Boek
Kruistocht
Paperback
256 pagina's
Nederlands
2022
9789051944242
Kruistocht

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Tim Keller behandelt in dit nieuwe boek in zijn eigen, aansprekende stijl het verhaal van het leven van Jezus Christus. Hij laat daarbij niet alleen de weg naar eeuwig leven zien, maar ook de geschiedenis en het doel van onze wereld. Het verhaal van Jezus is in de loop van de geschiedenis al op honderden verschillende manieren verteld. Moet daar nog wel iets aan toegevoegd worden? Keller schrijft in zijn inleiding hierover: In deze schijnbaar eindeloze stroom van woorden en ideeën over Jezus leg ik nu voorzichtig ook dit boek. Het is een uitvoerige overdenking van het historische christelijke uitgangspunt dat het leven, de dood en de opstanding van Jezus het centrale gebeuren in de geschiedenis van mens en kosmos vormen en tegelijk het voornaamste ordeningsprincipe van ons eigen leven. Anders gezegd: het helderste inzicht in het verhaal over de wereld - en hoe wij daarin passen - krijg je door het verhaal over Jezus rechtstreeks en nauwkeurig in het oog te vatten. Mijn streven is hier om aan zijn woorden en daden te laten zien hoe prachtig zijn leven zin geeft aan het onze. Net als in zijn andere aansprekende boeken spreekt Keller zowel de zoekers als de gelovigen aan. Hij geeft in 'Kruistocht'een nieuw perspectief op het leven van Jezus Christus in een verhaal dat elke lezer zal bijblijven.

ISBN
9789051944242
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
256 pagina's
Gewicht
351 g
Afmetingen
21,1 cm × 13,9 cm × 2,2 cm

Meer zoals dit

Kerstboodschap
Kerstboodschap
Bijbelstudie
Kerst
9789051945461
'Wat een schitterend juweeltje is dit boek.' Tim Keller schreef het ideale kerstcadeau voor dit jaar - een diepontroerend en intellectueel uitdagend verhaal over de geboorte van Jezus. Ook niet-christenen denken meestal dat ze aardig op de hoogte zijn van het verhaal van kerst. Elk jaar weer verschijnen de kerststallen in vele etalages en in de winkelcentra zijn de liederen over herders en engelen niet van de lucht. Maar ondanks de overvloed van deze christelijke verwijzingen in onze huidige cultuur, zijn weinig mensen vertrouwd met de eigenlijke boodschap van het Bijbelse verhaal. In zijn nieuwe boek neemt Tim Keller zijn lezers mee op een verhelderende reis naar de verrassende achtergronden van kerst. Door de boodschap van hoop en verlossing te begrijpen die in het nieuws over Jezus' geboorte besloten ligt, zullen de lezers de verlossende kracht van Gods genade op een diepere en meer zinvolle manier ervaren. "Keller laat zien wat de belangrijkste boodschap van kerst is: 'Alleen God heeft het leven, de waarheid en de blijdschap die wij missen' - en hiermee biedt hij troost aan wie dat zoeken." Publishers Weekly Tim Keller was senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City.Eerder verscheen van hem een groot aantal boeken, waaronder de bestsellers In alle redelijkheid, De vrijgevige God en Het huwelijk.
Schatgraven in de Bijbel
Schatgraven in de Bijbel
Tim Keller weet met zijn bijbelstudies de Bijbel midden in ons dagelijks leven te plaatsen. Bemoedigende Bijbelstudies voor dagelijks gebruik Tim Keller weet met zijn bijbelstudies de Bijbel midden in ons dagelijks leven te plaatsen. Dat deed hij al in bijbelstudie-uitgaven over Rechters, Romeinen en Galaten; en in een tweetal bijbelse dagboeken over de Psalmen en de Spreuken, die door velen dankbaar worden gebruikt. Samen met een gewaardeerde collega-bijbeluitlegger biedt hij hier heel praktische en inzichtelijke dagelijkse Bijbelstudies over een aantal bijbelboeken. In deze bundel nemen de schrijvers je mee om schatten uit Gods woord op te delven. De zorgvuldige vragen, verhelderende verklaringen en nuttige aanwijzingen helpen om de Bijbelse boodschap te begrijpen en in je leven toe te passen. De negentig dagelijkse hoofdstukken die elk deel telt laten de essentie zien van belangrijke stukken uit Gods woord. Geschikt zowel voor persoonlijk gebruik als in groepsverband. Met ruimte voor eigen aantekeningen. Tim Keller was senior pastor van Redeemer Presbyterian Church in New York en schreef een groot aantal boeken. Sam Allberry is predikant in Maidenhead (Engeland), en editor van 'The Gospel Coalition'. Bijbellezen onder deskundige begeleiding.
Galaten
Galaten
Galaten
Bijbelstudie
9789051944822
Dit is een nieuwe Bijbelverklaring, waarin Tim Keller nauwkeurige lezing van de tekst samenvoegt met heldere uitleg en verrassende inzichten. Deze studie kan gebruikt worden in kringen en groepen, en ook voor dagelijks persoonlijk gebruik. Keller heeft als geen ander de gave om de waarheid van de Bijbel toe te passen op de wereld van vandaag. Elk hoofdstuk eindigt met een aantal vragen ter overdenking en bespreking. Tegelijk verschijnt een afzonderlijke studiegids voor Bijbelkringen: Galaten - gespreksgids. Deze bevat zeven hoofdstukken en kan ook gebruikt worden voor persoonlijke meditatie en stille tijd of voor kringen en Bijbelstudiegroepen. Dit boekje is apart verkrijgbaar. Keller schrijft over de Galatenbrief van Paulus: Galaten gaat over de kern van het evangelie - het evangelie dat we allemaal ons leven lang nodig hebben. Het is net dynamiet, en ik bid dat de krachtige boodschap ervan in je hart tot ontploffing komt bij het lezen van dit boek. Tim Keller (1950) is opgeleid aan Gordon-Conwell Theological Seminary en aan Westminster Theological Seminary. Nu is hij predikant van Redeemer Presbyterian Church in New York.
De langste week
De langste week
'Op vrijdag 3 april van het jaar 33 werd Jozua ben Jozef, die ook wel Jezus van Nazaret wordt genoemd, terechtgesteld. Zes dagen eerder was hij in Jeruzalem aangekomen. In de dagen daarna zorgde hij voor opschudding in de tempel en bekritiseerde hij de autoriteiten. Hij werd verraden door één van zijn eigen volgelingen, berecht door de plaatselijke aristocratie en overgeleverd aan de Romeinse bezetter. De Romeinse soldaten geselden hem zo hard dat de dood aan het kruis sneller zijn intrede deed dan gewoonlijk. Jezus van Nazaret... de zoveelste onruststoker uit Galilea. De zoveelste zogenaamde Messias. Een routineuze executie in een buitengebied van het imperium.' Niets bijzonders dus, zou je zeggen. Maar hoe is het dán mogelijk dat de hele westerse beschaving op zijn levensverhaal is gebaseerd? Wie was deze Galileese rabbi werkelijk? Wat maakte hem in zijn tijd zo gehaat én geliefd? Wat gebeurde er precies tijdens de lijdensweek in Jeruzalem, in het jaar 33? In De Langste Week beschrijft Nick Page de gebeurtenissen van dag tot dag en van uur tot uur. Hij vergelijkt de verhalen uit de evangeliën met diverse historische bronnen en creëert zo een gedetailleerde geschiedschrijving. Wie bekend is met de bijbelse verhalen, zal wellicht voor het eerst de gespannen atmosfeer proeven die heerste in het Jeruzalem van Pilatus en Kajafas. Wie er niet mee bekend is, zal de verhalen niet langer naast zich neer kunnen leggen. En wie gelooft dat het gegaan kan zijn zoals Nick Page beschrijft , zal ook een antwoord moeten geven op de opstanding van Jezus. Want: 'er is geen evangelieschrijver die beweert dat Jezus het graf inging als een man, en eruit kwam als een metafoor'.
Bij je volle verstand
Bij je volle verstand
Bij je volle verstand Een uitnodiging voor sceptici Dit nieuwe boek van Tim Keller zet je aan het denken. Hij nodigt mensen die sceptisch staan tegenover geloof en religie uit om het geloof in de God van het christendom serieus te overwegen. Stel nou eens dat het christelijk geloof de ultieme bron blijkt te zijn van antwoorden op vragen die betrekking hebben op voldoening, persoonlijke vrijheid, rechtvaardigheid en hoop? Bij je volle verstand is geschreven voor de zoeker die maar niet kan kiezen en voor de seculiere scepticus. Het boek werpt licht op de onmiskenbare waarde en het grote belang van het christendom, dat meer dan ooit relevant is. 'In een vloed van bestsellers geschreven door sceptici en atheïsten... blijft Keller overeind als een effectief contrapunt en een verdediger van het geloof.' The Washington Post Tim Keller was senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City, waar tegenwoordig op zondag meer dan vijfduizend mensen samenkomen. Hij stond ook aan de wieg van het City to City programma van Redeemer, dat kerkleiders opleidt die wereldwijd inmiddels meer dan driehonderd nieuwe kerken hebben gesticht. Eerder verscheen van hem een groot aantal boeken, waaronder de bestsellers In alle redelijkheid, De vrijgevige God en Het huwelijk.
Rechters - om te lezen, te leren, te leiden
Rechters - om te lezen, te leren, te leiden
Tim Keller schrijft over het boek Rechters: 'Rechters heeft maar één held: God. Als we het lezen als een verslag van zijn werk in de geschiedenis, komt het tot leven. Het is geen gemakkelijk boek. Maar het gaat wel over wezenlijke dingen, juist in de huidige tijd van groot belang.' Hij laat in dit boek zien hoe je betekenis van het boek Rechters kunt vatten, en hoe de kern van de Bijbelse boodschap in dit boek harten en levens kan raken. Dit is een nieuwe Bijbelverklaring, waarin Tim Keller nauwkeurige lezing van de tekst samenvoegt met heldere uitleg en verrassende inzichten. Deze studie kan gebruikt worden door Bijbelleraren, voor kringen en groepen, en ook voor dagelijks persoonlijk gebruik. Keller heeft als geen ander de gave om de waarheid van de Bijbel toe te passen op de wereld van vandaag. Elk hoofdstuk eindigt met een aantal vragen ter overdenking en bespreking. Tegelijk verschijnt een afzonderlijke studiegids voor Bijbelkringen: Rechters - gespreksgids. Deze bevat zes hoofdstukken en kan ook gebruikt worden voor persoonlijke meditatie en stille tijd of voor kringen en Bijbelstudiegroepen. Dit boekje is apart verkrijgbaar. Tim Keller (1950) is opgeleid aan Gordon-Conwell Theological Seminary en aan Westminster Theological Seminary. Nu is hij predikant van Redeemer Presbyterian Church in New York.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels