Uitgeverij Gideon

Nog geen informatie beschikbaar.
265 Kruimels
Ik ben altijd bij je
Ik ben altijd bij je
9789059991354
‘De vreugde die de HEER u geeft , is uw kracht’ (Nehemia 8:11) Het leven kent goede en slechte dagen. Dagen waarop het leven pijn doet en dagen waarvan je eindeloos zou willen genieten. Dagen waarop God veraf lijkt en dagen waarop je zijn aanwezigheid bijna kunt voelen. Zijn belofte Ik ben altijd bij je, geldt voor iedere dag, goed of slecht. En middels dit boekje wil Sarah Young je daarvan doordringen, zodat je zijn nabijheid zult zoeken en ervaren. Want dat zal je blijdschap vergroten en je relatie met Jezus versterken.
Het visje dat wilde weten wie God is
Het visje dat wilde weten wie God is
Schepping
9789059991538
Je kunt God niet zien. Hoe weet je dan wie Hij is? Visje woont in het midden van de Indische Oceaan bij prachtig koraal en vraagt zich dat ook af. Een pelikaan neemt Visje mee op reis en laat met voorbeelden uit de schepping zien wie God is.
Geloof
Geloof
Geloof
9789060675113
'Geloof is niet een garantie tegen moeilijkheden, maar wel tegen nederlagen.' Door dit soort eenvoudige waarheden is Corrie ten Boom beroemd geworden. Zij moedigt ons aan in Jezus Christus te geloven en op Gods beloften te vertrouwen.
Vertrouwen
Vertrouwen
Vertrouwen
9789060675137
Bezorgdheid, vrees en gepieker zijn het gevolg van het feit dat we God niet vertrouwen. Corrie leert u in dit boekje hoe u uw bekommernis op de Heer kunt werpen. Zij wist waarover zij sprak. Haar eenvoudige woorden zullen u diep in uw hart raken en u helpen onbezorgd te leven.
Ik ben altijd bij je
Ik ben altijd bij je
9789059990982
‘De vreugde die de HEER u geeft , is uw kracht’ (Nehemia 8:11) Het leven kent goede en slechte dagen. Dagen waarop het leven pijn doet en dagen waarvan je eindeloos zou willen genieten. Dagen waarop God veraf lijkt en dagen waarop je zijn aanwezigheid bijna kunt voelen. Zijn belofte Ik ben altijd bij je, geldt voor iedere dag, goed of slecht. En middels dit boekje wil Sarah Young je daarvan doordringen, zodat je zijn nabijheid zult zoeken en ervaren. Want dat zal je blijdschap vergroten en je relatie met Jezus versterken.
Dicht bij Jezus
Dicht bij Jezus
Jezus
9789060679449
Mijn schapen luisteren naar mijn stem, Ik ken ze en zij volgen Mij. Onze gebeden hebben vaak het karakter van een monoloog, waarbij wij het woord voeren en God, hopelijk, luistert. Sarah Young draaide het een jaar lang om en ontdekte: het is werkelijk mogelijk om dagelijks Gods stem te horen, en zijn aanwezigheid en vrede te ervaren. Laat je bemoedigen door haar prachtige dagboek en open je hart voor de stem van de Goede Herder. Hij is nabij. Sarah Young studeerde filosofie, psychologie en bijbelwetenschappen. Samen met haar man, Steve, woont ze in Perth, in Australië, waar ze leiding geven aan een Japanse gemeente.
Ik zal nooit meer huilen
Ik zal nooit meer huilen
9789060672754
Nicky Cruz, ex-leider van een New Yorkse bende, geeft hier zijn getuigenis voor 5000 jongeren in de Royal Albert Hall in Londen. "Dit is een opmerkelijk boek. Het heeft alle elementen van een tragedie - misdaad en intrige, plus het grootste van alle bestanddelen: de kracht van het evangelie van Jezus Christus. De eerste helft van het boek vormt de duistere achtergrond voor een aangrijpende ontknoping. Ik hoop dat dit boek een grote lezerskring zal vinden, en dat zij die het lezen de Christus zullen leren kennen, die het lege, rusteloze en misdadige hart van Nicky Cruz veranderde en hem tot een legende van deze tijd maakte." - Dr. Billy Graham Nicky Cruz, een van de hoofdpersonen in de bestseller HET KRUIS IN DE ASFALTJUNGLE, vertelt hier zijn eigen verhaal.
Gebed
Gebed
Bidden
Gebed
9789060675229
Als kind wist ik zeker dat Jezus een lid van ons gezin was,' zegt Corrie ten Boom. Daarom was bidden voor haar vanzelfsprekend. En dat bleef het, ook toen zij in het concentratiekamp zat, en later toen ze over de wereld zwierf. In dit boekje draagt ze die geest van gebed aan ons over.
Engelen
Engelen
Engelen
9789060675205
Over demonen en hun verwoestend werk wordt veel geschreven, maar over engelen en hun heilzame werk veel minder. En toch zegt de Bijbel heel veel over deze dienaren van God, die de gelovigen bijstaan. Corrie ten Boom ontdekte dat het echte gangmakers zijn: 'Schiet op', 'Sta op', 'Ga'. En ze toont aan dat engelen ook actief zijn in onze tijd.
Overgave
Overgave
Overgave
9789060675236
Bemoedigend, troostend, leerzaam, corrigerend, stimulerend… Dat zijn de Gideonietjes, mooie kleine boekjes die je meeneemt in je tas of binnenzak. Ze zijn voor jezelf, om te lezen als je even tijd hebt. Of voor een ander, om weg te geven als een mooi cadeautje voor de prijs van een kaart. Gideonietjes spreken tot je hart, tot je diepste innerlijk.Elk Gideonietje is een kostbaar kleinood.
Rijmpjes en gebedjes  -   Praten met God
Rijmpjes en gebedjes - Praten met God
Bidden
Gebed
9789060676592
Rijmpjes en Gebedjes - Een serie van vier kostelijke boekjes om kleine kinderen te helpen bij het bidden. De andere titels in deze serie: _ Bidden voor het eten _ Bidden voor het slapen \* Gebedjes voor kinderen
Kijkwoordenbijbel
Kijkwoordenbijbel
9789059991613
Eén van de leukste fases voor ouders van jonge kinderen is de fase dat je kinderen gaan leren praten. Dat ze iets gaan zien en kunnen benoemen wat het is. Deze kijkwoordenbijbel verbindt 46 korte bijbelverhalen met dit leerproces. Zo maken kinderen kennis met de bekende verhalen uit het woord van God en leren ze nieuwe woordjes. Een ideale bijbel voor een heerlijk moment samen met je kind of kleinkind.
Op De Vlucht - Angelique Bos
Op De Vlucht - Angelique Bos
Vluchtelingen
9789059991712
‘Pap,’ zegt Amir. ‘Denk je dat er ooit nog vrede komt in Syrië?’ ‘Ik weet het niet,’ antwoordt vader ‘Ik denk dat de oorlog nog heel lang kan duren.’ Amir zucht. Oorlog is niet leuk. Amir woont in Aleppo. Wanneer er een bom vlakbij hun huis valt, moeten ze vluchten. De vader van Amir wil met het gezin naar Nederland. Een smokkelaar helpt hen de grens met Turkije over. Er zitten te veel mensen in de boot. De golven zijn hoog en het water klotst naar binnen. Zal het hun lukken om Nederland te bereiken? Boek geschreven op AVI E4-M5. Over de auteur Angelique Bos Auteur Angelique Bos is meerdere keren naar Lesbos geweest om de vluchtelingen daar te helpen. Samen met haar man was ze betrokken bij de oprichting van de stichting Starfish, een lokale hulporganisatie op Lesbos. Ook in Nederland zet ze zich in voor vluchtelingen, als taaldocent NT2. Op de vlucht is gebaseerd op de vele verhalen die zij heeft gehoord van vluchtelingen uit Syrië. Eerder is het boek uitgegeven door Ark Media in het kader van de christelijke kinderboekenmaand in 2016.
Zo verbeter je je seksleven
Zo verbeter je je seksleven
'Hij kijkt haar aan en kan nog maar aan één ding denken. Zij ziet hem kijken en denkt ook maar één ding: Niet nu.' Herkenbaar? Voor een goed huwelijk zijn twee zaken van levensbelang: open communicatie en bevredigende seks. Kevin Leman noemt seks de lijm die huwelijkspartners onlosmakelijk met elkaar verbindt. Maar als moderne mensen zijn we vaak zo druk, zo moe, zo afgeleid dat we minder met elkaar praten en nog minder zin hebben in seks. En dat terwijl God heel doelbewust seks heeft geschonken. In Zo verbeter je je seksleven gaat dokter Kevin Leman uitvoerig in op de verschillen tussen mannen en vrouwen. De verschillen in denken, de verschillen in behoeften en de verschillen in beleving van seksualiteit. Maar misschien wel de grootste eye-opener is het hoofdstuk waarin hij beschrijft wie er nog meer in jullie huwelijksbed liggen, behalve jullie beiden. Bijna de helft van het boek gebruikt Kevin Leman om in te gaan op allerlei vragen rondom seksualiteit die jij ook zou kunnen hebben, maar nooit aan iemand hebt kunnen of durven stellen. Zo verbeter je je seksleven is bedoeld om jullie beter met elkaar te laten communiceren, jullie band met elkaar te versterken en jullie samen te laten genieten van de heerlijkste seks. Kevin Leman is psycholoog, spreker en leraar, en auteur van meer dan 50 boeken, waaronder Zo wordt opvoeden leuk en Zo wordt tieners opvoeden leuk. Met zijn vrouw Sande woont hij in Tucson, Arizona. Het echtpaar heeft vijf kinderen en vier kleinkinderen.
365 Gebeden voor een emotioneel gezond leven
365 Gebeden voor een emotioneel gezond leven
Soms weet je niet wat je tegen God moet zeggen. Je emoties liggen zo overhoop, dat het gewoon niet lukt. Of je emoties zijn zo dor en droog, dat je niet onder woorden kunt brengen wat er in je omgaat. Wat kan het dan helpen om een gebed te bidden dat door iemand anders is uitgeschreven! In het bijzonder als zij Stormie Omartian heet. Zij heeft een leven achter de rug waar niemand jaloers op wordt, maar God heeft haar eruit geleid en haar emoties gezond gemaakt. Haar boeken over het gebed hebben hun weg gevonden over de hele wereld, zoals De kracht van een biddende vrouw en De kracht van een biddende man. In dit dikke boekje vind je gebeden voor een heel jaar, verdeeld over 24 onderwerpen, om daaruit het gebed te kiezen dat jou vandaag past. Laat het maar aan God horen. Hij luistert, omdat Hij van je houdt.
Rijmpjes en gebedjes  -   Bidden voor het eten
Rijmpjes en gebedjes - Bidden voor het eten
Bidden
9789060676585
Rijmpjes en Gebedjes - Een serie van vier kostelijke boekjes om kleine kinderen te helpen bij het bidden. De andere titels in deze serie: _ Gebedjes voor kinderen _ Bidden voor het slapen \* Praten met God
Op zoek naar God
Op zoek naar God
9789059990784
Kikker wil bij God zijn. En God woont in de hemel. Dus probeert hij naar de hemel te springen. Maar de hemel is erg hoog! Gelukkig krijgt hij hulp van andere dieren. Lukt het ze om God te vinden?
PeuterBijbelboekjes  -   Esther
PeuterBijbelboekjes - Esther
Bidden
9789059990241
In dit boekje “Esther” maken peuters kennis met Esther, uit de Bijbel. Ook leren ze dat je samen kunt bidden als je iets heel eng of moeilijk vindt. Het verhaal wordt eenvoudig en kleurrijk verteld, gericht op de beleving van peuters. Door de grappige details zullen jong en oud ervan genieten. Andere deeltjes in deze serie zijn Abraham en David.
PeuterBijbelboekjes  -   Abraham, wachten is moeilijk
PeuterBijbelboekjes - Abraham, wachten is moeilijk
9789059990265
In dit boekje “Abraham” maken peuters kennis met Abraham, uit de Bijbel. Ook leren ze dat wachten soms moeilijk is en niet leuk, maar dat God hen niet vergeet. Het verhaal wordt eenvoudig en kleurrijk verteld, gericht op de beleving van peuters. Door de grappige details zullen jong en oud ervan genieten. Andere deeltjes in deze serie zijn David en Esther.
Gods liefde elke dag
Gods liefde elke dag
Ze zijn opbouwend en bemoedigend, praktisch en relevant - geen wonder dat Max Lucado's overdenkingen zo geliefd zijn. In dit 365-dagen-dagboek vind je bijbeloverdenkingen en gebeden die je elke dag aanmoedigen om te leven uit Gods liefde. In een prachtige gebonden uitgave met praktisch leeslint. Max Lucado is voorganger in Oak Hills Church in Texas (Amerika). Hij is getrouwd en heeft drie dochters. Lucado heeft 75 boeken op zijn naam staan, waaronder vele bestsellers in diverse landen. In Nederland is Max Lucado vooral bekend om zijn waardevolle boodschap in het prentenboek 'Niemand is zoals jij'.
Hoop voor iedere dag
Hoop voor iedere dag
9789059990418
Al jarenlang streef ik ernaar om elke dag met God te wandelen. Wat een vreugde is het om 's morgens wakker te worden en te weten dat Hij bij me is, wat de dag ook brengen mag. Wat een vreugde is het om 's avonds terug te kijken en Hem te kunnen danken voor zijn trouw, en zijn vrede te kunnen ervaren. Elke dag open ik de Bijbel om kracht en wijsheid voor die dag te ontvangen en hoop voor de toekomst. Zijn Woord heeft me door goede en slechte tijden heen geholpen. Zijn liefde is in het duister net zo reëel en net zo krachtig als in het licht. En daarom kunnen we hoop hebben! Billy Graham
Overwinning
Overwinning
Om te kunnen overwinnen, moeten we beseffen dat het geloof een strijd is. En we kunnen alleen maar levend uit die strijd tevoorschijn komen, als we de leiding van ons leven telkens weer aan de Heer overgeven.
De droomgever
De droomgever
Talenten
Dromen
9789060679968
Iedereen heeft een Droom! U ook. Misschien kunt u hem niet onder woorden brengen, misschien gelooft u er niet meer in, maar hij is er wel en wil tot leven worden gewekt. Bruce Wilkinson vertelt in deel I van dit boek een boeiende gelijkenis over een Dromer. Aangemoedigd door de DroomGever, jaagt deze zijn Grote Droom na. Onderweg ontmoet hij veel tegenstand, maar wordt telkens weer bemoedigd. U zult het verlangen krijgen om uw eigen Droom te realiseren, misschien wel met knikkende knieën, want er zitten nu eenmaal risico's aan. In deel II wil Bruce Wilkinson uw DroomGids zijn. Hij waarschuwt u voor gevaren en hindernissen en reikt u de wapens aan om aanvallers te verslaan. Dat uw Droom niet zonder slag of stoot wordt gerealiseerd, ligt voor de hand. Er is nog nooit iets groots tot stand gebracht zonder verzet. Maar er is weinig zo triest als een Droom die begraven wordt.
Pasen in de grote stad
Pasen in de grote stad
'Moos en ik zijn al oud' zegt Kas. 'We hebben nog één wens. Het Paasfeest vieren in de grote stad. Dat feest duurt een week. Gaan jullie mee?' Bult kijkt naar Bink. 'Ik wil wel,' zegt Bult. 'En jij Bink?' Pasen in de grote stad is een bijbelvertelling op basis van Markus 11 en 14 tot en met 16, op AVI E3-niveau. Geschikt om voor te lezen aan groep 1 en 2, en voor groep 3 om zelf te lezen. Naast de verhalen staan de bijbehorende kleurplaten, zodat het een heel eigen boek wordt!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels