Uitgeverij Groen

Nog geen informatie beschikbaar.
144 Kruimels
Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
Stille tijd notitieboek
Stille tijd notitieboek
Stille tijd
9789088973093
Het Stille tijd notitieboek wil vrouwen praktische handvaten bieden bij het houden van stille tijd. Het notitieboek bevat naast veel schrijfruimte ook verschillende bijbelstudiemethodes die vrouwen kunnen helpen om op verschillende manieren bijbelstudie te doen. Zo kun je op verschillende manieren tijd doorbrengen met God en een methode kiezen die bij je past. Het doel van het notitieboek is om dieper op de bijbelgedeelten in te gaan en om na te denken over hoe het Woord van God in de praktijk gebracht kan worden. Daarnaast zorgt het notitieboek ervoor dat je terug kunt lezen wat je eerder hebt geleerd, zodat je je steeds meer bewust wordt van Wie God is en wat Hij doet in jouw leven. Er is ook ruimte om gebeds- en dankpunten te noteren. Het notitieboek combineert inhoudelijke informatie over bijbelstudie met een eigentijdse, vrouwelijk vormgeving.
Een eeuwig verbond
Een eeuwig verbond
Dopen
9789088973178
Als doopouders beloof je om je kinderen een christelijke opvoeding te geven. Het is een mooie taak en een grote verantwoordelijkheid om hen bij te brengen wie God is, wie zij zelf zijn en wie Jezus is. Wie kan die belofte nakomen? De auteur neemt doopouders mee in hun voorbereiding op de doopbediening. Hij geeft een korte uitleg van het verbond en de betekenis van de kinderdoop. Vervolgens overdenkt hij in acht korte meditaties het doopformulier. Het zijn mooie overdenkingen om in de week voor de doopbediening te lezen en je er zo goed op voor te bereiden. Dit boek is maar liefst twaalf keer herdrukt. In deze herziene uitgave hebben zowel de tekst als de vormgeving een update gekregen.
HSV Vrouwendagboek
HSV Vrouwendagboek
Het HSV Vrouwendagboek is een jaardagboek dat geschreven is door vrouwen, voor vrouwen. Het thema van het dagboek is reizen. In een jaar tijd reis je door de Bijbel met verschillende (groepen) personen mee. Het Oude en het Nieuwe Testament komen aan bod. De focus van het dagboek ligt op verdiepend bijbellezen in de Herziene Statenvertaling en vandaaruit lijnen trekken naar het dagelijkse leven van de vrouw. De opzet van een dag is als volgt: leesvraag, bijbellezing, meditatie, toepassingsvraag. Het dagboek is geschreven door verschillende vrouwen met verschillende kerkelijke achtergronden. Onder andere schreven mee: Eline van Vreeswijk, Elma Nobel, Rieke den Hertog, Fianne de With, Henrike Dankers, Annemarie van Eijsden, Marianne Buitink, Eunice Hoekman, Alide Snitselaar, Liesbeth van Binsbergen, Maria van der Galiën, Eefje van de Werfhorst, Rina Molenaar, Annemieke Jansen en Esther Bosker.
Thuis in het Woord
Thuis in het Woord
We vinden het allemaal belangrijk om Gods Woord te lezen en te bestuderen. Maar soms is het lastig om ergens te beginnen. Misschien vind je het moeilijk om de tijd ervoor te vinden, of zorgen frustraties uit het verleden ervoor dat je niet de motivatie hebt om te lezen in Gods Woord. Hoe kunnen we, als christelijke vrouwen, ons verlangen om de Bijbel te lezen voeden? Hoe kunnen we telkens opnieuw onze focus op God leggen? 'Thuis in het Woord' biedt je een duidelijke aanpak als het gaat om bijbellezen. Het wil je helpen om een spade dieper te gaan in je bijbelstudie, zodat je kennis over God vergroot wordt en je hart door het bestuderen van Gods Woord verandert. Elk hoofdstuk sluit af met een aantal gespreksvragen waardoor het boek ook geschikt is voor groepsbesprekingen, naast het persoonlijk gebruik.
Vrouw vandaag
Vrouw vandaag
In dit boek willen de schrijfsters Wilma Samyn en Marieke den Butter laten zien hoeveel de Bijbel te zeggen heeft voor de vrouw vandaag. De wereld is vol van wegen die gebaand zijn door het feminisme, de moderne psychologie en wereldgelijkvormigheid. En allemaal zijn we geneigd om op die wegen te lopen. Maar midden tussen die wirwar van wegen loopt een pad. Het goede pad van eeuwige Bijbelse waarheid. In dit boek worden vele onderwerpen die met de vrouw van vandaag te maken hebben tegen het licht van de Bijbel gehouden. Van identiteit, huwelijk en kinderen tot gastvrijheid en generatiedenken. Het boek is een oproep aan vrouwen vandaag om te wandelen op die aloude Bijbelse paden, want alleen dan zullen vrouwen rust vinden voor hun ziel.
Ruth, een wonderlijke reis met God
Ruth, een wonderlijke reis met God
Ruth is een prachtig boek in de Bijbel met een ‘vrouwelijke vreemdeling’ in de hoofdrol. Het is Ruth die midden in een crisis ervoor kiest met de God van Israël op weg te gaan. Op die weg wordt ze een sleutelfiguur voor haar rouwende schoonmoeder Naomi, maar ook voor de rijke boer Boaz. In dit bijbelstudieboek reis je met haar mee en ontdek je hoe God haar een plek geeft in Zijn verhaal van redding! 'Ruth, een wonderlijke reis met God' is onderdeel van een bijbelstudieserie van uitgeverij Groen speciaal voor vrouwen. In elk boek staan verschillende bijbelstudies die gebruikt kunnen worden voor persoonlijke stille tijd of in een bijbelstudiegroep. De bijbelstudieboeken bieden handvatten om zelf de Bijbel te onderzoeken. De bijbelteksten komen uit de Herziene Statenvertaling en ze worden in zijn geheel afgedrukt in de boeken, met schrijfruimte rondom. Zo kun je onderstrepen, markeren en opmerkingen noteren over het bijbelgedeelte. Ook bevat elk boek achtergrondinformatie over de bijbelgedeelten en vragen met schrijfruimte om de bijbelstudie toe te passen in jouw leven. Iedere bijbelstudie wordt afgesloten met een toepasselijke quote, diverse liedsuggesties en een aantal gebedspunten.
Er is al zoveel moois
Er is al zoveel moois
In Er is al zoveel moois schrijft Dorine van den Noort-Kema, op Instagram bekend als Juffrouw Duurzaam, over schoonheid in het alledaagse. Op zoek naar een zo duurzaam mogelijk leven geeft ze tips, inspiratie, en deelt ze haar gedachten over allerlei onderwerpen. Dorine schrijft op een herkenbare gezellige manier, ze komt naast de lezer staan in dit boek. Hoe kook je met de seizoenen? Hoe besteed je meer tijd offline? En hoe staan we als christen in de wereld? Hoe gaan we om met duurzaamheid? En met kleding? Dit boek staat bomvol goede, haalbare tips. Van het organiseren van een kledingruil-party en het creëren een georganiseerd, schoon huis, tot consuminderen en tips voor het kopen van kringloopgeluk. Een breed scala van onderwerpen komt aan bod. Kortom, een heerlijk koffietafelboek, met prachtige foto's en volop inspiratie. Over de auteur: Dorine van den Noort-Kema maakte van haar hobby’s haar bedrijf. Ze is dol op kringloop geluk en maakt slingers van Hollandse wollen dekens. Zij is getrouwd, en woont met haar man en vier kinderen aan een dromerig dijkje in Overijssel. Dorine is altijd op zoek naar haalbare manieren om zo duurzaam mogelijk te leven.
Stromen van liefde
Stromen van liefde
Gun jezelf een moment op de dag om te bezinnen en je ziel te verfrissen met deze korte en krachtige overdenkingen uit de klassieke werken van Charles Spurgeon. Elke dag bestaat uit drie elementen: een bijbeltekst, een overdenking en een gebed. Stromen van liefde is een mooi uitgevoerd, hardcover dagboek met 180 stukjes. De overdenkingen bieden wijsheid en bemoediging voor het leven van alle dag.
De gereedschapskist van de Heilige Geest
De gereedschapskist van de Heilige Geest
Jezus beloofde dat iedereen die in Hem gelooft de volgende tekenen zal doen: demonen uitdrijven, spreken in onbekende talen en zieken gezond maken. In 1 Korinthe 12 noemt Paulus nog zes andere Geestesgaven die God aan de gemeente, als het lichaam van Christus, wil geven. Het zijn gereedschappen waarmee we onze bediening kunnen uitvoeren in afhankelijkheid van de Geest. Als Jezus ons die Geestesgaven heeft beloofd, waarom zien we er dan nu zo weinig van? Hoe functioneerden die gaven eigenlijk in de tijd van Jezus, bij de eerste christengemeenten en in de kerkgeschiedenis? En hoe zouden we ze nu kunnen en moeten gebruiken? Dit bijbelstudieboek is geschikt voor een persoonlijke of gezamenlijke zoektocht naar de betekenis van de Geestesgaven in het verleden, het heden en de toekomst. Maar liefst acht keer herdrukt en nu in een nieuw jasje!
Met een knipoogje!
Met een knipoogje!
Soms lijkt het leven meer op overhoop en overleven. Deze bundel met knipoogjes, kleine gedichtjes, gaan over geluk, geloof, groei, gestoei, gezondheid en genade, geschreven vanuit het perspectief van hoop. Thema’s die zelf doorleefd zijn en zo woorden geven aan wat niet altijd wordt gezegd. In korte krachtige zinnen lees je herkenning en troost met tussen de regels door de uitdaging meer te lezen dan er staat. Met die draai om het grote kleiner te maken en het kleine groot, want het leven kan je raken, maar hoe blijf je dan toch overeind? En dat alles het liefst ook met een beetje luchtigheid. De prachtige illustraties zijn gemaakt door Huis van Mijn. Over de auteur: Joukje van Esch-Versteeg is getrouwd met Marnix en moeder van drie tieners. Naast haar werk in de boekhandel schrijft ze tussen alles door. Want waar het leven haar raakt ontstaan woorden van kracht en hoop.
Nooit alleen
Nooit alleen
Bemoedigen
9789088973376
Nooit alleen is een boek vol kleur en gedachten. Een geschenkboek om te delen of juist als cadeau voor jezelf. Een boek voor onderweg. Want we lopen allemaal ons eigen pad. Soms gaat de weg omhoog, soms omlaag. En soms voelt het alsof we het helemaal alleen moeten doen. Voelen we ons eenzaam in de drukte van de wereld. Wat is het dan mooi als we mogen geloven dat God dichtbij is. Dat Hij ons de juiste weg wil wijzen. Dat Hij ons mensen geeft die een stukje met ons mee willen lopen. Daarop vertrouwen is niet altijd makkelijk. De weg voelt zo vaak als een zoektocht. Alette neemt je in dit boek een stukje mee in haar eigen zoektocht. Met gedichten en illustraties die voor herkenning zorgen. Die je naar boven laten kijken. Je een duwtje in de rug geven soms. Een boek om mee uit het raam te staren, met anderen te delen en als een warme deken om je heen te laten zijn. Want je bént nooit alleen. Alette Koornneef (1991) illustreert, schrijft en ontwerpt en geniet ervan om hiervan te delen om andere mensen te bemoedigen. Ze woont in Gouda, is getrouwd met Gerard en is moeder van drie kinderen.
Daarom ga ik naar de kerk
Daarom ga ik naar de kerk
Dagelijks leven
Kerk
9789088972720
In dit boek zet de auteur op positieve wijze uiteen waarom we (weer) naar de kerk zouden moeten gaan. De aanleiding voor het schrijven van dit boekje is de coronatijd, waarin online diensten de reguliere samenkomsten dreigen te vervangen. De auteur wil vooral voor de huidige generatie dertigers een handreiking bieden om de kerk te blijven bezoeken. De kerk is een plaats van ontmoeting met God, met anderen en met jezelf. Bovendien is samenkomen een missionaire kans. In de kerk – huis voor je ziel, hart en hoofd – valt wat te beleven, oefen je jezelf in nederigheid en ontvang je een voorproefje van wat komen gaat. Naar de kerk gaan is een kunst. Dit boek helpt om de kunst (opnieuw) te beoefenen.
Vrouwen rond de Heiland
Vrouwen rond de Heiland
Vrouwen rond de Heiland is een herziene uitgave van de destijds goed lopende advents- en lijdenstijddagboeken Vrouwen rond de kribbe en Vrouwen rond het kruis. Deze bundel is aangevuld met stukjes over Hemelvaart en Pinksteren, zodat er bij elke christelijke feestdag een korte en inspirerende overdenking is.
Welkom in de strijd
Welkom in de strijd
Dit boek is geschreven voor jongeren die in waarheid belijdenis van het geloof hebben afgelegd. Je staat aan het begin van de weg en de Boze is erop uit je te laten struikelen. Hoe blijf je staande te midden van alle gevaren? Bovendien leef je in een tijd waarin de wereld weinig van God wil weten. Dat maakt het geloven best moeilijk en ingewikkeld. Je voelt jezelf soms zwak en kwetsbaar. De Heere heeft echter de geestelijke wapenrusting gegeven waardoor je staande mag en zult blijven. Je hoeft geen sterke christen te zijn in jezelf. De Heere wil dat je krachtig wordt in Hem en in de sterkte van Zijn macht. Zo krijg je de opdracht de geestelijke wapenrusting werkelijk aan te doen. Op begrijpelijke en praktische wijze legt de schrijver de noodzaak en de betekenis van de verschillende onderdelen van de wapenrusting uit. Ook heel waardevol voor hen die langer geleden belijdenis van hun geloof aflegden.
Duivels dichtbij
Duivels dichtbij
In 2004 verscheen de eerste druk van Duivels dichtbij. Na een aantal herdrukken volgt nu een geactualiseerde versie. Het boek is geschreven voor christelijke jongeren met als doel hen bewust te maken van de invloed van de duivel op het denken en doen in het dagelijks leven. Ieder hoofdstuk wordt afgesproken met gespreksvragen. Het boek beschrijft de biografie van de Satan, zijn invloed op de moderne tijdgeest en de manier waarop hij ons denken infiltreert. Uiteraard wordt aandacht besteed aan de strijd tegen satan.
Artios Bijbelstudies  -   Houd stand!
Artios Bijbelstudies - Houd stand!
Bijbelstudie
9789088972874
Het leven van de christen wordt gekenmerkt door de strijd van het geloof. De afloop van die geestelijke strijd is niet onzeker, maar gegarandeerd in de Heere Jezus Christus. Vanuit de hemel reikt Hij Gods wapenrusting aan, opdat Zijn gelovigen gesterkt zullen worden in de Heere. In Houd stand! behandelt de auteur vanuit het slot van de Efezebrief de verschillende onderdelen van Gods wapenrusting, met onderwijs voor hoofd en hart. Steeds lichten daarbij verbanden op vanuit het geheel van de Schrift en worden lijnen getrokken naar de praktijk van het geloofsleven. De acht bijbelstudies zijn voorzien van gespreksvragen en liedsuggesties en daarmee goed bruikbaar voor kringen in de gemeente. Ds. J.J. ten Brinke (1979) is predikant van de hervormde gemeente te Oud-Beijerland. Eerder was hij docent godsdienst in het voortgezet onderwijs en diende hij de gemeenten van Bleiswijk en Stolwijk. In de Artios-Bijbelstudiesreeks verscheen eerder van zijn hand Leven bij de Dag. Bijbelstudies uit Joël en Habakuk.
Levensweg
Levensweg
9789088972379
Hoe leef je als christen in deze wereld? Door Jezus te volgen! Daar heeft Hij Zelf tekst en uitleg over gegeven. In het Evangelie naar Mattheüs vind je de Bergrede (Mat. 5-7). Dit deel van de Bijbel behoort niet alleen tot de wereldliteratuur, maar bevat ook het 'basisonderwijs' voor volgelingen van Jezus. In de Bergrede behandelt Jezus alle basale thema's van ons leven en geloof. Hoe leef je voor God? Hoe leef je met mensen? Hoe leef je met jezelf? Dit dagboek gaat in 100 dagen door de Bergrede heen. Het is onderwijs voor hoofd, hart en handen!
De catechismus voor kinderen
De catechismus voor kinderen
Catechismus
9789088973048
De Heidelbergse Catechismus wordt al eeuwenlang gebruikt, maar is geen eenvoudig belijdenisgeschrift. De catechismus voor kinderen wil kinderen in de leeftijd van ongeveer 7 tot 10 jaar helpen om de soms moeilijke woorden te begrijpen. Daarvoor is de inhoud bewerkt tot korte, eenvoudige teksten. De persoonlijke toon is erop gericht dat kinderen zich de Heidelbergse Catechismus al lezende en lerende eigen maken. Precies zoals de opstellers dat bedoeld hebben. Kinderen kunnen de vragen en antwoorden om beurten of samen met hun ouder(s) hardop lezen. Uit het hoofd leren mag, maar hoeft niet. De catechismus voor kinderen is te gebruiken in het gezin, maar ook op school, zondagsschool of tijdens de kindercatechese.
De Bijbel leven
De Bijbel leven
Raar eigenlijk. Het bestverkochte boek wordt vaak met de meeste tegenzin gelezen. De Bijbel als beleefdheidsboek: je leest het omdat het hoort. Maar waarom wordt er zo vaak een kloof ervaren tussen de wereld van de Bijbel en ons dagelijks leven? Stel dat er in de Bijbel van alles te zien en te horen is dat helemaal gaat over jouw hier en nu … Door dit dagboek loop je van Genesis tot Openbaring en krijg je van alles te zien. Zo raak je met ontspannen dankbaarheid en plezier thuis in de wondere wereld van de Bijbel. Over de auteur: Bert-Jan Mouw is predikant, getrouwd en vader van vier. In zijn (schrijf)werk geniet hij vooral van het leggen van verbinding van de Bijbel en het zo gewone dagelijkse leven. Eerder verscheen van zijn hand het boek Verderkijker. Hoe hoop je kijk op leven, lijden en liefhebben verrijkt.
Licht in duisternis
Licht in duisternis
Advent betekent: ‘komst’ of ‘God komt naar ons toe.’ Wij hoeven niet naar Hem toe om bij Hem te horen maar Hij komt naar ons toe. We lopen de Bijbel door om te zien hoe God naar de mensen toekomt om licht te brengen in de duisternis. Naast dat advent de tijd is om toe te leven naar het kerstfeest, de geboorte van Jezus, is advent ook de tijd waarin we uitkijken naar het moment dat Jezus voor de tweede keer naar de aarde komt. Alles draait hierom: God komt naar jou toe, om licht te brengen in jouw duisternis. Dat licht is op allerlei plekken in de Bijbel én in het dagelijks leven te vinden. Ga je mee opzoek naar Zijn licht? Licht in duisternis is een adventsdagboek voor tieners, dat bestaat uit overdenkingen, opdrachten en muziek. Ook heel geschikt om in gezinsverband met tieners aan tafel te lezen. Over de auteurs: Maartje Kok en Willemijn de Weerd schrijven en spreken allebei graag voor tieners. Het is hun passie om het geloof dicht bij het hart van tieners te brengen.
Leven door de Geest
Leven door de Geest
’Als een jongen en een meisje met elkaar gaan verloven dan geven ze elkaar een ring. In die ring staat de naam van degene die je liefhebt. Die ring is een bewijs, een teken van wederzijdse liefde. De Heere Jezus nam de verlovingsring van Zijn aanstaande bruid mee naar de hemel, onze menselijke natuur. En als Hij daarop ziet dan denkt Hij aan Zijn bruid. Hij gaf ook een verlovingsring terug: de Heilige Geest, die op Pinksteren kwam wonen in de gemeente.’ Ds. Vreugdenhil heeft een toegankelijk boek geschreven over het mooie, diepe en moeilijke hoofdstuk 8 van het bijbelboek Romeinen. De vragen aan het eind van elk hoofdstuk maken dit boek zeer geschikt voor onder meer (persoonlijke) bijbelstudies.
Artios-reeks  -   God gebruikt geweld
Artios-reeks - God gebruikt geweld
In de Bijbel komen we regelmatig gedeelten tegen die ons in verlegenheid brengen. Met name die passages waarin God geweld gebruikt of mensen de opdracht geeft om geweld te gebruiken roepen veel vragen op. Wat wil Hij nu tot ons zeggen in deze duistere bijbelgedeelten? Ook deze gewelddadige verzen maken immers onderdeel uit van het Woord van God. In dit boekje gaat de schrijver op een toegankelijke manier in op deze thematiek. Wikkend en wegend laat hij licht schijnen over duistere teksten. De ontdekking die in dit boekje gedaan wordt, is dat juist deze ‘vergeten’ bijbelgedeelten een dieper zicht geven op wie God is.
Epic
Epic
9789088972546
Enkele tientallen schrijvers uit vier kerkverbanden schreven dit niet-jaargebonden dagboek vol. Bijna iedere week komt een ander thema aan de orde. De onderwerpen hebben stuk voor stuk betrekking op jou en je naaste(n). Aan actualiteit ontbreekt het dan ook niet. Uitgangs- en eindpunt is telkens weer Gods Woord. Wat zegt de Heere. Iedere dag eindigt met een vraag of opdracht. De bijbeltekst is afgedrukt in de Statenvertaling en in de Herziene Statenvertaling.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels