KokBoekencentrum

Nog geen informatie beschikbaar.
643 Kruimels
Heimwee en hoop
Heimwee en hoop
Advent
9789043537193
Een waardevol meditatieboek, perfect om cadeau te doen of zelf te lezen. ‘Heimwee en hoop’ is een meditatiebundel van Pieter L. de Jong over het verlangen naar de nabijheid van God, geschikt als cadeauboek. Iedereen weet wat heimwee is. Het is een vreemd, nauwelijks te beheersen gevoel van verlangen naar iets wat voorbij is. Maar nog sterker kan heimwee zich uiten in een verlangen naar het moment dat je leven eindelijk zal zijn zoals je bewust en onbewust hoopt en bidt. Een leven vol van de goedheid en de nabijheid van God. Daarover gaan de meditaties in dit boek. Ze zijn grotendeels ontstaan in coronatijd, zodat ook het verlangen naar het samenkomen rond de Bijbel erin doorklinkt. Een aantal meditaties zijn specifiek geschreven voor de periode van Advent en Kerst. Een waardevol boek om zelf te lezen of cadeau te geven in het pastoraat.
Handboek voor ouderling & bezoekmedewerker
Handboek voor ouderling & bezoekmedewerker
Ouderling of bezoekmedewerker zijn in de kerk is bijzonder. In de kostbare ontmoetingen met mensen wordt het leven en het geloof in God gedeeld, evenals ongeloof en twijfel. Tijdens vergaderingen bouw je mee aan de toekomst van de gemeente, die soms hoopvol, soms zorgelijk is. Dit boek biedt zowel de doorgewinterde als beginnende ouderling en bezoekmedewerker handvatten. Het bespreekt de gang van zaken in de kerk: wat is pastoraat, wat doet een kerkenraad, hoe ziet een huisbezoek eruit. Er worden gebeden en (bijbel)teksten aangereikt, er is aandacht voor de toekomst van het pastoraat en vijftien casussen en verdiepende teksten zetten aan tot nadenken over thema’s rondom het pastoraat. Een compleet handboek, dat elke ouderling of bezoekmedewerker informeert én inspireert. Erica Hoebe-de Waard is als gemeentepredikant verbonden aan de Protestantse Gemeente te Wageningen. Zij is lid van de redactie van het Ouderlingenblad. Roelof de Wit is als gemeentepredikant verbonden aan de Hervormde Gemeente te Ermelo. Hij is lid van de redactie van het Ouderlingenblad.
Kleurboek bij de Bijbel
Kleurboek bij de Bijbel
9789043535687
Een bijzonder kleurboek waarin de mooiste bijbelteksten worden gecombineerd met 30 prachtige platen om in te kleuren! Pak je kleurpotloden of pennen en ga aan de slag met dit bijzondere ‘Kleurboek bij de Bijbel’, waarin de mooiste bijbelteksten worden gecombineerd met prachtige kleurplaten. Elke plaat bevat bijzondere goudkleurige details. Het kleurboek neemt je mee door de Bijbel heen, rondom deze thema’s: onze wereld, onze God, Gods lessen en ons antwoord. Neem de tijd om een passage te lezen, laat je inspireren en ga aan de slag met je kleurpotloden of pennen. Een prachtig cadeauboek om uren in te kleuren.
Journal Bijbel
Journal Bijbel
9789065395085
De Journal Bijbel is een bijbel in de Herziene Statenvertaling met extra ruimte om persoonlijke notities te maken bij een bijbeltekst die je raakt, inspireert, motiveert. Die vanwege zijn fraaie uiterlijk gezien mag worden! De complete bijbeltekst is opgemaakt in één brede kolom. Aan de buitenzijde van iedere pagina is een brede witruimte waarop je aantekeningen kunt maken. Deze Bijbel is ook geschikt om te gebruiken voor bible journaling. Bible journaling Het papier is vrij glad en bevat geen lijntjes, ideaal voor bible journaling! Er zit een los lijntjespapier bij die je onder de pagina kunt leggen mocht je willen schrijven. Na elk bijbelboek zitten 4 extra witte pagina's en ook achterin zitten lege vellen papier. Fijn om je creativiteit zijn gang te laten gaan. Of om een keer materiaal te testen. Het papier is onder meer geschikt om te gebruiken met watercolor/aquarelverf, fineliners, gelpennen, (aquarel)potloden en pennen. Kenmerken: - Hoge papierkwaliteit - Sterke linnen omslag met afgeronde hoeken - Op elke pagina ruimte om te schrijven, tekenen en meer - Na elk bijbelboek 4 extra witte pagina’s om zelf te gebruiken - Geen schrijflijntjes, maar vrije ruimte - Met onderlegvel met schrijflijntjes Formaat: 15x22 cm
De infographic Bijbel
De infographic Bijbel
In 'De infographic Bijbel' van Karen Sawrey wordt de Bijbel getoond zoals je die nog nooit eerder hebt gezien: in infographics. In meer dan honderd illustraties wordt er inzicht gegeven in het Oude en Nieuwe Testament en komen eeuwenoude woorden tot leven. De schepping, de maten van de ark van Noach, de rijkdom van koning Salomo, de parabels van Jezus, de reizen van Paulus: alle bekende personen en verhalen komen aan bod. Dit is de Bijbel voor een nieuwe generatie.
Mijn armen om je heen
Mijn armen om je heen
Bemoedigen
9789043536639
‘Mijn armen om je heen’ door André F. Troost is een bundel met gedichten, vrije verzen en liedteksten voor moeilijke en lichte periodes. De verzen zijn grotendeels geschreven in een heftige tijd, waarin corona dreigend dichterbij kwam. Al zou geen mens je meer omarmen, al sta je eenzaam bij een graf, laat Mij jouw koude hart verwarmen, Ik ben jouw steun, jouw stok, jouw staf! Ik laat je niet ten onder gaan, Ik ben niet weg, maar opgestaan! De meeste gedichten zijn zingbaar op door de auteur aangegeven bekende melodieën.
Ik wil Jezus volgen!
Ik wil Jezus volgen!
‘Ik wil Jezus volgen’ van Laurina de Visser is een inspirerend dagboek voor jonge mensen die Jezus willen volgen. Niets is belangrijker dan bij jonge christenen aankomen met échte verhalen. In dit dagboek staat elke maand één persoon uit de Bijbel centraal, zoals Ester, Job, Jezus en Paulus. Daarbij worden ook de lessen besproken die deze bijbelfiguren moesten leren door dingen die ze ongewild meemaakten, maar ook door de fouten die ze begingen. De Bijbel gaat over mensen van vlees en bloed, die soms bewonderenswaardige dingen deden, maar niet perfect waren. Door de praktische lessen en persoonlijke getuigenissen van tieners komen de bijbelfiguren dichtbij en leer je hoe je Jezus kunt volgen. Eerder schreef Laurina de Visser het dagboek ‘#Bestofmyday’.
De kronieken van Narnia  -   De complete Kronieken van Narnia
De kronieken van Narnia - De complete Kronieken van Narnia
9789026622021
Het boek 'De complete Kronieken van Narnia' van C.S. Lewis is een klassiek fantasyverhaal. In deze prachtige, gebonden uitgave zijn de zeven delen uit de serie gebundeld. De prachtige kleurenillustraties maken het lezen tot een feest. Al meer dan vijftig jaar heeft het land van Narnia miljoenen lezers over de hele wereld in zijn macht. Dit betoverend mooie boek zal velen, en zeker ook jonge kinderen, aanspreken.
Liefde is
Liefde is
Liefdestalen
9789029723435
Liefde is... een Bijbels dagboek voor samen. Praten is de levensader van elke (liefdes)relatie. 'Liefde is...' biedt een jaar lang dagelijkse overdenkingen en gespreksvragen voor koppels. Over communicatie, verwachtingen, man-/vrouwrollen, seks, conflicthantering, geld, kinderen schoonfamilie en meer. Liefde is... toegankelijk, inzichtelijk en positief. Relatietherapeut Gary Chapman is de auteur van 'De vijf talen van de liefde'. Hij laat zich in zijn praktijk en in zijn boeken inspireren door wat de Bijbel ons kan leren. Met 'Liefde is...' kunnen stellen een jaar lang elke dag samen lezen en praten.
Ja zeggen en ja doen
Ja zeggen en ja doen
Nadat belijdeniscatechisanten ‘ja’ hebben gezegd op de vraag of ze Jezus willen volgen, moeten ze verder. Hoe geven ze vorm aan een leven dichtbij Jezus? De Bijbel staat vol met verhalen over mensen die door God geroepen worden. In dit 101 dagenboek Ja zeggen en ja doen lezen en leren we van mensen die reageren op God’s oproep om hem te volgen. Hoe komen mensen tot hun keus? En hoe beïnvloedt die keus hun leven? Waar lopen ze tegen aan? Wat helpt en wat hindert het volgen van God? En waar leidt het toe? De overdenkingen en de vragen ervoor en erna dagen de lezer uit hierover na te denken.
Planten uit de Bijbel
Planten uit de Bijbel
‘Planten uit de Bijbel’ is een prachtig full-color cadeauboek voor iedereen met groene vingers. De bomen in het paradijs, Ruth die graan oogst, de specerijen van Salomo, Zacheüs in de boom: de Bijbel staat vol met planten, bomen en bloemen. In Israël leefde de bevolking dicht bij de natuur, wat blijkt uit vele Bijbelteksten. In dit boek worden 50 Bijbelse planten getekend en toegelicht, wat een nieuwe blik geeft op God en zijn schepping. Met achterin meer informatie om zelf Bijbelse planten in de tuin te zetten en een Joodse oogstkalender.
Suïcide
Suïcide
Een pastoraal boek over het doorbreken van het taboe rond zelfdoding. Suïcide van Hanneke Schaap-Jonker, Ewoud de Jong en Matthias Jongkind is een pastoraal boek over het vaak verzwegen onderwerp zelfdoding. Niet meer willen leven, je wanhopig voelen, het leven een te zware opgave vinden, denken dat anderen beter af zijn zonder jou: ervaringen van suïcidaliteit komen vaker voor dan je denkt. In dit boek delen ervaringsdeskundigen en hulpverleners verhalen en inzichten. Mensen die suïcidaal zijn, hun omgeving, pastores en andere betrokkenen kunnen hierin herkenning en handreikingen vinden. Doel is het taboe en isolement rond dit beladen onderwerp te doorbreken, wat tot erkenning en verbinding kan leiden.
Bijbelse Dagkalender 2024
Bijbelse Dagkalender 2024
Dagelijks leven
9789043539470
Een populair dagboek met elke dag een overdenking en lied. De belangstelling voor de ‘Bijbelse Dagkalender’ is onverminderd groot. Al meer dan vijfenzeventig jaar bieden veel diaconieën, kerkelijke commissies en zorginstellingen het aan als geschenk met Kerst of met de jaarwisseling. Achttien protestantse predikanten bieden bemoedigende dagoverdenkingen voor stille tijd of aan tafel. Daarnaast bevat de ‘Bijbelse Dagkalender’ mooie gebeden voor verschillende momenten.
Goedheid voor het oprapen
Goedheid voor het oprapen
Hoe krijg je oog voor het goede om je heen? Een positief cadeauboek voor donkere tijden. Goedheid voor het oprapen van Margriet van der Kooi is een positief boek voor deze donkere tijd, met een open blik voor de mooie dingen in de wereld om ons heen. De auteur ontmoet en spreekt veel mensen en heeft de gave om het beste in mensen naar boven te halen. Dit ontroerende boek bemoedigt lezers en helpt ze om oog te blijven hebben voor het licht in de duisternis. Door de fraaie vormgeving is het boek zeer geschikt om cadeau te geven.
Christelijke Klassiekers - Onversneden Christendom
Christelijke Klassiekers - Onversneden Christendom
Christendom
Religie
9789043539708
Een klassieker in een nieuw jasje: C.S. Lewis over de kern van het christelijk geloof. In ‘Onversneden christendom’ legt C.S. Lewis uit wat het hart is van het christelijk geloof. Een klassieker! Er is geen schrijver die zo helder en warm kan uitleggen wat het betekent om christen te zijn als C.S. Lewis. Hij blijft niet steken in een abstracte theologische uiteenzetting, maar maakt het Bijbelse verhaal op een persoonlijke manier tot een prachtig geschenk. Lewis blijft bij de kern van het geloof en hij verliest zich niet in details en morele kwesties. Wie toe is aan een verfrissing en verdieping van zijn of haar geloofsleven kan nog steeds het best bij C.S. Lewis terecht.
De spannende avonturen met Dolfi 29 -   Dolfi en Wolfi en de oerwoudman
De spannende avonturen met Dolfi 29 - Dolfi en Wolfi en de oerwoudman
9789026625060
Dolfi en Wolfi beleven voor de allerlaatste keer een spannend avontuur in ‘Dolfi en Wolfi en de oerwoudman’, geschreven door J.F. van der Poel. In dit allerlaatste avontuur van Dolfi en Wolfi gaan Andy en Mirja op onderzoek uit in de jungle. Daar vinden ze een neergestorte straaljager uit de Tweede Wereldoorlog. De piloot, inmiddels 97 jaar, heeft het overleefd en heeft al die tijd in zijn eentje in de jungle gewoond. Wie is deze man en wat is zijn verhaal? Andy en Mirja gaan op onderzoek uit naar de waarheid, ondersteund door dolfijn Dolfi en hond Wolfi, die altijd klaarstaan om hen te beschermen.
FRNZ4EVER  -   De geheime operatie
FRNZ4EVER - De geheime operatie
9789026624759
‘De geheime operatie’ van Henriët Koornberg-Spronk is een zelfstandig leesbaar deel in de sportieve kinderboekenreeks ‘FRNZ4EVER’, waarin vriendschap centraal staat. Marit, Fabio, Carlijn en Esmée vormen al jarenlang een hechte vriendengroep. Ze zitten bij elkaar in groep 8 en appen heel wat af in hun appgroep FRNZ4EVER. In dit nieuwe, zelfstandig te lezen deel van de serie gaan de vier vrienden op zoek naar hun talent: wat willen ze later worden? En alsof dat nog niet ingewikkeld genoeg is, hebben ze ook nog een mysterie te ontrafelen. Want wat spoken die geheimzinnige, nieuwe buurvrouwen toch uit? De vriendengroep begint een geheime operatie om dat tot op de bodem uit te zoeken! 'De geheime operatie’ is het actieboek voor de christelijke Kinderboekenweek 2021.
Mijn doopbijbel
Mijn doopbijbel
Deze doopbijbel met 20 bijbelverhalen voor de allerkleinsten is een mooi cadeau bij geboorte en doop. ‘Mijn doopbijbel’ van Martina Steinkühler bevat 20 bijbelverhalen voor de allerkleinsten en is een mooi cadeau bij geboorte en doop. Met gedichtjes, gebeden en geloofsthema’s. Een baby wordt gedoopt, wat een bijzonder moment! Er zijn in het leven van alledag veel momenten om over God te vertellen en zijn aanwezigheid te zien. Deze doopbijbel neemt kinderen mee in de wereld van het christelijk geloof, aan de hand van meer dan twintig bijbelverhalen. Lees bijvoorbeeld over Noach en de regenboog, de tien geboden en de verloren zoon. Ook de christelijke feestdagen worden uitgelegd aan jonge kinderen.
Op weg met Jezus
Op weg met Jezus
Jezus
Christendom
9789026625602
‘Op weg met Jezus’ van Bill Johnson en Eugene Luning is een prachtige kinderbijbel om Jezus nog beter te leren kennen. In deze kinderbijbel ontmoeten kinderen Jezus, de man die wonderen deed, hoop verspreidde en kinderen vol vreugde zegende. Ze zullen zich voor kunnen stellen hoe het was om de Zoon van God, de mensenzoon, te ontmoeten. Een persoonlijke vertelstijl wordt gecombineerd met wonderschone illustraties, waardoor Jezus heel dichtbij komt. De vragen bij elk verhaal helpen om er met kinderen in gesprek over te gaan. Met prachtige illustraties en eigentijds vertaald door Corien Oranje.
Alleen voor meisjes
Alleen voor meisjes
9789026625268
In ‘Alleen voor meisjes’ vertelt Judith Janssen-van den Barg alles wat je als tienermeisje moet weten over de puberteit. Als jij tussen de 9 en 12 bent, kun je van dit boek veel leren. Wat staat er allemaal op je te wachten als je ouder wordt? Wat gebeurt er als tiener met je lichaam? Hoe verandert je leven en je relatie met je ouders? Waarom is de puberteit überhaupt nodig en wat heeft God hiermee te maken? ‘Alleen voor meisjes’ is het dagboek van Hannah. Eindelijk een dagboek dat je mag lezen! Hierin lees je alles over haar belevenissen, want er gebeurt van alles in de puberteit. Hannah is bezig puber te worden en dat is heel spannend. Naast Hannahs dagboek krijg je uitleg over de dingen die haar bezighouden en die ook voor jou belangrijk zijn. Leef mee met Hannah, dan ben jij voorbereid op de puberteit.
Alleen voor jongens
Alleen voor jongens
9789026625275
In ‘Alleen voor jongens’ vertelt Judith Janssen-van den Barg alles wat je als tienerjongen moet weten over de puberteit. Als jij tussen de 9 en 12 bent, kun je van dit boek veel leren. Wat staat er allemaal op je te wachten als je ouder wordt? Wat gebeurt er als tiener met je lichaam? Hoe verandert je leven en je relatie met je ouders? Waarom is de puberteit überhaupt nodig en wat heeft God hiermee te maken? In dit boek lees je daarover en krijg je door het verhaal van Joost een inkijkje in zijn leven als tiener. Joost is 11 jaar en er gebeurt van alles in zijn leven. Zijn vader gaat voor een halfjaar naar Amerika, met zijn vrienden richt hij een club op om mysteries op te lossen en de kantine van zijn voetbalclub brandt af. Ondertussen verandert er ook van alles bij hemzelf. Over al die spannende dingen e-mailt hij zijn vader en jij mag hun e-mailtjes lezen (voor deze ene keer)! Hiernaast krijg je uitleg over de dingen die Joost bezighouden en die ook voor jou belangrijk zijn. Leef mee met Joost, dan ben jij voorbereid op de puberteit.
Tijd met God
Tijd met God
Een inspirerend Villavie boek om je stille tijd vorm te geven. Tijd met God van Eline Hoogenboom is een prachtig invulboek dat inspiratie geeft om meer tijd met God door te brengen. Veel vrouwen worstelen met het invullen van hun tijd met God. De drukte van alledag zorgt er al snel voor dat het erbij inschiet. Hoe kun je die Godstijd vormgeven? Dat kan in stilte zijn, maar er zijn nog meer manieren om God te ervaren. In dit boek inspireert Eline je vanuit tien geloofsthema’s, bijvoorbeeld: luisteren naar God, de Bijbel lezen en in Gods aanwezigheid zijn. Ook geeft ze praktische tips voor de invulling van je tijd met God, zoals: leg een dagboekje bij het koffieapparaat, hang een Bijbeltekst die je wilt onthouden naast de spiegel, maak een gebedswandeling of begin een gebedsgroepje. Met de hulp van honderd vragen en extra notitieruimte geeft dit boek je ook ruimte om op te schrijven wat je tijdens je tijd met God ervaren hebt. Eerder verschenen van Eline Hoogenboom de Villavie Voluit Leven Planner, Hartsrust, Villavie en #Not so perfect.
Bloei als de bloemen
Bloei als de bloemen
'Bloei als de bloemen' van Morgan Harper Nichols is een prachtig vormgegeven, poëtisch boek vol rake teksten over levenskunst; een kleurrijk cadeau om te koesteren en door te geven. Met Bloei als de bloemen schrijft Morgan Harper Nichols een hoopvol feest, een genadevolle ontmoeting, een rustplaats voor het hart, een balsem voor je wonden en een lofzang op de vrijheid. Een ultieme liefdesbrief voor je hoofd, hart, ziel en lichaam. Vol hoop en reminders dat het leven zwaar kan zijn, maar juist daardoor ook zo waardevol. Dat het licht altijd weer doorbreekt, hoe donker het ook is. En dat je tot bloei komt, altijd. Een prachtig, poëtisch boek vol rake teksten, vergelijkbaar met bijvoorbeeld het werk van Rupi Kaur. Dit boek is een prachtig cadeau om te koesteren en door te geven.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels