Blog

Intimiteit met de Vader

13 december 2016
·
3 minuten lezen
Intimiteit met de Vader

God op nummer 1

Wanneer wij God liefhebben en Hem op nummer 1 zetten krijgen onze levens meer kleur en diepte. Door in intimiteit met Hem te wandelen ontvangen we inzicht in de manier waarop Hij denkt, daarnaast bevestigt Hij ons in onze identiteit, spreekt Hij waarheid over ons en die waarheid maakt ons vrij! We ontvangen een overvloed van Zijn liefde waardoor wij ook anderen die Liefde kunnen tonen. Een overvloed van de tegenwoordigheid van God, waardoor Hij echter wordt dan ooit tevoren.

Bewaak je intimi-tijd

Deze plek die we samen met Hem hebben moeten we bewaken tegen alle afleidingen en verleidingen. De duivel zal altijd proberen je uit die plaats van intimiteit te schoppen door je in zonde, schaamte en schuld te laten verzinken. Dit moet je juist tegengaan door in het licht te staan, vol leven te blijven en Hem te zoeken. Zonde is voornamelijk schadelijk voor ons en niet voor Hem. Adam verstopte zich, vol schaamte en pijn in de bosjes. God kwam alsnog in de koelte van de dag om Adam en Eva te bezoeken. God ervoer die scheiding, hij zei Adam waar ben je? Ik voel je tegenwoordigheid niet meer, wat we hadden, onze relatie is besmeurd. Kom in de openheid!

Genade geeft je kracht!

De manier waarop je dat behandelt zal ook vaak terug te zien zijn in de manier waarop je met anderen omgaat als je een fout maakt. Ontwijk je ze? Of kom je in de openheid, vertel je wat er door je heen ging en ontvang je vergeving? Vergeving is iets prachtigs. Het betekend dat je toegeeft dat je iets fout hebt gedaan, maar zodra je vergeven bent hersteld dat je naar de hoogste graad van heiligheid. Je bent in een ogenblik, een moment direct hersteld naar de hoogste, meest heilige graad. Dat is genade! Het geeft je de kracht om in heiligheid, overgave en intimiteit te leven!

Kracht in intimiteit

In intimiteit met God ligt die kracht! Het mooie aan God is dat Hij niet van je eist dat je enkel stil in een hoekje zit op je kamer, maar juist dat je alles tot Gods glorie doet. Wat ik jullie graag mee wil geven is dat je je niet hoeft te schamen voor jouw manier van connectie met God de Vader. Iedereen heeft een andere manier van liefhebben en liefgehad worden, en dit geldt ook voor ieders manier van tijd met God doorbrengen. Je kunt bijvoorbeeld de belofte’s van God over jouw leven uitbidden, waarheden spreken, Gods liederen over jezelf uitzingen of zoeken naar openbaring in de Bijbel.

Zegen

Heel veel zegen deze komende week, dat je veel doorbraak zult ervaren op elk gebied van je leven! Dat God wijsheid, overvloed en Zijn vaderschap aan je zal openbaren. Laat God je Vader zijn, je correctie, waarheid, liefde en richting geven. Dank jullie wel voor alles, tot volgende week!

Auteur
1
posts
Nog geen informatie beschikbaar.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels