KokBoekencentrum

Nog geen informatie beschikbaar.
643 Kruimels
Godtime
Godtime
9789026625107
Houd je aandacht bij de (online) preek met het invulboek ‘Godtime’ van Corine Zonnenberg. Hoe bid je? Waarom zingen we in de kerk? En hoe lees je de Bijbel? Deze vragen worden beantwoord in dit prekenschrijfboek. Veel tieners voelen zich vaak niet helemaal thuis of aangesproken in de kerk. Met ‘Godtime’ betrekt Corine Zonnenberg tieners bij de (online) kerkdienst. Met invulpagina’s, opdrachten en extra denkstof die tieners kunnen helpen in hun zoektocht naar God en de kerk.
Bijbel ontdek doeboek
Bijbel ontdek doeboek
9789026625695
Het ‘Bijbel ontdek doeboek’ van Ellen Laninga en Arjen Niezen is een creatief doeboek waarin je ontdekt wie God is en hoeveel Hij van je houdt. In dit doeboek ga je op een speurtocht door de Bijbel en leer je de verschillende kanten van God kennen. Je hoeft niet stil te zitten, maar je gaat zelf aan de slag. Je gaat ontdekken wat God zegt over zichzelf en wat mensen uit de Bijbel vertellen over God. En je gaat nadenken over wie God is of kan zijn voor jou. Van dit invulboek kun je echt je eigen boek maken.
Man. Zijn.
Man. Zijn.
In welk verhaal ga jij leven? Dat van jezelf? Of dat van God? In dat verhaal heb jij een cruciale rol te spelen. Het mooiste wat jij kan bereiken is niet een gelukkig leven. Gods rol voor jou is oneindig veel mooier dan jij je kunt voorstellen. Hij nodigt je uit om je plaats in te nemen in Zijn plan om deze gebroken wereld heel te maken. Uitdagend en inspirerend wijst Wouter de Vos mannen de weg naar een betekenisvoller en avontuurlijker leven, dat oog heeft voor de ander en dat een vervulling vindt die niet ophoudt bij de grens van je comfortzone. Met zijn anekdotes, humor en af en toe een brok in de keel heeft dit boek het cachet en de lijflucht die je van een mannenboek mag verwachten.
Samen jong
Samen jong
Kerk
Gemeente & Kerk
9789043537612
Een praktisch boek over kerk zijn met jong en oud, gebaseerd op toonaangevend onderzoek. Samen jong van Sabine van der Heijen, Vincenza La porta en Jan Wolsheimer is een belangwekkende uitgave over samen kerk-zijn met de blik op de toekomst. In de VS verscheen het toonaangevende boek Growing Young. De auteurs onderscheidden op basis van grootschalig onderzoek zes kernwaarden die voor kerkelijke gemeenten essentieel zijn om vitaal de toekomst in de gaan. Nu verschijnt een Nederlandse bewerking van dit boek. Samen jong werkt de kernwaarden van Growing Young uit en voorziet deze van praktijkvoorbeelden van een tiental jeugdwerkers en van praktische adviezen. Hiermee is de waardevolle inhoud van Growing Young ‘op maat gemaakt’ voor de Nederlandse kerken. ‘Een essentieel boek voor iedereen die wil bijdragen aan de kerk van morgen.’ – Tabitha van Krimpen, Jonge Theoloog des Vaderlands
Kinderbijbel in 365 verhalen
Kinderbijbel in 365 verhalen
9789026627347
De Kinderbijbel in 365 vertellingen van Mary Batchelor is een klassieke, complete kinderbijbel. In deze prachtig geïllustreerde kinderbijbel worden 365 verhalen uit het Oude en Nieuwe Testament naverteld, waarbij de tekst dicht bij de oorspronkelijke tekst blijft. Het Oude Testament vertelt hoe God een mooie wereld maakte, maar de mensen Zijn plan verstoorden. Maar dan komt Jezus, met een blijde boodschap voor alle mensen. God wil vergeving en een nieuw leven geven. Elk verhaal is voorzien van een grote illustratie, die de wereld en de mensen in Israël dichtbij brengt en tot leven wekt. Lees elke dag een verhaal uit de Bijbel!
Een schitterend meesterwerk
Een schitterend meesterwerk
9789043538794
Een schitterend meesterwerk van Cees Baan is een inspirerend dagboek dat laat zien hoe het christendom kijkt naar de natuur. Het boek bevat 365 keer inspiratie en geeft voor elke dag een moment om stil te staan bij de schepping. Journalist Cees Baan heeft de mooiste quotes uit de rijke christelijke traditie verzameld. Deze reis langs grote en kleine denkers uit de christelijke traditie spoort ons aan om aan een mooiere wereld te werken. Dit fraai gebonden boek geeft voor elke dag nieuwe en eeuwenoude inspiratie.
De uitnodiging
De uitnodiging
Een boek vol zingevingsvragen dat je opnieuw laat nadenken over wat Gods liefde nu werkelijk inhoudt. Deze luxe jubileumuitgave van W. Paul Young’s ‘De uitnodiging’ is uitgebreid met een persoonlijke terugblik van de auteur. In een wereld waar religie steeds minder betekenis lijkt te krijgen, worstelt ‘De uitnodiging’ met de tijdloze vraag: waar is God in deze wereld vol onbeschrijflijke pijn en verdriet? De antwoorden die hoofdpersoon Mack krijgt, zullen je verbazen en wellicht net zo veranderen als ze hem hebben gedaan. W. Paul Young schreef ‘De uitnodiging’ oorspronkelijk als kerstgeschenk voor zijn kinderen, maar het werd voor meer dan 20 miljoen mensen ter wereld een van de schokkendste en tegelijk meest liefdevolle boeken over God die zij zouden lezen. ‘Het is een boek dat ik iedereen die ik ken aanraad. Het daagt je uit om alles waarvan je dacht dat het een zekerheid was, opnieuw te bekijken.’ – Sylvana Simons
Codenaam IJsvogel
Codenaam IJsvogel
Een spannende WOII-roman over een bijzondere familiegeschiedenis in een Nederlands decor. Codenaam IJsvogel van prijswinnend auteur Liz Kessler is een meeslepende jeugdroman voor lezers vanaf 12 jaar over het oorlogsverleden van de familie van Liv. Wanneer Liv voor een schoolproject op zoek gaat naar haar familiegeschiedenis, doet ze een bijzondere ontdekking die haar leven voorgoed verandert. Oma Mila en haar zus Hannie waren tijdens de Tweede Wereldoorlog betrokken bij het verzet. De Joodse zusjes uit Amersfoort werden naar Amsterdam gestuurd om onder te duiken. Daar raakten ze betrokken bij een verzetsgroep, met dramatische gevolgen. Stukje bij beetje – en met de hulp van een oude bekende van haar oma – ontrafelt Liv het verleden van haar familie. Een buitengewoon indrukwekkend verhaal over familie en vriendschap, verraad en verzet, moed en hoop.
De kronieken van Narnia  -   De complete Kronieken van Narnia
De kronieken van Narnia - De complete Kronieken van Narnia
9789026622021
Het boek 'De complete Kronieken van Narnia' van C.S. Lewis is een klassiek fantasyverhaal. In deze prachtige, gebonden uitgave zijn de zeven delen uit de serie gebundeld. De prachtige kleurenillustraties maken het lezen tot een feest. Al meer dan vijftig jaar heeft het land van Narnia miljoenen lezers over de hele wereld in zijn macht. Dit betoverend mooie boek zal velen, en zeker ook jonge kinderen, aanspreken.
Tijd met God
Tijd met God
Een inspirerend Villavie boek om je stille tijd vorm te geven. Tijd met God van Eline Hoogenboom is een prachtig invulboek dat inspiratie geeft om meer tijd met God door te brengen. Veel vrouwen worstelen met het invullen van hun tijd met God. De drukte van alledag zorgt er al snel voor dat het erbij inschiet. Hoe kun je die Godstijd vormgeven? Dat kan in stilte zijn, maar er zijn nog meer manieren om God te ervaren. In dit boek inspireert Eline je vanuit tien geloofsthema’s, bijvoorbeeld: luisteren naar God, de Bijbel lezen en in Gods aanwezigheid zijn. Ook geeft ze praktische tips voor de invulling van je tijd met God, zoals: leg een dagboekje bij het koffieapparaat, hang een Bijbeltekst die je wilt onthouden naast de spiegel, maak een gebedswandeling of begin een gebedsgroepje. Met de hulp van honderd vragen en extra notitieruimte geeft dit boek je ook ruimte om op te schrijven wat je tijdens je tijd met God ervaren hebt. Eerder verschenen van Eline Hoogenboom de Villavie Voluit Leven Planner, Hartsrust, Villavie en #Not so perfect.
FRNZ4EVER  -   De geheime operatie
FRNZ4EVER - De geheime operatie
9789026624759
‘De geheime operatie’ van Henriët Koornberg-Spronk is een zelfstandig leesbaar deel in de sportieve kinderboekenreeks ‘FRNZ4EVER’, waarin vriendschap centraal staat. Marit, Fabio, Carlijn en Esmée vormen al jarenlang een hechte vriendengroep. Ze zitten bij elkaar in groep 8 en appen heel wat af in hun appgroep FRNZ4EVER. In dit nieuwe, zelfstandig te lezen deel van de serie gaan de vier vrienden op zoek naar hun talent: wat willen ze later worden? En alsof dat nog niet ingewikkeld genoeg is, hebben ze ook nog een mysterie te ontrafelen. Want wat spoken die geheimzinnige, nieuwe buurvrouwen toch uit? De vriendengroep begint een geheime operatie om dat tot op de bodem uit te zoeken! 'De geheime operatie’ is het actieboek voor de christelijke Kinderboekenweek 2021.
Mijn doopbijbel
Mijn doopbijbel
Deze doopbijbel met 20 bijbelverhalen voor de allerkleinsten is een mooi cadeau bij geboorte en doop. ‘Mijn doopbijbel’ van Martina Steinkühler bevat 20 bijbelverhalen voor de allerkleinsten en is een mooi cadeau bij geboorte en doop. Met gedichtjes, gebeden en geloofsthema’s. Een baby wordt gedoopt, wat een bijzonder moment! Er zijn in het leven van alledag veel momenten om over God te vertellen en zijn aanwezigheid te zien. Deze doopbijbel neemt kinderen mee in de wereld van het christelijk geloof, aan de hand van meer dan twintig bijbelverhalen. Lees bijvoorbeeld over Noach en de regenboog, de tien geboden en de verloren zoon. Ook de christelijke feestdagen worden uitgelegd aan jonge kinderen.
Samenleren I
Samenleren I
Maak van de dagelijkse bijbellezing een waardevol gezinsmoment met ‘Samenleren’. Samenleren I van Wijnanda Hogendoorn geeft handreikingen om bijbellezen in het gezin vorm en inhoud te geven. Samen bijbellezen in het gezin is een belangrijk onderdeel van de geloofsopvoeding. In Samenleren biedt Wijnanda Hogendoorn handreikingen om bijbelleesmomenten tot waardevolle gezinsmomenten te maken. Het boek bevat creatieve handvatten om 25 weken lang iedere dag samen met de Bijbel bezig te zijn. Doordeweeks worden er korte momenten met enkele vragen en opdrachten aangeboden, voor de zondag is er een uitgebreidere verwerking beschikbaar. Samenleren 1 is het eerste deel van een tweeluik en met name bedoeld voor de periode van Advent en Kerst.
Slaap lekker Gods kleintje
Slaap lekker Gods kleintje
9789026625398
‘Slaap lekker Gods kleintje’ van Jacob Vium is een kleurrijk en vrolijk knisperboekje voor de allerkleinsten, speciaal voor vlak voor het slapengaan. Als je de bladzijden omslaat klinkt er een knisperend geluid, waardoor het ook leuk speelgoed is. Speciaal voor jonge kinderen en hun ouders. Een leuk kraamcadeautje, om urenlang mee te spelen en naar te kijken.
Waar ben je?
Waar ben je?
Een meditatief boek dat lezers uitnodigt tot reflectie op hun geloof en relatie met God. Dit boek is en nieuw deel in een meditatiereeks. ‘Waar ben je?’ van Ron van der Spoel bevat korte bijbelse meditaties over de indringende vragen die God in de Bijbel aan mensen stelt. Er worden vragen besproken als: Waar ben je? Wie zal Ik zenden? Wat wil je dat Ik voor je doen zal? Of: En wie zeg jij dat Ik ben? Via de Bijbel stelt God deze vragen ook aan ons. In dit boek behandelt de auteur twaalf van zulke vragen en daagt hij de lezer uit om te antwoorden. Hiermee zet hij de lezers aan tot nadenken over zijn of haar geloof en relatie met God. De meditaties zijn inspirerend voor persoonlijke lezing, maar ook geschikt om te bespreken in groepen en kringen.
Bijna-elke-dagboek voor moeders en vaders
Bijna-elke-dagboek voor moeders en vaders
Opvoeding
Pesten
9789043533447
‘Bijna-elke-dagboek voor moeders en vaders’ van Rolf Robbe, Jolanda Spek en Margit Melse is een dagboek voor ouders die zich in hun opvoeding willen laten leiden door de Bijbel. Het bevat voor elke week vijf overdenkingen, veertig weken lang. Je kind is je alles waard, of het nu nog in de wieg ligt of al aan de studie is. Je wilt dat zij of hij opgroeit tot een mooi mens dat geniet van Gods goede gaven en dat iets wil betekenen voor anderen. Maar wat kun jij daaraan doen? Hoe ben je een goede ouder? We lezen in de Bijbel hoe Jezus zelf ons leert leven met Hem. Ook kunnen we Bijbels licht laten schijnen over al die opvoedingskwesties die we tegenkomen, van pesten en ruzie tot vriendschap en belonen.
Bijbelverhalen om mee te nemen  -   Noach en de dierenboot
Bijbelverhalen om mee te nemen - Noach en de dierenboot
9789026623448
‘Noach en de dierenboot’ is een bijzonder kartonboek om overal mee naartoe te nemen. ‘Noach en de dierenboot’ is een bijzonder kartonboek om overal mee naartoe te nemen. Lang geleden leefde er een man met de naam Noach. Noach hield van God, en God hield van Noach. ‘Noach en de dierenboot’ vertelt het bekende Bijbelverhaal van de ark van Noach, voor jonge kinderen. Waar neem jij het verhaal van de ark van Noach mee naartoe?
Bijbelse Dagkalender 2024
Bijbelse Dagkalender 2024
Dagelijks leven
9789043539470
Een populair dagboek met elke dag een overdenking en lied. De belangstelling voor de ‘Bijbelse Dagkalender’ is onverminderd groot. Al meer dan vijfenzeventig jaar bieden veel diaconieën, kerkelijke commissies en zorginstellingen het aan als geschenk met Kerst of met de jaarwisseling. Achttien protestantse predikanten bieden bemoedigende dagoverdenkingen voor stille tijd of aan tafel. Daarnaast bevat de ‘Bijbelse Dagkalender’ mooie gebeden voor verschillende momenten.
Geloven doe je zo
Geloven doe je zo
In ‘Geloven doe je zo’ nodigt Anne van Olst lezers op een toegankelijke manier uit om zich open te stellen voor het christelijk geloof, ongeacht alle vragen en twijfels die zij hebben. Hoe te geloven in de christelijke God? Paradoxaal genoeg worstelen veel christenen met deze vraag. Dit boek geeft een antwoord aan de hand van een reis langs de twaalf artikelen van het geloof. In heldere taal laat Anne van Olst zien wat het christelijk geloof inhoudt en hoe je geloven kunt leren. Het boek is niet alleen geschreven voor christenen, maar voor iedereen die wil kennismaken met het christelijk geloof.
Bidden kun je leren
Bidden kun je leren
Bidden
9789043536684
Een helder en uitdagend boek over het gebed, voor beginners en gevorderden. Met ‘Bidden kun je leren’ geeft Anne van Olst een praktische gids voor gebed, bedoeld voor zowel jonge als ervaren gelovigen en geschikt voor gebruik in kringen. Bidden kun je leren. Dit boek wil daarbij helpen. Het is een praktische gids voor gebed. Zowel voor beginners die een helpende hand kunnen gebruiken bij de eerste stappen op de weg van het gebed, als voor meer ervaren bidders die zich blijvend willen bezinnen op hun gebeden. Op een frisse manier wordt antwoord gegeven op vragen als: Wat is bidden? Hoe begin je je gebed? Hoe spreek je God aan? Hoe kun je met vertrouwen bidden? De handleiding voor gesprek maakt het boek geschikt voor gebruik in kringen. ‘De Bijbel staat vol handvatten als het gaat om gebed. Dit boekje helpt ze te ontdekken en maakt ze praktisch voor alledag!’ Jurjen ten Brinke, voorganger Hoop voor Noord, Amsterdam
FRNZ4EVER  -   De voetballende ballerina
FRNZ4EVER - De voetballende ballerina
‘De voetballende ballerina’ van Henriët Koornberg-Spronk is het eerste deel in de sportieve kinderboekenreeks ‘Frnz4ever’. ‘De voetballende ballerina’ van Henriët Koornberg-Spronk is het eerste deel in de sportieve kinderboekenreeks ‘Frnz4ever’. Marit zit in groep 7 en zit al sinds haar zesde op ballet, haar moeder is daar heel trots op. Carlijn, Esmée en Fabio zijn haar beste vrienden, er wordt heel wat afgeappt in hun appgroep Frnz4ever. Op een dag geeft Marit zich per ongeluk op voor het schoolvoetbaltoernooi, en gaat ze stiekem trainen. Maar hoe zal haar moeder reageren op haar voetbalavontuur? Kan ze wel een voetballende ballerina zijn? Een humoristische nieuwe serie over sporten voor jongens en meiden, met in deel 2 het verhaal van Fabio, de klimmende wielrenner.
De spannende avonturen met Dolfi 29 -   Dolfi en Wolfi en de oerwoudman
De spannende avonturen met Dolfi 29 - Dolfi en Wolfi en de oerwoudman
9789026625060
Dolfi en Wolfi beleven voor de allerlaatste keer een spannend avontuur in ‘Dolfi en Wolfi en de oerwoudman’, geschreven door J.F. van der Poel. In dit allerlaatste avontuur van Dolfi en Wolfi gaan Andy en Mirja op onderzoek uit in de jungle. Daar vinden ze een neergestorte straaljager uit de Tweede Wereldoorlog. De piloot, inmiddels 97 jaar, heeft het overleefd en heeft al die tijd in zijn eentje in de jungle gewoond. Wie is deze man en wat is zijn verhaal? Andy en Mirja gaan op onderzoek uit naar de waarheid, ondersteund door dolfijn Dolfi en hond Wolfi, die altijd klaarstaan om hen te beschermen.
Mijn armen om je heen
Mijn armen om je heen
Bemoedigen
9789043536639
‘Mijn armen om je heen’ door André F. Troost is een bundel met gedichten, vrije verzen en liedteksten voor moeilijke en lichte periodes. De verzen zijn grotendeels geschreven in een heftige tijd, waarin corona dreigend dichterbij kwam. Al zou geen mens je meer omarmen, al sta je eenzaam bij een graf, laat Mij jouw koude hart verwarmen, Ik ben jouw steun, jouw stok, jouw staf! Ik laat je niet ten onder gaan, Ik ben niet weg, maar opgestaan! De meeste gedichten zijn zingbaar op door de auteur aangegeven bekende melodieën.
De bron van de tijd 2 - Hou me vast
De bron van de tijd 2 - Hou me vast
9789029734646
Een ontroerende historische roman over een zoektocht naar water dat levens redt. ‘Hou me vast’ van Jody Hedlund is het tweede deel in de serie ‘De bron van de tijd’. Door een genetische ziekte heeft Ellen Creighton nog maar een paar dagen te leven. Ze besluit de tijd die haar nog rest te spenderen op het landgoed van haar oude vriend Harrison Burlington. Harrison, door een dwarslaesie aan een rolstoel gekluisterd, is op zoek naar heilig water dat Ellen kan redden. De enige manier om het genezende water te bemachtigen, is een reis in de tijd. Terug naar de Middeleeuwen, net als haar zus Marian vóór haar. Lukt het Ellen om zichzelf en Harrison te redden? ‘Jody Hedlund neemt de lezer in deze boeiende roman op een bijzondere manier mee naar vroeger tijden.’ – Nederlands Dagblad over ‘Kom terug’
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels