Bijbels NBV21

16 Bijbels
NBV21  -   Bijbel in een jaar
NBV21 - Bijbel in een jaar
9789089124296
De complete Bijbel in een jaar, 365 gedeeltes. Gedurende het jaar wisselen de lezingen tussen het Oude en Nieuwe Testament. Leestijd per dag 20 minuten
NBV21 - Compact Tijdloos
NBV21 - Compact Tijdloos
9789089124104
Dit is de compacte editie van de NBV21. Deze tijdloze variant van de NBV21 Compact is een bijbel met een flexibele band en een cognac kleur. Deze editie wordt geleverd in een beschermende koker. De Bijbel is voor veel mensen het belangrijkste boek dat er is. De Bijbel heeft voor hen diepe betekenis als bron van hoop, troost, inspiratie en verbondenheid. De Bijbel is de bron van de Joodse en christelijke geloofstraditie en heeft bovendien grote en blijvende invloed op onze cultuur. In de Bijbel staan veel bekende verhalen. Verhalen over Adam en Eva, over Abraham en Mozes, over David en Goliat. En natuurlijk over Jezus. Al eeuwenlang lezen mensen deze mooie en bijzondere verhalen, en geven die aan elkaar door. Maar je kunt de verhalen ook zien: veel verhalen uit de Bijbel zijn afgebeeld op schilderijen. De Bijbel is beschikbaar in verschillende vertalingen, de NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron. Dit is de compacte editie van de NBV21, voor als je graag een klein formaat bijbel gebruikt. Het kleine formaat, 100 x 150 mm, maakt dat je deze bijbel gemakkelijk meeneemt, naar de kerk of naar bijbelstudie. Deze tijdloze variant van de NBV21 Compact is een bijbel met een flexibele band en een cognac kleur. Het fijne materiaal ondersteunt het warme karakter van de Compact Tijdloos. Deze editie wordt geleverd in een beschermende koker. Want de Bijbel is een boek dat je leven lang mee zou mogen gaan.
NBV21 - Compact Modern
NBV21 - Compact Modern
9789089124111
Deze moderne variant van de NBV21 Compact heeft een volledig linnen omslag in een antraciet tint. Het linnen zorgt voor een natuurlijke uitstraling, en door de kleuren oogt deze editie gedurfd. De Bijbel is voor veel mensen het belangrijkste boek dat er is. De Bijbel heeft voor hen diepe betekenis als bron van hoop, troost, inspiratie en verbondenheid. De Bijbel is de bron van de Joodse en christelijke geloofstraditie en heeft bovendien grote en blijvende invloed op onze cultuur. In de Bijbel staan veel bekende verhalen. Verhalen over Adam en Eva, over Abraham en Mozes, over David en Goliat. En natuurlijk over Jezus. Al eeuwenlang lezen mensen deze mooie en bijzondere verhalen, en geven die aan elkaar door. Maar je kunt de verhalen ook zien: veel verhalen uit de Bijbel zijn afgebeeld op schilderijen. De Bijbel is beschikbaar in verschillende vertalingen, de NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron.
NBV21 - Huwelijksbijbel
NBV21 - Huwelijksbijbel
9789089124067
De linnen rug van de NBV21 Huwelijksbijbel zorgt ervoor dat deze editie natuurlijk oogt en dat de bijbel lang mooi blijft. Deze huwelijksbijbel is de versie zonder deuterocanonieke boeken. Een mooier cadeau is er niet! De Bijbel is voor veel mensen het belangrijkste boek dat er is. De Bijbel heeft voor hen diepe betekenis als bron van hoop, troost, inspiratie en verbondenheid. De Bijbel is de bron van de Joodse en christelijke geloofstraditie en heeft bovendien grote en blijvende invloed op onze cultuur. In de Bijbel staan veel bekende verhalen. Verhalen over Adam en Eva, over Abraham en Mozes, over David en Goliat. En natuurlijk over Jezus. Al eeuwenlang lezen mensen deze mooie en bijzondere verhalen, en geven die aan elkaar door. Maar je kunt de verhalen ook zien: veel verhalen uit de Bijbel zijn afgebeeld op schilderijen. De Bijbel is beschikbaar in verschillende vertalingen, de NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron. Witter dan wit, dat typeert het ontwerp van de NBV21 Huwelijksbijbel. De witte linnen rug zorgt ervoor dat deze editie natuurlijk oogt en dat de bijbel lang mooi blijft, juist als je hem vaak gebruikt. Deze bijbel is stijlvol, eigentijds en bij uitstek geschikt als cadeau namens de kerk bij een trouwgelegenheid. Geleverd in een foedraal (luxe koker) met de titel in goudfolie, wat de geschenkwaarde van deze bijbel nog meer benadrukt. Deze huwelijksbijbel in de NBV21 is de versie zonder DC (deuterocanonieke boeken).
NBV21  -   Bijbel   NBV21 Compact Pastel
NBV21 - Bijbel NBV21 Compact Pastel
9789089124241
Dit is de compacte editie van de NBV21. De NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé Bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron. Dit is de compacte editie van de NBV21, voor als je graag een klein formaat bijbel gebruikt. Het kleine formaat, 100 x 150 mm, maakt dat je deze bijbel gemakkelijk meeneemt, naar de kerk of naar bijbelstudie. Deze pastel-variant heeft een zacht uiterlijk en geeft een zacht gevoel. De ton-sur-ton opbouw van de zachte pastelkleuren, het fijne materiaal, gecombineerd met de subtiele schittering van het folie, maakt van deze bijbel een prachtig sieraad.
NBV21 - Standaardeditie
NBV21 - Standaardeditie
9789089124005
NBV21 is de Bijbel voor de 21e eeuw. Dit is de standaard uitvoering, een stijlvolle editie met linnen rug, titel in koperfolie en het eerste vers uit de Bijbel in het omslag gepreegd. De Bijbel is voor veel mensen het belangrijkste boek dat er is. De Bijbel heeft voor hen diepe betekenis als bron van hoop, troost, inspiratie en verbondenheid. De Bijbel is de bron van de Joodse en christelijke geloofstraditie en heeft bovendien grote en blijvende invloed op onze cultuur. In de Bijbel staan veel bekende verhalen. Verhalen over Adam en Eva, over Abraham en Mozes, over David en Goliat. En natuurlijk over Jezus. Al eeuwenlang lezen mensen deze mooie en bijzondere verhalen, en geven die aan elkaar door. Maar je kunt de verhalen ook zien: veel verhalen uit de Bijbel zijn afgebeeld op schilderijen. De Bijbel is beschikbaar in verschillende vertalingen, de NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron. NBV21 standaardeditie Dit is de standaardeditie, een stijlvolle editie met linnen rug. Geschikt voor dagelijks gebruik. De linnen rug zorgt ervoor dat deze editie natuurlijk oogt en dat de bijbel lang mooi blijft, juist als je hem vaak gebruikt. Want de Bijbel is een boek dat je leven lang mee zou mogen gaan. Het bijzondere ontwerp van deze bijbel is meteen goed te zien. De titel is weergegeven in een warm koperfolie. Hierdoor krijgt het ontwerp een luxe en toegankelijke uitstraling. Op de voorkant van de Bijbel staan de eerste verzen van het bijbelboek Genesis, het eerste boek in de Bijbel, en op de achterkant staan verzen uit Openbaring, dat het laatste boek in de Bijbel is. Zo draagt de kaft niet alleen bladzijden, maar ook de inhoud van deze bijbel. Ook het formaat (145 x 220 mm) valt meteen op: deze standaardeditie is groter dan je gewend bent van bijvoorbeeld de NBV uit 2004. Veel bijbellezers hebben dit als wens aan ons meegegeven. De bijbel is wel groter, maar daardoor ook minder dik. Hierdoor ligt hij lekker in de hand.
NBV21 - Huisbijbel
NBV21 - Huisbijbel
9789089124036
Dit is de huisbijbel in de NBV21, een stijlvolle editie met linnen rug. Geschikt voor dagelijks gebruik. Deze huisbijbel heeft een grotere letter dan de standaardeditie. De NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron. NBV21 huisbijbel Dit is de huisbijbel in de NBV21, een stijlvolle editie met linnen rug. Geschikt voor dagelijks gebruik. Deze huisbijbel heeft een grotere letter dan de standaardeditie. Dit zorgt voor een prettige leeservaring bij dagelijks gebruik. De donkergrijze linnen rug zorgt ervoor dat deze editie natuurlijk oogt en dat de bijbel lang mooi blijft, juist als je hem vaak gebruikt. Want de Bijbel is een boek dat je leven lang mee zou mogen gaan. Het bijzondere ontwerp van deze bijbel is meteen goed te zien. De titel is weergegeven in zilverfolie. Hierdoor krijgt het ontwerp een luxe en toegankelijke uitstraling. Op de voorkant van de Bijbel staan de eerste verzen van het bijbelboek Genesis, het eerste boek in de Bijbel, en op de achterkant staan verzen uit Openbaring, dat het laatste boek in de Bijbel is. Zo draagt de kaft niet alleen bladzijden, maar ook de inhoud van deze bijbel. Het formaat van deze huisbijbel, 145 x 220, is hetzelfde als het formaat van de standaardeditie van de Nieuwe Bijbelvertaling 2021. De bijbel is wel groter dan je gewend bent van bijvoorbeeld de standaardeditie van de NBV uit 2004. Veel bijbellezers hebben dit als wens aan ons meegegeven. Het verschil tussen de standaardeditie en de huisbijbel zit hem in de lettergrootte: de huisbijbel heeft een grotere letter. Hierdoor is deze editie erg geschikt om dagelijks uit (voor) te lezen.
NBV21 - Standaardeditie Deluxe
NBV21 - Standaardeditie Deluxe
9789089124029
NBV21 is de Bijbel voor de 21e eeuw. Dit is een luxe uitvoering met soepel omslag. De duimgrepen helpen om makkelijk bijbelboeken op te zoeken. Deze editie wordt geleverd in een beschermende koker. De Bijbel is voor veel mensen het belangrijkste boek dat er is. De Bijbel heeft voor hen diepe betekenis als bron van hoop, troost, inspiratie en verbondenheid. De Bijbel is de bron van de Joodse en christelijke geloofstraditie en heeft bovendien grote en blijvende invloed op onze cultuur. In de Bijbel staan veel bekende verhalen. Verhalen over Adam en Eva, over Abraham en Mozes, over David en Goliat. En natuurlijk over Jezus. Al eeuwenlang lezen mensen deze mooie en bijzondere verhalen, en geven die aan elkaar door. Maar je kunt de verhalen ook zien: veel verhalen uit de Bijbel zijn afgebeeld op schilderijen. De Bijbel is beschikbaar in verschillende vertalingen, de NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron. NBV21 Deluxe Dit is de luxe versie van de standaardeditie. Deze Bijbel heeft een soepele band van hoogwaardig vivella, een zacht en stevig materiaal dat prettig aanvoelt. De twee kleuren blauw complementeren elkaar op een mooie manier en zorgen samen met het materiaal en de titel in zilverfolie voor een echt luxe uitstraling. Deze editie heeft duimgrepen zodat je makkelijk bijbelboeken kunt opzoeken. Daarnaast wordt deze luxe editie geleverd met een foedraal, ook wel casette genoemd, zodat je bijbel goed beschermd wordt. Op de voorkant van de Bijbel staan de eerste verzen van het bijbelboek Genesis, het eerste boek in de Bijbel, en op de achterkant staan verzen uit Openbaring, dat het laatste boek in de Bijbel is. Zo draagt het luxe omslag niet alleen bladzijden, maar ook de inhoud van deze bijbel. En heel bijzonder: de bijbelteksten op het omslag zijn ‘gepreegd’ in het materiaal. Dat betekent dat er reliëf ontstaat en dat de bijbeltekst op het omslag voelbaar zijn. Echt een bijbel om in de hand te houden! Ook het formaat, 145 x 220 mm, valt meteen op: deze editie is groter dan je gewend bent van bijvoorbeeld de standaardeditie van de NBV uit 2004. Veel bijbellezers hebben dit als wens aan ons meegegeven. Deze luxe bijbel is dus groter, maar daardoor ook minder dik. Hierdoor ligt hij lekker in de hand.
NBV21  -   Bijbel   NBV21 Jongereneditie
NBV21 - Bijbel NBV21 Jongereneditie
9789089124210
De nieuwste Bijbel voor de 21e eeuw in een speciale editie voor jongeren. Met toegankelijke achtergrondinformatie over de Bijbel. Geschikt als afscheidsgeschenk voor basisonderwijs. Dit is de NBV21, de nieuwste Bijbel voor de 21e eeuw, als school-editie. Het is een interconfessionele schoolbijbel, geschikt om te gebruiken in de bovenbouw van het basisonderwijs en een betekenisvol afscheidsgeschenk. Deze Schoolbijbel bevat de complete NBV21, aangevuld met achtergrondinformatie over de Bijbel, een toegankelijke inleiding op de Bijbel als bron voor geloof en samenleving en handreikingen om te starten met lezen.
NBV21 - Huwelijksbijbel met DC
NBV21 - Huwelijksbijbel met DC
9789089124074
De linnen rug van de NBV21 Huwelijksbijbel zorgt ervoor dat deze editie natuurlijk oogt en dat de bijbel lang mooi blijft. Deze trouwbijbel is de versie met deuterocanonieke boeken. Een mooier cadeau is er niet. De Bijbel is voor veel mensen het belangrijkste boek dat er is. De Bijbel heeft voor hen diepe betekenis als bron van hoop, troost, inspiratie en verbondenheid. De Bijbel is de bron van de Joodse en christelijke geloofstraditie en heeft bovendien grote en blijvende invloed op onze cultuur. In de Bijbel staan veel bekende verhalen. Verhalen over Adam en Eva, over Abraham en Mozes, over David en Goliat. En natuurlijk over Jezus. Al eeuwenlang lezen mensen deze mooie en bijzondere verhalen, en geven die aan elkaar door. Maar je kunt de verhalen ook zien: veel verhalen uit de Bijbel zijn afgebeeld op schilderijen. De Bijbel is beschikbaar in verschillende vertalingen, de NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron. Witter dan wit, dat typeert het ontwerp van de NBV21 Huwelijksbijbel. De witte linnen rug zorgt ervoor dat deze editie natuurlijk oogt en dat de bijbel lang mooi blijft, juist als je hem vaak gebruikt. Deze bijbel is stijlvol, eigentijds en bij uitstek geschikt als cadeau namens de kerk bij een trouwgelegenheid. Geleverd in een foedraal (luxe koker) met de titel in goudfolie, wat de geschenkwaarde van deze bijbel nog meer benadrukt. Deze huwelijksbijbel in de NBV21 is de versie met DC (deuterocanonieke boeken).
NBV21 - Huisbijbel met DC
NBV21 - Huisbijbel met DC
9789089124043
Dit is de huisbijbel inclusief deuterocanonieke boeken in de NBV21. Deze huisbijbel heeft een grotere letter dan de standaardeditie. Dit zorgt voor een prettige leeservaring. De Bijbel is voor veel mensen het belangrijkste boek dat er is. De Bijbel heeft voor hen diepe betekenis als bron van hoop, troost, inspiratie en verbondenheid. De Bijbel is de bron van de Joodse en christelijke geloofstraditie en heeft bovendien grote en blijvende invloed op onze cultuur. In de Bijbel staan veel bekende verhalen. Verhalen over Adam en Eva, over Abraham en Mozes, over David en Goliat. En natuurlijk over Jezus. Al eeuwenlang lezen mensen deze mooie en bijzondere verhalen, en geven die aan elkaar door. Maar je kunt de verhalen ook zien: veel verhalen uit de Bijbel zijn afgebeeld op schilderijen. De Bijbel is beschikbaar in verschillende vertalingen, de NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron. NBV21 huisbijbel Dit is de huisbijbel met deuterocanonieke boeken in de NBV21, een stijlvolle editie met linnen rug. Geschikt voor dagelijks gebruik. Deze huisbijbel heeft een grotere letter dan de standaardeditie. Dit zorgt voor een prettige leeservaring bij dagelijks gebruik. De donkergrijze linnen rug zorgt ervoor dat deze editie natuurlijk oogt en dat de bijbel lang mooi blijft, juist als je hem vaak gebruikt. Want de Bijbel is een boek dat je leven lang mee zou mogen gaan. Het bijzondere ontwerp van deze bijbel is meteen goed te zien. De titel is weergegeven in zilverfolie. Hierdoor krijgt het ontwerp een luxe en toegankelijke uitstraling. Op de voorkant van de Bijbel staan de eerste verzen van het bijbelboek Genesis, het eerste boek in de Bijbel, en op de achterkant staan verzen uit Openbaring, dat het laatste boek in de Bijbel is. Zo draagt de kaft niet alleen bladzijden, maar ook de inhoud van deze bijbel. Het formaat van deze huisbijbel, 145 x 220 mm, is hetzelfde als het formaat van de standaardeditie. De bijbel is wel groter dan je gewend bent van bijvoorbeeld de standaardeditie van de NBV uit 2004. Veel bijbellezers hebben dit als wens aan ons meegegeven. Het verschil tussen de standaardeditie en de huisbijbel zit hem in de lettergrootte: de huisbijbel heeft een grotere letter. Hierdoor is deze editie erg geschikt om dagelijks uit (voor) te lezen.
NBV21  -   Psalmen
NBV21 - Psalmen
9789089124180
150 Psalmen uit de NBV met 21 gebedsmomenten Vreugde, troost, moed en kracht; woorden voor onze diepste, rauwe emoties. Niet voor niets worden de Psalmen al generaties lang gelezen, gebeden en gezongen. Dit boek bevat alle 150 Psalmen in de nieuwste Bijbelvertaling: de NBV21. Speciaal voor deze uitgave schreef Nikolaas Sintobin bovendien een ignatiaans gebedstraject bij 21 psalmteksten.
NBV21 - NBV21 Wetenschapsbijbel
NBV21 - NBV21 Wetenschapsbijbel
9789089124128
In deze Bijbeluitgave is de tekst van de Bijbel, in de vertaling van de NBV21, samengebracht met betrouwbare inzichten, geschreven door 60 wetenschappers met liefde voor de Bijbel. Soms word je tijdens het lezen van de Bijbel geconfronteerd met ingewikkelde, eigentijdse vragen. De NBV21 Bijbel met bijdragen over geloof, cultuur en wetenschap is bedoeld om je daarmee te helpen. Denk daarbij aan vragen over thema's als duurzaamheid, geweld, wonderen, armoede en rijkdom, en de waarde van menselijk leven. We bieden - bij de Bijbeltekst van de NBV21 - 300 inzichten over geloof, maatschappelijke kwesties en wetenschap, geschreven door 60 wetenschappers met liefde voor de Bijbel. Hiermee kun je zelf je mening vormen en vol vertrouwen in gesprek gaan over thema’s die iedereen raken. Deze Bijbel is ontwikkeld door het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap in samenwerking met de Vrije Universiteit Amsterdam. Prof. dr. Gijsbert van den Brink: "Het mooie van deze uitgave is dat de Bijbellezer handvatten krijgt om met moeilijke kwesties om te gaan, zonder dat we kant-en-klare antwoorden geven." Prof. dr. Koert van Bekkum: "Ik vind het prachtige van dit project dat we het gesprek faciliteren en niet weglopen voor moeilijke vragen. We nemen hedendaagse inzichten maar ook de Bijbel 100% serieus." Prof. dr. Arie Zwiep: "De context waarin we leven verandert voortdurend, en daarmee ook de vragen die we stellen. Daarbij speelt de moderne wetenschap een rol, maar maatschappelijke kwesties dragen net zo goed bij aan de spanning die we kunnen ervaren bij het lezen van de Bijbel. Deze uitgave helpt om die spanning te thematiseren en erover in gesprek te gaan. Het geloof is volgens mij juist gebaat bij kritische vragen!"
NBV21 - De vertaalmethode toegelicht
NBV21 - De vertaalmethode toegelicht
9789089122605
Een uitgebreide toelichting bij de vertaalmethode die is gebruikt bij de totstandkoming van de NBV21. Geschreven door bijbelwetenschappers die als eindverantwoordelijken aan de NBV21 hebben gewerkt. Dit boek laat u kennismaken met de NBV21. Het neemt u mee de Bijbel door en biedt een uitgebreide tour langs vele vertaalvoorbeelden die samen het verhaal van de NBV21 vertellen. Maar bovendien brengt dit boek u bij de kern van de NBV en de NBV21: de vertaalmethode die aan deze vertaling ten grondslag ligt. Bijbelwetenschappers Matthijs de Jong en Cor Hoogerwerf lopen stap voor stap de vertaalmethode langs en lichten de gemaakte keuzes deskundig toe. Een must-read voor iedereen die wil weten hoe de Nieuwe Bijbelvertaling tot stand gekomen is en wat er in de revisie is gewijzigd.
NBV21 - Standaardeditie met DC
NBV21 - Standaardeditie met DC
9789089124012
NBV21 is de Bijbel voor de 21e eeuw. Dit is de standaard uitvoering met deuterocanonieke boeken, een stijlvolle editie met linnen rug. Geschikt voor dagelijks gebruik. De Bijbel is voor veel mensen het belangrijkste boek dat er is. De Bijbel heeft voor hen diepe betekenis als bron van hoop, troost, inspiratie en verbondenheid. De Bijbel is de bron van de Joodse en christelijke geloofstraditie en heeft bovendien grote en blijvende invloed op onze cultuur. In de Bijbel staan veel bekende verhalen. Verhalen over Adam en Eva, over Abraham en Mozes, over David en Goliat. En natuurlijk over Jezus. Al eeuwenlang lezen mensen deze mooie en bijzondere verhalen, en geven die aan elkaar door. Maar je kunt de verhalen ook zien: veel verhalen uit de Bijbel zijn afgebeeld op schilderijen. De Bijbel is beschikbaar in verschillende vertalingen. De NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron. NBV21 standaardeditie met deuterocanonieke boeken Dit is de standaardeditie, een stijlvolle editie met linnen rug. Geschikt voor dagelijks gebruik. De linnen rug zorgt ervoor dat deze editie natuurlijk oogt en dat de bijbel lang mooi blijft, juist als je hem vaak gebruikt. Want de Bijbel is een boek dat je leven lang mee zou mogen gaan. Het bijzondere ontwerp van deze bijbel is meteen goed te zien. De titel is weergegeven in een warm koperfolie. Hierdoor krijgt het ontwerp een luxe en toegankelijke uitstraling. Op de voorkant van de Bijbel staan de eerste verzen van het bijbelboek Genesis, het eerste boek in de Bijbel, en op de achterkant staan verzen uit Openbaring, dat het laatste boek in de Bijbel is. Zo draagt de kaft niet alleen bladzijden, maar ook de inhoud van deze bijbel. Ook het formaat, 145 x 220 mm, valt meteen op: deze standaardeditie is groter dan bijvoorbeeld de NBV uit 2004. Veel bijbellezers hebben dit als wens aan ons meegegeven. De bijbel is wel groter, maar daardoor ook minder dik. Hierdoor ligt hij lekker in de hand.
NBV21 - Compact Pastel
NBV21 - Compact Pastel
9789089124098
Dit is de compacte editie van de NBV21. Het kleine formaat, 100 x 150 mm, maakt dat je deze bijbel gemakkelijk meeneemt. Deze editie wordt geleverd in een beschermende koker. De NBV21 combineert al het goede van de Nieuwe Bijbelvertaling met alles wat er nog beter kon. Het resultaat: een vertaling die vertrouwd voelt en als nieuw. Dit is dé bijbel voor de 21e eeuw. Beter, scherper en krachtiger dan de eerste versie uit 2004, mede dankzij reacties van duizenden bijbellezers. De NBV21 brengt je dicht bij de bron. Dit is de compacte editie van de NBV21, voor als je graag een klein formaat bijbel gebruikt. Het kleine formaat, 100 x 150 mm, maakt dat je deze bijbel gemakkelijk meeneemt, naar de kerk of naar bijbelstudie. Deze pastel-variant heeft een zacht uiterlijk en geeft een zacht gevoel. De ton-sur-ton opbouw van de zachte pastelkleuren, het fijne materiaal, gecombineerd met de subtiele schittering van het folie, maakt van deze bijbel een prachtig sieraad. Deze editie wordt geleverd in een beschermende koker.

Bijbels NBV21

Welkom bij onze uitgebreide collectie Bijbels, met de nadruk op de nieuwste vertaling, de NBV21. Als je op zoek bent naar een Bijbel die de boodschap van God op een eigentijdse en begrijpelijke manier overbrengt, dan ben je bij ons aan het juiste adres.

De NBV21, oftewel de Nieuwe Bijbelvertaling 2021, is een recente en zeer gewaardeerde vertaling van de Bijbel. Deze vertaling is het resultaat van jarenlang zorgvuldig onderzoek en nauwkeurige vertalingen van de oorspronkelijke teksten. Met de NBV21 krijg je een Bijbel die trouw blijft aan de oorspronkelijke boodschap, terwijl het tegelijkertijd de taal en stijl aanpast aan de hedendaagse lezers.

In onze collectie bieden we een breed scala aan Bijbels in verschillende formaten en uitvoeringen, allemaal gebaseerd op de NBV21. Of je nu op zoek bent naar een compacte pocketeditie om onderweg te lezen, een luxe gebonden uitgave voor een speciale gelegenheid, of een studiebijbel met uitgebreide toelichtingen en commentaren, we hebben voor ieder wat wils.

Naast de NBV21 bieden we ook andere vertalingen van de Bijbel aan, zodat je kunt kiezen welke vertaling het beste bij jou past. Of je nu de voorkeur geeft aan de Statenvertaling, de Herziene Statenvertaling of de Groot Nieuws Bijbel, we hebben diverse opties beschikbaar. Onze deskundige medewerkers staan klaar om je te adviseren bij het maken van je keuze, zodat je de Bijbel kunt vinden die aansluit bij jouw behoeften en interesses.

Bij het kopen van een Bijbel kun je bij ons rekenen op kwaliteit en service. We streven ernaar om onze klanten de beste ervaring te bieden, zowel online als in onze fysieke winkel. Onze website is eenvoudig te navigeren en biedt gedetailleerde productinformatie, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen. Daarnaast zorgen we voor een snelle en veilige levering, zodat je snel van je nieuwe Bijbel kunt genieten.

Kortom, als je op zoek bent naar een Bijbel, met de nadruk op de NBV21, dan ben je bij ons aan het juiste adres. Ontdek onze uitgebreide collectie en vind de Bijbel die bij jou past. Laat de woorden van God je inspireren en leiden op je levensweg. Bestel vandaag nog jouw exemplaar en ervaar zelf de kracht van de NBV21!

Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels