Nieske Selles-Ten Brinke

Nog geen informatie beschikbaar.
17 Kruimels
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw is geschreven voor gelovige vrouwen die zich willen verdiepen in het werk en de Persoon van de Heilige Geest. Dat de Geest niet los gezien kan worden van de Vader en de Zoon is door het hele boek heen duidelijk, maar de nadruk ligt op de Heilige Geest. Lijnen over de vervulling en bekrachtiging met de Heilige Geest, praktische lessen over de vrucht van de Geest en de geestelijke gaven die Hij geeft worden op eenvoudige, bijbelgetrouwe wijze dicht bij je hart gebracht. De gespreksvragen kunnen gebruikt worden voor persoonlijke overdenking, maar zijn ook geschikt voor gebruik in vrouwenkringen en bijbelstudiegroepen.
Maar ik vertrouw op U
Maar ik vertrouw op U
Maar ik vertrouw op U is geschreven voor gelovige vrouwen die te maken hebben met de gebrokenheid van het leven. Aan de hand van verschillende thema's wordt de lezer uitgenodigd om met haar eigen verhaal in te stappen tijdens het lezen en verwerken. Thema's die onder andere aan bod komen zijn: 'De angel van de angst', 'Loslaten', 'Stil staan bij verlies', 'Verdriet en vrede', 'Vertrouwen'. Het Woord van God is uitgangspunt, waarbij de auteur ook haar persoonlijke ervaringen deelt. Aan het eind van elk hoofdstuk wordt de lezer gevraagd om, aan de hand van een aantal vragen, een brief aan God te schrijven. Deze verwerking helpt om de onderwerpen te verbinden aan haar eigen leven.
Hier woon ik
Hier woon ik
Pleegzorg
9789033833342
Hier woon ik is een boek over pleegzorg. Het richt zich op kinderen vanaf 7 jaar en is bedoeld om samen te lezen met een ouder of opvoeder. In het boek zijn vijf verhalen opgetekend over verschillende pleegkinderen, elk in een andere situatie. Er zijn pleegkinderen die al van jongs af aan in een pleeggezin wonen, er zijn er die slechts kortdurend pleegzorg nodig hebben. Sommige kinderen hebben al in veel gezinnen gewoond, anderen wonen in een gezinshuis. Naast het verhaal zijn er doorpraatvragen en biedt het boek extra informatie over professionals in pleegzorg. Doordat dit boek de breedte van de pleegzorg in beeld brengt is er veel herkenning in de verhalen voor bijna alle pleegkinderen. Het boek biedt hierdoor veel handvatten om met (pleeg)kinderen in gesprek te gaan over pleegzorg in het algemeen, maar zeker ook over hun eigen situatie. Een aanrader voor pleeggezinnen maar ook zeker geschikt voor scholen en bibliotheken als documentatie voor spreekbeurten en werkstukken over pleegzorg. Nieske Selles-ten Brinke is moeder van vijf (pleeg)kinderen. Ze woont in Ermelo en heeft jarenlang gewerkt in het basisonderwijs. Eerder verscheen van haar hand het boek Je hoeft niet te kiezen, een prentenpraatboek over wonen in een pleeggezin voor kinderen vanaf 3 jaar. In Nederland zijn er ruim 17.000 pleegkinderen. Op elke school en bij elke club en in veel kerken zijn er kinderen die te maken hebben met pleegzorg.Het is belangrijk om met kinderen hierover in gesprek te kunnen gaan. Kinderen zijn nieuwsgierig en vragen veel, maar niet voor elk pleegkind is het fijn om te vertellen over de thuissituatie. Hier woon ik wil daarin tegemoet komen. Het boek bevat vijf verhalen over heel verschillende pleegkinderen. Dat biedt herkenning en laat de kinderen ervaren: ik ben niet de enige. Dit boek is een samenwerking tussen uitgeverij Ark Media, Pleegzorg Nederland en Stichting Kinderpostzegels.
God kent jou!
God kent jou!
9789023927983
Wat fijn dat God jou zo goed kent! Hij heeft jou gemaakt, dus niemand kent jou beter dan Hij. Zou jij deze God ook graag beter willen leren kennen? Lees dan elke dag een stukje uit dit boekje. Dan wordt dit ook echt jouw dag-boek! De verhalen gaan over God, maar ook over mensen over wie in de Bijbel wordt verteld. Soms gaat het over kinderen, zoals jij. Er staat bij elk stukje een tekst uit de Bijbel. De Bijbel is Gods brief aan jou. Lees je mee? Nieske Selles-ten Brinke is getrouwd, (pleeg)moeder van vijf kinderen en heeft jaren gewerkt als juf op een basisschool.
Duik in de Bijbel!
Duik in de Bijbel!
Dit dagboek is voor alle ouders die graag willen dat hun kinderen God leren kennen en met Hem gaan leven. Over wie gaat het in de Bijbel? Hoe ontdek je met elkaar wat God door al deze verhalen heen te vertellen heeft? Samen met je kinderen leer je de weg te vinden in de Bijbel en hoor je steeds weer de boodschap van Gods ongelooflijke trouw en liefde. Duik in de Bijbel! is zo geschreven dat ouders en kinderen samen de hele Bijbel doorlezen, zodat de grote lijn van Gods verhaal duidelijk wordt. De bijbelteksten worden helder uitgelegd, met een praktische toepassing of een doe-opdracht. De auteurs Janneke Burger, Hans Mijnders, Nieske Selles en Willemijn de Weerd zijn allen bekende schrijvers en sprekers rond kinderen, gezinnen en geloofsopvoeding. Ze weerspiegelen een brede doelgroep.
Kostbaar bloed
Kostbaar bloed
In dit veertigdagenboek op weg naar Pasen staan de verhalen die heenwijzen naar of direct gaan over het kostbaar bloed van Jezus centraal. Zijn bloed dat vergoten is tot een volkomen verzoening van al onze zonden. Vanuit het Oude Testament is daar de offerdienst die op zoveel manieren heenwijst naar de komst van Jezus. In het Nieuwe Testament gaat het om het volmaakte Offer: Jezus’ verzoenend sterven voor onze zonden, ziekten en zorgen, uitlopend in Zijn opstanding. Door Zijn bloed kan Hij ons vergeven en genezen. Dat deed Hij niet omdat wij dat verdienen, maar uit genade. Hij voor mij: Amazing Grace! Over de auteur: Nieske Selles neemt je mee op reis door de hele Bijbel heen waarbij de rode raad de betekenis van de offerdienst is, en het volmaakte Offer van Gods Zoon. Ze schrijft, spreekt en denkt mee over verschillende thema’s. Eerder schreef ze voor Sestra Maar ik vertrouw op U, Geboren Glorie, Vul mij opnieuw en (Ver)wonderen. Zie voor meer informatie www.nieskeselles.nl
Jouw reis door de Bijbel
Jouw reis door de Bijbel
9789023926023
Een mooie ontdekkingstocht voor kinderen van 6-9 jaar: zelf lezen in ?de echte Bijbel?, aan de hand van herkenbare stukjes die de link leggen met hun eigen leven. Voorgelezen worden uit de (kinder-)bijbel is leuk, maar zelf lezen uit de ?echte Bijbel? is stoerder? - juist ook voor kinderen van 7-9 jaar. Ze hebben daar alleen wel een leeswijzer bij nodig die hen bij de hand neemt: welke verzen kun je lezen, wat betekent het en wat kun je ermee? Jouw reis door de Bijbel volgt twintig thema?s, steeds aan de hand van een persoon uit de Bijbel: tien uit het Oude en tien uit het Nieuwe Testament. Op die manier ontdekken kinderen ook hoe de Bijbel ongeveer in elkaar zit. Aan het eind van elk ?thema? staat een tekening die ze ter afsluiting kunnen inkleuren.
Mijn nieuwe prekenschrijfboek
Mijn nieuwe prekenschrijfboek
9789023950486
Kinderen horen er helemaal bij in de kerk. Toch is het voor hen vaak nog moeilijk om de aandacht erbij te houden tijdens de dienst. deze uitgave helpt daarbij. In dit prekenschrijfboek kunnen kinderen vragen beantwoorden over de kerkdienst. Open vragen, meerkeuzevragen, puzzels en gebedspunten komen aan de orde. In Mijn nieuwe prekenschrijfboek kunnen kinderen 33 zondagen meeschrijven met de dienst. Daarnaast zijn er twee avondmaalszondagen en twee doopzondagen. Tijdens het gezinsmoment thuis kun je zo de kernpunten van de dienst weer even in herinnering brengen.
Mijn eigen prekenschrijfboek
Mijn eigen prekenschrijfboek
9789023970088
De kerk is er ook voor jou! Als je in de kerk zit, begrijp je misschien niet altijd alles. Maar met dit boekje ga je vast veel onthouden van de kerkdiensten. Je kunt schrijven over wat je hoort en leest uit de Bijbel over God. Er zijn opdrachtjes en puzzels om te maken. Ook mag je schrijven over de liederen die jullie zingen. Natuurlijk kun je nooit een hele preek van de dominee onthouden. Maar misschien lukt het wel om een paar belangrijke zinnen op te schrijven. Dan kun jij er thuis ook over meepraten! Doe je mee in de kerk? Dit Preken-schrijf-boek is speciaal voor jou! Nieske Selles is getrouwd en (pleeg)moeder van vijf kinderen. Vele jaren was zij werkzaam in het basisonderwijs. Nu richt zij zich fulltime op haar gezin en op het schrijven van boeken voor kinderen en ouders.
Gods liefde doorgeven
Gods liefde doorgeven
Gods liefde doorgeven van Nieske Selles-ten Brinke is bijbelstudieboek voor opvoedkringen en moedergroepen biedt acht themahoofdstukken om je samen met andere ouders te verdiepen in de geloofsopvoeding aan je kinderen. Bijbelstudie en praktijksituaties, die voor elke ouder herkenbaar zijn, wisselen elkaar af. Door samen in gesprek te gaan vind je herkenning bij elkaar, mag je elkaar bemoedigen en opscherpen in je eerste en grootste roeping: je kinderen bij de hand nemen en naar Jezus leiden. Thema’s: Het christelijke gezin, doop en doopbelofte, bijbellezen/bijbelstudie in het gezin, bidden met en voor kinderen, vieren van christelijke feesten in het gezin, geloofsgesprekken, getuige zijn binnen en buiten je eigen gezin.
De rode draad  -   De rode draad door de christelijke feesten
De rode draad - De rode draad door de christelijke feesten
Feesten
9789033835445
Uniek! Samen in het gezin de christelijke feesten in perspectief zetten, ontdekken wie God is en hoe zijn reddingsplan door de feesten heen duidelijk wordt. Het boek biedt voor elk feest een aantal weken van voorbereiding en vieren. Elke week bevat een uitgebreid gezinsmoment en vijf kortere themastukjes met vragen en creatieve opdrachten voor kinderen van verschillende leeftijden tot ca. 12 jaar. Achterin zit een pakket voor een vlaggenlijn. Het boek biedt regelmatig opdrachten om een vlag op te hangen met symbolische kleur, vorm of tekst. Zo ontstaat het feest in eigen huis. Dit boek is ook uitstekend te gebruiken op scholen en in kerken.
Wie heeft eigenlijk God gemaakt?
Wie heeft eigenlijk God gemaakt?
- Wat heb ik er aan als ik geloof in God? _ Wie heeft bedacht welke verhalen er in de Bijbel moesten komen en welke niet? _ Hoe kan God mijn vriendje in Australië en mij allebei tegelijk zien? Elk kind stelt vragen. Vragen over het leven en over de zin en onzin van dingen. Vragen over hoe iets werkt en vooral waarom dingen gaan zoals ze gaan. De Bijbel geeft een schat aan informatie. Toch lukt het niet altijd om een duidelijk antwoord te vinden op iedere vraag. Dit boek wil (groot)ouders en leerkrachten helpen om samen met kinderen op zoek te gaan naar antwoorden op 40 geloofsvragen. Door samen te praten kom je vaak dichter bij een antwoord. En dat kan net dat beetje rust geven waar kinderen naar zoeken. Nieske Selles is getrouwd en (pleeg)moeder van vijf kinderen. Vele jaren was zij werkzaam in het basisonderwijs. Nu schrijft ze boeken voor kinderen en ouders. Ze wordt bij dit boek bijgestaan door haar broer Jurjen ten Brinke, predikant te Amsterdam.
Vier het samen
Vier het samen
Vier het samen bevat handreikingen om van elke christelijke feest- en hoogtijdag een echt feest te maken. Het boek is interessant voor meerdere jaren en geeft de mogelijkheid om zelf de elementen/werkvormen te kiezen die passen bij het gezin. Een waardevol en praktisch handboek waar je jaren mee uit de voeten kunt! Gericht op gezinnen met kinderen van 3-11 jaar. Uiteraard ook geschikt voor het basisonderwijs en het kinderwerk in de kerk. Nieske Selles, auteur, moeder en voormalig leerkracht, doet jaarlijks haar best om op creatieve wijze de christelijke feesten te vieren met haar kinderen. Ze merkt dat het werkt! Vier het samen biedt voor advent en kerst, oud en nieuw, bid-/dankdag, lijdenstijd en Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, doopdag en verjaardag: _ een korte inleiding _ bijbelleesroosters voor de periode voorafgaand aan de feestdag _ vrije voorleesverhalen met prachtige illustraties _ (creatieve) verwerkingsvormen \* vragen voor verschillende leeftijdsniveaus om door te praten
Je hoeft niet te kiezen
Je hoeft niet te kiezen
Een uniek informatief prentenboek, ontstaan vanuit de praktijk, gericht op (aspirant)-pleegouders en leerkrachten in de onderbouw van het basisonderwijs. Voor pleegkinderen, andere kinderen in een (nieuw) pleeggezin en klasgenoten van pleegkinderen. Doel is om meer inzicht te geven in het leven van pleegkinderen (4-7 jaar) en om vanuit een alledaagse metafoor (foto's) de zoektocht naar identiteit en loyaliteit (bij wie hoor ik) in beeld te brengen. Praatplaten met open vragen dragen in dit boek bij aan het voeren van een gesprek dat aansluit bij de beleving van jonge kinderen, voor wie het onder woorden brengen van hun situatie en gevoelens vaak moeilijk is. Een uitgave in samenwerking met Pleegzorg Nederland. Er is op dit moment geen (prenten)boek over pleegzorg voor jonge kinderen. Nieske Selles-ten Brinke is zelf (pleeg)moeder van 2 eigen en 3 pleegkinderen. Daarnaast was ze jarenlang actief in het basisonderwijs.
(Ver)wonderen
(Ver)wonderen
(VER)WONDEREN is geschreven voor vrouwen die meer opmerkzaam willen zijn op grote en kleine wonderen van God in hun leven, en in het leven van de mensen om hen heen. Dit boek bestaat uit 30 meditatieve verhalen die per dag gelezen kunnen worden, maar uiteraard kunnen er ook meerdere stukjes achter elkaar gelezen worden. Persoonlijke verhalen, natuurwonderen, wonderen uit de Bijbel, grote en kleine wonderen in het leven van elke dag. En natuurlijk het grote wonder van Jezus’ Die Zijn leven gaf aan het kruis, en daarmee redding bracht voor iedereen die gelooft Alle wonderen waarover wij ons verwonderen komenvan onze Schepper. Het komt van Hem en het gaat uit naar Hem. Verdeeld over het boek staan getuigenissen van vrouwen van alle leeftijden over de vraag wat wonderen en verwondering voor hen betekenen. Nieske Selles- ten Brinke (1981) is getrouwd en (pleeg) moeder van vijf kinderen. Ze schrijft, spreekt en denkt mee over verschillende thema’s. Eerder schreef ze voor Sestra Maar ik vertrouw op U, Geboren Glorie en Vul mij opnieuw. Zie voor meer informatie www.nieskeselles.nl Instagram: nieske\_selles Facebook: Boekennieuws Nieske Selles
Geboren Glorie
Geboren Glorie
Advent
Kerst
9789464250145
Geboren Glorie is geschreven voor gelovige vrouwen die verlangen naar groei in hun kennis van en relatie met Jezus Christus. Dit boek helpt hen de rode draad te ontdekken vanuit het Oude Testament naar het Nieuwe Testament, met betrekking tot de Menswording van Jezus, die tegelijk God is. Centraal staat (de voorzegging van) Zijn komst op aarde, Zijn geboorte en het grote reddingsplan van God met deze wereld. Het boek eindigt in een heenwijzing naar Zijn tweede komst, wanneer Hij terugkomt op de wolken. Geboren Glorie bevat overdenkingen met korte schrijfopdrachten voor 28 dagen, om te gebruiken tijdens de adventsperiode. Ook zeer geschikt om samen met je partner te lezen!
Ik ga voor God!
Ik ga voor God!
Bijbelstudie
9789026623370
‘Ik ga voor God!’ van Nieske Selles-ten Brinke is een boek vol verhalen en bijbelstudies, waarin jongeren vertellen over hun geloof. In ‘Ik ga voor God!’ van Nieske Selles-ten Brinke vertellen jonge christenen tussen de 15 en 20 jaar in hun eigen woorden over hun geloof. Zo komen er verhalen voorbij van een tiener die christen is in het buitenland, een hersentumor heeft gehad of een pleegbroertje heeft. Stuk voor stuk vertellen ze op welke manier God er voor hen is geweest en hoe ze nu in hun geloof staan. Elk verhaal wordt gevolgd door een bijpassende bijbelstudie. Een inspirerend boek voor en door tieners.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels