Jes!

Nog geen informatie beschikbaar.
12 Kruimels
Een kwestie van elke dag
Een kwestie van elke dag
9789023950295
Dit populaire dagboek voor jongeren, dat al vele malen werd herdrukt, is compleet herzien en heeft een nieuw en fris omslag gekregen. Het dagboek gaat uit van de vragen die bij jongeren leven. Aan de hand van de Bijbel wordt bij deze vragen stilgestaan. Het boek is zo opgezet dat elke dag een onderwerp centraal staat vanuit de Apostolische Geloofsbelijdenis, de Tien Geboden en het Onze Vader. Het geeft geen pasklare antwoorden, maar prikkelt om er zelf mee aan de slag te gaan.
Hou(d)vast
Hou(d)vast
Wat gelooft een christen? En hoe leef je als christen? Over die twee vragen gaat het in 'Hou(d)vast'. Het is geschreven voor jongeren (en ouderen) die van plan zijn om hun geloof in Jezus Christus publiek te belijden - in de kerk én voor hun omgeving. Maar ook voor andere jongeren die nadenken over geloven in deze tijd geeft dit boek veel belangrijke informatie. Op een aansprekende manier worden 21 basisthema's van het christelijke geloof voor het voetlicht gebracht, zoals: God leren kennen, de Bijbel, het verbond, gebed, discipelschap en de vrucht van de Geest. Het boek stimuleert om daar met anderen over in gesprek te gaan: groepsleden (in de belijdeniscatechese), andere gemeenteleden; en figuurlijk ook met de belijdenisgeschriften van de kerk. Want geloven doe je niet in je eentje en gelukkig ook niet als eerste. Op deze manier wil 'Hou(d)vast' laten zien hoe het christelijk geloof houvast biedt in een wereld waarin nog maar weinig zeker lijkt te zijn. Daarmee is het ook een oproep: houd eraan vast! Aan het boek werkten de volgende predikanten mee: M. Klaassen, A.J. Kunz, A.J. Mouw, W.C. Polinder, E.J. Terpstra, T.C. Verhoef, B.J.D. van Vreeswijk, G.C. Vreugdenhil, B.E. Weerd, R.F. de Wit. Eindredactie: HGJB De HGJB is een landelijke jongerenorganisatie in de Protestantse Kerk van Nederland. Ze organiseert activiteiten voor jongeren, ontwikkelt materialen voor jeugdwerk en catechese, en adviseert plaatselijke gemeenten bij het opzetten van goed jeugdwerk.
God kent jou!
God kent jou!
9789023927983
Wat fijn dat God jou zo goed kent! Hij heeft jou gemaakt, dus niemand kent jou beter dan Hij. Zou jij deze God ook graag beter willen leren kennen? Lees dan elke dag een stukje uit dit boekje. Dan wordt dit ook echt jouw dag-boek! De verhalen gaan over God, maar ook over mensen over wie in de Bijbel wordt verteld. Soms gaat het over kinderen, zoals jij. Er staat bij elk stukje een tekst uit de Bijbel. De Bijbel is Gods brief aan jou. Lees je mee? Nieske Selles-ten Brinke is getrouwd, (pleeg)moeder van vijf kinderen en heeft jaren gewerkt als juf op een basisschool.
Veerkracht
Veerkracht
Discipelschap
9789023970941
Dit dagboek wil jongeren veerkracht voor het dagelijks leven geven. De auteurs benaderen de Bijbel vanuit 52 kernthema's. Wat de Bijbel over elk van die thema's zegt, mogen de lezers zelf ontdekken. Dit dagboek geeft geen korte 'preekjes', maar bij elk bijbelgedeelte een leessleutel, waarmee jongeren aan de slag kunnen. Zo doen ze zelf ontdekkingen en ontvangen ze veerkracht voor het leven. Thema's zijn onder andere: gebed, seksualiteit, discipelschap, Gods leiding, vriendschap en groeien in geloof. De auteurs zijn alle HGJB-jongerenwerkers: LEANTINE DEKKER, JAN WILLEM VAN DIJK, RUTH TANGHE, BJÖRN VAN VEELEN, RUBEN VLOT en HERMAN VAN WIJNGAARDEN (eindredactie).
Jouw reis door de Bijbel
Jouw reis door de Bijbel
9789023926023
Een mooie ontdekkingstocht voor kinderen van 6-9 jaar: zelf lezen in ?de echte Bijbel?, aan de hand van herkenbare stukjes die de link leggen met hun eigen leven. Voorgelezen worden uit de (kinder-)bijbel is leuk, maar zelf lezen uit de ?echte Bijbel? is stoerder? - juist ook voor kinderen van 7-9 jaar. Ze hebben daar alleen wel een leeswijzer bij nodig die hen bij de hand neemt: welke verzen kun je lezen, wat betekent het en wat kun je ermee? Jouw reis door de Bijbel volgt twintig thema?s, steeds aan de hand van een persoon uit de Bijbel: tien uit het Oude en tien uit het Nieuwe Testament. Op die manier ontdekken kinderen ook hoe de Bijbel ongeveer in elkaar zit. Aan het eind van elk ?thema? staat een tekening die ze ter afsluiting kunnen inkleuren.
Mijn eigen prekenschrijfboek
Mijn eigen prekenschrijfboek
9789023970088
De kerk is er ook voor jou! Als je in de kerk zit, begrijp je misschien niet altijd alles. Maar met dit boekje ga je vast veel onthouden van de kerkdiensten. Je kunt schrijven over wat je hoort en leest uit de Bijbel over God. Er zijn opdrachtjes en puzzels om te maken. Ook mag je schrijven over de liederen die jullie zingen. Natuurlijk kun je nooit een hele preek van de dominee onthouden. Maar misschien lukt het wel om een paar belangrijke zinnen op te schrijven. Dan kun jij er thuis ook over meepraten! Doe je mee in de kerk? Dit Preken-schrijf-boek is speciaal voor jou! Nieske Selles is getrouwd en (pleeg)moeder van vijf kinderen. Vele jaren was zij werkzaam in het basisonderwijs. Nu richt zij zich fulltime op haar gezin en op het schrijven van boeken voor kinderen en ouders.
Schuurpapier (Def)
Schuurpapier (Def)
Waar sta je in het geloof? Om dat te ontdekken, is het goed om in gesprek te zijn met andere christenen. Hoe denken mijn vrienden over God? Maar ook: wat hebben mensen in het verleden over Hem ontdekt? Dan kan het schuren, want misschien dwingt het je om je eigen beeld bij te stellen. In dit boek gaan we met elkaar in gesprek over de Nederlandse Geloofsbelijdenis, een belangrijk document uit de gereformeerde traditie. We gebruiken het als schuurpapier voor ons eigen geloof. Juist ook als dat vragen oproept, zal blijken hoe leerzaam dit belijdenisgeschrift is. Want het heeft veel ervaring met kritische vragen... Een spannend boek over God, de Bijbel, de Drie-eenheid, mens-zijn, de schepping, geloofsgroei, de kerk, de overheid, het oordeel, en vooral: jouw persoonlijke relatie met de Heere Jezus. Schrijvers zijn: prof. dr. H. van den Belt, ds. T.L.J. Bos, ds. E.K. Foppen, prof. dr. J. Hoek, ds. H.C. Marchand, ds. W. Markus, dr. W.H.Th. Moehn, ds. A.D.L. Terlouw, ds. L.J. Vogelaar, ds. B.E. Weerd en ds. R.F. de Wit.
Onbeperkt houdbaar!
Onbeperkt houdbaar!
Belijdenis
9789023923114
Een belijdenisgeschenk dat gelezen gaat worden Het geloof is en blijft een ontdekkingstocht. Ook als je op een gegeven moment hebt gezegd: 'Ik weet zeker dat ik me aan Jezus kan en wil toevertrouwen', dan nog kom je steeds weer nieuwe vragen tegen. Je ontdekt zelf bijvoorbeeld dingen waarover je meer wilt weten. Of andere mensen stellen je vragen waarover je nog nooit had nagedacht. De schrijvers van dit boek geloven dat het christelijke geloof die vragen aankan – omdat het onbeperkt houdbaar is! Ze laten dat zien aan de hand van de twaalf artikelen van de apostolische geloofsbelijdenis. Bij elk artikel wordt ingegaan op drie spannende vragen, zoals: Kan God alles? Waarom komt er een oordeel? Hoe houd je het vol in de kerk? Hoe ver gaat vergeving van zonden? Schrijvers zijn: ds. M. van Duijn, ds. E.K. Foppen, prof. dr. J. Hoek, ds. H. Markus, ds. W. Markus, ds. D. Meijvogel, ds. L.W. Smelt, ds. B.J.D. van Vreeswijk, ds. C.G. Vreugdenhil, drs. H.J. van Wijnen, ds. R.F. de Wit en ds. A.L. van Zwet.
Zoenen bidden lachen
Zoenen bidden lachen
Romantisch
Liefde
9789023927563
Verliefdheid en romantiek: de verkeringstijd staat er bol van. Maar het is ook een tijd waarin je elkaar echt goed leert kennen. Dit boek geeft jullie een zetje om echt in gesprek te komen. Goede gesprekken ontstaan tenslotte niet altijd vanzelf.Seks, vrije tijd, carrière, taakverdeling en ruzie maken: allerlei thema's komen voorbij.Leuke vragen en creatieve opdrachten maken het een avontuur van jullie samen.Je ontdekt elkaar en zult zien dat je uit de Bijbel ook verrassende dingen kunt leren.Ook als het gaat om de romantiek kun je uit dit boek genoeg inspiratie halen.
Wie heeft eigenlijk God gemaakt?
Wie heeft eigenlijk God gemaakt?
- Wat heb ik er aan als ik geloof in God? _ Wie heeft bedacht welke verhalen er in de Bijbel moesten komen en welke niet? _ Hoe kan God mijn vriendje in Australië en mij allebei tegelijk zien? Elk kind stelt vragen. Vragen over het leven en over de zin en onzin van dingen. Vragen over hoe iets werkt en vooral waarom dingen gaan zoals ze gaan. De Bijbel geeft een schat aan informatie. Toch lukt het niet altijd om een duidelijk antwoord te vinden op iedere vraag. Dit boek wil (groot)ouders en leerkrachten helpen om samen met kinderen op zoek te gaan naar antwoorden op 40 geloofsvragen. Door samen te praten kom je vaak dichter bij een antwoord. En dat kan net dat beetje rust geven waar kinderen naar zoeken. Nieske Selles is getrouwd en (pleeg)moeder van vijf kinderen. Vele jaren was zij werkzaam in het basisonderwijs. Nu schrijft ze boeken voor kinderen en ouders. Ze wordt bij dit boek bijgestaan door haar broer Jurjen ten Brinke, predikant te Amsterdam.
Watermerk
Watermerk
Dopen
9789023923572
Al toen je geboren werd, heeft God jou Zijn liefde verklaard. En toen jij gedoopt werd, is Gods handtekening daaronder gezet. Sinds die dag draag jij Zijn ‘watermerk’. Betrouwbaarder kan niet. Beschouw je doop daarom als jouw Eerste Hulp Bij Ongeloof. Wie dat vanzelfsprekend gaat vinden, raakt het mooie ervan kwijt, zegt ds. Wim Markus in dit boekje. Daarom hoopt hij dat God dit boekje zegent door – als dat voor jou nodig is - nieuwe verwondering te wekken over wie Hij is en wat Hij jou heeft toegezegd bij je doop. Verder gaat hij in op vragen als: • Het is allemaal heel mooi, maar je moet het natuurlijk wel geloven. • En als je nou niet gedoopt bent? • Moet je niet eerst (kunnen) geloven om gedoopt te mogen worden? Ds. Wim Markus is predikant binnen de Protestantse Kerk in Nederland. Sinds zijn emeritering (najaar 2009) werkt hij bij de HGJB op het terrein van de catechese.
Lang Leve de Liefde
Lang Leve de Liefde
Dit boek is er voor alle stellen die lang en gelukkig samen oud willen worden. Hoe doe je dat, een sterke relatie krijgen én houden? Dat gaat niet zomaar vanzelf. Cocky Drost geeft je in dit boek tal van praktische tips en informatie, verpakt in een gezonde dosis humor. Van verliefd zijn tot de kunst van gezond ruzie maken, van verleidingen tot de verschillen tussen man en vrouw: het komt allemaal aan bod.In je relatie moet je blijven investeren. Gewoon, vanzelfsprekend, omdat je je relatie belangrijk vindt en blij bent met je geliefde.Het is een lifestyle die gelukkig maakt en waarvan je volop kunt genieten. En die bij goed gebruik ook nog eens preventief werkt. Lang leve de liefde! Cocky Drost is relatiecoach en gelooft in de kracht van duurzame relaties. Ze studeerde Psychologie aan de Universiteit van Utrecht, is getrouwd en moeder van vier kinderen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels