Boek
Artios-reeks - Op zoek naar vreugde in het ambt
Paperback
146 pagina's
Nederlands
2020
9789088972614
Artios-reeks  -   Op zoek naar vreugde in het ambt

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Het ambt van predikant, ouderling, diaken is een gave van God aan Zijn kerk. Hoewel het een zegen is, kan het ambt zomaar omgeven zijn met vragen: Wat is precies mijn roeping? Hoe houd ik het vol? Hoe blijf ik geïnspireerd? De vraag naar het eigene van het ambt is ook actueel: Wat is mijn taak? Dit boekje voegt aan al deze vragen er eentje toe: Hoe kunnen we ambtsdragers toerusten om hun taak met vreugde te (blijven) verrichten? Bij ambt hóórt immers vreugde. Dát beoogt deze uitgave. Voor bespreking in kerkenraden zijn gespreksvragen toegevoegd. 'Op zoek naar vreugde in het ambt' verschijnt onder redactie van P.J. Vergunst. Medewerking verlenen onder meer ds. J.J. ten Brinke, ds. M. van Dam, prof.dr. J. Hoek, ds. M. Maas, ds. A.J. Mouw en ds. A. Schroten.

ISBN
9789088972614
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
146 pagina's
Gewicht
216 g
Afmetingen
20,8 cm × 13,3 cm × 1,5 cm

Meer zoals dit

Reflect  -   Liefde
Reflect - Liefde
Reflect biedt een totaalpakket voor tienerwerk, met vrolijke spellen, inspirerende vlogs, eerlijke gespreksonderwerpen en radicale toewijdingsmomenten. De handleiding bevat materiaal voor tien avonden, met toerusting, informatie en inspiratie voor jeugdwerkers. Met Reflect worden tieners uitgenodigd om zelf na te denken over de Bijbel, en uitgedaagd Jezus in hun leven te weerspiegelen. In dit deel staat de liefde van God centraal. Wanneer tieners weten hoe geliefd zij zijn door God, kunnen ze ook leren om van anderen te houden. In tien avonden gaan de tieners aan de hand van de Bijbel eerlijk met elkaar in gesprek over Gods liefde en de liefde voor hun naaste. www.reflectjeugdwerk.nl Uitgaven van Reflect: Handleiding HERSTEL (ISBN 9789033834356) Handleiding AVONTUUR (ISBN 9789033834349) Handleiding LEVEN (ISBN 9789033834196) Handleiding KRACHT (ISBN 9789033834202) Handleiding GELOOF (ISBN 9789033835650) Handleiding LIEFDE (ISBN 9789033835667) Dagboek REFLECTIONS (ISBN 9789033835865) Dagboek COMMITTED (ISBN 9789033835636)
Reflect  -   Kracht
Reflect - Kracht
Reflect biedt een totaalpakket voor tienerwerk. Deze handleiding bevat materiaal voor tien avonden, met toerusting, informatie en inspiratie voor jeugdwerkers. Met Reflect worden tieners uitgedaagd om zelf na te denken over de Bijbel en om in hun eigen leven te weerspiegelen wat ze van Jezus zien. Vanuit het Nieuwe Testament maken ze kennis met het leven dat Jezus voor hen heeft, leren ze hoe ze een levende relatie met God kunnen onderhouden en worden ze aangespoord om alledaagse keuzes te maken die passen bij een leven met Hem. - afwisselend programma - gekke spellen - inspirerend onderwijs - eerlijke gespreksonderwerpen - radicale toewijdingsmomenten - filmpjes Uitgaven van Reflect: Handleiding LEVEN (ISBN 9789085434146) Handleiding KRACHT (ISBN 9789085434191) Handleiding GELOOF (ISBN 9789033835650) Handleiding LIEFDE (ISBN 9789033835667) Dagboek REFLECTIONS (ISBN 9789033835865) Dagboek COMMITTED (ISBN 9789033835636)
Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
Gezegend is zij
Gezegend is zij
Gezegend is zij is een boek voor jonge vrouwen die in het dagelijks leven keuzes willen maken voor Jezus, maar zich soms afvragen: 'Hoe dan?' 'Laat niemand u minachten vanwege uw jeugdige leeftijd, maar wees een voorbeeld voor de gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in geest, in geloof en in reinheid.' - 1 Timotheüs 4:12 Met deze tekst als drijfveer behandelt Jolien allerlei thema's die spelen in het leven van jonge vrouwen die voor God willen gaan. Jolien beantwoordt jouw vragen over jongens en seksualiteit, vertelt over haar struggles met social media en het volgen van je roeping en deelt haar gedachten over een persoonlijke relatie met Jezus. In ieder hoofdstuk motiveert ze waarom jij gezegend bent als je kiest voor Hem. Jolien (22) studeerde Human Resource Management en wil mensen graag helpen om hun talenten te benutten en het beste in hen naar boven te halen. Naast schrijven fotografeert ze graag - al meerder bruiloften werden door haar camera vastgelegd. Ook denkt ze graag mee over de PR & Communicatie voor o.a. een christelijke boekwinkel.
God zal je helpen
God zal je helpen
De bekende auteur Max Lucado laat in dit pastorale boek zien hoe God helpt in situaties waarin hulp afwezig lijkt te zijn. Lucado schrijft over tegenslagen, teleurstelling, eenzaamheid en verlammende angst. Het lijkt soms alsof niets helpt. Lucado moedigt ons aan om te vertrouwen op de God die wonderen verricht. Hij komt ons midden in de storm tegemoet. Voor God is geen enkele tegenslag te groot om op te lossen, en geen gebed blijft onopgemerkt. God werkt nog steeds, door grote en kleine wonderen. Elk hoofdstuk eindigt met vragen om over na te denken, bemoedigende bijbelteksten en een gebed.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels