Highway Media

Nog geen informatie beschikbaar.
29 Kruimels
De roep om geestelijke vaders en moeders
De roep om geestelijke vaders en moeders
9789075226669
Ik heb lang op dit boek gewacht en het in één keer verslonden. Omdat dit boek voorziet in een behoefte als we effectief discipelen en leiders willen trainen. Larry Kreider heeft met dit boek voorzien in een routekaart voor de grote nood in de kerk van vandaag aan gezonde, vitale, authentieke relaties. Een uitdaging aan alle gelovigen om zowel geestelijke ouders/mentors te hebben als te zijn. Floyd McClung (auteur van Vaderhart van God)
Rosj Hasjana en het komende Messiaanse Rijk
Rosj Hasjana en het komende Messiaanse Rijk
Jodendom
9789075226676
Verhelderende kijk vanuit zowel de Bijbel als oude joodse geschriften op de gebeurtenissen rondom het einde der tijden. De auteur heeft jarenlang de klassiek joodse bronnen bestudeerd. Joseph Good heeft uit de oude joodse geschriften ware goudklompjes gedolven die, samen met meer bekende Schriftgedeelten uit het Oude en Nieuwe Testament tot een prachtig geheel worden geweven. Vele puzzelstukjes over o.a. de grote verdrukking, de opname, de opstanding en de bruiloft van het Lam komen op hun plaats te liggen door ze niet alleen naast de bekende teksten te leggen maar ook naast herontdekte inzichten uit oude Joodse geschriften. Het resultaat is een adembenemende kijk op de gebeurtenissen die aan het einde der tijden op Rosj Hasjana (Joodse Nieuwjaar) zullen plaatsvinden.
De liefde laat niemand vrij
De liefde laat niemand vrij
Een zoektocht, vanuit de praktijk van een dominee, naar waarheid en recht bij atheïsten, moslims en christenen. Dit boek is onmisbaar als men hierover op een fundamenteler niveau wil doordenken. Een zoektocht naar waarheid en recht bij atheïsten, moslims en christenen Gerard Vrooland was een gewone dominee in een kerk, maar had een hart voor mensen die geen plek in een kerk vonden. Hij ging preken in de kroeg, kreeg nieuwe contacten en kocht een inloopruimte voor jong en oud. Er ontstond ‘Kerk op Straat’. Door discussie avonden met moslims en atheïsten werd hij gedwongen om door te denken over deze gesprekken. Uitspraken zoals: ‘God bestaat niet’, ‘Allah is één en Mohammed is zijn profeet’, ‘Jezus is Gods zoon en onze Verlosser’ zijn bekend en lijken voldoende om de verschillen tussen atheïsten, moslims en christenen aan te geven. Maar wat bedoelt de atheïst met God? Is Allah één? Hoe past Jezus in de Drie-eenheid? Was er een zondeval? Vragen die belangrijk zijn voor een gesprek met atheïsten en moslims, maar ook met christenen. Het boek van Gerard Vrooland is onmisbaar als men hierover op een fundamenteler niveau wil doordenken. Hij begreep dat alle keuzes worden bepaald door een vorm van liefde. Dat uitgangspunt vinden we in dit boek. We ervaren keuzes meestal als een vrije daad, maar atheïstische denkers beweren dat vrije keuze een illusie is. Moslims geloven dat zij beoordeeld worden op hun keuze. Tegelijk geloven zij dat Allah alles in het leven voorbeschikt heeft. Is er dan wel een vrije keuze? Ligt dit voor christenen anders of hebben zij ook geen vrije keuze? Als er geen vrije keuze is, is God dan wel rechtvaardig? Hoe gaan christenen, moslims en atheïsten om met recht en onrecht? Dit boek beschrijft een gewetensvolle zoektocht van een gelovige met fundamentele vragen. Hij zoekt vanuit de Bijbel antwoorden in theologie en wetenschap, maar is niet bang om flexibel om te gaan met de verschillende gegevens die hij op zijn zoektocht tegenkomt. Het is een boek om over door te denken. Eerder verscheen van de hand van Gerard Vrooland het boek ‘De kroeg als Gods akker’.
Het Genesis dieet
Het Genesis dieet
Bestaat er een perfect dieet? Wat kunt u het beste eten? Wie van de vele voedingsdeskundigen heeft er gelijk? Wie weet beter wat we moeten eten om gezond te blijven dan de Schepper die ons gemaakt heeft? In de Bijbel vinden we vele adviezen, waardoor onze gezondheid en vitaliteit hersteld kan worden. Van Genesis tot Openbaring zijn heilzame voeding en geneeskrachtige kruiden gebruikt om de mens tot zegen te zijn. Het Genesis Dieet is een Bijbels fundament voor optimale voeding en veilig vasten. Dr. Gordon S. Tessler is een in brede kring erkend voedingsdeskundige, schrijver en leraar op het gebied van klinische voeding en Bijbelse gezondheid. Hij heeft de afgelopen dertig jaar vele mensen geholpen om gezonder te gaan leven. Dr. Tessler daagt ons uit, God te beschouwen als autoriteit op het gebied van voeding. Hij helpt ons om verborgen sleutels te ontdekken, waardoor de gezondheid van Gods volk kan herstellen.
Strijd tussen aionen
Strijd tussen aionen
Dit boek is qua opzet anders dan de meeste boeken over de Apocalyps. De auteur Gerard Vrooland verstaat de kunst dit moeilijke Bijbelboek toegankelijk te maken voor niet-theologen, terwijl in alles blijkt dat hij zelf een theoloog van niveau is. Het gebeurde tegen het einde van de eerste eeuw. Op Patmos zag Johannes het, hoorde hij het, beleefde hij het en beschreef hij het: de Apocalyps. Apocalyps betekent letterlijk dat de deksel van de geschiedenis afgaat. Machten uit onzichtbare dimensies worden openbaar in visioenen, een taal die totaal anders is dan de taal van een historicus. De apostel Johannes beleefde het bijna 2000 jaar geleden. Wat hij zag, beleven wij nu. Onze eeuw kenmerkt zich steeds meer als een bijzondere tijd, de mensheid zit gevangen in een apocalyptische achtbaan. Grote machten drijven ons tegen wil en dank op om mee te doen aan een wapenwedloop, de technologische revoluties, de consumptiekoorts met als bijeffect de opwarming van de aarde, klimatologische catastrofes, verlies van biodiversiteit en een opeenstapeling van macht in handen van een gewetenloze elite. Strijd tussen aionen neemt ons mee in de beleving van Johannes. De lezer zal begrijpen dat we de Apocalyps niet kunnen lezen als een chronologische voorstelling van wat komen gaat. Net als in een droom schemeren in visioenen lagen van inzicht door elkaar in beeldtaal. Getallen vragen verbeelding. Ze zijn niet om te tellen maar om te verstaan in de vertelling.
Door liefde gedreven
Door liefde gedreven
Bergrede
9789075226928
Heidi Baker geeft je een frisse kijk op de zaligsprekingen uit de Bergrede. Heidi is iemand die leeft met de nederige van hart, de treurende, de zachtmoedige, de zuivere en de hongerige. Daar leerde ze haar lessen. De zaligsprekingen komen tot leven door de prachtige verhalen van mensen uit Mozambique. Daar draagt Heidi zorg voor 7.500 (straat)kinderen. Zij toont ons het hart van God in dit indrukwekkende boek. Ontdek hoe de wereld veranderd door de simpele kracht van liefde in actie.
Meer dan redding alleen
Meer dan redding alleen
Christendom
9789075226966
- Wat is Gods ultieme plan voor de wereld? _ Gaat het alleen om vergeving en de verlossing van de zonde? _ Is het naar de hemel gaan het 'eeuwige leven'? Meer dan redding alleen, de titel van dit boek zegt het al, het gaat om veel meer! Het gaat uiteindelijk om het koninkrijk van God: dat is de heerschappij van Christus over de wereld. Dat al Gods kinderen het beeld van zijn Zoon gaan vertonen. Dat bepaalt ons christenleven vandaag: we bereiden ons op de toekomst voor door discipelen van Jezus te worden. Vandaag gehoorzamen om straks met Christus te kunnen regeren. Maar we moeten niet alleen doen wat Jezus zegt, we moeten worden zoals Jezus is. Dat is het allerbelangrijkste van het christenleven.
Vallen in de Geest
Vallen in de Geest
Wat is vallen in de Geest? Is het bijbels? En wat moeten we ermee? Willem Ouweneel behandelt in dit boekje "Vallen in de Geest" op een heldere wijze de vragen en zorgen van veel mensen. Velen denken dat de mensen die het vandaag meemaken, zich aanstellen, of psychisch overgevoelig zijn, of zelfs dat ze demonisch belast zijn. Een helder boekje om te lezen en door te geven!
Het ABC van de natuurlijke gemeenteontwikkeling
Het ABC van de natuurlijke gemeenteontwikkeling
De principes van de natuurlijke gemeente-ontwikkeling in het kort weergegeven. Heel geschikt om in de gemeente uit te delen en christenen vertrouwd te maken met deze benadering. Wie de principes oppakt, kan zich verder in de materie verdiepen door het hoofdwerk 'Natuurlijke gemeente-ontwikkeling' te lezen. Groei van de gemeente van Jezus Christus vindt plaats volgens de principes die God Zelf in de schepping heeft gelegd. Christian Schwarz komt tot deze conclusie na een diepgaand onderzoek in duizend gemeenten, in 32 landen over de hele wereld. Het is zoals apostel Paulus zei: Wij kunnen planten en begieten, maar God geeft wasdom. Anders gezegd: Wij kunnen de groei niet zelf maken. Die geeft God. Het enige wat wij kunnen, is werken aan de kwaliteit van onze gemeenten. Daarbij moeten we succesvolle gemeenten niet imiteren; iedere gemeente heeft immers haar eigen identiteit. Nee, zegt Schwarz, we moeten werken aan de acht kwaliteitskenmerken, die allemaal noodzakelijk zijn voor groei.
Effectief evangeliseren
Effectief evangeliseren
Zodra het woord 'evangelisatie' valt, krijgen sommige (of vele?) christenen een gevoel van weerzin. Waarom? Zijn ze misschien niet geestelijk genoeg? Nee, dat is het niet. Het is een begrijpelijke reactie van geestelijk gezonde mensen op een algemeen verbreide, maar ongezonde evangelisatie-praktijk. 'Effectief Evangeliseren' opent de weg naar een nieuwe vorm van evangelisatie die werkelijk resultaat heeft. De kern van dit boek is het bijbelse principe dat evangelisatie niet zozeer een zaak van individuele christenen is, maar van de 'Gemeente als Gods vriendelijke vissersvolk'. Als ieder lid van de Gemeente zijn geestelijke gaven inzet voor de vervulling van de Grote Opdracht, dan is evangelisatie effectief. Dan krijgen we niet alleen 'beslissingen', maar kunnen nieuwe bekeerlingen ook opgroeien tot volwassen discipelen van Jezus. In dit werkboek vindt u onder andere: - Tien principes die de gangbare clichés voor evangelisatie ter discussie stellen. - Zeven stappen voor christenen die niet van de schreeuwerige aanpak houden, maar wel hun gaven ten dienste van de evangelisatie willen stellen. - Twaalf praktische stappen voor gemeenten en groepen om nieuwe mensen met de liefde van God te bereiken. 'Effectief Evangeliseren' is een vervolg op Christian Schwarz' eerdere boek: de veel gevraagde 'Gaventest'.
Zegen & vloek
Zegen & vloek
Geloofsopbouw
9789075226973
Zegenen en vervloeken is heel wat meer dan iemand het goede respectievelijk het kwade toewensen. Bij het echte zegenen en vloeken 'gebeurt' er werkelijk iets ingrijpends met mensen. Christenen leven vaak veel meer onder invloed van bepaalde vloeken dan zij zelf vaak denken. Een uitermate praktisch boek over het effect van zegeningen en vloeken in het (christen)leven! Vooral onmisbaar voor iedereen die met vloeken in zijn leven te maken heeft. Er is een heerlijke weg van bevrijding! _ Wat is zegenen en vervloeken eigenlijk? _ Wat voor soort vloeken zijn er? _ Hoe komt een mens onder een vloek? _ Waaraan merk je of je onder een vloek staat? \* Hoe kom je eraf?
Daan en zijn vrienden 1 -   Daan en zijn vrienden
Daan en zijn vrienden 1 - Daan en zijn vrienden
9789058112149
Een informatief én speels kinderboek over relatie tussen christendom, islam en jodendom? En hoe zit het met Israël en Gods beloften? Leeftijd: 8-11 jaar. Spannend verhaal met puzzels & opdrachten. Een informatief én speels kinderboek over de relatie tussen het christendom, islam en jodendom? En hoe zit het met Israël en Gods beloften? Leeftijd: circa 8-11 Spannend verhaal met puzzels & opdrachten. Educatieve christelijke inhoud. Met dit boek wil de stichting Daan en vrienden christelijke kinderen in Nederland spelenderwijs kennis en inzicht geven over de verhouding tussen jodendom, islam en christendom en Gods beloften aan Israël. Een belangrijke boodschap in een speels jasje! Over de initiatiefnemers: Ruud van Hal, initiatiefnemer en bedenker van het boek, werkzaam als psychosociaal en kindertherapeut, en op verschillende manieren intensief betrokken bij en in Israël. Stephen Teeuwen, schrijver van een aantal (kinder)boeken en werkzaam in de communicatie. Henk van Munster, al meer dan 27 jaar werkzaam als (zelfstandig) illustrator.
U bent gezalfd
U bent gezalfd
9789075226508
God heeft een buitengewoon plan voor uw leven Om dat plan te verwezenlijken heeft Hij ons toegerust met de zalving, maar weet u wat dat is? Het boek neemt misverstanden en het mysterieuze wat rond het woord zalving hangt weg. Het laat het verschil zien tussen de kracht van de zalving om doeltreffend te zijn in het dienen van God en de kracht die ons heiligt en tot volwassenheid laat komen. Een praktisch boek. Barbara Wentroble is een veel gevraagd spreekster voor (leiders)conferentie.
God de Vader of Allah de Verhevene
God de Vader of Allah de Verhevene
Wie liefde heeft voor moslims wil hen leren kennen. Om hen te kennen moet je weten wat hen drijft. Mede door gespreksgroepen met moslims heeft de auteur de islam en de moslims beter leren begrijpen, maar kwam hij ook tot de ontdekking dat Satan, beproeving en lotsbestemming door Allah gebruikt worden op een manier die vreemd is aan het christendom. Ook als rechter verschilt Allah enorm van de God van de Bijbel. Dit boek is ontstaan uit het verlangen om te zien waarmee God bezig is onder moslims. Moslims staan dichter bij christenen dan atheïsten of mensen die aannemen dat er iets is tussen hemel en aarde. Wie liefde heeft voor moslims wil hen leren kennen. Om hen te kennen moet je weten wat hen drijft. Wie dat wil weten, moet zich bezig houden met de Koran. Als uitgangspunt voor dit boek heeft de schrijver de boodschap van de Koran vergeleken met de boodschap van de Bijbel. Tijdens gesprekken met christenen en moslims heeft de auteur ontdekt dat bepaalde moslims heel dicht bij het christendom staan en bepaalde christenen vastzitten aan vormen van islamitisch denken. Dit boek helpt christenen om scherper te zien waar de grenzen tussen christendom en islam lopen.
Durf te dromen
Durf te dromen
9789079403011
Durf te dromen is het persoonlijke verhaal van een jonge Nederlander, Mattheus van der Steen, die zijn dromen najaagt en God op een geweldige manier ziet werken. Het is ook een eerlijk boek dat moeilijke onderwerpen niet uit de weg gaat. Het laat zien hoe je weerstand kunt bieden tegen depressie, zonde en ontmoediging. Je zult leren om het onzichtbare te zien, zodat God het onmogelijke kan doen. Een radicale boodschap, doordrongen van persoonlijke ervaring. Je ontvangt sleutels om je dromen in actie om te zetten en te gaan wandelen in de bestemming die God voor je heeft. Je zult ontdekken wie je bent en het zal je ogen openen voor Gods mogelijkheden in jouw leven. Anne van der Bijl zegt het volgende over dit boek: Echt waar: ik heb dit boek in één keer uitgelezen. Met een lach en een traan.... Zó veel herinneringen kwamen bij mij boven, maar vooral de gedachte: wie niet op zijn neus durft te vallen, zal óók geen dromen dromen. Hoe vaak hebben ze mij niet gezegd: Anne, dat kun je niet doen. Ik had dan maar één antwoord: Sorry, ik heb het nét gedaan. Heerlijk als je niet afhankelijk bent van de bijval van het publiek, dan word je ook niet gevloerd door de kritiek van hen die niet durven dromen.(Anne van der Bijl is de oprichter van Open Doors)
Mijn geliefde kind
Mijn geliefde kind
De Vader
9789058111210
God spreekt voortdurend tegen zijn kinderen. Dikwijls echter worden we zo in beslag genomen door de omstandigheden, dat we vergeten te luisteren naar wat Hij ons wil zeggen. Toen Colin Urquhart een aantal jaren geleden dit boek schreef met 164 korte stukje, werd het leven van talrijke lezers op een diepe manier aangeraakt. Velen kwamen tijdens het lezen tot het besef dat de Vader wel degelijk rechtstreeks tot hen sprak en dat het oog van de Vader op hen persoonlijk is. Hij had al die tijd niet gezwegen; zij hadden Zijn stem gewoonweg niet herkend. Lees hoe de Vader Zijn kinderen op een liefdevolle wijze bemoedigt en ervaar hoe Hij tot u spreekt.
Gemis is onmisbaar
Gemis is onmisbaar
Het thema van dit boek is niet ‘Gemis is zinloos’. Gemis heeft een verborgen zin, want God is in dit gemis werkzaam. Hij heeft een doel. ‘Hij is overleden, maar ik mis hem nog zo!’ ‘Wie mis je? Wat mis je? Een knuffel? Iedereen kan je een knuffel geven. Ik ook.’ ‘Dat is lief, maar dat is niet hetzelfde. Het is de knuffel van hem. Aan de ene kant is hij blijvend bij me, aan de andere kant mis ik hem voortdurend!’ ‘Ik ben nu met iets bezig! Het wordt geweldig! Ik kan het niet loslaten. Telkens moet ik eraan denken. Ik hoop dat het snel klaar is, maar er moet nog wat bij. Ik mis nog wat...’ Ons leven wordt in alle opzichten bepaald door gemis. Geldt dat ook voor God? Waarin zien we het gemis van de duivel? Wie wil nadenken over de overweldigende werking van gemis in on
Droom in uitvoering
Droom in uitvoering
Dit boek gaat over hoe jij de bestemming, die God voor jouw leven heeft, kunt bereiken. Misschien vind je ‘bestemming’ een groot woord. Maar je kunt voor bestemming ook ‘plan’ of ‘droom’ invullen. Belangrijk is dat jij een antwoord vindt op de vraag wat jouw bijdrage mag zijn aan het plan dat God met deze wereld heeft. Hoe heeft God jou gemaakt? Wanneer ben jij op je best? Wat zijn jouw eigen wensen en dromen voor jouw leven? En als je denkt te weten wat Gods plan met je leven is, hoe kom je dan daar waar God je hebben wilt? Het boek staat vol aanwijzingen om je te helpen het gebied in bezit te nemen dat God voor jou heeft. Ontdek je droom en ga er mee aan de slag! Inhoud 1. Eindelijk antwoord 2. Wie ben jij eigenlijk? 3. Wie je mag zijn 4. Als dromen niet uitkomen 5. Onderweg 6. Wandel met God 7. Afrekenen met verleden 8. Groei in karakter 9. Ontwikkelen van je gaven 10. Geloof 11. Angst overwinnen 12. Loslaten
Ik ben die Ik spreek
Ik ben die Ik spreek
Als we als Jezus willen worden zullen we profetische mensen moeten zijn. Er zit bovennatuurlijke kracht in het spreken van God door Jezus. Zijn woorden zijn scheppend en brengen tot stand waarvoor ze uitgesproken zijn. Alles wat bestaat begon bij het spreken van God. Ook het spreken van de gelovige in naam van God komt aan bod in dit boek.
Haal meer uit de Bijbel
Haal meer uit de Bijbel
Bijbellezen
9789058111746
Bijna een miljoen mensen hebben de Engelse versie How to Read the Bible for All Its Worth gebruikt als hulp en ondersteuning bij het lezen van de Bijbel. Nu is er eindelijk een Nederlandse vertaling, waarbij rekening is gehouden met de huidige wetenschappelijke inzichten, bronnen en cultuur. De kracht van het boek zit in de bespreking van een scala aan vragen die elke geïnteresseerde bijbellezer heeft. Hoe kies je een goede Bijbelvertaling? Hoe lees je de verschillende literaire genres binnen de Bijbel? Wat zijn een aantal essentiële uitgangspunten bij zowel de exegese van de genres, als de vertaling naar het heden, de toepassing? De Bijbel beter begrijpen is niet alleen weggelegd voor de enkeling, de begaafden en de geleerden. De Bijbel is toegankelijk; bedoeld om gelezen en begrepen te worden door iedereen, zowel de gewone lezer als de bijbelschoolstudent. Een aantal essentiële inzichten in de Bijbel kan veel misvattingen ophelderen en je besef van de betekenis en toepassing van de Bijbel voor het leven in de eenentwintigste eeuw vergroten. Haal meer uit de Bijbel behandelt alle belangrijke thema's, van vertaalissues tot de verschillende soorten literatuur. In duidelijke, eenvoudige taal, helpt het je om de Bijbel juist te verstaan. Ontdek wat Gods Woord betekende voor de lezers van toen en hoe je dit kunt vertalen naar het leven van nu. Ds. Ron van der Spoel "Bijbellezen is schatgraven. Je zult echt meer goud ontdekken in Gods woord met dit boek erbij." Prof. dr. Willem J. Ouweneel "Je kunt je geen betere gids tot de Bijbel voorstellen."
De schaduw van Jezus
De schaduw van Jezus
Bijbelstudie
Jezus
9789058111296
Hans Koornstra schreef samen met zijn zonen Martin en Jeroen het boek 'de schaduw van Jezus.' Het boek bevat 40 beschrijvingen van oudtestamentische gebeurtenissen die verwijzen naar Jezus Christus. Veel profetieën, personen, uitspraken, voorwerpen hebben een vervulling in Jezus gekregen. Als je dat gaat ontdekken, dan gaat je hart branden. Het Oude Testament gaat werkelijk open als je Jezus er in terug gaat zien. Jezus maakte na zijn opstanding duidelijk dat de geschriften over Hem getuigen. Hij begon het aan twee personen uit te leggen toen ze onderweg waren naar Emmaüs (Lukas 24). In 'de schaduw van Jezus' word je meegenomen in het Oude Testament, in bekende en minder bekende voorafschaduwingen van Jezus. Elk hoofdstuk heeft een praktische uitwerking voor vandaag.
Durf te leven
Durf te leven
Durf te leven is een eerlijk boek dat je zal helpen en uitdagen om alles uit het leven te halen en het avontuur aan te gaan dat God voor je heeft. Het boek behandelt diverse blokkades die je hiervan kunnen weerhouden. Hoe ga je om met tegenslag, ontmoediging, kritiek, eenzaamheid en depressie? Hoe reageer je als het leven anders loopt dan je had gedacht, hoe doorbreek je de cirkel van mislukking, angst en isolement? Durf te leven staat vol met Bijbelse inzichten, ervaringen en eerlijke praktijkvoorbeelden. Het reikt sleutels aan om een geïnspireerd leven te leiden. Durf te leven is de opvolger van de bestseller Durf te dromen, het boek dat de Publieksprijs Christelijk Boek 2009 won. Mattheus van der Steen heeft in Afrika en Kosovo gewoond, waar hij onder de indruk is geraakt van de nood van weduwen en wezen. Daarnaast is hij in meer dan 80 landen geweest. Hij heeft de organisatie GMF opgericht om weduwen en wezen te ondersteunen en om wereldwijd evangelisatiecampagnes te houden.
Mijn geliefde zoon
Mijn geliefde zoon
9789087450045
Het tweede deel van de serie en een welkome aanvulling op het geïnspireerde en bekende boek MIJN GELIEFDE KIND. Dit boek bestaat uit een reeks overdenkingen door de auteur, gebaseerd op Bijbelgedeelten en de waarheden die daarin te vinden zijn over Jezus. Colin Urquhart schrijft: "Sinds vele jaren is het mijn gewoonte om tijd apart met de Heer te nemen, zodat hij steeds weer door de woorden van de Bijbel heen tot mijn hart kan spreken. Ik heb er enorm veel baat bij gehad om datgene wat hij tegen mij sprak, op te schrijven in de eerste persoon." "Ik vertrouw er op, dat dit boek voor u een goed hulpmiddel zal zijn en dat God hierdoor persoonlijk tot u zal spreken en belangrijke waarheden over Jezus aan u zal openbaren."
Ik zie een leger
Ik zie een leger
Discipelschap
Kerk
9789058110725
Achterflaptekst: Floyd McClung houdt van de kerk. En hij is gefrustreerd over haar. Hij ziet dorre beenderen maar hij ziet ook een groot leger. Dit boek is een vurig pleidooi om kerk-zijn op een andere manier vorm te geven. Een kerk die een (h)echte gemeenschap is die middenin de wereld staat. Een kerk die radicaal gehoorzaam is aan de grote opdracht om discipelen te maken. Floyd behandelt in dit boek vijf kernwaarden die zijn leven op zijn kop hebben gezet en die de kracht hebben om ook jouw leven te veranderen: - Eenvoudig kerk-zijn - Moedig leiderschap - Doelbewuste gehoorzaamheid - Apostolische passie - Discipelen maken Misschien één- of tweemaal per jaar krijg ik een boek onder ogen dat me helemaal ondersteboven gooit, dat ik opzij moet leggen omdat mijn bril beslagen is van de tranen in mijn ogen. Dit is zo een boek. Voor het eerst van mijn leven schrijf ik een Voorwoord voor een boek waarvan ik niet zelf de uitgever ben. Wat maakt het uit. Laat dit boek gelezen worden, door heel veel mensen! Henk Medema, uitgever en auteur De boodschap van radicaal discipelschap en wereldwijde zending uit Floyds eerdere boeken is nu stevig gefundeerd in een helder inzicht in de rol die de kerk heeft als de belangrijkste vertegenwoordiging van het Koninkrijk van God op aarde. Pete Greig, auteur van Dag en nacht roepen zij tot God. Floyd McClung is wereldwijd bekend geworden door zijn boek Het vaderhart van God. Hij stond aan de wieg van het dynamische werk van Jeugd met een Opdracht in Amsterdam. Sinds oktober 2006 woont hij samen met zijn vrouw Sally in Zuid Afrika met de visie om discipelen te maken, leiders te trainen en wereldwijd nieuwe kerken te stichten. Hiervoor richtte hij de organisatie All Nations op, die op vijf continenten actief is.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels