The Grace Factory

Nog geen informatie beschikbaar.
22 Kruimels
Hemelmomenten
Hemelmomenten
Hemel
9789082953992
Een goede kijk op de hemel helpt je om positief in het leven te staan en er kracht uit te putten. Dit boek geeft je in 210 dagteksten meer zicht op die wondermooie, heerlijke hemel. We zouden vaker met de hemel bezig moeten zijn... Dit boek gaat je daarbij helpen! Wist je dat de Bijbel heel veel over de hemel spreekt? Omdat de Here God ons een heerlijke toekomst gunt. De hemel vertelt ons dat het echt beter zal worden. Dat de dood niet het einde is, maar een doorgang naar een beter leven. De hemel vertelt ons ook dat de schepping niet verloren zal gaan. Er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Daar mogen jij en ik in een nieuw lichaam verder leven. Dat moet fantastisch zijn! En wist je dat je nu al kracht kunt putten uit de hemel? Een goede kijk op de hemel helpt je om positief in het leven te staan. Daarom dit prachtige boek, dat je in 210 dagteksten meer zicht geeft op die wondermooie, heerlijke hemel.
Romeinen
Romeinen
Paulus legt in Romeinen een geweldig geloofsfundament. Michael Eaton heeft over de hele wereld al duizenden mensen hierbij geholpen. De 16 hoofdstukken zijn verdeeld in 77 korte studies. Romeinen wordt door velen gezien als het belangrijkste boek van Paulus. In deze Brief brengt de apostel alles wat de Bijbel ons wil vertellen tot een geweldige climax. Hoe kunnen wij rechtvaardig zijn tegenover God? Door Gods genade! Er is in Jezus geen veroordeling; niets kan ons scheiden van Gods liefde. Paulus beschouwt deze zekerheid als de kracht van het Evangelie. Hij zet in deze indrukwekkende Brief uiteen dat dit het fundament van het geloof is, waarop we ons leven mogen inrichten. Zo gaan we de kracht van het Evangelie ervaren. Daarom zou elke christen Romeinen in zijn geheel moeten lezen, herlezen en blijven lezen. Dit studieboek Michael Eaton neemt je vers voor vers mee door het Bijbelboek Romeinen. De 16 hoofdstukken die de Brief telt zijn verdeeld in 77 korte studies. De inhoud richt zich op de geïnteresseerde Bijbellezer, groepen Bijbellezers, studenten en predikers. Verwerkingsvragen Voor serieuze lezers en gespreksgroepen is deze uitgave verrijkt met vragen bij alle 77 studies (gratis verkrijgbaar via de webshop van The Grace Factory).
Markus
Markus
Jezus
9789082953961
Na een spannende reis door Israël met grote uitdagingen en een onmogelijke liefde keert Yoan terug naar Jeruzalem. Hij moet ontdekken hoe hij kan veranderen in de jongen die hij echt is, in Markus. Yoan, een jongen van vijftien, is gewend om zijn eigen zin te doen. Het liefst haalt hij halsbrekende toeren uit op de daken van Jeruzalem. Maar zijn vader sleept hem mee in het verzet tegen de Romeinen. Hij reist heel Israël door en komt voor steeds grotere uitdagingen te staan. In een wereld van discriminatie, radicalisering en geweld moet hij leren de juiste keuzes te maken. Na een spannende reis en een onmogelijke liefde keert hij terug naar Jeruzalem.Hij belandt in een heftige crisis als hij ooggetuige wordt van de arrestatie van Jezus en naakt wegvlucht. Niemand kan hem helpen. Hij zal zelf moeten ontdekken hoe hij kan veranderen in de jongen die hij echt is, in Markus. De auteur heeft een spannend en bijzonder boek geschreven, voor jongeren en volwassenen tegelijk. Een verhaal over boosheid overwinnen, volwassen worden en ontdekken wat liefde is.
Zeker weten!
Zeker weten!
Wat geloof je? Hoe sta je sterk in je geloof? ‘Laat je sterken door genade,’ zegt de Bijbel. Dit boek gaat je daarbij helpen! Gods genade maakt een mooi mens van je. Alles wat je meemaakt gebruikt Hij daarvoor. Hij geeft je een zinvolle toekomst. Je hebt zoveel ontvangen om door te geven! Maar dat besef moet wel sterker en sterker worden… Alles wat je wil weten over de basis van het geloof Willem de Vink legt de basis van het geloof helder en systematisch uit. Kort, bondig, in eenvoudige taal, maar nooit oppervlakkig. De acht hoofdstukken in dit boek worden ondersteund met een woordenlijst, uitleg van fundamentele begrippen, bijbelteksten voor inspiratie, tips voor meditatie. En met gespreksvragen voor gebruik in groepen. Na het lezen van dit boek: - Weet je dat God bestaat en goed is. - Ken je de kracht van Zijn genade. - Ben je ervan doordrongen hoe waardevol en geliefd jij bent. - En heb je zin om die goedheid door te geven. De inhoud van dit boek kreeg vorm tijdens spreekbeurten en cursussen die de auteur op meer dan 100 plaatsen in binnen- en buitenland gaf. De vormgeving werd verzorgd door zijn vrouw Marian.
Troost
Troost
Dit boekje is speciaal gemaakt voor iedereen die teleurgesteld is of pijn lijdt. Er is een Trooster die vastbesloten is om naast je te blijven staan in je moeite en verdriet. Dit boekje is speciaal gemaakt voor iedereen die teleurgesteld is of pijn lijdt. Soms worstelen we met boosheid en verdriet. Lopen we met vragen rond waarop geen antwoorden mogelijk lijken. Maar we kunnen wel onze moeite onder ogen zien en bemoedigende woorden toelaten. Om te beginnen kunnen we troost toelaten. Iemand die je bemoedigt en vastbesloten is om naast je te blijven staan. Iemand die met je meeleeft. In dit boekje vind je woorden die je zullen bemoedigen. En ook 31 Bijbelmeditaties over het lijden van Jezus en van Job. Willem de Vink is spreker, schrijver en illustrator. Dit boekje is de neerslag van de steun die hij vond bij God in momenten van teleurstelling, verdriet en pijn en de processen die daarop volgden. Met 31 meditaties.
Vrienden
Vrienden
Vriendschap
9789083117225
Dit boekje geeft je inzicht in misschien wel het belangrijkste wat je kunt verlangen: vriendschap. Maar hoe maak je vrienden? En hoe blijf je vrienden? En wat is vriendschap eigenlijk? Dit boekje geeft je inzicht in misschien wel het belangrijkste wat je kunt verlangen: vriendschap. Je bent gelukkig als je vrienden hebt, echte vrienden. Maar hoe maak je vrienden? En hoe blijf je vrienden? En wat is vriendschap eigenlijk? Vrienden verrijken elkaar. Ze versterken elkaar. Ze vinden bevestiging, troost en plezier bij elkaar. Je kunt nooit te veel aandacht besteden aan vriendschap. Dit boekje helpt je verder! Inhoud Hoe ben je een vriend? Hoe maak je vrienden? Triades in de kerk Hoe is Gods liefde? Wat zijn de kwaliteiten van vriendschap? Met 31 meditaties over vriendschap.
Aan jou is alles mooi
Aan jou is alles mooi
We hebben zo onze eigen gedachten over onszelf. Als iemand zegt: ‘Aan jou is alles mooi,’ heb je misschien wel het gevoel dat je voor de gek gehouden wordt. Jij mooi, kostbaar, geliefd? Dat kan niet waar zijn! Toch heb je dit boekje gepakt en lees je hier op dit moment: ‘Aan jou is alles mooi.’ Kun je deze woorden ontvangen, als je weet van Wie ze komen? Geloof je het, als de Here God dit tegen je zegt? Willem de Vink schreef al veel boeken. Dit boekje is speciaal samengesteld om je kijk op jezelf te verdiepen. Lees de bijzondere uitleg die hij over dit thema geeft. En laat je vervolgens meenemen in 31 meditaties over hoe mooi en geliefd jij bent in Gods ogen. Dit boekje is een kostbaar bezit: het inspireert je om met andere ogen naar jezelf te kijken. Met 31 meditaties.
Jafeth
Jafeth
Milieu
Ark van Noach
9789083117263
In dit beeldverhaal ontkomt Noach met zijn gezin een ramp door een ark te bouwen. Zijn zoon Jafeth zorgt ervoor dat er ook nog een meisje mee kan. Maar daarvoor moet hij wel eerst zijn moed tonen. We weten van rampen die de hele wereld kunnen treffen. Levensbedreigende pandemieën, waar we onszelf voor moeten opsluiten. Een kernoorlog, die de wereld kan veranderen in een vuurzee. Klimaat- veranderingen, waardoor de aarde opwarmt en het water stijgt. Soms wordt de hele mensheid in haar voortbestaan bedreigd... Er is eerder zo’n ramp gebeurd, die in het geheugen van veel volken bewaard is gebleven. Het is de ramp van de grote watervloed die de hele aarde bedekte. Dit boek gaat over die ramp. Mensen worden ervoor gewaarschuwd, één gezin neemt het gevaar serieus. Noach ontkomt met zijn vrouw en kinderen door een grote boot te bouwen, een ark. Zijn zoon Jafeth zorgt ervoor dat er ook nog een meisje gered wordt en mee kan. Maar daarvoor moet hij wel eerst zijn moed tonen. Jafeth moet niet alleen de mensen die onverschillig zijn weerstaan, maar ook zijn eigen angsten overwinnen. Wat die ramp ons te zeggen heeft De ramp uit dit verhaal lijkt op de problemen waar we nu voor staan. Door de klimaatverandering stijgt de waterspiegel. Als aanvulling op het beeldverhaal lees je in dit boek waarom een goed waterbeheer noodzakelijk is. Want we kunnen belangrijke lessen leren uit deze geschiedenis over het dreigende water. We moeten goed voor de aarde zorgen!
Hebreeën
Hebreeën
Hebreeën
Kracht
Hoop
9789083230245
Michael Eaton neemt ons vers voor vers mee door het Bijbelboek Hebreeën. Zijn uitleg is bedoeld voor predikanten, studenten, Bijbelgroepen en elke geïnteresseerde Bijbellezer. We leven in verwarrende tijden, waarin alle zekerheden op losse schroeven staan. Hoe zal onze toekomst eruitzien? In de Brief aan de Hebreeën (en aan ons!) lezen we over een anker dat niet afhankelijk is van de golven van de tijd, omdat het vastligt in de hemel. We moeten verbonden blijven met de hemel, om niet te wankelen bij alles wat er op ons af komt ... zodat alleen blijft wat onwankelbaar is. Hebreeën richt onze aandacht op de hemel. Daar is Jezus, die met Zijn bloed voor ons instaat en voor ons bidt. We worden aangemoedigd om te volharden in het geloof, want er ligt een beloning voor ons klaar. Die hoop is onze kracht. De Brief aan de Hebreeën is niet gemakkelijk te doorgronden. Maar wordt hij ontsloten, dan ontdekken we een boek waarmee we de toekomst in kunnen. Michael Eaton neemt ons vers voor vers mee door dit Bijbelboek. Hij heeft daarvoor de 13 hoofdstukken van de Brief opgedeeld in 80 korte studies. Zijn uitleg is bedoeld voor predikanten, studenten, Bijbelgroepen en elke geïnteresseerde Bijbellezer. Verwerkingsvragen bij alle 80 studies zijn gratis verkrijgbaar via de webshop van The Grace Factory.
Veel zegen
Veel zegen
Zegen
9789083117232
55 zegeningen voor elk moment en voor speciale gelegenheden. 55 zegeningen voor elk moment en voor speciale gelegenheden. Hoe rijk kun je zijn! In dit boekje vind je heel veel zegen. Zegen voor je dagelijks leven en zegen voor bijzondere momenten. Zegenen betekent: goede woorden uitspreken, die van invloed zullen zijn in ons dagelijks leven. Wie kan dat beter dan de Here God? Hij wil niets liever dan ons zegenen, dus waarom zouden we zijn woorden niet gretig in ons opnemen? Het geeft ons enorm veel troost, voldoening en plezier om zijn zegen te ontvangen – en ook om te zien wat die uitwerkt. Je krijgt in dit boekje 55 zegeningen, allemaal geïnspireerd door de Bijbel. Het grootste deel zijn zegeningen voor elke dag. Achterin vind je een aantal zegeningen voor speciale gelegenheden, zoals voor de huwelijksinzegening, de doop en de verjaardag.
Moeders met hoop
Moeders met hoop
Moeder, wat heb je een bijzondere plek in deze wereld. Wat ben je een kostbare persoon. Je bent een mysterieuze aanwezigheid in het bestaan van je kind. Eerst als beschermengel, later als een stille kracht op de achtergrond – maar altijd in liefde verbonden. Je kind is kostbaar voor je. Je wilt in hem of haar geloven. Zeker weten dat het een goede toekomst krijgt. Dat geloof mag je verankeren in de Here God. Hij heeft meer geloof in jou en je kind dan je zelf kunt opbrengen. Willem de Vink heeft al veel boeken geschreven. Dit boekje is speciaal voor moeders samengesteld. Het laat je zien dat er altijd meer liefde beschikbaar is. Meer geloof ook. En meer hoop voor de toekomst. Na een korte uitleg volgen 31 meditaties om die hoop te verdiepen. Moeders met hoop zijn de krachtigste vrouwen ter wereld! Met 31 meditaties over hoop.
Jezus Messias
Jezus Messias
Jezus
9789082642209
Jezus Messias stripboek. De man die de wereld verandert. Dit stripboek is een verslag van het leven van Jezus. Een tijdloos verhaal, getekend in een tijdloze stijl, en over de hele wereld gelezen. Jezus Messias stripboek. De man die de wereld verandert. Het meest vertelde verhaal. Dit stripboek is een verslag van het leven van Jezus. Het is een tijdloos verhaal, getekend in een tijdloze stijl, dat over de hele wereld wordt gelezen. 'Jezus Messias' werd al in meer dan 99 talen uitgebracht, in een oplage van minstens 1,4 miljoen exemplaren. Het levensverhaal van Jezus uit de Bijbel is het meest vertelde verhaal aller tijden. Waarom grijpt het mensen aan? Jezus heeft gezegd: "Heb je vijanden lief." Dat heeft hij zelf waargemaakt. Hij was onschuldig. Toch werd hij veroordeeld aan een kruis. Maar hij stond op uit de dood. Zijn kracht heeft hij beloofd aan iedereen die in hem gelooft. Het is de kracht van de liefde die zelfs de dood overwint.
Markus
Markus
Jezus
9789082953954
Na een spannende reis door Israël met grote uitdagingen en een onmogelijke liefde keert Yoan terug naar Jeruzalem. Hij moet ontdekken hoe hij kan veranderen in de jongen die hij echt is, in Markus. Yoan, een jongen van vijftien, is gewend om zijn eigen zin te doen. Het liefst haalt hij halsbrekende toeren uit op de daken van Jeruzalem. Maar zijn vader sleept hem mee in het verzet tegen de Romeinen. Hij reist heel Israël door en komt voor steeds grotere uitdagingen te staan. In een wereld van discriminatie, radicalisering en geweld moet hij leren de juiste keuzes te maken. Na een spannende reis en een onmogelijke liefde keert hij terug naar Jeruzalem.Hij belandt in een heftige crisis als hij ooggetuige wordt van de arrestatie van Jezus en naakt wegvlucht. Niemand kan hem helpen. Hij zal zelf moeten ontdekken hoe hij kan veranderen in de jongen die hij echt is, in Markus. De auteur heeft een spannend en bijzonder boek geschreven, voor jongeren en volwassenen tegelijk. Een verhaal over boosheid overwinnen, volwassen worden en ontdekken wat liefde is.
Lang zal je leven
Lang zal je leven
40+, 50+, 60+, Ouder worden we allemaal. Maar hoe word je dat met plezier? Dit boekje helpt je om Gods goedheid te zien bij het ouder worden. Laat je meenemen met het lange leven van Abraham en Sara. 40+ … 50+ … 60+ … Ouder worden we allemaal. Maar hoe word je dat met plezier? Je kunt 40 zijn en denken: ‘Is dit het nou?’ En 60 en uitroepen: ‘Ik heb nog een heel leven voor me!’ Heb je vrede met jezelf, dan kun je genieten van elke ontwikkeling die je doormaakt. Ook van het proces van ouder worden. God verbindt er zijn zegen aan. Door de jaren heen mag je steeds meer van Gods genade ontvangen én daarvan uitdelen! Dit boekje helpt je om Gods goedheid te zien bij het ouder worden. Ook word je meegenomen in het lange, rijke leven van Abraham en Sara, die bleven geloven in Gods zegen. Willem de Vink (1957) heeft dit boekje speciaal samengesteld voor iedereen die net als hij weer een jaartje ouder wordt. Omdat met de jaren ook zijn dankbaarheid is toegenomen. Met 31 meditaties over Abraham en Sara.
100% genade
100% genade
Genade
Goedheid
9789082953947
Er is geen kracht in de wereld die je zo kan veranderen ten goede als Gods genade. Jij en ik en heel de kerk komen tot bloei op dit fundament, dit evangelie van genade. Met illustraties. Een goed leven willen we allemaal. Maar we moeten begrijpen dat het niet maakbaar is. Ons streven ernaar is zinloos. Het goede leven moet ons aangereikt worden. En dat wordt het ook: als genade. Het is genade, honderd procent genade wat God ons gunt – en wat Hij ons aanbiedt. Zijn volmondige ja voor ons, uitgesproken door Jezus. Genade verrast je, omdat je iets goeds krijgt zonder dat je het had verwacht. Genade heeft de kracht om de hardste muren open te breken. Het brengt warmte in ons leven. Kleur. Schoonheid. Een goed leven is vol van genade. We mogen leren om daar ja op te zeggen. Dit boekje helpt je daarbij. Willem de Vink heeft dit boekje speciaal gemaakt om meer genade in je bestaan te brengen. Zijn heldere uitleg helpt je om nog meer van genade te genieten. Zijn illustraties geven je een verassende kijk op genade. Met 31 Bijbelteksten over genade.
Vaders vol wijsheid
Vaders vol wijsheid
Vader, wat ben je van onschatbare waarde in het leven van je kind. Wat jij zegt bepaalt hoe je kind zichzelf ziet. Nu en later. Daarom heb je wijsheid nodig. Die is beschikbaar. Met dit boekje heb je daar iets van in handen. Wijsheid voor vaders kun je vinden in de Bijbel. Omdat de Here God daar zichzelf laat zien als de Vader bij uitstek. Ontzag voor deze Vader gaat je helpen om ook zelf een goede vader te zijn. Dit boekje is speciaal samengesteld voor vaders. Het gaat over Bijbelse wijsheid voor vaders. Aangevuld met 31 meditaties om die wijsheid te verdiepen. De schrijver, Willem de Vink, heeft het vaderschap zelf intensief doorleefd. Hij is een kind van gescheiden ouders en zelf vader van drie kinderen. Hij weet dat je als vader altijd weer meer wijsheid nodig hebt. Het begin van wijsheid is dat je wijsheid zoekt. Met 31 meditaties over wijsheid.
Vrijgesproken!
Vrijgesproken!
Dit is een geweldig boek als je van Bijbelstudie houdt. Het geeft een nieuwe, sterk doordachte en doorleefde visie op genade en geloofszekerheid. Dit is een geweldig boek als je van Bijbelstudie houdt. Het geeft een nieuwe, sterk doordachte en doorleefde visie op genade en geloofszekerheid. Als je een diepgravende, systematische uiteenzetting van het evangelie van genade wilt bestuderen, dan is dit je boek. Dit boek behandelt de thema’s genade, gerechtigheid, wet en geloofszekerheid vanuit een diep inzicht in de Bijbel als geheel. Je gaat nauwgezet door verschillende Bijbelboeken uit het Oude en Nieuwe Testament heen. Je bestudeert het verbond, de wet, genade, het krachtige en definitieve werk van Jezus, onze beloning nu en straks en – misschien wel het hoogtepunt: het geloof van Jezus in ons. De schrijver geeft de lezer een helder doordachte kijk op Gods genadevolle omgang met mensen in verleden, heden en toekomst. Hij gaat in op verschillende visies en daagt de traditionele stromingen in de evangelische en protestantse kerken uit om hun theologie opnieuw te doordenken. Dit is een theologie die kerken, gezinnen en individuele christenen een sterker fundament biedt. Prof. Dr. Michael Eaton (1942-2017) groeide op in Londen en studeerde theologie in Groot-Brittanië, Zambia en Zuid-Afrika. Ook werkte hij voor Westminster Chapel onder Dr. Martyn Lloyd-Jones en Dr. R.T. Kendall in Londen en voor Tyndale House, Cambridge. Hij was predikant in Johannesburg, Lusaka en Nairobi. Ook was hij als een van de leiders verbonden met Chrisco Fellowship of Churches. Hij was een veelgevraagd spreker in kerken en conferenties over de hele wereld. Ondanks zijn drukke reisschema bleef hij tot aan zijn dood pastor van een plaatselijke kerk in de krottenwijken van Nairobi. Zijn onderwijs wordt door veel predikanten en leiders gebruikt, met name in Afrika en Azië. Dit boek ‘Vrijgesproken!’ is zijn standaardwerk ('No Condemnation, a Theology of Assurance of Salvation').
The Passion
The Passion
Honderdduizenden mensen kijken naar The Passion, luisteren naar de Matthäuspassion, slaan de evangelieën open. Het passieverhaal blijft mensen boeien. Of liever gezegd: de Man die zei dat je geen grotere liefde kunt hebben dan wanneer je je leven geeft voor je vrienden – en daarna zijn eigen leven gaf. Hoewel Hij onschuldig was, leverde Jezus van Nazaret zichzelf uit aan een gruwelijke marteldood aan een houten kruis. Waarom? Was Hij een zwakkeling? Of was zijn kwetsbaarheid juist een daad van ongekende moed en een nauwelijks te bevatten geloof? Wat onderging deze Man van smarten eigenlijk aan het kruis? En wat hebben de werken van Bach, Rembrandt, Chagall en andere bewonderaars van Jezus ons te vertellen? In dit prachtige boekje neemt Willem de Vink je opnieuw mee in zijn fascinatie voor Jezus.
Beste Vriend
Beste Vriend
Pasen
9789083117249
Werkboek bij het stripboek Jezus Messias. In 20 Bijbellessen wordt het evangelie behandeld, met veel aandacht voor Pasen. Vanaf 10 jaar. 20 lessen bij het stripboek Jezus Messias. In 20 Bijbellessen ontdek je meer over alles wat Jezus deed. En over wat Hij zei. Je leert ook veel van zijn namen kennen. Daardoor leer je Hem beter kennen. Jouw beste vriend! De lessen horen bij de verhalen uit het stripboek Jezus Messias. Je kunt de stripverhalen ook bekijken in filmpjes.
Hemels Huwelijk
Hemels Huwelijk
9789082642247
Een huwelijk dat klopt, klopt als één hart Ben je geïnteresseerd in relaties en hoe ze werken vanuit een christelijke levensvisie? Dan gaat dit boek je helpen! We beantwoorden belangrijke vragen, zoals: wat is een huwelijk eigenlijk? Hoe krijg je een goed huwelijk? Wat is liefde? Hoe praat je opbouwend met elkaar? Hoe ziet God jullie relatie? Wat zegt de Bijbel over liefde en huwelijk? Wij geloven dat het huwelijk bedoeld is om samen gelukkig oud te worden! Na het lezen van dit boek: _ Weet je wat het huwelijk betekent. _ Kijk je met andere ogen naar je partner. \* Heeft jullie liefde een groeispurt gekregen. Lees ook: Hemels Huwelijk Supplement - Wie is de ware? E-Book, verkrijgbaar via thegracefactoryshop.com
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels