Bram Markus

Onderweg naar thuis. Discipel. Man van Nan. Vader van vier. Imperfecte perfectionist. Marketeer met een missie. Founder DagelijkseBroodkruimels.
588 Kruimels
Bijbel DagelijkseBroodkruimels
Bijbel DagelijkseBroodkruimels
9789065394958
Terug naar de Bron! De Bijbel DagelijkseBroodkruimels wordt gevormd door de Notitiebijbel (Herziene Statenvertaling) zodat je eigen gedachten bij de teksten kunt schrijven. Want dát is belangrijk. Bidden. Lezen. Stil zijn. Luisteren. Schrijven. Reflecteren. Om daarbij te helpen heeft DagelijkseBroodkruimels de 'OER-Methode' bedacht; een bijbelstudiemethode die erop gericht is om de lessen uit de Bijbel praktisch te maken. Deze methode wordt toegelicht in de Bijbel. Niet alleen een eye-catcher op de keukentafel, maar een Bijbel om dagelijks te gebruiken en geleerde lessen toe te passen in het dagelijks leven. DagelijkseBroodkruimels is een community met impact. Meer dan 5 jaar geleden opgericht vanuit het verlangen om in deze tijd, op relevante wijze Jezus bekend te maken aan onze generatie. Wat begon met het dagelijks delen van een bijbeltekst met afbeelding groeide uit tot een christelijke community. Formaat: 15x22 cm
Dagboek DagelijkseBroodkruimels
Dagboek DagelijkseBroodkruimels
9789033802454
Dit dagboek bevat content van de website dagelijksebroodkruimels.nl. In het dagboek staan bijbelcitaten uit de Herziene Statenvertaling, gedichten, illustraties en diverse teksten. Het omslag is voorzien van een speciale coating in subtiel reliëf, voorzien van strakke titelindruk.
2 Korinthe 4:16
2 Korinthe 4:16
Zoals we gisteren zagen, zijn er systemen die ons doel laten missen. De meest succesvolle? De systemen die we 24/7 bij ons dragen. Onze telefoons. Het doel van deze systemen is jouw aandacht hebben en houden. Want aandacht stuurt je denken. Je denken bepa
Efeze 6:11
Efeze 6:11
Om op grote schaal mensen te kunnen misleiden koos satan er na het paradijs voor om onder de oppervlakte te gaan opereren. Om systemen te gebruiken die er structureel voor zorgen dat we als mensheid ons doel missen. Op de doodlopende weg eindigen. Systeme
Romeinen 12:2
Romeinen 12:2
In de NBV21 staat: ‘U was dood door de misstappen en zonden waarmee u voorheen de weg ging van de god van deze wereld..’ ‘wij volgden onze wereldse begeerten en alle aardse verlangens die in ons opkwamen..’. Iedereen volgt wel iemand, of tenminste iets.
Psalm 37:4
Psalm 37:4
In het paradijs (komt ie weer) was het volmaakt. Daar was alles aanwezig wat we nodig hadden. Gelukkiger dan toen kunnen we niet zijn. Toch verlangden we naar meer. We wantrouwden God omdat Hij iets voor ons achterhield: ‘kennis van goed en kwaad’. Kennis
Galaten 6:9
Galaten 6:9
Wat we in ons leven zaaien, bepaalt wat we zullen oogsten. Jezus vergelijkt dit met bomen die goede of slechte vruchten voortbrengen. Jouw acties en keuzes, dat wat je onder de grond stopt als niemand kijkt, bepaalt wat er op de oppervlakte zichtbaar word
Mattheüs 7:7
Mattheüs 7:7
Er zijn twee wegen: de weg van je eigen wil en de weg van Gods wil. Als God wil dat we zijn wil volgen, rijst de vraag: Is God te vertrouwen en heeft Hij het beste met me voor? Het bestaan van de nauwe poort versterkt deze twijfel. Als God echt goed is en
Psalm 1:3
Psalm 1:3
Gods weg naar geluk is anders dan de weg die we zelf voor ogen hebben. Het niet volgen van Gods weg of anders gezegd het niet doen van zijn wil noemen we zonde. De term "zonde" vindt zijn oorsprong in het Griekse woord "hamartia", wat letterlijk "misdoen"
Johannes 8:32
Johannes 8:32
Deze week hebben we gezien hoe belangrijk het is om de waarheid te omarmen en hoe Hij ons behoedt voor verdwalen. Jezus belooft ons dat als we in zijn woord blijven (lees: Hem volgen) we de waarheid zullen kennen en de waarheid ons zal vrijmaken. Dit bete
Mattheüs 7:7
Mattheüs 7:7
We hebben anderen nodig om onze blinde vlek te verkleinen. Om de balk uit ons oog te halen. Actief zoeken naar de waarheid voorkomt dat je in een leugen leeft. Voorkomt dat je verdwaalt. Omdat je de waarheid in je eentje onmogelijk kunt vinden, is het van
Efeze 4:15
Efeze 4:15
Een paar jaar geleden kwam een vriend naar me toe en deelde dat hij ontrouw was geweest aan zijn vrouw. Hij wees naar allerlei redenen - zijn behoefte aan aandacht en intimiteit die niet werd vervuld, de overweldigende druk op het werk, de afwezigheid van
1 Johannes 4:19
1 Johannes 4:19
Gisteren noemde ik het al kort. Heb God lief, is het grootste gebod. Je naaste als jezelf is even belangrijk (hieraan gelijk), maar is niet het grootste gebod. Waarom? “Want de liefde is uit God", zegt Johannes. Hij is de bron. Hij heeft de wereld geschap
1 Johannes 3:18
1 Johannes 3:18
Geen woorden, maar daden lazen we gisteren. Maar welke daden zijn een betrouwbare indicatie dat je de waarheid (Jezus) volgt? De Message vertaling zegt het treffend: “Laten we niet alleen praten over liefde; laten we echte liefde in praktijk brengen. Dit
Jakobus 1:22
Jakobus 1:22
“Geen woorden, maar daden” hoorde ik regelmatig toen ik als agent in het Rotterdamse werkte. Het komt van de Latijnse uitspraak "Facta, non verba" letterlijk vertaald: “Daden, geen woorden". Het benadrukt het belang van acties boven woorden en suggereert
Psalm 119:105
Psalm 119:105
Ongeveer twintig jaar geleden kreeg ik de kans om samen met een klasgenoot een week mee te varen op een visserskotter op de Noordzee. Telkens als we ‘s nachts uit ons bed werden getrommeld om na een trek de netten op te halen, keek ik over het gitzwarte w
Jeremia 29:11
Jeremia 29:11
Stel je voor dat je na je overlijden als een stille toeschouwer aanwezig bent bij je eigen begrafenis. Je ziet de gezichten van degenen die zijn gekomen en je luistert naar wat ze over je zeggen: je partner, kinderen, vrienden, familie, collega’s - iedere
Jesaja 41:10
Jesaja 41:10
De kwaliteit van je leven wordt mede bepaald door de kwaliteit van je aandacht. Wanneer we besluiten Gods pad te volgen en op Hem te vertrouwen, zullen we onvermijdelijk worden afgeleid of verleid. Alles van deze wereld is erop gericht om jouw aandacht af
Mattheüs 6:26
Mattheüs 6:26
Angst kan ons verlammen, ons weerhouden van het zetten van stappen in geloof, van het volgen van de weg waarvan we diep van binnen weten dat het de juiste is. Zal God echt voor mij zorgen als ik gehoorzaam ben en naar Zijn stem luister? Kom ik geen tijd
Johannes 14:6
Johannes 14:6
Jezus volgen als de leidraad voor ons leven. Maar waarom is dat zo belangrijk? Het gaat niet alleen om het volgen van regels of het doen van bepaalde dingen; het gaat om het worden van een bepaald persoon. Jezus volgen betekent dat we gevormd worden naar
Mattheüs 22:37
Mattheüs 22:37
We doen er alles aan om gelukkig te zijn, maar Viktor Frankl, een Joodse psycholoog die de concentratiekampen overleefde, onthulde dat geluk niet het ultieme doel van het leven is, maar betekenis. Als er één leven op deze wereld betekenis had, was het we
Jesaja 53:5
Jesaja 53:5
De trotse mens die ongehoorzaam was en van de vrucht at, wordt zich bewust van zijn naaktheid, bedekt zich uit schaamte met bladeren, verstopt zich in de bosjes en probeert de schuld af te schuiven. Schaamte en schuld waren het keiharde gevolg van de eer
Spreuken 3:5, Spreuken 3:6
Spreuken 3:5, Spreuken 3:6
Wat was de eerste zonde? De kans is groot dat je zou antwoorden dat het eten van de vrucht de eerste zonde was. Not! De eerste zonde was trots. Trots leidde tot ongehoorzaamheid, we geloofden dat we alles zelf konden en dus geen behoefte hadden aan God. W
Ja, er is angst
Ja, er is angst
Ja er is angst. Ja er is isolatie. Ja men doet paniek aankopen. Ja er is ziekte. Ja er is zelfs dood. Maar… In Wuhan zeggen ze na zoveel jaren van lawaai dat je de vogels weer kan horen zingen. Ze zeggen dat na een paar weken van stilte de lucht niet la
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels