Schrijven

5 Kruimels
Mijn preek van de week
Mijn preek van de week
Schrijven
9789033834189
Verveel jij je wel eens tijdens de kerkdienst? Blijf wakker en actief met jouw eigen preek van de week-boek. Vul in wie de preek houdt, welke zin je wilt onthouden en geef de preek een cijfer. Maak een tekening, schrijf een miniverhaaltje of streep woorden door op je bingokaart. De kerkdienst wordt er een stuk leuker door!
Verder met God 1 -   Wandel gerust
Verder met God 1 - Wandel gerust
Wandelen is een bijzonder geschenk van God om bewust te leren leven vanuit je hart. Ga op pad in mooie, zelfgekozen natuurgebieden en ontdek hoe je samen met God kan leven vanuit Zijn vrede; onbezorgd en onbevreesd. Doorwandel vele waardevolle lessen in Gods schepping en ontdek hoe Hij tot jou spreekt. Dit boekje staat vol aansluitende creatieve, praktische (natuur)opdrachten en Bijbelse lessen om toe te passen tijdens je wandelingen en in je dagelijks leven. Eline Lindeboom is getrouwd is en moeder van drie kinderen. Na jarenlang basisschoolleerkracht te zijn geweest en pastoraal hulpverlener, houdt zij zich nu voornamelijk bezig met spreken, schrijven en haar praktijk voor natuur- en wandelcoaching.
De kracht van het piramideprincipe
De kracht van het piramideprincipe
Schrijven
Management
9789024439201
Dé methode voor doelgericht schrijven. We lezen steeds vluchtiger en selectiever door de overvloed aan informatie die op ons afkomt. Wil je als schrijver effect hebben met je tekst, dan moet je daarop inspelen. Het piramideprincipe is daarvoor een handige methode. Hiermee ga je bij het schrijven uit van de voorkennis en informatiebehoefte van de lezer rond het onderwerp, en niet van je eigen kennis en denkproces. Zo kom je tot een beknopte en scanbare tekst waarbij de kernboodschap voorop staat. De kracht van het piramideprincipe laat je zien hoe je in vier stappen naar een doelgerichte tekst werkt. De methode in het boek is gebaseerd op het Pyramid Principle dat de Amerikaanse consultant Barbara Minto voor McKinsey ontwikkelde. De auteurs kiezen voor een pragmatische benadering van het piramideprincipe. De praktische tips en praktijkvoorbeelden helpen je de methode direct in je werk toe te passen. Het resultaat: je bereikt in minder tijd meer effect met je teksten. Dit boek is bedoeld voor iedereen die overstap wil maken van informatie spuien naar lezergericht schrijven. Of je nu beleidsmedewerker, adviseur, consultant of onderzoeker bent. In deze derde herziene editie zijn onderwerpen als het MECE-principe en het gericht inzetten van bijlagen en links verdiept en geactualiseerd. Dat geldt ook voor de tips en voorbeelden. Marita van Rijssen en Eline Janssen geven al ruim 25 jaar schrijftrainingen. Ze helpen adviseurs en andere professionals om sneller beknopte en overtuigende teksten te schrijven, zoals adviezen, besluitvormingsteksten, e-mails, webteksten en offertes. Hun opdrachtgevers zijn divers: van ICT-bedrijven, banken, verzekeraars en woningcorporaties tot universiteiten, ministeries, gemeenten en de Nationale Politie. Janssen en Van Rijssen werken samen onder de vlag Piramideschrijven.nl. Geweldig boek. Heeft mij enorm geholpen bij het schrijven van blogs en mijn eigen boek.’ Mirjam Hubregtse, managing director trainingsbureau Room to Grow ‘Wie moeite heeft met de opbouw van een document of het schrijven van een beleidsvoorstel, krijgt in dit boek een duidelijke aanpak aangereikt. De kracht van het piramideprincipe is zeer overzichtelijk opgebouwd en daarom goed leesbaar.’ Peter de Roode op managementboek.nl
Creatief schrijven
Creatief schrijven
In dit langverwachte boek onthult '8-figure' copywriter Roy Ishak hoe je een originele en onderscheidende schrijfstijl ontwikkelt. Stap-voor-stap, met soms een grap. Je hebt boeken over copywriting die soms een hoofdstukje wijden aan creatief schrijven. En je hebt boeken over creatief schrijven die voor iedereen zijn: auteurs, journalisten etc. Ben jij een copywriter en wil je méér variatie aanbrengen in je teksten? Writer's blocks doorbreken? Of een schrijfstijl ontwikkelen die uitblinkt? Dan biedt de huidige vakliteratuur dus óf te weinig tips óf te veel onbruikbare tips. Dit boek brengt hier verandering in. Dit is het eerste Nederlandstalige boek in 15 jaar dat zich 100% focust op marketingteksten: website-content, nieuwsbrieven, Facebook-berichten, you name it. Je treft hierin 57 invalshoeken, een kruiwagen vol praktische schrijftips én het (nooit eerder vertoonde) denkproces achter creatieve teksten. Hierdoor kun je alle leerstof direct toepassen in je dagelijkse werk. "Dit boek zou verplichte kost moeten zijn." – Robin Timmers, copywriter "Een meesterwerk." – Robin Bouwman, Facebook Advertising specialist "Lang geleden dat ik creatief zo getriggerd ben." – Caroline de Vente, content marketeer "Het is alsof Google z'n algoritme openbaar maakt." – Arjan Jonker, SEO-tekstschrijver "Het plezier straalt ervan af." – Arthur Snaauw, bestuurslid Tekstnet
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3956 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels