Hanna Holwerda

Nog geen informatie beschikbaar.
14 Kruimels
Dat wil ik zien!
Dat wil ik zien!
Er klinkt geritsel, gesnuffel en een grom. Sam en Soof zien nog net iets grijswits wegschieten. Is het soms een wolf? Sam en Soof volgen de sporen de hele tuin door. Onderweg komen ze allerlei bijzondere dieren tegen. Ga je mee op avontuur? Een fantasievol verhaal over de natuur. Prachtig verbeeld door Tamar Oosterloo, met veel vrolijke en grappige details.
Bijbellab
Bijbellab
Met dit dagboek ga je samen op avontuur in de wondere wereld van wetenschap en techniek en ontdek je hoe geweldig God de wereld en jou gemaakt heeft. De reis begint bij God de Schepper en hoe mooi en uniek jij bent. Daarna ga je steeds verder op ontdekkingstocht: de natuur om je heen, het weer, de elementen, en uiteindelijk naar het oneindige heelal en Gods grootheid. Bij elke dag staat een bijbeltekst, een korte overdenking en een spetterend proefje of spannende opdracht. Daarnaast heeft elk thema een uitgebreid hoofdstuk vol proefjes en weetjes. Zo lees je de Bijbel en ontdek je tegelijkertijd hoe geweldig Gods schepping is. Sommige bijbelverhalen zul je beter gaan begrijpen en je ontdekt nieuwe dingen over God, jezelf en de prachtige wereld waarin we leven. Voor kinderen van ongeveer 9-12 jaar.
Bijbelweetjes!
Bijbelweetjes!
9789033834080
In dit boek vol bijzondere weetjes over de Bijbel is van alles te ontdekken. - Bijvoorbeeld over Noa en haar zussen. Zij zorgen ervoor dat in de wet wordt vastgelegd dat niet alleen zonen, maar ook dochters land kunnen erven. - Of over Onesimus, ken je die? In de Bijbel staat een brief die helemaal over hem gaat. - En heb je weleens gehoord van de kolokwintplant? Deze wordt in de tijd van de Bijbel gebruikt als medicijn, maar pas op! In de Bijbel lees je ook een verhaal over hoe giftig hij kan zijn. Met Bijbelweetjes! duik je in de wereld van de bijbelverhalen en ontdek je hoe de mensen toen leefden. Je leest hoe ze woonden, werkten, wat ze aten, wat kinderen zoal deden op een doordeweekse dag en nog veel meer. Zo kom je allerlei leerzame, grappige en verrassende weetjes te weten. Met grappige en informatieve tekeningen van Willeke Brouwer. Voor kinderen vanaf ongeveer 9 jaar.
Ontdek het oneindige heelal
Ontdek het oneindige heelal
Evolutie
9789033835698
Dit boek vol informatie, proefjes en allerlei opdrachten laat kinderen ontdekken dat de ruimte met alle planeten, sterren en sterrenstelsels vertelt over wie God is, was en wie hij voor hen wil zijn. Ze mogen mee op ontdekkingsreis en zullen onder de indruk komen van de oneindige grootheid van het heelal. Begrijpen waarom we wel op aarde kunnen leven en op de andere planeten niet. En meer te weten komen over de sterren: hoe ze zijn ontstaan en hoe ze eindigen. 'Ontdek het oneindige heelal' zal hen diep versteld doen staan over het wonder dat schepping heet!
Kriskras door de Bijbel
Kriskras door de Bijbel
9789033835940
De Bijbel is een soort bibliotheek van 66 boeken, vol met spannende verhalen, liefdesverhalen, zeeverhalen, geschiedenis, wetenschap, noem maar op. Dit dagboek laat kinderen vanaf 9 jaar (met hun ouders) de Bijbel op een nieuwe manier ontdekken. Hoe werkt het? Kies een genre en lees de bijbehorende verhalen. Zo kom je langs verschillende bekende en minder bekende bijbelverhalen uit zowel het Oude als het Nieuwe Testament. Elk verhaal wordt geïntroduceerd, maar de bijbeltekst zelf lees je in je eigen favoriete bijbel. Bij ieder verhaal staan verwerkingen in de vorm van creatieve opdrachten, proefjes, doordenkertjes, vragen of weetjes. Ontdek en beleef de Bijbel op een nieuwe manier!
Knetteren en knallen
Knetteren en knallen
9789033835797
In dit proefjesboek ontdekken kinderen dat spannende, spetterende en schuimende proefjes goed samen kunnen gaan met serieus de Bijbel lezen en uitleggen wat het goede nieuws van Jezus betekent. Het boek nodigt volwassenen en kinderen uit om samen op avontuur te gaan in de wondere wereld van wetenschap en techniek. De proefjes zijn geschikt om thuis te doen, op school, op een feestje, tijdens zondagschool of kindernevendienst of op vakantie. Bij elk proefje vind je een duidelijke uitleg, vragen om over door te denken en natuurlijk de verhalen en teksten uit de Bijbel waar de proefjes bij zijn gezocht.
Nieuwe Bijbelweetjes!
Nieuwe Bijbelweetjes!
9789033834486
Ontdek meer over de tijd van de Bijbel in dit boek vol bijzondere weetjes. Voor het eerst of opnieuw na het eerste deel duik je in de wereld van de bijbelverhalen. Je leest over wat voor werk de mensen deden, welke kleren ze aanhadden, hoe de handel werkte en waarmee je kon betalen, over Israël, het volk van God … en nog veel meer! Zo ontdek je allerlei interessante en verrassende weetjes. Met grappige en informatieve tekeningen van Willeke Brouwer. Voor kinderen vanaf ongeveer 9 jaar. Hanna Holwerda zit altijd met haar neus in de Bijbel. In Bijbelweetjes! heeft ze alle gekke, leuke en vreemde weetjes bij elkaar gezet. Hanna is bekend van de Bijbel en science serie, met onder andere Ontdek het oneindige heelal en Prikkels. Ook schreef ze Beleef de Bijbel – Bijbels Handboek voor jou. Willeke Brouwer is auteur, illustrator en cartoonist. Na de kunstacademie in Kampen was ze jarenlang illustrator en schrijver en sinds 15 jaar maakt ze dagelijks een cartoon voor het Nederlands Dagblad. Zij schreef en tekende Ongelooflijke Bijbelverhalen.
Prikkels
Prikkels
9789033834363
Zintuigen zijn onmisbaar! Niet alleen om de wereld om ons heen waar te nemen en met anderen om te gaan. Ook kunnen we met onze zintuigen meer ontdekken over wie God is. Bijvoorbeeld door de verhalen in de Bijbel of door naar zijn schepping te kijken. In dit boek leer je meer over hoe je zintuigen werken én over God. Ook komen er bijbelverhalen aan bod waarin een zintuig een belangrijke rol speelt. Je leest bijvoorbeeld over: → een vrouw die genezen wordt door Jezus’ mantel aan te raken → Saul die luistert naar muziek → magiërs die op kraamvisite gaan met lekker ruikende cadeautjes Op elke bladzijde vind je opdrachten, testjes en proefjes om zelf te doen. Voor kinderen vanaf ongeveer 9 jaar.
Bits, bytes en bots
Bits, bytes en bots
Dit boek neemt je mee vanaf de allereerste uitvindingen tot de modernste technieken. Van elektriciteit, via enen, nullen en codes naar computersystemen die meer kunnen dan jij en ik. Van de eerste robots die zonder elektriciteit werkten tot nanobots die zo klein zijn dat er tien miljard op deze punt kunnen [stip van 1 bij 1 millimeter]. Van de eerste gereedschappen die de mensen uit steen maakten tot de eerste door mensen gemaakte bacterie. Zolang de mensheid bestaat, is ze van alles aan het onderzoeken en uitvinden. Inclusief onderwerpen als nepnieuws, deep fake, online veiligheid, privacy, filterbubbel. Voor kinderen vanaf 9 jaar, zeer bruikbaar ook in het basis onderwijs en voortgezet onderwijs
Knappe kronkels
Knappe kronkels
9789085434665
Wist je dat... - je je hersenen en je hele lichaam werken op elektriciteit? - ze sneller reageren op iets dat niet goed gaat, dan iets dat wel goed gaat? - er een recept is om een goede grap te bedenken? - en er trucjes zijn om iets moeilijks uit je hoofd te leren? Dit boek neemt je mee langs alle knappe kronkels die er in je hoofd verstopt zijn. Je ontdekt wat je hersenen allemaal kunnen en hoe ze werken. Leuke proefjes en opdrachten helpen hierbij, de prachtige illustraties nemen je mee in de verbeelding. Duik in je hoofd, verwonder je over die knappe kronkels van je en ontdek meer over jezelf. Voor kinderen vanaf 9 jaar.
Tellen tot je tolt
Tellen tot je tolt
9789085434139
Een cool getallenboek bij de Bijbel voor kinderen die van oplossen houden, van doordenken, van berekenen en van het kraken van codes. In dit boek gaan kinderen op een verbazingwekkende reis door de bijbel waarin ze maten en gewichten uit de oudheid ontdekken, bijbelse bussommen oplossen, stoeien met grote getallen, bizarre formules ontrafelen, coderen en creatief aan de slag gaan. De bijbel blijkt vol te staan met rekensommen, wiskundige wetenswaardigheden en mysterieuze getallen. Daarbij heeft 'Tellen tot je tolt' ook aandacht voor wetmatigheden die God in de schepping heeft gelegd. Het boek is niet alleen geschikt voor kinderen met een wiskundeknobbel, maar superboeiend voor alle nieuwsgierige kinderen! - Tellen in de tijd van Jezus - Wonderbaarlijke vormen in de schepping - God is vierdimensionaal - Kansberekening en toeval - Zonnebloemzaadjes en de Fibonacci-reeks
Beleef de Bijbel
Beleef de Bijbel
9789085434177
- Had koning Salomo huisdieren? - Wat zijn de meest bizarre wapens uit de tijd van de rechters? - Waarom moesten profeten gekke opdrachten uitvoeren? - Wat at Jezus tijdens zijn laatste maaltijd met zijn leerlingen? Ga mee op reis vanaf de schepping, langs de oerverhalen, de tijd van de aartsvaders, rechters en koningen naar de tijd van Jezus, de zendingsreizen en de eerste gemeenten. De prachtige illustraties brengen de informatie tot leven en de landkaarten en tijdbalken tonen de bijbelverhalen in het grotere geheel. Samen met de foto's van historische plaatsen en vondsten biedt het kinderen een goed tijdsbeeld. Zo komen de verhalen dichterbij dan ooit!
Struinen door de schepping
Struinen door de schepping
9789085433347
Kinderen houden van de natuur! Ze rennen door het gras, bestuderen vlinders en bouwen hutten of vlotten. Ook ouders gaan graag met hun kinderen de natuur in. Dit natuurboek verbindt het genieten van de natuur met het geloof in de Schepper. Naast informatieve weetjes over landschappen, dieren en planten lees je Bijbelteksten en vind je creatieve opdrachten. In het hoofdstuk over water lees je over de Jezushagedis, bestudeer je waterdiertjes en geef je ze net als Adam namen. Andere hoofdstukken gaan over de zee en het strand, het bos en de achtertuin, met informatie per seizoen.
Wonderlijke Wereld
Wonderlijke Wereld
9789087820589
Vanuit het heelal lijkt de aarde een bal met groene en blauwe vlekken. Dichterbij zie je de verschillen nog beter. Overal wonen andere dieren en ziet het land er anders uit. Een wereld die God kleurrijk gemaakt heeft en waar we iedere dag van mogen genieten. Hanna Holwerda vertelt in begrijpelijke taal over onze Wonderlijke Wereld. Leontine Gaasenbeek maakte de bijzondere illustraties waarin een hoop is te zien. Een heerlijk boek om aan jonge kinderen voor te lezen en om in te laten kijken. Hanna Holwerda is schrijfster en actief op het gebied van kinderen, geloven, geloofsoverdracht, natuur en science. Ze is eigenaar van Educatief Bureau Sterrenschip en ontwikkelt materiaal voor kinderwerkers, gezinnen en het godsdienstonderwijs op de basisschool. Illustrator Leontine Gaasenbeek heeft diverse tekenopleidingen gevolgd. Haar illustraties vallen vooral op door haar kleurgebruik en het spel tussen licht en donker. Ze is mede eigenaar van De Boer illustraties en illustreert voor diverse opdrachtgevers.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels