Jan Heijnen

Nog geen informatie beschikbaar.
15 Kruimels
Ik leer je de Bijbel lezen
Ik leer je de Bijbel lezen
BIJBELLEZEN KUN JE LEREN Daniëla durft het niet toe te geven, maar ze vindt de Bijbel een lastig boek. Is Gods Woord nog wel van deze tijd? Haar buurman Bram neemt haar mee op reis door het fascinerende verhaal van Eden tot Golgotha. Hoewel de Bijbel lang geleden geschreven is in talen die wij niet kennen in culturen die verloren zijn gegaan, blijkt de Bijbel een Goddelijk ontwerp te hebben met een boodschap voor alle tijden. Een die levens kan veranderen. Ik leer je de Bijbel lezen is een verhalend boek dat je helpt de Bijbel te lezen, te begrijpen en te geloven. Het laat zien hoe God de Bijbel tot stand liet komen, wat het grote plaatje is en hoe je Bijbelse verhalen kunt interpreteren. Het is een verrijking voor iedereen die tijd wil doorbrengen in Gods Woord. Jan Heijnen is auteur van meer dan twintig boeken, waaronder ‘De Bijbel in 1 Dag’ (meer dan 40.000 lezers). Hij is ook oprichter van het platform Bijbellezen met Jan. Dagelijks lezen duizenden christenen met hem de Bijbel.
Mattheüs 28:20
Mattheüs 28:20
Het bijzondere aan God is dat Hij met zoveel mensen tegelijkertijd op reis is. Terwijl de Heer met jou iets aan het doen is, werkt Hij ook in de levens van zoveel andere mensen. En dan, onverwachts, kan jouw pad het pad van die ander (weer) kruisen en ont
Openbaring 2:17
Openbaring 2:17
Als we ons moeten voorstellen aan vreemden, dan zeggen we meestal hoe we heten, waar we vandaan komen en wat voor werk we doen. Lekker veilig. Maar wat zou je zeggen als je jezelf zou voorstellen aan jezelf? Welk beeld schets je dan? Jakob wist één ding z
Genesis 32:26
Genesis 32:26
‘Ik worstel met God.’ Hoor je dat mensen wel eens zeggen? Of zeg je het zelf wel eens? Meestal betekent het dat God iets van jou vraagt wat je niet wilt. Je weet wat je moet doen, maar je wilt het eigenlijk niet. Dat is niet echt worstelen met God. Dat is
Genesis 29:35
Genesis 29:35
Naar welke comedy-series kijk jij? Is het je weleens opgevallen dat deze vaak draaien om families waar van alles mis is? Deze series zijn zo grappig, omdat ze uitvergroten wat wij dagelijks met elkaar meemaken. Als je de Bijbel leest, dan staat er ook een
Genesis 28:13
Genesis 28:13
Soms hoor je iemand over een persoonlijke belevenis met God vertellen en denk je: ‘Leuk voor jou, maar zo heb ik Hem nog nooit ervaren. God is goed. Waarom is er dan zoveel leed? God geneest. Waarom ben ik dan nog ziek? God is liefde. Waarom heb ik dan zo
Jeremia 17:7
Jeremia 17:7
Het komt helaas maar al te vaak voor: familieleden die ruzie maken om een erfenis. Waarom lopen de emoties zo hoog op? Vanwege de financiële of emotionele waarde? Dit soort discussies laat zien wat er in ons hart omgaat. We willen zegen ontvangen, of dat
Mattheüs 7:7
Mattheüs 7:7
Herken je dit? Je doet alles om in je behoeften te voorzien, maar je blijft een leeg gevoel houden? Soms is ons geloof zo zwak als een dun laagje ijs. Ezau is de oudere, maar minder bekende tweelingbroer van Jakob. Ze zijn zonen van Izak en Rebekka, klein
Joël 2:13
Joël 2:13
Soms kun je verdwalen, omdat je het grote plaatje uit het oog verliest. Dat overkwam Adam en Eva. Je kunt ook verdwalen omdat een ander je in de problemen brengt, zoals Hagar meemaakte. Je kunt ook opzettelijk verdwalen door Gods wil te negeren. Jona had
Galaten 4:28
Galaten 4:28
De gids in de mergelgrot in Valkenburg keek mijn 7-jarige broertje aan. Hij gebruikte zijn stormlamp om zijn gezicht te verlichten. “Welke kant op?”, vroeg hij. Mijn broertje had de keuze uit drie tunnels. Hij wees naar links. “Oke”, zei de gids tegen he
Lukas 9:57
Lukas 9:57
Als je een beetje op mij lijkt, dan sta je met je voeten op aarde, terwijl je met je handen reikt naar de hemel. Oftewel: je wilt wat de wereld verkoopt, terwijl je ook wilt wat alleen God kan geven. De mens verlangt naar meer dan God biedt. Dat is een va
2 Korinthe 12:9
2 Korinthe 12:9
Mozes was een Hebreeuwse slaaf, maar groeide op als Egyptische prins. Tot hij probeerde zijn volk te beschermen. In blinde woede sloeg hij een bewaker dood. Hij probeerde op eigen kracht meer gerechtigheid te bereiken, maar faalde. Jaren later had hij een
Genesis 22:11
Genesis 22:11
Wat als God je hoop, je trots en je zekerheid van je af wil nemen? ‘De Heer geeft en de Heer neemt’, zei Job. Soms krijg je een cadeau van Hem en later moet je het weer inleveren. Kan het oneerlijker? Welke vader of moeder doet dat? Jaren geleden kreeg ik
Psalm 63:4
Psalm 63:4
Op de basisschool had ik een docent die prachtig Bijbelverhalen kon vertellen. De hele klas luisterde ademloos als hij vertelde over Jona, David en Jezus. Hadden we David gehad, dan wisten we dat het nu zou gaan over de jonge Salomo, die God vroeg om wijs
Romeinen 5:19
Romeinen 5:19
Het leven is als een tuin. Sommige stukken zijn mooi aangelegd en onderhouden, maar er zijn ook gedeeltes waar onkruid woekert. En op andere plekken is het gewoon kaal en dor. Er groeit niets. Adam en Eva woonden in het paradijs: een prachtige tuin die Go
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels