KokBoekencentrum

Nog geen informatie beschikbaar.
643 Kruimels
Kleurboek bij de Bijbel
Kleurboek bij de Bijbel
9789043535687
Een bijzonder kleurboek waarin de mooiste bijbelteksten worden gecombineerd met 30 prachtige platen om in te kleuren! Pak je kleurpotloden of pennen en ga aan de slag met dit bijzondere ‘Kleurboek bij de Bijbel’, waarin de mooiste bijbelteksten worden gecombineerd met prachtige kleurplaten. Elke plaat bevat bijzondere goudkleurige details. Het kleurboek neemt je mee door de Bijbel heen, rondom deze thema’s: onze wereld, onze God, Gods lessen en ons antwoord. Neem de tijd om een passage te lezen, laat je inspireren en ga aan de slag met je kleurpotloden of pennen. Een prachtig cadeauboek om uren in te kleuren.
Leren Liefhebben - Kaartspel Voor Koppels
Leren Liefhebben - Kaartspel Voor Koppels
9789043533720
'Leren liefhebben' is een luxe uitgevoerd doosje met kleurrijke gesprekskaarten. Deze kaarten zijn een ideale manier om samen te gaan praten over dingen die er écht toe doen. Ze helpen je onder meer om samen te groeien, voor reflectie op jezelf en je relatie, om elkaar aan te moedigen in spannende tijden of voor het nemen van een moeilijke beslissing. Een prachtige set van meer dan 50 kaarten, met op iedere kaart een aquarelkunstwerk van Jacoline Steegstra. Voorop staat een quote en achterop een stukje tekst over deugden die bouwstenen zijn voor je karakter en jullie relatie, met daarbij meerdere vragen om samen te overdenken. Het kaartspel 'Leren liefhebben' is geschikt voor zowel beginnende als gevorderde koppels. Jacoline Steegstra baseerde deze kaarten onder meer op haar jarenlange ervaring als relatietherapeut.
Jezus leven
Jezus leven
Henk Stoorvogel neemt je in Jezus leven mee naar het hart van Jezus. De belichaming van het goede, een mens uit één stuk, een man met een missie: Jezus maakte het allemaal waar. Maar hoe zag een gewone werkdag voor Jezus eruit? Wat was er nou echt zo bijzonder aan Hem, dat duizenden mensen Hem volgden? Henk Stoorvogel is nieuwsgierig en slaagt erin een nieuw licht op het leven van Jezus te werpen, door het stellen van kinderlijk creatieve vragen. Maar Jezus Leven gaat nog verder. Het is een oproep tot het leven van een 'Jezus Leven'. Hoe kunnen wij vandaag de dag vorm en inhoud geven aan de navolging van Jezus Christus? Met Henk Stoorvogel gaan we op zoek naar het hart van Jezus en de manier waarop we dat in ons eigen leven kunnen toepassen. Henk Stoorvogel heeft zich jarenlang voorbereid op het schrijven van een boek over Jezus' leven. Hij deed ervaring op met het uitdiepen van Bijbelse karakters in de Bijbelstudieserie 'Onderweg met...' en is al jaren voorganger van de Vrije Evangelisatie Zwolle. Stoorvogels vaardigheden als student van Bijbelse figuren en zijn liefde voor Jezus komen samen in Jezus Leven, dat ook uitermate geschikt is voor Bijbelstudie- en gespreksgroepen.
Bijbelse Dagkalender 2024
Bijbelse Dagkalender 2024
Dagelijks leven
9789043539470
Een populair dagboek met elke dag een overdenking en lied. De belangstelling voor de ‘Bijbelse Dagkalender’ is onverminderd groot. Al meer dan vijfenzeventig jaar bieden veel diaconieën, kerkelijke commissies en zorginstellingen het aan als geschenk met Kerst of met de jaarwisseling. Achttien protestantse predikanten bieden bemoedigende dagoverdenkingen voor stille tijd of aan tafel. Daarnaast bevat de ‘Bijbelse Dagkalender’ mooie gebeden voor verschillende momenten.
Goedheid voor het oprapen
Goedheid voor het oprapen
Hoe krijg je oog voor het goede om je heen? Een positief cadeauboek voor donkere tijden. Goedheid voor het oprapen van Margriet van der Kooi is een positief boek voor deze donkere tijd, met een open blik voor de mooie dingen in de wereld om ons heen. De auteur ontmoet en spreekt veel mensen en heeft de gave om het beste in mensen naar boven te halen. Dit ontroerende boek bemoedigt lezers en helpt ze om oog te blijven hebben voor het licht in de duisternis. Door de fraaie vormgeving is het boek zeer geschikt om cadeau te geven.
Journal Bijbel
Journal Bijbel
9789065395085
De Journal Bijbel is een bijbel in de Herziene Statenvertaling met extra ruimte om persoonlijke notities te maken bij een bijbeltekst die je raakt, inspireert, motiveert. Die vanwege zijn fraaie uiterlijk gezien mag worden! De complete bijbeltekst is opgemaakt in één brede kolom. Aan de buitenzijde van iedere pagina is een brede witruimte waarop je aantekeningen kunt maken. Deze Bijbel is ook geschikt om te gebruiken voor bible journaling. Bible journaling Het papier is vrij glad en bevat geen lijntjes, ideaal voor bible journaling! Er zit een los lijntjespapier bij die je onder de pagina kunt leggen mocht je willen schrijven. Na elk bijbelboek zitten 4 extra witte pagina's en ook achterin zitten lege vellen papier. Fijn om je creativiteit zijn gang te laten gaan. Of om een keer materiaal te testen. Het papier is onder meer geschikt om te gebruiken met watercolor/aquarelverf, fineliners, gelpennen, (aquarel)potloden en pennen. Kenmerken: - Hoge papierkwaliteit - Sterke linnen omslag met afgeronde hoeken - Op elke pagina ruimte om te schrijven, tekenen en meer - Na elk bijbelboek 4 extra witte pagina’s om zelf te gebruiken - Geen schrijflijntjes, maar vrije ruimte - Met onderlegvel met schrijflijntjes Formaat: 15x22 cm
Zegels van waarheid 2 -   Het vijfde zegel
Zegels van waarheid 2 - Het vijfde zegel
9789043531849
‘Het vijfde zegel’ van Ted Dekker is het afsluitende deel in het tweeluik ‘Zegels van waarheid’, en is minstens zo spannend als het eerste deel ‘Nummer 49’. Fans van Dekkers eerdere serie ‘De cirkel’ kun hun hart ophalen. In ‘Nummer 49’ heeft Rachelle drie van de vijf Zegels van Waarheid gevonden en haar woonplaats Eden bevrijd. Nu is het de beurt aan de rest van de wereld. Ze gaat op zoek naar het Vierde en Vijfde Zegel voordat het rijk van de Mystici wordt vernietigd. De Mystici zeggen dat er geen verdediging mogelijk is tegen het Vijfde Zegel, maar Rachelles zoektocht om de mensheid te redden gaat voor. De klok tikt; het einde nadert. ‘Sfeervol. Spannend. Snel. Surrealistisch. Ontdek Dekker!' – BoekBloggenderwijs.nl
Kort en krachtig over de Heilige Geest
Kort en krachtig over de Heilige Geest
Heilige Geest
9789043536707
De twaalf kernpunten over de Heilige Geest voor wie geen dikke boeken wil lezen. In ‘Kort en krachtig over de Heilige Geest’ geeft Ron van der Spoel in twaalf kernpunten weer wie de Heilige Geest is en wat Hij doet. Dit boek is ontstaan vanuit een persoonlijke zoektocht. De auteur heeft met vallen en opstaan ontdekt hoe ook zijn leven echt door Gods Geest geleid kan worden. Wie gelooft in Jezus ontvangt de Heilige Geest in zij n of haar leven. Het is de Geest die ons de liefde van Jezus leert kennen, het is de Geest die ons leert om Jezus te volgen. Maar hoe werkt de Geest dan in mij ? Hoe merk ik de Geest? Hoe gehoorzaam ik zijn leiding? Daarop geeft Ron van der Spoel in dit boek antwoord. De auteur schrijft bondig en helder, waardoor het boek ook voor minder ervaren lezers erg toegankelijk is.
Kinderbijbel in 365 verhalen
Kinderbijbel in 365 verhalen
9789026627347
De Kinderbijbel in 365 vertellingen van Mary Batchelor is een klassieke, complete kinderbijbel. In deze prachtig geïllustreerde kinderbijbel worden 365 verhalen uit het Oude en Nieuwe Testament naverteld, waarbij de tekst dicht bij de oorspronkelijke tekst blijft. Het Oude Testament vertelt hoe God een mooie wereld maakte, maar de mensen Zijn plan verstoorden. Maar dan komt Jezus, met een blijde boodschap voor alle mensen. God wil vergeving en een nieuw leven geven. Elk verhaal is voorzien van een grote illustratie, die de wereld en de mensen in Israël dichtbij brengt en tot leven wekt. Lees elke dag een verhaal uit de Bijbel!
Reisgenoten
Reisgenoten
9789029733137
Een roman die iedereen gelezen zou moeten hebben, over vier vrouwen die de reis van hun leven maken. In ‘Reisgenoten’ van Sharon Garlough Brown ontmoeten vier vrouwen elkaar in een christelijk retraitecentrum. Hannah is een predikante die niet in de gaten heeft hoe vermoeid ze is. Meg is weduwe, haar kinderen zijn net uitgevlogen en ze worstelt met gebeurtenissen uit haar verleden. Mara’s leven wordt getekend door afwijzing en nu ziet ze ook nog haar huwelijk afbrokkelen. Charissa is een hardwerkende studente die het altijd goed wil doen. Samen met deze vier vrouwen ga je als lezer op een spirituele reis waarin je ogen worden geopend.
Het valt te doen!
Het valt te doen!
Kierkegaard zoals je hem niet eerder las: een prachtige collectie kleine verhalen met sprookjesachtige illustraties. In ‘Het valt te doen!’ brengt Geert Jan Blanken het gedachtegoed van de Deense filosoof Kierkegaard onder de aandacht in verhalende vorm, ondersteund door de sprookjesachtige illustraties van Timon Both. Søren Kierkegaard (1813-1855) gebruikte in zijn teksten vaak korte verhalen. Wat hij wil zeggen met zijn – soms best ingewikkelde – betogen komt dan ineens heel dichtbij. In dit boek zijn tientallen verhalen verzameld en naverteld, en van een heel beknopte uitleg voorzien. Door Kierkegaards verhalen verander je zomaar van iemand die even iets leest in iemand die aangesproken wordt. Al is het goede leven lang niet altijd met je verstand te begrijpen: ‘Het valt te doen!’
God verwachten
God verwachten
Een theologisch boek over christelijke toekomstverwachting en het leven tussen belofte en vervulling. In God verwachten onderzoekt Evert Leeflang het christelijke perspectief op de relatie tussen het heden en de toekomst. De christelijke toekomstverwachting draait niet om toekomstplaatjes, maar om het leren verwachten van God. Te vaak is het gegaan over hoe we ons de toekomst voorstellen en te weinig over hoe we naar de toekomst leven. Dit boek pleit daarom voor een theologie van de toekomst. Hoe zijn we als gelovigen onderweg in het spanningsveld tussen belofte en vervulling? Hoe ging men in de tijd van de Bijbel daarmee om? En tot welke praktijken inspireren de grote gebeurtenissen van Gods toekomst ons?
Altijd in Gods hand
Altijd in Gods hand
Bemoedigen
9789029728621
Een prachtig boek vol levenswijsheid ‘Altijd in Gods hand’ van Lynn Austin is een prachtig boek vol levenswijsheid. Want hoe rijk is je leven als je het volledig in de handen van God kunt leggen? Dat is wat schrijfster Lynn Austin je wil laten beleven met dit bemoedigende boek. In 40 korte hoofdstukken vertelt ze over haar eigen ervaringen met Gods eindeloze trouw en de bijzondere uitwerking daarvan in haar eigen leven en dat van anderen. Tussendoor geeft ze tips over o.a. stille tijd, creativiteit en jezelf weer opladen. Deze luxe uitgave is een must have voor alle fans van Lynn Austin. Het perfecte cadeau voor je dochter, je moeder of je schoonmoeder. Lynn Austin wordt geroemd om haar historische en bijbels-historische romans, waarvan er in Nederland inmiddels meer dan 450.000 exemplaren verkocht zijn. Eerder schreef ze ook het lovend ontvangen verslag van haar reis door Israël, ‘Lopen op het water’.
Lessen voor het leven  -   Genesis
Lessen voor het leven - Genesis
Bijbelstudie
9789043533096
‘Lessen voor het leven’ is een serie Bijbelstudies van Max Lucado, waarin de auteur telkens in twaalf hoofdstukken een Bijbelboek uit het Oude Testament uitdiept. Genesis neemt de lezer mee terug naar het begin, het thema ‘zonde’ – en de gevolgen daarvan – staat daarin centraal, maar ook Gods blijvende aanwezigheid. Geschikt voor zelfstandig gebruik of in groepen.
Kijk op de ziel
Kijk op de ziel
Kijk op de ziel van theologe Martine Oldhoff is een gespreks- en bezinningsboek dat de betekenis van de ziel in het christelijke geloof verwoordt. De ziel duikt overal op. Van seizoenen lang in ‘Kijken in de ziel’ op de televisie tot in het spirituele tijdschrift Happinez. Tegenwoordig nemen veel gelovigen het woord minder gemakkelijk in de mond. Dat is jammer, want eeuwenlang was de ziel een bekend begrip in kerk en theologie. Oldhoff werpt een nieuw licht op dit oude woord. Kijk op de ziel biedt je theologische verdieping, actuele voorbeelden en veel stof tot nadenken. Een bezinningsboek dat leidt tot diepe geloofsgesprekken met vrienden, familie of gemeenteleden.
Midden in het leven
Midden in het leven
Midden in het leven van Kees en Margriet van der Kooi is een theologische verkenning van de christelijke toekomstverwachting. Is met de dood alles uit? Kunnen we over die grens heen iets zeggen, of weten we er niets van en is het beter te zwijgen? Als God het geheim van de wereld is, dan biedt zijn trouw een perspectief van hoop. Dat zet de levens van mensen in al hun glorie en misère in het licht van Christus, en zet de geschiedenis van onze kosmos in al zijn radicale eindigheid in het licht van een even radicale nieuwheid. Een boek voor gelovigen en ongelovigen, zoekers en twijfelaars, binnen en buiten de kerk.
Badboekje Ark van Noach
Badboekje Ark van Noach
9789026623752
'Ark van Noach' is een badboekje dat reageert op water: sprenkel water over de tekeningen en de kleuren verschijnen. ‘Ark van Noach’ is een bijzonder badboekje dat van kleur verandert zodra het in aanraking komt met water. Sprenkel wat water over de tekeningen en de kleuren verschijnen. ‘Ark van Noach’ vertelt het bekende verhaal van Noach, voor jonge kinderen. Een ideaal boekje om mee te spelen in bad of onder de douche.
Planten uit de Bijbel
Planten uit de Bijbel
‘Planten uit de Bijbel’ is een prachtig full-color cadeauboek voor iedereen met groene vingers. De bomen in het paradijs, Ruth die graan oogst, de specerijen van Salomo, Zacheüs in de boom: de Bijbel staat vol met planten, bomen en bloemen. In Israël leefde de bevolking dicht bij de natuur, wat blijkt uit vele Bijbelteksten. In dit boek worden 50 Bijbelse planten getekend en toegelicht, wat een nieuwe blik geeft op God en zijn schepping. Met achterin meer informatie om zelf Bijbelse planten in de tuin te zetten en een Joodse oogstkalender.
Reisgenoten 2 -   Kleuren van hoop
Reisgenoten 2 - Kleuren van hoop
9789029733731
In Kleuren van hoop van Sharon Garlough Brown zetten de vier vrouwen uit Reisgenoten de volgende stap in hun geloofsreis. Megs kinderen zijn allemaal uitgevlogen. Ze gaat naar Londen om haar dochter te bezoeken, maar niets gaat volgens plan. Ijverige studente Charissa heeft graag alles onder controle, maar dat wordt lastig als je onverwacht zwanger wordt. Pastor Hannah is op sabbatical en probeert rust te vinden, maar oud verdriet steekt de kop op. En dan is er Mara, die heel wat te stellen heeft met haar moeilijke gezin. Samen met deze vrouwen ontdek je dat het leven soms voelt als twee stappen vooruit, en dan weer één achteruit. Maar er is altijd hoop.
Het grote voorleesboek van Sofie
Het grote voorleesboek van Sofie
9789026627583
Alle verhalen van Sofie, Bram en Lotte in een nieuw jasje. In Het grote voorleesboek van Sofie van Annemarie ten Brinke en Willemijn de Weerd zijn alle verhalen van de eigenwijze en ondernemende Sofie, haar zusje Lotte en buurjongetje Bram opnieuw bij elkaar gebracht. Heel veel kinderen én volwassenen hebben al genoten van de herkenbare tafelen en alledaagse kleuterbelevenissen. Deze bundel van alle 120 verhalen is up-to-date gebracht en voorzien van een nieuw omslag. Het boek staat garant voor urenlang voorleesplezier, thuis én op school. De karakteristieke en sprekende illustraties van Marie-Sophie Mejan en Esther Leeuwrik maken het boek helemaal af.
Zegen deze chaos
Zegen deze chaos
Een gebedenboek voor moeders, vol kwetsbare en eerlijke gebeden voor hectische dagen en slapeloze nachten. In ‘Zegen deze chaos’, een gebedenboek voor moeders, deelt de Amerikaanse bestsellerauteur en twitterlieveling Bunmi Laditan op een verfrissende manier de gebeden voor haar kinderen. Haar herkenbare, eerlijke en hartverwarmende gebeden kunnen dienen als inspiratiebron voor het eigen gebedsleven. Ze beschrijft de angst, vreugde, eenzaamheid, spijt en liefde die elke moeder voelt, maar niet altijd onder woorden kan of durft te brengen. Er is geen gebed sterker dan het gebed van ouders voor hun kind. Dit boek laat zien hoe gebed het eigen leven kan veranderen, maar ook dat van het kind.
Tijd met God
Tijd met God
Een inspirerend Villavie boek om je stille tijd vorm te geven. Tijd met God van Eline Hoogenboom is een prachtig invulboek dat inspiratie geeft om meer tijd met God door te brengen. Veel vrouwen worstelen met het invullen van hun tijd met God. De drukte van alledag zorgt er al snel voor dat het erbij inschiet. Hoe kun je die Godstijd vormgeven? Dat kan in stilte zijn, maar er zijn nog meer manieren om God te ervaren. In dit boek inspireert Eline je vanuit tien geloofsthema’s, bijvoorbeeld: luisteren naar God, de Bijbel lezen en in Gods aanwezigheid zijn. Ook geeft ze praktische tips voor de invulling van je tijd met God, zoals: leg een dagboekje bij het koffieapparaat, hang een Bijbeltekst die je wilt onthouden naast de spiegel, maak een gebedswandeling of begin een gebedsgroepje. Met de hulp van honderd vragen en extra notitieruimte geeft dit boek je ook ruimte om op te schrijven wat je tijdens je tijd met God ervaren hebt. Eerder verschenen van Eline Hoogenboom de Villavie Voluit Leven Planner, Hartsrust, Villavie en #Not so perfect.
Adem als gebed
Adem als gebed
Leer bidden met je ademhaling. Een praktisch boek vol tips, voorbeeldgebeden en meditaties. Adem als gebed van Jennifer Tucker is een praktisch boek dat lezers helpt om hun gebeden (opnieuw) vorm te geven op basis van ademhaling. Al eeuwenlang bidden christenen van over de hele wereld zogenaamde ademgebeden, waarbij tijdens het in- en uitademen heel bewust bijbelteksten worden uitgesproken. Om zo tot rust te komen, het hart te laten spreken en op God te focussen. Dit boek geeft niet alleen de achtergronden van dit christelijke ademgebed, maar geeft vooral ook tips en begeleiding om zelf ademgebeden te leren bidden. De tachtig voorbeeldgebeden en korte meditaties helpen om in moeilijke tijden hoop, houvast en vrede te vinden.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels