E-learning

God in de Crisis

3 mei 2024
·
5 minuten lezen
Hoe het werkt

“God in de crisis” is een waardevolle online cursus die bestaat uit 5 modules waarin je zeer veel leerzame en feitelijke kennis en informatie krijgt over de belangrijke thema’s op het gebied van duurzaamheid. Het zal je helpen om je levenstijl door deze inzichten op radicale of minder radicale wijze te veranderen. Elke stap is er een.

Voorbeelden van thema’s die aan de orde komen zijn: DE IMPACT VAN PLANTAARDIG EN DIERLIJK VOEDSEL, VOEDSELVERSPILLING, HET RECHT OP ETEN EN EEN EERLIJKE VERDELING VAN DE WELVAART. De e-learning is een reis die jou stap voor stap jou de weg wijst naar een dieper besef van onze verantwoordelijkheid als christenen voor een rechtvaardige aarde.

  • 5 modules, elke module met een video, handout, verdiepingsopdrachten en reflectievragen.
  • “God in de crisis ” is een aanrader voor iedereen die op een verlangen heeft om een bijdrage te leveren aan een rechtvaardige wereld.
  • De lesstof biedt tools om meer kennis en inzicht te krijgen met veel waardevolle verwijzingen naar schrijvers, sprekers en organisaties die jou verder kunnen helpen om handen en voeten te geven aan jouw eigen keuzes met betrekking tot duurzaamheid.
  • Deze cursus is ideaal om samen met jouw Bijbelkring of vriendengroep doen.
  • De inhoud van de video geeft jou veel informatie en input om meerdere weken mee aan de slag te gaan
“Moge God ons zegenen met onrust over gemakkelijke antwoorden, halve waarheden en oppervlakkige relaties zodat er diepgang moge zijn in onze harten. Moge God ons zegenen met boosheid over onrechtvaardigheid, onderdrukking en de uitbuiting van mensen zodat we mogen werken voor rechtvaardigheid, vrijheid en vrede. Moge God ons zegenen met tranen, te plengen voor hen die lijden door pijn, verstoting, honger en oorlog zodat we onze handen zullen uitstrekken tot troost. En moge God ons zegenen met voldoende dwaasheid om te geloven dat we een verschil kunnen maken in deze wereld, zodat we kunnen doen waarvan anderen zeggen dat het onmogelijk is. Amen” De Franciscaanse zegenbede
Jouw online cursus

We leren met elkaar van Gods plan voor een herstelde wereld en ontdekken hoe wij hier handen en voeten aan kunnen geven. We verwonderen ons met elkaar over de schoonheid en kwetsbaarheid van de natuur om ons heen en realiseren ons dat we verbonden zijn met de plek op aarde waar we leven.

De laatste jaren wordt steeds duidelijker welke impact wij op de natuur hebben, op Gods prachtige schepping. Het besef dat we in een crisis zitten, wordt steeds breder gedeeld én gevoeld, met als steeds duidelijker wordend probleem de verandering van ons klimaat. We kunnen er niet meer onder uit dat we wel anders moeten gaan leven. Niet alleen voor de dieren en planten of de generaties na ons, maar ook voor de armsten op de wereld die nu al geraakt worden door de (klimaat)crisis. Hoe ziet zo’n ander leven er uit? Welke keuzes maken verschil en heeft het nog wel zin? Hoe voorkom je dat je radicaliseert of uitgeblust raakt? En hoe houd je de hoop vast?

Dit en meer leer jij in deze online cursus. Wil jij je als rentmeester van Gods prachtige schepping ook (nog) meer gaan inzetten voor een rechtvaardige wereld?

  • Schrijf je nu in voor €49,95
  • Je krijgt direct toegang tot jouw eigen leeromgeving met 5 modules
  • Je kunt de tijd nemen die je wilt voor elke module.
  • Wijsheid, kennis en inzicht vanuit Bijbels perspectief
  • Ondersteund op praktische wijze jouw zoektocht naar een bijdrage aan rechtvaardige wereld.
  • Ondersteuning van ons werk
“Tijdens workshops vragen wij vaak hoeveel bijbelteksten er gaan over rechtvaardigheid, armoede en rijkdom. Het is vaak een grote verrassing voor deelnemers om te horen dat het hier om meer dan 2000 teksten gaat. Lees maar eens de Bijbel van Genesis 1 tot en met Openbaring 22 en onderstreep iedere bijbeltekst die over dit thema gaat. Je leest dan duidelijk Gods droom voor een wereld waarin er genoeg is voor iedereen, voor iedere volwassene en voor ieder kind. Niemand mag buiten de boot vallen en God vraagt ons om zijn droom werkelijkheid te laten worden. “
Wie Is Jouw Trainer?

Alfred Slomp werkt in het onderwijs. Hij ontwikkelde samen met Arjan Schoonhoven in 2015 een workshop over eerlijk voedsel: God in de Supermarkt. ‘We proberen daarin mensen te laten nadenken over welke keuzes ze maken in de supermarkt. We worden nog steeds veel in lokale kerken uitgenodigd. In 2020 is zijn boek SuperWaar uitgekomen. In ‘SuperWaar‘ worden alle aspecten van duurzaam eten besproken, maar ook de dilemma’s waar je tegen aan loopt als je anders wilt gaan eten. Met praktische tips, heerlijke recepten en inspirerende voorbeelden! Een must-read voor iedere consument, bewust of niet, die een goede impuls kan gebruiken om in de supermarkt keuzes te maken voor een betere, eerlijkere wereld. Mijn primaire missie is niet om mensen ertoe aan te zetten de wereld te redden, maar om God te ontmoeten. Wij hebben een God die een prachtige schepping heeft gemaakt. Als je goed bent voor de natuur, doe je dat niet voor jezelf, maar om God te aanbidden. De hele bijbel doorademt Gods liefde voor de schepping en de aarde.’ Als je gelooft dat God de Wereld in één klap vernietigt, heeft het geen zin om wat te doen tegen klimaatverandering, biodiversteitsverlies en de andere milieucrises. Als je gelooft dat God deze wereld zal vernieuwen dan kun je nu al meewerken aan Gods plan.’

Ik zou mensen willen uitnodigen om op de fiets te stappen in hun eigen buurt. Jezus zei: kijk naar de vogels en de bloemen op het veld en je zult God in de natuur ontmoeten. Als je dat hebt ervaren, wil je de natuur beschermen.’

  • Meld je aan voor deze online cursus voor €49,95 (voor de hele cursus)
  • Vraag eventueel je vrienden of huiskring om deze reis samen te maken (aanrader!)
  • Je ontvangt direct een link naar jouw leeromgeving waarin de 5 modules gereed staan.
  • Plan de komende weken concreet tijd in om de video te kijken + momenten voor de verdiepingsvragen
  • Tip: gebruik een notitieboekje om de informatie op te schrijven en eigen te maken. Schrijf ook jouw gedachten en antwoorden op de verdiepingsvragen hierin op. Kijk hier de komende tijd regelmatig op terug.

Het is niet moeilijk om met deze inspirerende cursus aan de slag te gaan. Doe het stapsgewijs.

De Drie Meest Gestelde Vragen
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels