Bill Hybels

Nog geen informatie beschikbaar.
5 Kruimels
De Stille stem van God
De Stille stem van God
God verlangt ernaar met ons te communiceren. Communicatie en relatie horen zo bij het wezen van God, dat we niet kunnen volhouden dat Hij ooit is opgehouden met spreken. Door woorden schiep Hij de hemel en de aarde, en genas Jezus de zieken die tot Hem kwamen. Met woorden verkondigde Hij mensen vrijheid en vergeving. En door woorden verspreidden de apostelen zijn boodschap over deze aarde. Vanuit zijn liefde verlangt Hij naar relatie met ons, en naar een goed gesprek. Hij spreekt op verschillende wijzen. Door de Bijbel. Via onze gedachten en ons geweten. Door omstandigheden en bij monde van anderen. Maar ook heel direct en persoonlijk, met stille stem. In dit boek vertelt de schrijver over zijn eigen ervaringen met die influisteringen van God. Ook neemt hij ons mee door de Bijbel, om ons te laten zien dat God altijd gesproken heeft en hoe Hij spreekt. Bill Hybels leert ons hoe we de stem van God kunnen herkennen, hoe wij kunnen bepalen of wat wij horen werkelijk een woord van God is, en hoe we met vrijmoedigheid gehoor kunnen geven aan de stille influisteringen van onze hemelse Vader. De stille stem van God is een krachtig boek voor iedereen die verlangt naar een intiemere omgang met God, en wil groeien in gehoorzaamheid en toewijding.
Bouwen aan een aanstekelijke kerk
Bouwen aan een aanstekelijke kerk
9789060674246
Evangelisatie, het zendingsbevel, de grote opdracht... Kerken en gemeenten, predikanten en voorgangers weten dat ze er iets aan moeten doen, maar het lukt vaak niet. Ja, er zijn altijd wel een paar enthousiastelingen die een visie voor evangelisatie hebben, maar de gemeente als geheel? Die is niet altijd zo aanstekelijk dat zoekers erop afkomen om de woorden van Jezus te horen. Maar... als aanstekelijke christenen hun gaven kwijt kunnen in een aanstekelijke gemeente, vormen zij een ijzersterke combinatie. Zoekers zullen zich welkom voelen, en christenen kunnen met een gerust hart hun vrienden uitnodigen. Er wordt een taal gesproken die buitenstaanders verstaan. En het evangelie van Jezus Christus wordt met vrijmoedigheid gebracht, zonder water in de wijn. Mark Mittelberg vertelt in dit boek wat voor potentieel God in iedere gemeente heeft gelegd. Hij doorloopt met u een 6-fasenproces en laat u zien hoe uw kerk werkelijk aanstekelijk kan worden. Wensen en voornemens veranderen in gebundelde energie en diepe toewijding. 'Een heerlijk handboek over evangelisatie door de plaatselijke gemeente... Je kunt dit boek niet lezen zonder warm te lopen voor de verbreiding van het Evangelie. Het is aanstekelijk.' (Rick Warren, auteur van Doelgerichte Gemeente)
Te druk om niet te bidden
Te druk om niet te bidden
9789060678602
"Het lijkt wel of ik geen rust vind om te bidden" De meesten van ons kunnen nauwelijks tijd vinden om te bidden. De tijd wordt opgeslokt door de kerk, de school, de buren, je baan, je vrienden en je hobby. Als voorganger kent Bill Hybels honderden mensen die met dit probleem worstelen. Maar in een gemeente waar elke week 11.000 mensen samenkomen, waar voortdurend een beroep op hem wordt gedaan, had hij er zelf ook moeite mee. Hij vroeg zich af: "Hoe vind ik genoeg rust en tijd om de relatie met God te onderhouden waar ik zo naar verlang?" Door heel erg eerlijk tegenover zichzelf te zijn, ontdekte hij dat bidden er niet even tussen door kan. Het bleek dat hij het te druk had om niet te bidden. De ontdekkingen die hij deed, kunnen ons allemaal helpen: de rust te vinden om te bidden, te leren luisteren naar God, te reageren op wat God zegt, de voortdurende tegenwoordigheid van God te ervaren, de hindernissen tot gebed te overwinnen.
Zo word je een aanstekelijk christen
Zo word je een aanstekelijk christen
Anderen aansteken met je geloof in Jezus Christus. Daar word je zo ontzettend blij van. Het is heerlijk, als je meemaakt dat de vonk overslaat op je moeder, je broer, je vriendin, je buurman, je collega, je clubgenoot? Jezus nodigt immers iedereen uit om zijn Koninkrijk binnen te komen. En de uitnodiging? Dat bent u! (Of zullen we maar 'jij' zeggen?) Hoe je een goede uitnodiging kunt zijn, dat lees je in dit boek. Dit boek is op zichzelf al aanstekelijk. Het is dan ook geschreven door twee christenen die hebben geleerd aanstekelijk te zijn: Bill Hybels en Mark Mittelberg, van de Willow Creek Community Church in de buurt van Chicago. 'God geeft om mensen,' zeggen ze. 'Daarom geven wij ook om hen.' Hybels en Mittelberg leren je in dit boek hoe je: een aanstekelijk karakter ontwikkelt en een natuurlijke stijl werkelijk bij het leven van mensen betrokken kunt raken echte relaties opbouwt, zonder bijbedoelingen het evangelie kunt doorgeven op een manier die bij jou past mensen kunt helpen het Koninkrijk binnen te gaan
Wijsheid voor leiders
Wijsheid voor leiders
Leiderschap
9789060674260
Als er iets is wat een leider nodig heeft, is het wijsheid. Zien wat achter de dingen zit. Weten wat je moet doen. Bill Hybels is een leider die zijn leergierigheid nooit is kwijtgeraakt. Hij zuigt kennis op, overal waar hij haar kan vinden. Tijdens zijn bijna 35-jarig leiderschap van de Willow Creek Community Church – inmiddels een megakerk – heeft hij zich ontwikkeld tot een leider voor leiders. In plaats van zijn kennis en wijsheid in een strak gestructureerd betoog te gieten, heeft hij met dit boek gekozen voor een verzameling van 76 inspirerend uitgewerkte waarheden voor leiders.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels