Michael A. Eaton

Nog geen informatie beschikbaar.
3 Kruimels
Romeinen
Romeinen
Paulus legt in Romeinen een geweldig geloofsfundament. Michael Eaton heeft over de hele wereld al duizenden mensen hierbij geholpen. De 16 hoofdstukken zijn verdeeld in 77 korte studies. Romeinen wordt door velen gezien als het belangrijkste boek van Paulus. In deze Brief brengt de apostel alles wat de Bijbel ons wil vertellen tot een geweldige climax. Hoe kunnen wij rechtvaardig zijn tegenover God? Door Gods genade! Er is in Jezus geen veroordeling; niets kan ons scheiden van Gods liefde. Paulus beschouwt deze zekerheid als de kracht van het Evangelie. Hij zet in deze indrukwekkende Brief uiteen dat dit het fundament van het geloof is, waarop we ons leven mogen inrichten. Zo gaan we de kracht van het Evangelie ervaren. Daarom zou elke christen Romeinen in zijn geheel moeten lezen, herlezen en blijven lezen. Dit studieboek Michael Eaton neemt je vers voor vers mee door het Bijbelboek Romeinen. De 16 hoofdstukken die de Brief telt zijn verdeeld in 77 korte studies. De inhoud richt zich op de geïnteresseerde Bijbellezer, groepen Bijbellezers, studenten en predikers. Verwerkingsvragen Voor serieuze lezers en gespreksgroepen is deze uitgave verrijkt met vragen bij alle 77 studies (gratis verkrijgbaar via de webshop van The Grace Factory).
Hebreeën
Hebreeën
Hebreeën
Kracht
Hoop
9789083230245
Michael Eaton neemt ons vers voor vers mee door het Bijbelboek Hebreeën. Zijn uitleg is bedoeld voor predikanten, studenten, Bijbelgroepen en elke geïnteresseerde Bijbellezer. We leven in verwarrende tijden, waarin alle zekerheden op losse schroeven staan. Hoe zal onze toekomst eruitzien? In de Brief aan de Hebreeën (en aan ons!) lezen we over een anker dat niet afhankelijk is van de golven van de tijd, omdat het vastligt in de hemel. We moeten verbonden blijven met de hemel, om niet te wankelen bij alles wat er op ons af komt ... zodat alleen blijft wat onwankelbaar is. Hebreeën richt onze aandacht op de hemel. Daar is Jezus, die met Zijn bloed voor ons instaat en voor ons bidt. We worden aangemoedigd om te volharden in het geloof, want er ligt een beloning voor ons klaar. Die hoop is onze kracht. De Brief aan de Hebreeën is niet gemakkelijk te doorgronden. Maar wordt hij ontsloten, dan ontdekken we een boek waarmee we de toekomst in kunnen. Michael Eaton neemt ons vers voor vers mee door dit Bijbelboek. Hij heeft daarvoor de 13 hoofdstukken van de Brief opgedeeld in 80 korte studies. Zijn uitleg is bedoeld voor predikanten, studenten, Bijbelgroepen en elke geïnteresseerde Bijbellezer. Verwerkingsvragen bij alle 80 studies zijn gratis verkrijgbaar via de webshop van The Grace Factory.
Vrijgesproken!
Vrijgesproken!
Dit is een geweldig boek als je van Bijbelstudie houdt. Het geeft een nieuwe, sterk doordachte en doorleefde visie op genade en geloofszekerheid. Dit is een geweldig boek als je van Bijbelstudie houdt. Het geeft een nieuwe, sterk doordachte en doorleefde visie op genade en geloofszekerheid. Als je een diepgravende, systematische uiteenzetting van het evangelie van genade wilt bestuderen, dan is dit je boek. Dit boek behandelt de thema’s genade, gerechtigheid, wet en geloofszekerheid vanuit een diep inzicht in de Bijbel als geheel. Je gaat nauwgezet door verschillende Bijbelboeken uit het Oude en Nieuwe Testament heen. Je bestudeert het verbond, de wet, genade, het krachtige en definitieve werk van Jezus, onze beloning nu en straks en – misschien wel het hoogtepunt: het geloof van Jezus in ons. De schrijver geeft de lezer een helder doordachte kijk op Gods genadevolle omgang met mensen in verleden, heden en toekomst. Hij gaat in op verschillende visies en daagt de traditionele stromingen in de evangelische en protestantse kerken uit om hun theologie opnieuw te doordenken. Dit is een theologie die kerken, gezinnen en individuele christenen een sterker fundament biedt. Prof. Dr. Michael Eaton (1942-2017) groeide op in Londen en studeerde theologie in Groot-Brittanië, Zambia en Zuid-Afrika. Ook werkte hij voor Westminster Chapel onder Dr. Martyn Lloyd-Jones en Dr. R.T. Kendall in Londen en voor Tyndale House, Cambridge. Hij was predikant in Johannesburg, Lusaka en Nairobi. Ook was hij als een van de leiders verbonden met Chrisco Fellowship of Churches. Hij was een veelgevraagd spreker in kerken en conferenties over de hele wereld. Ondanks zijn drukke reisschema bleef hij tot aan zijn dood pastor van een plaatselijke kerk in de krottenwijken van Nairobi. Zijn onderwijs wordt door veel predikanten en leiders gebruikt, met name in Afrika en Azië. Dit boek ‘Vrijgesproken!’ is zijn standaardwerk ('No Condemnation, a Theology of Assurance of Salvation').
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels