Stefan Paas

Nog geen informatie beschikbaar.
7 Kruimels
Komedie in vier bedrijven
Komedie in vier bedrijven
Jona
9789023970408
Hoe kun je idealen koesteren zonder bitter te worden over alle mensen die maar raak leven? Is het mogelijk om hoog in te zetten en toch geduldig en liefdevol te blijven? Het boek Jona laat zien hoe dat kan. Ergens diep verborgen in de bladzijden van het Oude of Eerste Testament van de Bijbel ligt een pareltje van vier hoofdstukken: het boek Jona. Het is een spannend maar ook vermakelijk verhaal dat zomaar uit de lucht komt vallen met een hoofdpersoon van wie we niets weten, en dat plotseling in het luchtledige eindigt zonder dat we horen hoe het afloopt. Daar tussenin trekt in razend tempo een sprookjesachtige wereld voorbij: een schip, een storm, een monsterachtige vis, een reusachtig grote stad, een wonderboom. Het boek Jona schotelt ons een merkwaardige, spannende combinatie voor van idealisme en hoop, toewijding en vrolijkheid, onrecht en genade. In dit bijbelstudieboek wordt Jona in vier boeiende bijbelstudies behandeld. Om het gesprek over Jona te stimuleren zijn bij iedere bijbelstudie gespreksvragen toegevoegd. Stefan Paas is hoogleraar missiologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam en de Theologische Universiteit Kampen, en ouderling in Via Nova. Gert-Jan Roest is theoloog, voorganger van Via Nova en hij promoveert binnenkort op een theologisch proefschrift over christologie.
God bewijzen
God bewijzen
Wetenschap
Filosofie
9789460037245
Moet je gek zijn om in God te geloven? Of op z'n minst naïef, onkritisch en zweverig? Hoewel moderne mensen hebben afgerekend met de illusie dat er een God bestaat, wil God maar niet dood. Buiten Europa groeit religieus geloof gestaag en zelfs in het seculiere Nederland zijn er mensen die zich tot het geloof bekeren. Natuurlijk kunnen we dat zien als een nieuw bewijs voor de onuitroeibare irrationaliteit van mensen, maar misschien is er meer aan de hand. Misschien is geloven in God niet zo dom als het lijkt. In God bewijzen zetten twee gelovige wetenschappers de argumenten voor en tegen Godsgeloof op een rij. Ze doen dat op een milde manier, zonder polemiek of bekeringsijver, maar met vaart en humor. Het boek is tot stand gekomen met medewerking van gelovige en niet-gelovige wetenschappers uit verschillende vakgebieden en bevat de laatste wetenschappelijke en filosofische inzichten over religie.
Vrede op aarde
Vrede op aarde
Een meeslepend boek over de relevantie van de christelijke boodschap anno 2023. In Vrede op aarde onderzoekt theoloog en hoogleraar Stefan Paas hoe de christelijke boodschap van heil en redding voor de samenleving van nu relevant is. Het christelijk geloof vertelt een verhaal over God die goede plannen heeft met ons en met de schepping. Het is een verhaal vol hoop, troost, vergeving en blijdschap. Hoe kan dit verhaal zo verteld worden in een postchristelijke samenleving dat het mensen raakt? Hoe kunnen christenen zelf weer enthousiast worden voor dit verhaal? Dit meeslepend geschreven boek geeft antwoord op deze vragen aan de hand van concrete ervaringen en voorbeelden.
Eten met Jezus
Eten met Jezus
Bijbelstudie
9789023920816
Samen eten was voor Jezus een deel van zijn missie. Door met hem te eten, veranderden mensen. Aan tafel werd iets duidelijk van de wereld die hem voor ogen stond. Eten en drinken was belangrijk voor Jezus. Als er iets te vieren was, was hij erbij. Veel mensen waardeerden de boeiende gesprekken die ontstonden. Als Jezus maar niet zulke pijnlijke dingen zou zeggen. En als hij maar niet van die rare mensen zou mee-nemen... Een 'veelvraat' en een 'dronkaard' noemden tegenstanders hem. In het voorjaar van 2011 heeft Via Nova, een jonge christelijke gemeente in Amsterdam, een serie samenkomsten gehouden over gedeelten uit het boek Lucas. Het zijn allemaal gedeelten waarin het gaat over Jezus aan tafel. In dit boekje staan negen bijbelstudies die gebaseerd zijn op deze samenkomsten. Gert-Jan Roest is voorganger van Via Nova in Amsterdam. Stefan Paas is hoogleraar Kerkplanting en Kerkvernieuwing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en universitair docent missiologie aan de Theologische Universiteit Kampen (Broederweg). Siebrand Wierda is gemeentestichter in Amsterdam en katalysator voor verdere missionaire gemeenschapsvorming in en vanuit Amsterdam. Alle drie spreken met regelmaat in de samenkomsten van Via Nova.
Vreemde vogels
Vreemde vogels
1 Petrus
9789023950462
De eerste brief van Petrus is een van de meest geliefde brieven van het Nieuwe Testament. Veel christenen herkennen zich goed in de situaties die Petrus beschrijft. En hij schrijft over actuele thema's als tolerantie, waarden en normen, opkomen voor je geloof, enzovoort. Het beeld van gelovigen als priesters in de moderne samenleving komt ook uit deze brief van Petrus. In die zin zijn deze bijbelstudies het bijbelse vertrekpunt van het boek Vreemdelingen en priesters dat Stefan Paas in 2015 publiceerde.
Zinvol leven
Zinvol leven
Prediker
9789023923794
Wat geeft het leven zin? Waar genieten we van en waar gaan we voor? Dat zijn de kernvragen van het bijbelboek Prediker. Deze bijzonder actuele vragen staan ook centraal in dit boek over Prediker. Zinvol leven is ontstaan in de jonge christelijke gemeenschap Via Nova in Amsterdam, waar vooral jonge mensen komen die midden in het leven staan. Dit stempelt de inhoud van deze bijeenkomsten en daarmee de inhoud van dit boek. De auteurs bespreken met hun jonge publiek de verrassende maar soms moeilijk te vatten inhoud van het bijbelboek Prediker. Daarbij komen alle levensterreinen aan de orde: werk, geld, plezier, relaties en geloven. De auteurs prikkelen de lezers, maar wijzen ze ook een weg die begaanbaar is. Door toevoeging van gespreksvragen is Zinvol leven ook een inspirerend boek voor kringen.
Vreemdelingen en priesters
Vreemdelingen en priesters
Hoe realistisch is dat, missionair zijn in een cultuur die steeds minder in het christelijk geloof geïnteresseerd lijkt te zijn? Als kerkgroei niet lukt en de cultuur zich nauwelijks laat beïnvloeden, waarom zou je dan nog de brug naar andersdenkenden oversteken? Dit unieke boek biedt een diepgravende, toegankelijke en inspirerende visie voor christenen in een postchristelijke cultuur. Er waait een missionaire wind door Nederland. Maar de secularisatie gaat door en veel kerken ervaren al het gepraat over 'zending', 'opwekking', 'groei' en 'verandering' als weinig realistisch. Is het mogelijk om vast te houden aan de missionaire kern van het christelijk geloof en tegelijk serieus te nemen dat maar weinig mensen in Nederland het christelijk geloof de moeite waard vinden? Dit boek legt uit hoe dat kan. Het is gebaseerd op de ervaringen die de auteur heeft opgedaan in verschillende contexten, waaronder Amsterdam. Het geeft inzicht in recente ontwikkelingen in de zendingstheologie en houdt steeds oog voor de praktijk. Vreemdelingen en priesters is een inspirerend boek voor een hoopvolle minderheid. Stefan Paas (1969) is hoogleraar missiologie aan de Theologische Universiteit Kampen en hoogleraar missiologie en interculturele theologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Daarnaast is hij ouderling in de christelijke gemeente Via Nova in Amsterdam.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels