Dagboek
Vier het samen
Hardcover
80 pagina's
Nederlands
2015
9789033817359
Vier het samen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Vier het samen bevat handreikingen om van elke christelijke feest- en hoogtijdag een echt feest te maken. Het boek is interessant voor meerdere jaren en geeft de mogelijkheid om zelf de elementen/werkvormen te kiezen die passen bij het gezin. Een waardevol en praktisch handboek waar je jaren mee uit de voeten kunt! Gericht op gezinnen met kinderen van 3-11 jaar. Uiteraard ook geschikt voor het basisonderwijs en het kinderwerk in de kerk. Nieske Selles, auteur, moeder en voormalig leerkracht, doet jaarlijks haar best om op creatieve wijze de christelijke feesten te vieren met haar kinderen. Ze merkt dat het werkt! Vier het samen biedt voor advent en kerst, oud en nieuw, bid-/dankdag, lijdenstijd en Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, doopdag en verjaardag: - een korte inleiding - bijbelleesroosters voor de periode voorafgaand aan de feestdag - vrije voorleesverhalen met prachtige illustraties - (creatieve) verwerkingsvormen - vragen voor verschillende leeftijdsniveaus om door te praten

ISBN
9789033817359
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Druk
1
Aantal pagina's
80 pagina's
Gewicht
618 g
Afmetingen
27,5 cm × 21,7 cm × 1,3 cm

Meer zoals dit

Peuterdagboek
Peuterdagboek
9789033835957
Dit Peuterdagboek helpt jonge kinderen en hun ouders om een moment te hebben met God. Voor elke dag is er een vraag die past bij de leefwereld van de peuter en een gesprekje op gang kan brengen, een Bijbeltekst, een kort stukje uitleg en een eenvoudig gebed. Dit dagboek is thematisch opgezet en elk thema begint met een lied dat de hele week gezongen kan worden. Twaalf thema’s worden behandeld, onder andere: Ik voel, Ik vier feest, Buiten, Samen, Ik ga slapen. Een qr-code verwijst bij elk thema steeds naar een speciaal voor dit dagboek opgenomen liedje. De sfeervolle illustraties van Marieke ten Berge nodigen je peuter uit om te kijken, alles aan te wijzen en te benoemen. Dit Peuterdagboek is geschikt voor kinderen in de leeftijd 2-4 jaar.
Samen leven uit genade
Samen leven uit genade
Geloofsopbouw
9789033802348
'Samen leven uit genade' is een praktisch gezinsdagboek van Max Lucado voor ouder en kind samen. Elk van de honderd dagboekteksten biedt een tekst voor ouders en een tekst voor kinderen over hetzelfde onderwerp. Zo kunnen ze elk hun eigen tekst lezen en er daarna samen over praten en bidden. Ook worden bij elk onderwerp vragen gesteld om verder over na te denken en te bespreken. De teksten in dit gezinsdagboek vormen een selectie uit eerdere dagboeken van Lucado. De teksten voor ouders komen uit 'Leven uit genade' en die voor kinderen uit 'Elke dag een nieuw begin', maar nu dus in deze unieke combinatie, waar talloze lezers al vaak om hebben gevraagd. Op deze manier kan je als volwassene samen met kinderen tussen ca. 8-11 jaar gebruikmaken van dit dagboek. Ga samen tijdens het avondeten of voor het slapengaan aan de slag met leven uit genade!
Duik in de Bijbel!
Duik in de Bijbel!
Dit dagboek is voor alle ouders die graag willen dat hun kinderen God leren kennen en met Hem gaan leven. Over wie gaat het in de Bijbel? Hoe ontdek je met elkaar wat God door al deze verhalen heen te vertellen heeft? Samen met je kinderen leer je de weg te vinden in de Bijbel en hoor je steeds weer de boodschap van Gods ongelooflijke trouw en liefde. Duik in de Bijbel! is zo geschreven dat ouders en kinderen samen de hele Bijbel doorlezen, zodat de grote lijn van Gods verhaal duidelijk wordt. De bijbelteksten worden helder uitgelegd, met een praktische toepassing of een doe-opdracht. De auteurs Janneke Burger, Hans Mijnders, Nieske Selles en Willemijn de Weerd zijn allen bekende schrijvers en sprekers rond kinderen, gezinnen en geloofsopvoeding. Ze weerspiegelen een brede doelgroep.
De Bijbel op tafel
De Bijbel op tafel
9789033833441
Gezinsdagboek vol bijbelverhalen voor bijna elke dag. Gezinnen met kinderen van 6-11 jaar. Ruim 170 gezinsmomenten. In een jaar tijd de hele Bijbel door. Sluit aan bij kerkelijk jaar. Korte, afgeronde verhalen. Met bijbelverwijzingen, doorpraatvragen en gebed. Met handig leeslint. Niet gedateerd. De verhalen in dit gezinsdagboek verschenen eerder in de Overblijfbijbel. Nu met extra verhalen. Joyce de Jongh-Foekema is getrouwd en moeder van twee zoons. Ze woont in Moordrecht en is freelance tekstschrijver voor Optimataal. Van haar hand verscheen eerder de Overblijfbijbel en Megamama's en superzonen (Royal Jongbloed). 'Joyce is erin geslaagd om met haar manier van vertellen kinderen aansprekend duidelijk te maken wie God voor hen wil zijn en wat dit betekent in hun leven.' Henk Mackloet - lid college van bestuur van SPCO Groene Hart Woerden
Dwars door het dak!
Dwars door het dak!
9789033834264
- Hoe zou jij het vinden om een weekje op stap te gaan met Bear Grylls? - Wat voor superkracht zou jij willen hebben? - Hoe lang kun jij je adem inhouden? In dit bijbelse dagboek ga je vier maanden lang met Marcus op avontuur. Elke dag lees je een klein stukje uit het evangelie dat hij geschreven heeft. Aan de hand van vragen, weetjes, filmpjes en quizjes ga je op onderzoek uit in je eigen leven, maar ook in de Bijbel. Je ontdekt meer over Jezus en wat hem zo bijzonder maakt. Een ontdekkingsreis om nooit te vergeten! Geschikt om samen aan tafel te lezen en over door te praten, of om in je eentje te lezen voor het naar bed gaan.
Veertigdagentijd
Veertigdagentijd
De Duitse theoloog Dietrich Bonhoeffer spreekt met zijn krachtige teksten nog steeds heel veel mensen aan, ook al is het meer dan 70 jaar geleden dat hij de dood vond. Dit niet-jaargebonden meditatieve dagboek bevat voor iedere dag een tekst van Bonhoeffer en een prachtige fullcolour foto. Het dagboek is te gebruiken in de 40dagentijd t/m Pasen. Het is geschikt voor individueel gebruik in de stille tijd of voor gebruik in een gespreksgroep of een samenkomst. Een prachtig cadeau om te geven of te krijgen in de Veertigdagentijd.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels