Uitgeverij Gideon

Nog geen informatie beschikbaar.
265 Kruimels
De Christenatheist
De Christenatheist
Een christenatheïst is iemand die in God gelooft, maar leeft alsof Hij niet bestaat. 'Hoewel ik het liever niet toegeef,' schrijft Craig Groeschel, 'zie ik deze vorm van atheïsme ook bij mezelf. Mensen gaan er wellicht van uit dat een voorganger niet worstelt met welke vorm van atheïsme dan ook, maar dat is een misverstand.' Triest maar waar: christelijk atheïsme is overal. En misschien herken jij het ook wel bij jezelf. Misschien geloof jij ook in God, maar ben je er niet zeker van dat Hij van je houdt? Of schaam je je voor je verleden? Of je gelooft wel, maar maakt je voortdurend zorgen over van alles en nog wat? Wat heeft jouw geloof te maken met je geluk, je gemeente, je gedachten of je geld? Of zijn dat zaken die jij zelf regelt, zonder God? Craig Groeschel schreef dit authentieke boek, waarin hij zijn eigen worstelingen en missers openlijk deelt. Maar nadat jij daar hartelijk om hebt gelachen, houdt hij je ook een spiegel voor; een bijbelse en confronterende spiegel die je leven op z'n kop kan zetten... Craig Groeschel (1967) is getrouwd met Amy en vader van zes kinderen. In 1996 begon hij vanuit een garage met Life.Church. Nog altijd is hij voorganger van de kerk, die met dertien locaties ООn van de grootste en meest invloedrijke kerken van de Verenigde Staten is. Hij schreef diverse bestsellers en lanceerde in 2008 de populaire bijbelapp YouVersion. Zijn bediening en boeken kenmerken zich door zelfreflectie, authenticiteit en bijbels onderwijs. Groeschel is sinds 2018 gastheer van de Global Leadership Summit (GLS).
Ik ben altijd bij je
Ik ben altijd bij je
9789059990982
‘De vreugde die de HEER u geeft , is uw kracht’ (Nehemia 8:11) Het leven kent goede en slechte dagen. Dagen waarop het leven pijn doet en dagen waarvan je eindeloos zou willen genieten. Dagen waarop God veraf lijkt en dagen waarop je zijn aanwezigheid bijna kunt voelen. Zijn belofte Ik ben altijd bij je, geldt voor iedere dag, goed of slecht. En middels dit boekje wil Sarah Young je daarvan doordringen, zodat je zijn nabijheid zult zoeken en ervaren. Want dat zal je blijdschap vergroten en je relatie met Jezus versterken.
Het visje dat wilde weten wie God is
Het visje dat wilde weten wie God is
Schepping
9789059991538
Je kunt God niet zien. Hoe weet je dan wie Hij is? Visje woont in het midden van de Indische Oceaan bij prachtig koraal en vraagt zich dat ook af. Een pelikaan neemt Visje mee op reis en laat met voorbeelden uit de schepping zien wie God is.
Dicht bij Jezus
Dicht bij Jezus
Jezus
9789060679449
Mijn schapen luisteren naar mijn stem, Ik ken ze en zij volgen Mij. Onze gebeden hebben vaak het karakter van een monoloog, waarbij wij het woord voeren en God, hopelijk, luistert. Sarah Young draaide het een jaar lang om en ontdekte: het is werkelijk mogelijk om dagelijks Gods stem te horen, en zijn aanwezigheid en vrede te ervaren. Laat je bemoedigen door haar prachtige dagboek en open je hart voor de stem van de Goede Herder. Hij is nabij. Sarah Young studeerde filosofie, psychologie en bijbelwetenschappen. Samen met haar man, Steve, woont ze in Perth, in Australië, waar ze leiding geven aan een Japanse gemeente.
Dicht bij Jezus voor jonge tieners
Dicht bij Jezus voor jonge tieners
Jezus
9789059990371
Als je vrienden met je willen praten, bellen ze je op je mobieltje of sturen ze je een berichtje. Maar als je beste vriend, Jezus, met je wil praten, maakt Hij direct contact met jouw hart. Sarah Young luisterde een jaar lang naar wat Jezus tegen haar zei. Wat ze hoorde, was heel eenvoudig. Het paste precies bij wat er in haar leven gebeurde en bij wat er in de Bijbel staat. En zo wil Jezus ook dagelijks met jou praten.
Vandaag met Jezus
Vandaag met Jezus
Vandaag met Jezus bevat 150 overdenkingen, voor elke dag een stukje van twee pagina's. De bijbelteksten zijn allemaal uitgeschreven. Ook staan er verspreid door het boek 50 citaten over hoop van bekende, christelijke auteurs. 'Ik ben ervan overtuigd dat ik dit boek niet had kunnen schrijven als ik gezonder was geweest. Vandaag met Jezus ontstond in de loopgraven en is bedoeld om lezers hoop te geven. Hoop op Gods goedheid, zijn goedertierenheid, en zijn voortdurende aanwezigheid. De hoop die we kunnen vinden in de Bijbel is een rotsvaste realiteit - ongeacht wat er gebeurt in ons leven of in de wereld!' Sarah Young
Boek van geheimenissen
Boek van geheimenissen
Jodendom
9789059991439
Het Boek van geheimenissen is een soort schatkist, waaruit je iedere dag nieuwe, verrassende cadeaus kunt opdiepen. Een dagboek waarin je nieuwe dingen leert over God en Zijn woord, vanuit een heel andere invalshoek dan je gewend bent. Rabbi Jonathan Cahn schreef het. In de woestijn ontmoet je een man, een leraar, die je meeneemt op reis, langs de bergtoppen van het Beloofde Land, naar grotten en spelonken, de tenten van de aartsvaders, met olielampen verlichte kamers vol oude boekrollen en mysterieuze vaten. Iedere dag maakt deze leraar je een nieuw geheimenis vanuit de Schrift bekend. Onze vertaalster schreef erover: 'Jonathan Cahn slaat als Messiasbelijdende Jood een heel mooie brug tussen het jodendom en het christendom, en het oude verbond en het nieuwe verbond.' Onze corrector: 'Een prachtig boek. Ik heb er veel van geleerd en ben er door opgebouwd in mijn geloof. Ik hoop dat dit boek vele harten hier in Nederland zal bereiken.'
Krachtige gebeden en beloften voor vrouwen
Krachtige gebeden en beloften voor vrouwen
Bijbelstudie
Bidden
9789059990739
Vaak bidden we vooral voor anderen en alleen in noodgevallen voor onszelf. En zo verzuimen we dagelijks tijd te nemen om zelf dicht bij God te zijn. We gunnen onszelf er simpelweg geen tijd voor. Misschien is het ook jouw levensstijl geworden: bidden en rennen... Het overkwam Stormie Omartian; ze was zo druk met goeddoen, dat zij het beste verwaarloosde: leven in Gods aanwezigheid, Hem beter leren kennen en haar diepste gevoelens en verlangens met Hem delen. Zonder het te beseffen gaf ze God niet de tijd om persoonlijk tot haar te spreken. Daarom schreef ze dit boek, dat gaat over hoe jij voor jezelf kunt bidden. Het helpt je om alle aspecten van jouw leven in gebed te brengen, en het herinnert je aan Gods beloften aan jou. Zijn beloften helpen je om zijn waarheid over jou te leren kennen en de gebeden zullen je helpen de vrouw te worden die je graag wilt zijn.
Vertrouwen
Vertrouwen
Vertrouwen
9789060675137
Bezorgdheid, vrees en gepieker zijn het gevolg van het feit dat we God niet vertrouwen. Corrie leert u in dit boekje hoe u uw bekommernis op de Heer kunt werpen. Zij wist waarover zij sprak. Haar eenvoudige woorden zullen u diep in uw hart raken en u helpen onbezorgd te leven.
Leven in vreugde
Leven in vreugde
Bidden
9789060674741
Is het voor u ook zo moeilijk om een vast ritme in uw gebedsleven te vinden? U bidt wel tussen de bedrijven door, maar u zou graag een dagelijkse pauze met de Heer hebben - 's morgens of 's avonds. Als u er al in slaagt elke dag zo'n stille tijd te vinden, dan vindt u het moeilijk om er invulling aan te geven. Corrie ten Boom kende dat probleem en heeft een dagboek geschreven voor mensen zoals u. In haar eenvoudige, geladen geloofstaal neemt ze u mee in haar eigen omgang met de Heer. Haar korte overdenkingen zijn niet alleen opbouwend, maar ook onderwijzend. Elke dag dat u een stukje van haar leest, leert u er weer iets bij. En uw gebedsleven wordt verrijkt. De stille tijd die u zo moeilijk vond om in te vullen, is elke dag zomaar voorbij.
Geloof
Geloof
Geloof
9789060675113
'Geloof is niet een garantie tegen moeilijkheden, maar wel tegen nederlagen.' Door dit soort eenvoudige waarheden is Corrie ten Boom beroemd geworden. Zij moedigt ons aan in Jezus Christus te geloven en op Gods beloften te vertrouwen.
Rijmpjes en gebedjes  -   Praten met God
Rijmpjes en gebedjes - Praten met God
Bidden
Gebed
9789060676592
Rijmpjes en Gebedjes - Een serie van vier kostelijke boekjes om kleine kinderen te helpen bij het bidden. De andere titels in deze serie: _ Bidden voor het eten _ Bidden voor het slapen \* Gebedjes voor kinderen
In de kruising
In de kruising
Voetbal
9789059991248
Voor jongens en meiden die gek zijn op voetbal én op Jezus! Je houdt van voetbal en je droomt ervan om profvoetballer te zijn. Stel je eens voor, jij bij zo’n grote club…! Dit boek staat vol met voetbalverhalen waar je van zult genieten; grappige, domme, verrassende en soms heftige gebeurtenissen uit het voetbal. De grote sterren komen allemaal aan bod: Messi, Cristiano Ronaldo, Neymar, Cruijff, Sneijder, Memphis Depay, en nog veel meer. Maar dit boek gaat niet alleen over voetbal. Het gaat ook over geloven in Jezus. Je zult ontdekken dat er heel veel overeenkomsten zijn tussen achter de bal aan rennen en achter Jezus aan gaan. En de Heilige Geest wil jouw Coach zijn. Van voetbal kun je veel leren; niet alleen als sporter, maar ook als opgroeiende tiener. Bijvoorbeeld: - Wat is mijn talent en hoe zet ik dat in? - Hoeveel heb ik ervoor over om mijn doel te bereiken? - Ik doe niet mee aan onrecht en oneerlijkheid - Ben ik een mopperaar of een bemoediger? - Door te trainen word ik een beter mens Op basis van de leukste voetbalverhalen leer je meer over jezelf en over Jezus. Dit boek maakt je een goede voetballer en een sterke christen. Met medewerking van Bert Konterman, oud-international, kampioen met Feyenoord en de huidige bondscoach van Oranje -18. Hij geeft in dit boek tips en adviezen over voetbaltechniek en mentaliteit.
Kijkwoordenbijbel
Kijkwoordenbijbel
9789059991613
Eén van de leukste fases voor ouders van jonge kinderen is de fase dat je kinderen gaan leren praten. Dat ze iets gaan zien en kunnen benoemen wat het is. Deze kijkwoordenbijbel verbindt 46 korte bijbelverhalen met dit leerproces. Zo maken kinderen kennis met de bekende verhalen uit het woord van God en leren ze nieuwe woordjes. Een ideale bijbel voor een heerlijk moment samen met je kind of kleinkind.
Niemand is als God
Niemand is als God
Aanbidding
Godsbeeld
9789060674093
Niets is zo belangrijk als God kennen. Waarom? Omdat er niets boven God uitgaat. Hij is de absolute. Voor Hem was er niets, en ná Hem komt er niets. Hij is zonder gelijke. Weergaloos. Wie Hem bestudeert, raakt steeds dieper onder de indruk. Ontzag en aanbidding, vrees en vrede strijden om de voorrang. Ja, God laat zich vinden door wie Hem zoeken. En toch zullen we Hem nooit volledig kennen. Daarvoor is Hij te groot. De diepte van zijn wezen is niet te peilen. Maar wie eenmaal iets van Hem gehoord, gezien of geproefd heeft, kan niet genoeg van Hem krijgen. Wie Hem kent, wil Hem beter leren kennen en meer over Hem weten. Hij wekt in ons een liefde op waarvan wij het bestaan niet konden vermoeden. Hoe beter wij God kennen, hoe groter zijn invloed is op alles wat we zijn en doen. En dat is goed voor mens en samenleving, want God is liefdevol en rechtvaardig. De bestudering van God leidt ertoe dat we Hem aanbidden. Dat gebeurt ook als we dit boek lezen ¿ een boek dat de Onbeschrijflijke beschrijft.
Het kruis in de asfaltjungle
Het kruis in de asfaltjungle
In het midden van de 20e eeuw verliet een jonge predikant zijn rustige gemeente op het Amerikaanse platteland. Zijn naam: David Wilkerson. Hij wist dat God hem riep naar de achterbuurten van New York, waar jeugdbendes de dienst uitmaakten. De meeste mensen dachten dat hij zijn verstand verloren had, maar Wilkerson geloofde in Gods leiding. Hij vertelde drugsverslaafden, prostituees en jonge gangsters dat God hen liefhad. Zijn leven liep vaak gevaar, maar hij hield vol. Inmiddels heeft het mede door hem opgerichte Global Teen Challenge in meer dan 125 landen opvangcentra voor drugs- en alcoholverslaafden en de afkickcijfers zijn indrukwekkend. De Nederlandse tak Teen Challenge Nederland heeft een Life Center in Heerhugowaard, jongerencentra in zeven plaatsen verspreid over het hele land en een kringloopwinkel, eveneens in Heerhugowaard.
Gezond leven, gezond geloven
Gezond leven, gezond geloven
Een gezonde geest in een gezond lichaam, dat willen we allemaal. We willen sterk, vitaal en actief zijn, tot zegen van anderen. We verlangen naar een jeugdig en aantrekkelijk uiterlijk, een gezond lijf en een levenslustig en blij innerlijk. Vaak denken we dat zo'n leven een lot uit de loterij is, of alleen maar het gevolg van de toevallige samenstelling van onze genen. De waarheid is echter dat we veel in eigen hand hebben. In Gezond leven, gezond geloven vertelt Stormie Omartian hoe zij zelf worstelde met een broze gezondheid en innerlijke onrust. Ze leerde God kennen en zijn vrede 'die alle verstand te boven gaat'. Vanuit die ontdekking ging ze op zoek naar een nieuwe, gezonde levensstijl. Ze verdiepte zich in de Bijbel en las tientallen boeken over gezondheid. Zo ontdekte zij zeven belangrijke aspecten van een gezonde levensstijl: innerlijke vrede, puur voedsel, voldoende lichaamsbeweging, voldoende zuiver water, bidden en vasten, voldoende frisse lucht en zonlicht, en een goede verhouding tussen rust en inspanning. Gezond leven, gezond geloven is een goed hulpmiddel op weg naar een leven tot eer van God en tot vreugde van jezelf en je omgeving.
Niet ik, maar Christus
Niet ik, maar Christus
Evangelisatie
9789060671948
Corrie ten Boom is in haar leven voor miljoenen mensen tot grote zegen geweest. Zij bracht het evangelie van Jezus Christus aan massa’s mensen in stadions, zalen en kerken. Maar niet alleen daar, zij had ook een woord voor de eenzamen in gevangenissen en ziekenhuizen.Via Trans World Radio kon zij de boodschap van Gods reddende liefde brengen aan de ‘onbereikbaren’. Een kleine dertig van haar inspirerende toespraken zijn in deze bundel opgenomen.
Het beste deel komt nog
Het beste deel komt nog
Als we ziek zijn of zorgen hebben, zien we uit naar betere tijden. We verlangen ernaar en bidden ervoor. Maar soms komt het herstel niet, of niet direct. Altijd, maar zeker in zulke omstandigheden, zegt Corrie ten Boom, kunnen we ons leven bouwen op de troostrijke beloften van God. Hij zal alle dingen laten medewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben. Het beste deel komt nog.
Gebed
Gebed
Bidden
Gebed
9789060675229
Als kind wist ik zeker dat Jezus een lid van ons gezin was,' zegt Corrie ten Boom. Daarom was bidden voor haar vanzelfsprekend. En dat bleef het, ook toen zij in het concentratiekamp zat, en later toen ze over de wereld zwierf. In dit boekje draagt ze die geest van gebed aan ons over.
Vergeving
Vergeving
Vergeving
9789060675090
Vergeven ... hoe moeilijk hebben we het daarmee, als iemand ons iets heeft aangedaan! En toch is dat de enige weg tot bevrijding, zegt Corrie ten Boom. Vergeving is de sleutel die de deur van de wrok en de boeien van de haat opent. Maar vergeven kunt u alleen als u de Heer Jezus vraagt het in u te doen.
Overgave
Overgave
Overgave
9789060675236
Bemoedigend, troostend, leerzaam, corrigerend, stimulerend… Dat zijn de Gideonietjes, mooie kleine boekjes die je meeneemt in je tas of binnenzak. Ze zijn voor jezelf, om te lezen als je even tijd hebt. Of voor een ander, om weg te geven als een mooi cadeautje voor de prijs van een kaart. Gideonietjes spreken tot je hart, tot je diepste innerlijk.Elk Gideonietje is een kostbaar kleinood.
Engelen
Engelen
Engelen
9789060675205
Over demonen en hun verwoestend werk wordt veel geschreven, maar over engelen en hun heilzame werk veel minder. En toch zegt de Bijbel heel veel over deze dienaren van God, die de gelovigen bijstaan. Corrie ten Boom ontdekte dat het echte gangmakers zijn: 'Schiet op', 'Sta op', 'Ga'. En ze toont aan dat engelen ook actief zijn in onze tijd.
Overwinning
Overwinning
Om te kunnen overwinnen, moeten we beseffen dat het geloof een strijd is. En we kunnen alleen maar levend uit die strijd tevoorschijn komen, als we de leiding van ons leven telkens weer aan de Heer overgeven.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels