Bijbeltekst

Jesaja 58:11

14 juli 2022
·
2 minuten lezen
Jesaja 58:11

De HEER zal je voortdurend leiden, hij zal je verkwikken in dorre streken, hij maakt je botten sterk en krachtig. Je zult zijn als een goed bevloeide tuin, als een bron waarvan het water nooit opdroogt. Jesaja 58:11

Bij deze tekst is het goed om het Bijbelgedeelte vanaf het eerste vers te lezen. In de vertaling van Het Boek staat boven dit stukje: Godsdienst of dienst aan God? Een vraag om over na te denken. Via Jesaja roept God het volk op: Gehoorzaam Mijn Woord en verbreek de band met de zonde. Doe boosheid en roddel weg en deel uit aan wie niets heeft. Help de ander die het moeilijk heeft. Zonde betekent je doel missen, niet de weg gaan waarvoor God jou heeft gemaakt. Jezus heeft de weg gebaand om opnieuw te leven in verbinding met de Vader. Als wij ons afkeren van zonde, liefdeloosheid, eigenbelang en ons weer gaan richten op Gods onvoorwaardelijke Liefde, dan vult Hij ons met Zijn Geest. God verlangt ernaar dat wij leven in relatie met Hem en met elkaar. Een leven dat God eert bestaat niet uit religieuze verplichtingen. Het is niet beperkt tot de kerkdienst op zondagochtend, het gaat over mijn leven van elke dag. Wat zeg ik, wat doe of laat ik? Zijn het de uiterlijkheden of doe ik de dingen uit liefde voor Hem en voor de ander? Dicht bij de Vader zal mijn godsdienst vanuit religie veranderen, het zal worden: dienst aan God door relatie met Hem. Dan mag ik Zijn Belofte in vers 11 omarmen: En Ik zal jullie aldoor leiden. Ik zal jullie te drinken geven als jullie dorst hebben. Ik zal jullie lichaam weer sterk maken. Dan zullen jullie lijken op een waterrijke tuin, op een bron die altijd water geeft. God zal laten zien wat je kunt betekenen voor degene die jouw pad kruist. Jouw licht zal schijnen in de duisternis. Wat een Belofte van onze Vader, Hij geeft wat wij nodig hebben en het zal genoeg zijn voor elke dag.

Vormgever
135
posts
Nog geen informatie beschikbaar.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels