Sestra

Nog geen informatie beschikbaar.
140 Kruimels
Kostbaar bloed
Kostbaar bloed
In dit veertigdagenboek op weg naar Pasen staan de verhalen die heenwijzen naar of direct gaan over het kostbaar bloed van Jezus centraal. Zijn bloed dat vergoten is tot een volkomen verzoening van al onze zonden. Vanuit het Oude Testament is daar de offerdienst die op zoveel manieren heenwijst naar de komst van Jezus. In het Nieuwe Testament gaat het om het volmaakte Offer: Jezus’ verzoenend sterven voor onze zonden, ziekten en zorgen, uitlopend in Zijn opstanding. Door Zijn bloed kan Hij ons vergeven en genezen. Dat deed Hij niet omdat wij dat verdienen, maar uit genade. Hij voor mij: Amazing Grace! Over de auteur: Nieske Selles neemt je mee op reis door de hele Bijbel heen waarbij de rode raad de betekenis van de offerdienst is, en het volmaakte Offer van Gods Zoon. Ze schrijft, spreekt en denkt mee over verschillende thema’s. Eerder schreef ze voor Sestra Maar ik vertrouw op U, Geboren Glorie, Vul mij opnieuw en (Ver)wonderen. Zie voor meer informatie www.nieskeselles.nl
Zij Lacht dagboek
Zij Lacht dagboek
9789492831736
Dagelijks publiceert Zij Lacht een overdenking bij een bijbeltekst op de website. Meer dan 25.000 vrouwen lezen deze toegankelijke overdenkingen en worden zo elke dag aangevuurd om met God te leven. Zij Lacht heeft nu 300 overdenkingen uitgezocht om in een offline dagboek te publiceren. De overdenkingen zijn kort en eigentijds en daardoor geschikt om overal te lezen. Elke overdenking wordt afgesloten met een 'aan de slag', zodat de lezer wordt uitgedaagd de boodschap mee te nemen haar leven in.
Jouw leugens, Gods waarheid
Jouw leugens, Gods waarheid
Welke leugens geloof jij? En hoe hebben die leugens jouw beeld van God, jezelf en de wereld vervormd? In Jouw leugens, Gods waarheid worden leugens ontkracht door bijbelse waarheden. Zo leert de lezer haar denken te vernieuwen aan de hand van het Woord van God. Een lange tijd heeft de auteur zelf ook veel leugens leven geloofd. Onbewust had dit grote invloed op hoe ze naar God, zichzelf en de wereld om haar heen keek. Des te meer ze zich verdiepte in de Bijbel, des te meer leugens ze begon te herkennen en des te sterker de waarheid de overhand nam in haar leven. Het resultaat: vreugde, rust en vertrouwen. Een praktisch boekje dat de lezeres helpt om het principe van het vernieuwen van je denken te oefenen. Er worden 60 leugens besproken die je als vrouw zou kunnen geloven. Tegenover elke leugen staat een waarheid vanuit de Bijbel. Ook is er ruimte om zelf je persoonlijke leugens en Gods waarheid daarover toe te voegen. Romely Hannah is een christelijke content maker op social media. Hier deelt ze haar haar zoektocht naar wat het inhoudt om Jezus te volgen als 23-jarige vrouw.
You GOD this!
You GOD this!
Jolet en Anouk zijn al jarenlang vriendinnen. In hun zoektocht naar hoe je als jonge christelijke vrouw steeds meer op Jezus kan gaan lijken, hebben ze veel geleerd. En leren gaat altijd met vallen en opstaan, fouten maken en successen vieren. Dit boek is daarom geschreven met de vraag: ‘Wat zouden we tegen de jongere versies van onszelf willen zeggen?’ Aan de hand van anekdotes, bijbelteksten en inspiratie van andere auteurs schrijven Jolet en Anouk aan meiden die willen leven met God en meer over Hem willen weten. Dit handboek gaat in op allerlei onderwerpen waar zij dagelijks mee geconfronteerd worden, zoals onzekerheid, roddelen, uitgaan, seks, social media en modesty. You GOD this! geeft antwoord op de vraag: Hoe kan ik leven met God in deze tijd? Hoe word ik van Hem en niet van de wereld?
Sestra magazine - Raak me
Sestra magazine - Raak me
Zet al je zintuigen op scherp. Leef met een open hart. Een nieuwsgierige geest. Want wie zich durft te laten raken, durft te leven. In dit nummer van Sestra magazine breken we de muren die we zorgvuldig om ons leven gebouwd hebben (een klein beetje) af. Omdat we geloven in de kracht van kwetsbaarheid. Proef, voel, hoor, zie en ruik. Lees over pijn en herstel. Duik met ons een maand lang in de psalmen en ontdek hoe God je wil raken met Zijn liefde en zorg. Neem de tijd voor een massage. En ga aan de slag met je winterdip. Een eerlijk winternummer boordevol inspiratie, inter- views, DIY, recepten, de nieuwste boeken, etc. over echt (samen) leven in vrijheid.
Zij Lacht gebedenboek
Zij Lacht gebedenboek
Gebed
9789464250350
In het Zij Lacht gebedenboek staan prachtige, uitgeschreven gebeden die raken. De onderwerpen van de gebeden zijn heel uiteenlopend, van een mooi ochtend- en avondgebed tot gebeden met specifieke thema’s als onrust, overgave, verdriet, perfectionisme en het leven van alledag. Het gebedenboek is 12 x 15 cm, waardoor het ook gemakkelijk in een (hand)tas past zodat je het gedurende de dag regelmatig kunt pakken.
1 minuut dagboek
1 minuut dagboek
In dit 1-minuut dagboek van Zij Lacht staan 100 overdenkingen voor elk moment. De overdenkingen zijn kort; je bent er slechts één minuut mee bezig. De thema’s in het dagboek zijn actueel, uit het leven van alledag en sluiten aan op de onderwerpen uit het Zij Lacht gebedenboek. Het dagboek is niet bedoeld als vervanging van je tijd met God, maar als een waardevolle aanvulling voor de momenten tussendoor. Het dagboekje leent zich ook uitstekend om mee te nemen tijdens een weekend weg of op vakantie. Formaat: 12x15 cm
Gewoon leven met God
Gewoon leven met God
Bijbelstudie
9789492831859
Dit dagboek voor vrouwen neemt je mee in het dagelijks leven van acht bijbelse personen. Gewone vrouwen en mannen die, net als wij, lachen, huilen, groeien, worstelen en loslaten. Door te ontdekken welke weg God met hen gaat, zul je steeds meer van God in je eigen leven zien. Je trekt steeds vijf dagen op met een bijbels persoon en elke dag is weer anders: je doet een bijbelstudie, je mediteert bij een sprekende afbeelding, je ontdekt een nieuw ritueel, je rust in stilte of leest een column uit het dagelijks leven van de auteurs. Daarnaast is er input voor groepsgesprekken, zodat het boek geschikt is voor persoonlijk gebruik én voor gesprekken met andere vrouwen. Door deze variatie is er altijd wel een vorm die jou aanspreekt.
Notitieboek bij de preek
Notitieboek bij de preek
9789492831941
Veel vrouwen zullen het wel herkennen: je gedachten dwalen af tijdens de preek, je kunt je niet concentreren of je baalt dat je die ene mooie uitspraak bent vergeten. Dit persoonlijke notitieboek is een ideaal hulpmiddel voor (jonge) vrouwen die graag luisteren naar Gods Woord en dit in hun hart willen bewaren. Het is een mooi vormgegeven, full colour boek met veel ruimte voor aantekeningen, maar ook met mooie quotes en lijstjes om in te vullen. Gebruik het tijdens de kerkdiensten, fysiek of online, om je gedachten en aantekeningen op te schrijven en om ze later nog eens terug te lezen.
Zij Lacht notitieboek
Zij Lacht notitieboek
Spreuken 31:25
9789464250473
Het Zij Lacht notitieboek is een stijlvol en stevig notitieboek. Op de voorkant van het linnen notitieboek staat de bekende Zij Lacht-tekst uit Spreuken 31:25: ‘Kracht en glorie zijn haar kleding en zij lacht de komende dag toe.’ Het notitieboek bevat eenvoudige lijnen in het binnenwerk, zonder opsmuk, waardoor het boekje gebruikt kan worden voor stille tijd, zelfreflectie, in de kerk of op je werk. Formaat: 13x19 cm
De schoonheid van scherven
De schoonheid van scherven
Wij van Sestra weten ook: het leven gaat niet altijd over rozen. Gebrokenheid, pijn, moeilijkheden, rouw, we kennen het allemaal. Soms in het groot, soms in het klein. Tegelijkertijd hebben we geloof. Geloof in herstel. Geloof in veerkracht. Geloof in een God die bijstaat, helpt en draagt. Daarom dit nummer. Boordevol scherven, aan elkaar geplakt met geloof, hoop en een heleboel liefde. Ga mee wandelen, want dat doet veel goeds met lichaam en geest. Lees over rouwen. Leer (je kamerplanten, je fiets, een mislukt gerecht, een ruzie) repareren. En hallo, mag het soms ook gewoon even stom zijn? Een eerlijk najaarsnummer vol inspiratie, interviews, DIY, recepten, de nieuwste boeken, etc. over echt (samen) leven in vrijheid. Enjoy!
Kom en zie
Kom en zie
Al eeuwenlang is de tijd rondom Pasen een tijd van bezinning. Dit veertigdagenboek helpt je hierbij en geeft woorden van verstilling, verscherping en vertroosting, om zo in deze veertigdagentijd je ogen te richten op Jezus. Het zien op Jezus doen we door te kijken door de ogen van de gelovige van vroeger en nu. Wat zagen zij van Jezus en wat zegt ons dat? Deze veertig dagen ga je op weg en kijk je naar Jezus door middel van overdenkingen, gedichten, vragen en opdrachten. Zo leer je in deze dagen zien wat het betekent dat Christus ons lief heeft gehad tot in de dood. Eén ding is zeker: we zullen nooit uitgekeken raken. Een prachtig cadeau voor jezelf of die ander in de 40dagentijd.
Powervrouwen  -   Stralen voor je Schepper
Powervrouwen - Stralen voor je Schepper
Talenten
Roeping
9789492831613
Verlang je naar een leven vanuit Gods rust en balans? Wil je graag je roeping leven, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Met dit boek ga je een jaar lang aan de slag: stapje voor stapje denk je na over verschillende onderwerpen die je dichter bij Gods Vaderhart brengen, dichter bij jezelf en bij Gods roeping voor jou. In 'Stralen voor je Schepper' geeft Carianne Ros inspiratie voor 52 weken, met bijbelteksten, korte overdenkingen en vragen om over na te denken. Luister al biddend naar wat God je te zeggen heeft en ga er ook daadwerkelijk mee aan de slag.
Je bent waardevol
Je bent waardevol
Je bent waardevol, want God zelf heeft jou bedacht! Het grootste gebod dat Jezus ons gaf was God lief te hebben boven alles en je naaste als jezelf. Maar vooral het 'als jezelf' blijkt voor veel vrouwen in de praktijk niet zo makkelijk te zijn. Met 'Je bent waardevol' laat christentherapeut Carianne Ros zien hoe een slecht zelfbeeld kan ontstaan – en hoe je een gezond, op Gods liefde gebaseerd zelfbeeld kunt krijgen. Door de tips, vragen en opdrachten in dit boek, maar vooral door de helende kracht van de heilige Geest ontdek je hoe waardevol je bent. Een ervaring die je leven kan veranderen!
Teken je leven
Teken je leven
Wil je leren werken met waterverf? Dat is echt niet zo ingewikkeld. Kris laat je in de dit boek zien hoe je op een eenvoudige, losse manier, toch leuke illustraties kunt maken. Leg je dagelijkse activiteiten vast door middel van het maken van eenvoudige illustraties met waterverf. In verschillende hoofdstukken leer je door duidelijke voorbeelden, tips en uitleg hoe jij in het uitneembare katern je eigen levensboek kunt maken. Waar en hoe woon je en met wie? Hoe reis je naar je werk of op vakantie? Wat eet je graag? Waar luister je graag naar en wat vind jij belangrijk in het leven? Al deze dingen en meer kun je vastleggen door middel van illustraties. Dit dagboekschilderen is uniek en leuk voor later! Teken je leven is geschikt voor beginners en gevorderden.
Ontdek een gezond leven met God
Ontdek een gezond leven met God
'Ontdek een gezond leven met God' is geschreven voor vrouwen die het verlangen hebben om gezonder te leven en die God in deze zoektocht willen betrekken. Dit 30-dagen dagboek helpt je te ontdekken dat gezond leven niet alleen om ons lichaam gaat, maar ook over onze geest en ziel. Aan de hand van de Bijbel, opdrachten en reflecties ga je samen met God op zoek naar welke stappen jij mag zetten naar een gezonder leven. Het gaat over kleine stapjes en het vieren van successen, zodat de keuzes die gemaakt worden op de lange termijn vol te houden zijn. Een praktisch dagboek met schrijfruimte, inclusief recepten en work-out video’s. Auteur Janita Stoorvogel-Doorn is getrouwd met Paul en moeder van drie kinderen. Ze werkt als coördinator Health & Fitness bij Next Move, een stichting die beweegt waar sport en geloof samen komen. Aan dit boek werkten ook Anne Noorduin (diëtiste), Felicia Kisteman (fitnesstrainer en leefstijlcoach) en Bram Koerts (theoloog) mee.
Kom tot bloei!
Kom tot bloei!
Wil jij je ontwikkelen? Doen wat in je hart leeft? En de talenten inzetten die God je gegeven heeft? Corinne Starreveld miste een boek dat niet over succes alleen ging, maar dat haar zou helpen de uitdagingen die een loopbaan geven, aan te gaan. Ze schreef een praktische en vrolijke gids met verhalen uit haar eigen werkende leven. Over je passie vinden, jezelf zijn en over een betekenisvolle carrière. Je leert over de verschillende seizoenen in je loopbaan. Corinne vertelt over stress, menstruatie, emoties, ambitie en meer. In het boek staan tests die je direct zelf kunt doen. Na het lezen van deze gids zit jij vol inspiratie voor jouw loopbaan!
Zegen hen
Zegen hen
Bidden voor je kind is een van de belangrijkste dingen die je als moeder kunt doen. Maar soms heb je geen woorden voor je gebed. Dit gebedenboek wil daarbij helpen: het is geschreven door moeders en voor moeders. Het biedt gebeden voor de gewone momenten en voor de bijzondere momenten, waarbij de moeilijke dingen niet uit de weg worden gegaan. Je vindt in Zegen hen gebeden gebaseerd op Bijbelteksten over allerlei onderwerpen: of het nu gaat om de bevalling en kraamtijd, eerste schooldag, een kind dat bang is, een overlijden van opa of oma of het begin van de vakantie. Ook zijn er gebeden voor moeders zelf in verschillende situaties. Heel geschikt als (kraam)cadeau! Met gebeden van onder meer Sifra Bekx, Janneke Burger, Sarianne van Dalen, Hanna Holwerda, Esther van Lunteren, Annelies van Poelgeest, Carianne Ros, Nadine de Vos en Willemijn de Weerd. Redactie door Hannah Zandbergen, eindredacteur van Sestra mama
Een nieuwe dag
Een nieuwe dag
Herstel
9789492831439
Dit dagboek gaat over herstel, vanuit God en in het gewone alledaagse leven. Er kan zoveel in het leven zijn dat je in de weg zit. In dit dagboek leer je met Gods hulp toch stappen te zetten. Niet vanuit de gedachte dat een leven perfect moet zijn, maar omdat God je elke keer in liefde weer daartoe uitnodigt. Het boek bestaat uit honderd dagboekstukjes met praktische oefeningen en ruimte om zelf te schrijven.
Wat ik houden wil
Wat ik houden wil
In Wat ik houden wil neemt de bijna dertiger Anne Marije je mee in haar zoektocht. Minder controle en meer zichzelf worden is haar missie. Ze heeft het voor het oog prima voor elkaar: afgestudeerd als theoloog, influencer via Instagram voor ruim 25000 volgers, getrouwd en mama van een lieve dochter. Maar achter de perfecte plaatjes worstelt ze met burn-outs en depressies. Totdat ze de diagnose autisme krijgt en steeds meer gaat ontdekken dat ze juist als zichzelf mooi is. Dat in kwetsbaarheid kracht te vinden is, ook al doet het soms pijn en moet je spullen en mensen laten gaan, die niet langer meer passen bij wie jij bent. Lees mee, over haar zoektocht naar authenticiteit en hoe minimalisme hierbij kan helpen.
Jaag de liefde na
Jaag de liefde na
Liefde
9789491844980
Liefhebben gaat niet altijd vanzelf. In dit boek ga je al lezend, tekenend en schrijvend op zoek naar de blijvende liefde waar God over spreekt en waar Hij ons toe aanspoort. De zoektocht naar wat liefde is, begint bij Hemzelf. Want Hij is Liefde. Dit boek geeft inzichten in hoe liefdevol God is. En het wil je helpen om in je dagelijks leven te leren liefhebben. God, jezelf en anderen. Dat maakt je leven absoluut rijker, liefdevoller, meer gericht op het goede. Neem elke week een vast moment voor dit prachtig vormgegeven weekboek. Elke week lees je een overdenking, krijg je leuke tips en ga je aan de slag met een doe- denk- of schrijfopdracht. Dat neem je vervolgens de hele week met je mee.
Toegewijd
Toegewijd
Luisteren
9789492831002
Dit 90 dagen dagboek van Priscilla Shirer wil je inspireren om te luisteren naar Gods stem en zijn weg te gaan in je leven. De overdenkingen dagen je uit en geven moed en kracht voor elke nieuwe dag. Elke dag begint met een bijbeltekst uit de Nieuwe Bijbelvertaling. Daarna volgt een mooie, inhoudelijke meditatie, en een aantal vragen die je aan het nadenken zetten, zodat je elke dag toegewijd kunt leven.
Zo dichtbij
Zo dichtbij
Met dit prachtige boek ontvang je inspiratie en bemoediging voor het leven van elke dag. Er kan zoveel zijn dat het leven moeilijk en moeizaam maakt. De belofte van dit boek, is de belofte van Gods Naam: IK BEN. Als Jezus deze woorden voor Zichzelf gebruikt, dringt Hij diep door in je leven om je aan te sporen je aan Hem toe te vertrouwen. Met elke IK BEN-uitspraak raakt Hij aan een ander aspect van ons bestaan, en wil Hij je laten weten: ook daar ben Ik dicht bij je. Ik weet wat je doormaakt, en Ik help je erdoorheen. Uitgangspunt van dit boek zijn de zeven verschillende IK BEN-teksten van Jezus, uitgewerkt in meditaties, liederen, citaten en bijbelteksten. De sfeervolle teksten en beelden zullen zeker je hart raken.
Meer dan genoeg
Meer dan genoeg
9789492831309
De verlegen Emily weet niet goed wat ze moet doen als ze door Jennalyn wordt uitgenodigd voor een feestje. Afgezien van Jennalyn kent ze nog niemand en ze is ervan overtuigd dat ze niet tussen deze leuke vrouwen past. Op het feestje leert Emily de andere vrouwen kennen: Tess, Sierra en Christy. En dan gebeurt er iets onverwachts: er ontstaat vriendschap. Die heeft Emily hard nodig als geldzorgen de kop opsteken en de baby waarnaar ze zo intens verlangt, niet komt... Deze eigentijdse roman over vijf vriendinnen die samen de mooie en moeilijke tijden van het leven doormaken raakt je hart!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels