Boek
100% genade
Hardcover
96 pagina's
Nederlands
2019
9789082953947
100% genade

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Er is geen kracht in de wereld die je zo kan veranderen ten goede als Gods genade. Jij en ik en heel de kerk komen tot bloei op dit fundament, dit evangelie van genade. Met illustraties.

Een goed leven willen we allemaal. Maar we moeten begrijpen dat het niet maakbaar is. Ons streven ernaar is zinloos. Het goede leven moet ons aangereikt worden. En dat wordt het ook: als genade. Het is genade, honderd procent genade wat God ons gunt – en wat Hij ons aanbiedt. Zijn volmondige ja voor ons, uitgesproken door Jezus. Genade verrast je, omdat je iets goeds krijgt zonder dat je het had verwacht. Genade heeft de kracht om de hardste muren open te breken. Het brengt warmte in ons leven. Kleur. Schoonheid. Een goed leven is vol van genade. We mogen leren om daar ja op te zeggen. Dit boekje helpt je daarbij. Willem de Vink heeft dit boekje speciaal gemaakt om meer genade in je bestaan te brengen. Zijn heldere uitleg helpt je om nog meer van genade te genieten. Zijn illustraties geven je een verassende kijk op genade. Met 31 Bijbelteksten over genade.

ISBN
9789082953947
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Druk
1
Aantal pagina's
96 pagina's
Gewicht
163 g
Afmetingen
17,5 cm × 11,8 cm × 1,3 cm

Meer zoals dit

Lang zal je leven
Lang zal je leven
40+, 50+, 60+, Ouder worden we allemaal. Maar hoe word je dat met plezier? Dit boekje helpt je om Gods goedheid te zien bij het ouder worden. Laat je meenemen met het lange leven van Abraham en Sara. 40+ … 50+ … 60+ … Ouder worden we allemaal. Maar hoe word je dat met plezier? Je kunt 40 zijn en denken: ‘Is dit het nou?’ En 60 en uitroepen: ‘Ik heb nog een heel leven voor me!’ Heb je vrede met jezelf, dan kun je genieten van elke ontwikkeling die je doormaakt. Ook van het proces van ouder worden. God verbindt er zijn zegen aan. Door de jaren heen mag je steeds meer van Gods genade ontvangen én daarvan uitdelen! Dit boekje helpt je om Gods goedheid te zien bij het ouder worden. Ook word je meegenomen in het lange, rijke leven van Abraham en Sara, die bleven geloven in Gods zegen. Willem de Vink (1957) heeft dit boekje speciaal samengesteld voor iedereen die net als hij weer een jaartje ouder wordt. Omdat met de jaren ook zijn dankbaarheid is toegenomen. Met 31 meditaties over Abraham en Sara.
Zeker weten!
Zeker weten!
Wat geloof je? Hoe sta je sterk in je geloof? ‘Laat je sterken door genade,’ zegt de Bijbel. Dit boek gaat je daarbij helpen! Gods genade maakt een mooi mens van je. Alles wat je meemaakt gebruikt Hij daarvoor. Hij geeft je een zinvolle toekomst. Je hebt zoveel ontvangen om door te geven! Maar dat besef moet wel sterker en sterker worden… Alles wat je wil weten over de basis van het geloof Willem de Vink legt de basis van het geloof helder en systematisch uit. Kort, bondig, in eenvoudige taal, maar nooit oppervlakkig. De acht hoofdstukken in dit boek worden ondersteund met een woordenlijst, uitleg van fundamentele begrippen, bijbelteksten voor inspiratie, tips voor meditatie. En met gespreksvragen voor gebruik in groepen. Na het lezen van dit boek: - Weet je dat God bestaat en goed is. - Ken je de kracht van Zijn genade. - Ben je ervan doordrongen hoe waardevol en geliefd jij bent. - En heb je zin om die goedheid door te geven. De inhoud van dit boek kreeg vorm tijdens spreekbeurten en cursussen die de auteur op meer dan 100 plaatsen in binnen- en buitenland gaf. De vormgeving werd verzorgd door zijn vrouw Marian.
Aan jou is alles mooi
Aan jou is alles mooi
We hebben zo onze eigen gedachten over onszelf. Als iemand zegt: ‘Aan jou is alles mooi,’ heb je misschien wel het gevoel dat je voor de gek gehouden wordt. Jij mooi, kostbaar, geliefd? Dat kan niet waar zijn! Toch heb je dit boekje gepakt en lees je hier op dit moment: ‘Aan jou is alles mooi.’ Kun je deze woorden ontvangen, als je weet van Wie ze komen? Geloof je het, als de Here God dit tegen je zegt? Willem de Vink schreef al veel boeken. Dit boekje is speciaal samengesteld om je kijk op jezelf te verdiepen. Lees de bijzondere uitleg die hij over dit thema geeft. En laat je vervolgens meenemen in 31 meditaties over hoe mooi en geliefd jij bent in Gods ogen. Dit boekje is een kostbaar bezit: het inspireert je om met andere ogen naar jezelf te kijken. Met 31 meditaties.
Romeinen
Romeinen
Paulus legt in Romeinen een geweldig geloofsfundament. Michael Eaton heeft over de hele wereld al duizenden mensen hierbij geholpen. De 16 hoofdstukken zijn verdeeld in 77 korte studies. Romeinen wordt door velen gezien als het belangrijkste boek van Paulus. In deze Brief brengt de apostel alles wat de Bijbel ons wil vertellen tot een geweldige climax. Hoe kunnen wij rechtvaardig zijn tegenover God? Door Gods genade! Er is in Jezus geen veroordeling; niets kan ons scheiden van Gods liefde. Paulus beschouwt deze zekerheid als de kracht van het Evangelie. Hij zet in deze indrukwekkende Brief uiteen dat dit het fundament van het geloof is, waarop we ons leven mogen inrichten. Zo gaan we de kracht van het Evangelie ervaren. Daarom zou elke christen Romeinen in zijn geheel moeten lezen, herlezen en blijven lezen. Dit studieboek Michael Eaton neemt je vers voor vers mee door het Bijbelboek Romeinen. De 16 hoofdstukken die de Brief telt zijn verdeeld in 77 korte studies. De inhoud richt zich op de geïnteresseerde Bijbellezer, groepen Bijbellezers, studenten en predikers. Verwerkingsvragen Voor serieuze lezers en gespreksgroepen is deze uitgave verrijkt met vragen bij alle 77 studies (gratis verkrijgbaar via de webshop van The Grace Factory).
Vrijgesproken!
Vrijgesproken!
Dit is een geweldig boek als je van Bijbelstudie houdt. Het geeft een nieuwe, sterk doordachte en doorleefde visie op genade en geloofszekerheid. Dit is een geweldig boek als je van Bijbelstudie houdt. Het geeft een nieuwe, sterk doordachte en doorleefde visie op genade en geloofszekerheid. Als je een diepgravende, systematische uiteenzetting van het evangelie van genade wilt bestuderen, dan is dit je boek. Dit boek behandelt de thema’s genade, gerechtigheid, wet en geloofszekerheid vanuit een diep inzicht in de Bijbel als geheel. Je gaat nauwgezet door verschillende Bijbelboeken uit het Oude en Nieuwe Testament heen. Je bestudeert het verbond, de wet, genade, het krachtige en definitieve werk van Jezus, onze beloning nu en straks en – misschien wel het hoogtepunt: het geloof van Jezus in ons. De schrijver geeft de lezer een helder doordachte kijk op Gods genadevolle omgang met mensen in verleden, heden en toekomst. Hij gaat in op verschillende visies en daagt de traditionele stromingen in de evangelische en protestantse kerken uit om hun theologie opnieuw te doordenken. Dit is een theologie die kerken, gezinnen en individuele christenen een sterker fundament biedt. Prof. Dr. Michael Eaton (1942-2017) groeide op in Londen en studeerde theologie in Groot-Brittanië, Zambia en Zuid-Afrika. Ook werkte hij voor Westminster Chapel onder Dr. Martyn Lloyd-Jones en Dr. R.T. Kendall in Londen en voor Tyndale House, Cambridge. Hij was predikant in Johannesburg, Lusaka en Nairobi. Ook was hij als een van de leiders verbonden met Chrisco Fellowship of Churches. Hij was een veelgevraagd spreker in kerken en conferenties over de hele wereld. Ondanks zijn drukke reisschema bleef hij tot aan zijn dood pastor van een plaatselijke kerk in de krottenwijken van Nairobi. Zijn onderwijs wordt door veel predikanten en leiders gebruikt, met name in Afrika en Azië. Dit boek ‘Vrijgesproken!’ is zijn standaardwerk ('No Condemnation, a Theology of Assurance of Salvation').
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels