagelijkseBroodkruimels is een fraai uitgevoerde uitgave van de Herziene Statenvertaling, met extra katernen die stijlvol zijn vormgegeven. Formaat: 10x15 cm
Zij lacht Bijbel
Zij lacht Bijbel
9789065394538
De Zij Lacht Bijbel is speciaal bedoeld voor jonge vrouwen (20-30 jaar). De basis vormt de Notitiebijbel in Herziene Statenvertaling en daaraan is informatie toegevoegd speciaal voor deze doelgroep. Bij een groot aantal bijbelboeken is een overdenking toegevoegd. Ook bevat de Zij Lacht Bijbel mooi vormgegeven teksten, praktische tips, leesroosters en uitleg over hoe je de Bijbel kunt gaan lezen. Er is veel ruimte om in de Bijbel te schrijven of bible journalen. De eigentijdse vormgeving van de Zij Lacht Bijbel nodigt uit om de Bijbel in het zicht te leggen en daadwerkelijk te gaan lezen. Formaat: 15x22 cm Het online platform Zij Lacht is een digitale gemeenschap voor jonge christelijke vrouwen. Zij Lacht wil vrouwen helpen om tijd vrij te maken voor Gods Woord, door elke dag een korte, praktische overdenking te plaatsen. De overdenkingen worden geschreven door een team van vrouwelijke auteurs.
Bijbel in Gewone Taal
Bijbel in Gewone Taal
9789089121387
De paperbackeditie van de Bijbel in Gewone Taal (BGT). De Bijbel in Gewone Taal is een vertaling van de Bijbel in duidelijke taal. Deze vertaling maakt de Bijbel voor iedereen begrijpelijk. Het gebruik van gewone taal brengt de tekst dichtbij. Zo kan iedereen ervaren wat de Bijbel mensen van nu te zeggen heeft. De Bijbel in Gewone Taal is gemaakt door het Nederlands Bijbelgenootschap.
Zij Lacht studiebijbel
Zij Lacht studiebijbel
De Zij Lacht studiebijbel is de Studiebijbel in Herziene Statenvertaling in een nieuw jasje, speciaal voor vrouwen. In deze studiebijbel staat niet alleen de volledige inhoud van de Bijbel, maar ook uitgebreide commentaren, context bij ieder Bijbelboek, kaarten, illustraties, Bijbelverwijzingen, uitleg over Bijbelse feesten en tradities, tijdlijnen en meer! Met de Zij Lacht studiebijbel wordt het nog makkelijker om de Bijbel (beter) te lezen en begrijpen. Formaat: 16x24 cm
Bijbel (HSV) met psalmen
Bijbel (HSV) met psalmen
9789065395115
Bijbel in Herziene Statenvertaling (HSV) met een duurzaam krasvast omslag in het formaat 12x18 cm. Geschikt voor kerken, scholen en voor persoonlijk gebruik. Deze uitgave bevat de complete bijbeltekst en de berijmde psalmen 1773, enige gezangen en formulieren.
Bijbel in strip
Bijbel in strip
9789033831058
De succesvolle Bijbel in strip is terug! Jeff Anderson en Mike Maddox hebben de verhalen uit de Bijbel meesterlijk weergegeven. Met respect voor de bijbelse geschiedenis en een subtiel gevoel voor humor komen de eeuwenoude verhalen tot leven voor jongeren van nu. Leuk voor mensen die misschien niet direct zelf de Bijbel lezen, maar wel geïnteresseerd zijn in de verhalen. De Bijbel in strip laat de verhalen uit het Oude en Nieuwe Testament zien als een lopende geschiedenis. De professionele uitstraling van de tekeningen en de eigentijdse vertaling maken dit product tot een succes. Zeer goed te gebruiken in kinder- en jeugdwerk, op basisscholen en natuurlijk in het gezin. Aanrader als afscheidsgeschenk voor basisscholen.
One Minute Bijbel
One Minute Bijbel
Bijbellezen
9789065395160
De One Minute Bijbel maakt het dagelijkse bijbellezen weer haalbaar door een nauwkeurige selectie van sleutelteksten uit de Bijbel te nemen. Van Genesis tot Openbaring – 366 één minuut stukjes om te lezen. Aan het eind van elke dag worden verwijsteksten genoemd die gelezen kunnen worden voor extra verdieping bij de thema’s die in het dagstukje aan de orde komen. In totaal worden achttienhonderd verwijsteksten uit de Herziene Statenvertaling genoemd. Daarnaast bevat elke dag een korte, meditatieve gedachte en toepassing die wil inspireren, bemoedigen en uitdagen in de dagelijkse wandel met God. Formaat: 15x22 cm
Belle Bijbel
Belle Bijbel
9789089121325
Belle Bijbel 1e druk is een boek van Diverse auteurs uitgegeven bij Nederlands Bijbelgenootschap. ISBN 9789089121325 De Belle Bijbel is dé bijbel voor tienermeiden en zal meiden tussen de 11 en 16 jaar helpen te ontdekken wat er voor hen in de Bijbel staat. Deze speciale editie van de Bijbel in Gewone Taal is ontwikkelt in samenwerking met Huis van Belle. De Belle Bijbel staat vol met praktische tips die antwoord geven op de vraag 'Hoe kan ik de Bijbel lezen?' Daarnaast zoomt de Belle Bijbel in op thema's die belangrijk zijn in het leven van meiden.
Jona
Jona
9789087821074
Jona is een spannend verhaal over een kleine profeet Niet eerder werd dit bekende verhaal uit de Bijbel zo prachtig geïllustreerd en beschreven voor kinderen. Verhalenverteller Michel de Boer verstaat de kunst om met veel creativiteit oude verhalen na te vertellen en toch dicht bij het origineel te blijven. Met zijn verrassende manier van illustreren weet hij niet alleen kinderen, maar ook ouderen te boeien. Jona is een spannend verhaal over een kleine profeet met een grote opdracht!
Notitiebijbel
Notitiebijbel
9789065395405
De Notitiebijbel is een schrijfbijbel in de Herziene Statenvertaling met extra ruimte om notities te maken bij een bijbeltekst die je raakt, inspireert, motiveert. De complete bijbeltekst is opgemaakt in één brede kolom. Aan de buitenzijde van iedere pagina zijn subtiele schrijflijntjes gedrukt waarop je aantekeningen kunt maken. De Notitiebijbel is ook geschikt om te gebruiken voor biblejournaling. De Notitiebijbel nodigt je uit om de Bijbel tot een persoonlijk document te maken. Formaat 15x21 cm Gebonden in een moderne hardcover omslag.
Dwarsligger (HSV)
Dwarsligger (HSV)
Christendom
9789460730313
De HSV Dwarsligger in een nieuw jasje! De dwarsligger bevat de complete tekst van het Oude en Nieuwe Testament van de Herziene Statenvertaling in een prettig leesbare letter en de kenmerkende omslag van een Dwarsligger. De Dwarsligger is de perfecte oplossing voor wie de HSV altijd in een handtas of binnenzak bij zich wil dragen. Ook zeer geschikt op reis. De HSV Bijbel als dwarsligger is een twee-koloms uitvoering en leest daardoor meer als doorlopende tekst. Het ideale boek om overal mee naar toe genomen te worden. Deze limited edition heeft een luxe leren omslag, die er stijlvol uitziet én zeer duurzaam is.
Kijkwoordenbijbel
Kijkwoordenbijbel
9789059991613
Eén van de leukste fases voor ouders van jonge kinderen is de fase dat je kinderen gaan leren praten. Dat ze iets gaan zien en kunnen benoemen wat het is. Deze kijkwoordenbijbel verbindt 46 korte bijbelverhalen met dit leerproces. Zo maken kinderen kennis met de bekende verhalen uit het woord van God en leren ze nieuwe woordjes. Een ideale bijbel voor een heerlijk moment samen met je kind of kleinkind.
Jongerenbijbel
Jongerenbijbel
9789089121943
De nieuwe Jongerenbijbel BGT is dé bijbel voor en door tieners. Via panels hebben jongeren zelf meegedacht over de inhoud en het design. Het resultaat? Een echte doebijbel die je helpt om de tekst te lezen en ook te begrijpen, én direct toe te passen in jouw dagelijks leven. Opvallend zijn alle creatieve opdrachten die naast de bijbelteksten staan. Door te tekenen, na te denken, iets te doen of te bidden word je op allerlei manieren uitgedaagd om de tekst dicht bij je eigen leven te brengen. Dit vind je in de Jongerenbijbel BGT: De complete bijbeltekst van de Bijbel in Gewone Taal, dus begrijpelijk voor iedereen. Inleidingen op de Bijbel en de bijbelboeken. Dat zijn allerlei interessante weetjes over de Bijbel, maar ook tips hoe jongeren de Bijbel kunnen lezen en opdrachten waarmee ze gelijk aan de slag kunnen. Opdrachten bij de bijbeltekst. Je kunt bijvoorbeeld tekenen, bidden of gewoon iets doen; op allerlei manieren worden jongeren uitgedaagd om te ontdekken wat de bijbelteksten betekenen voor hun leven. 22 themapagina's over Big Issues. Social media, identiteit, keuzes maken? Allemaal thema's die belangrijk zijn in hun leven. De Jongerenbijbel is een uitgave van het Nederlands Bijbelgenootschap, in samenwerking met Youth for Christ en de Evangelische Omroep. De Bijbel is geschikt voor tieners tot ongeveer 16 jaar. Dit vinden tieners: 'Ik vind dat door de opdrachten de tekst meer gaat leven, zo onthoud ik de informatie ook beter.' Jens (16) 'De opdrachten hebben alles te maken met mijn leven. Ik herken me erin!' Lente (13)
Bijbel (HSV) met psalmen - met goudsnee
Bijbel (HSV) met psalmen - met goudsnee
9789065395016
Bijbel in Herziene Statenvertaling met psalmen 1773, enige gezangen en formulieren. Deze uitgave is voorzien van goudsnee en twee kleuren leeslinten. De Bijbel heeft een stijlvol soepel omslag in bruin leer, afgewerkt met goudfolie en een subtiele kruis-vorm in zogenaamde 'blinddruk'. Wordt geleverd in een luxe, beschermende koker. Formaat: 14x21 cm Kenmerken: - Geschikt voor kerkgang en thuisgebruik - Optimale leesbaarheid in meest compacte formaat dat mogelijk is - Graag gebruikt door ambtsdragers en predikanten - Prettig en handzaam formaat tussen major en huisbijbel in - Geschikt als kerkbankbijbel - Inclusief berijmde psalmen 1773 en formulieren
Kom maar bij mij
Kom maar bij mij
Levi en Eva willen Jezus zien maar er staan veel grote mensen om Hem heen. Er is ook een boze meneer die hen telkens wegstuurt. Toch geven Eva en Levi niet op... Gebaseerd op het bijbelverhaal uit Marcus 10:13-16 Met vetgedrukte woordjes om samen te oefenen. Ook verkrijgbaar in deze serie: Veilig in de storm Dank U, lieve God Baby Jezus is geboren Schaapje is zoek
Je eigen doopbijbel (blauwe ed)
Je eigen doopbijbel (blauwe ed)
9789026604713
Blauwe uitvoering 'Je eigen doopbijbel' is een mooi cadeau bij de doop. Kleuterbijbels worden traditiegetrouw vaak gegeven bij de doop van een kind. Dit bijzondere doopbijbeltje is in twee kleuren beschikbaar, en in het omslag kan een foto van het kind geschoven worden voor een uniek persoonlijk cadeau. Naast meer dan zestig bijbelverhalen biedt de uitgave voorin een stamboom en wat andere persoonlijk in te vullen pagina's.
HSV Meidenbijbel
HSV Meidenbijbel
9789065395269
Bijbel in Herziene Statenvertaling voor meiden! Mooi eerste (kerk)bijbeltje, als cadeau van (groot)ouders aan hun (klein)kinderen als ze zelf kunnen lezen. Ook te geven als afscheidscadeau op de basisschool of zondagschool. Inclusief twee leeslintjes en een mooie koker. Er is ook een variant voor jongens (ISBN 9789065395252).
Kinderbijbel in 365 verhalen
Kinderbijbel in 365 verhalen
9789026627347
De Kinderbijbel in 365 vertellingen van Mary Batchelor is een klassieke, complete kinderbijbel. In deze prachtig geïllustreerde kinderbijbel worden 365 verhalen uit het Oude en Nieuwe Testament naverteld, waarbij de tekst dicht bij de oorspronkelijke tekst blijft. Het Oude Testament vertelt hoe God een mooie wereld maakte, maar de mensen Zijn plan verstoorden. Maar dan komt Jezus, met een blijde boodschap voor alle mensen. God wil vergeving en een nieuw leven geven. Elk verhaal is voorzien van een grote illustratie, die de wereld en de mensen in Israël dichtbij brengt en tot leven wekt. Lees elke dag een verhaal uit de Bijbel!
Je eigen doopbijbel
Je eigen doopbijbel
Dopen
9789026603914
Roze editie 'Je eigen doopbijbel' is een mooi cadeau bij de doop. Kleuterbijbels worden traditiegetrouw vaak gegeven bij de doop van een kind. Dit bijzondere doopbijbeltje is in twee kleuren beschikbaar, en in het omslag kan een foto van het kind geschoven worden voor een uniek persoonlijk cadeau. Naast meer dan zestig bijbelverhalen biedt de uitgave voorin een stamboom en wat andere persoonlijk in te vullen pagina's.
Schoolbijbel Willibrordvertaling 2012
Schoolbijbel Willibrordvertaling 2012
Christendom
Religie
9789061731641
Stevig en stoer, met een eigentijdse omslag: de voordeligste gebonden versie van de complete Willibrordvertaling 2012 in een handzaam formaat. Met een licht herziene tekst en in een nieuw ontwerp van Geert de Koning. Deze schooleditie bevat de volledige tekst van het Oude en Nieuwe Testament, inclusief inleidingen op de afzonderlijke bijbelboeken en op de Bijbel als geheel. Tezamen met een uitgebreide historische tabel is het de ideale editie voor gebruik op school, thuis of in de parochie. In 1995 verscheen een geheel herziene editie van de Willibrordvertaling, de door rooms-katholieken in Nederland en Vlaanderen meest gebruikte bijbelversie die oorspronkelijk in de jaren zestig tot stand was gekomen. In de grondtekst gelijkluidende passages werden daarbij meer op elkaar afgestemd en de vertaling werd aangepast aan het hedendaagse spraakgebruik. De inleidingen en aantekeningen werden herschreven en vernieuwd; tevens werd een uitgebreid verwijzingsapparaat aangebracht. Deze schooleditie (in nieuwe spelling) bevat naast die aantekeningen en verwijzingen (onderaan de pagina) achterin een uitgebreide toelichting op de gehele bijbel, voorzien van enkele kaartjes. Tevens is elk bijbelboek afzonderlijk voorzien van een inleiding. In de tekst is het proza in twee kolommen gezet; poëzie in één kolom met vrije regelval. Voor de lay-out is tevens gebruik gemaakt van een oranje steunkleur voor tussenkopjes en dergelijke. Formaat: 12x18 cm
Het feest van je doop
Het feest van je doop
Dopen
9789033833281
Het feest van je doop. Een stevige cassette met drie boekjes. Een kinderbijbel met mooie illustraties en 20 bekende verhalen, een boekje vol kindergebeden en bijpassende tekeningen en een invulboek speciaal ter gelegenheid van de doop om herinneringen in op te schrijven. Een waardevol geschenk aan dopelingen en hun ouders.
BGT Compact roze
BGT Compact roze
9789089121486
Prachtige stijlvolle roze editie van de Bijbel in Gewone Taal. Compacte editie met roze omslag met blinddruk en groen kleursnede.
Mannenbijbel
Mannenbijbel
9789065395412
De Mannenbijbel bevat de complete bijbeltekst van de Herziene Statenvertaling, met daarbij heel veel aansprekende extra informatie voor mannen van nu. Tussen de bijbelverzen door staan korte tekstjes over leiderschap, geloof en verdieping. Ieder bijbelboek heeft een informatieve inleiding, daarnaast staan er in de Mannenbijbel meer dan 300 nieuwe, boeiende feiten, 70 biografieën van bijbelse mannen en tientallen infographics, foto's en landkaartjes. De Mannenbijbel: • Verduidelijkt de betekenis van het Woord van God • Legt verbinding tussen de tijd van de Bijbel en de praktijk van het leven van mannen nu • Stelt thema's als verantwoordelijkheid, geloof en verdieping op praktische wijze aan de orde Formaat 15x24 cm Gebonden in een moderne hardcover omslag

Bijbels

Bijbels zijn onmisbare boeken voor gelovigen en bieden een schat aan wijsheid, kennis en inspiratie. Of je nu een ervaren bijbellezer bent of juist pas begint met het ontdekken van de Bijbel, er zijn veel verschillende soorten Bijbels beschikbaar die kunnen helpen om jouw geloofsleven te verrijken. Bijbels zijn verkrijgbaar in verschillende vertalingen en edities. Zo zijn er Bijbels beschikbaar in hedendaags Nederlands, maar ook in meer klassieke vertalingen zoals de Statenvertaling. Ook zijn er Bijbels beschikbaar in verschillende talen, zodat ook mensen die geen Nederlands spreken toegang hebben tot de Bijbel. Daarnaast zijn er verschillende soorten Bijbels beschikbaar, zoals studie bijbels, kinderbijbels en Bijbels met uitleg en achtergrondinformatie. Een studiebijbel kan helpen om dieper in te gaan op de tekst en beter te begrijpen wat er staat, terwijl een kinderbijbel de Bijbelverhalen toegankelijk maakt voor kinderen. Bijbels met uitleg en achtergrondinformatie bieden meer context en kunnen helpen om de Bijbel beter te begrijpen en te interpreteren. Een Bijbel kan ook een mooi en betekenisvol cadeau zijn voor jezelf of anderen. Bijvoorbeeld voor een doop, communie, huwelijk of andere bijzondere gelegenheid. Er zijn ook Bijbels beschikbaar in verschillende prijsklassen, zodat er voor elk budget wel een geschikte Bijbel te vinden is. Bovendien zijn Bijbels niet alleen verkrijgbaar in gedrukte vorm, maar ook als e-book of luisterboek. Dit kan handig zijn als je onderweg bent of graag wilt luisteren naar de Bijbel in plaats van lezen. Kortom, Bijbels zijn onmisbare boeken voor gelovigen en er zijn veel verschillende soorten Bijbels beschikbaar. Of je nu een beginnende of ervaren bijbellezer bent, er is altijd wel een Bijbel die bij je past. Door het grote aanbod aan vertalingen, edities en soorten Bijbels is er voor iedereen wel een passende Bijbel beschikbaar. Of je nu op zoek bent naar een Bijbel voor jezelf of als cadeau voor anderen, er is altijd wel een geschikte Bijbel te vinden.

Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels