Nicky Gumbel

Nog geen informatie beschikbaar.
4 Kruimels
Een leven dat zin heeft
Een leven dat zin heeft
Wat is een zinvol leven? Een lang leven? Rijkdom, aanzien, plezier, gezondheid? En als je dat allemaal niet hebt, is je leven dan zinloos? Dit boek is ontstaan uit verbazing over een brief van Paulus ? een discipel van Jezus Christus. De brief tintelt van blijdschap, levenslust en hoop, maar is geschreven in omstandigheden die wij uitzichtloos zouden noemen. Paulus zat in de gevangenis en was van alles beroofd, behalve datgene wat zijn leven zin gaf en hem intens gelukkig maakte. Deze innerlijke rijkdom is ook beschikbaar voor mensen van de 21ste eeuw, zegt Nicky Gumbel in dit sprankelende boekje. Terwijl Gumbel ons meeneemt door de brief van Paulus aan de christenen in Filippi, dringt zich voortdurend dit ene woord aan ons op: nieuw! Dit is dan ook het kenmerk van het christenleven, dat God alle dingen nieuw maakt: te beginnen met ons hart. Met studievragen bij elk hoofdstuk. Voor persoonlijke studie en het gebruik in kleine groepen.
Brandende kwesties
Brandende kwesties
Homoseksualiteit
9789060676998
Als christen heb je antwoord gekregen op vele vragen. In ieder geval op de vraag: 'Waarvoor leef ik?' Maar er blijven nog best veel onbeantwoorde vragen over. Daar loop je, bijvoorbeeld, tegenop in gesprekken met mensen die niet zoveel van Jezus Christus moeten hebben. Nicky Gumbel bespreekt een aantal van deze vragen - duidelijk, zonder arrogant te zijn. De vraag die het meest aan christenen gesteld wordt, is wellicht de vraag waarom God het lijden in de wereld toelaat. Een andere veel gestelde vraag is of alle godsdiensten gelijk zijn. Of waarom seks voor het huwelijk en homoseksualiteit niet Gods goedkeuring hebben. Aan de manier waarop de schrijver deze en andere onderwerpen benadert, merk je dat de liefde tot God en de medemens de drijvende factor is. Wie dit boekje aandachtig heeft gelezen, zal minder in verlegenheid worden gebracht door vragen waar hij mee zit of die op hem worden afgevuurd. Dan nog blijven er genoeg vragen over waarop hij eerlijk zal moeten antwoorden: 'Ik weet het niet.' Een vervolg op het succesvolle basisboek van de Alpha-cursus: 'Een kwestie van leven'.
Een kwestie van leven
Een kwestie van leven
Jongerenwerk
9789060677209
- Heeft het leven zin? _ Komt er nog iets na de dood? _ Als God er is, waar is Hij dan? _ Wat ween we eigenlijk over Jezus? _ En wat kan Hij voor ons betekenen? Allemaal vragen. En Nicky Gumbel gaat ze niet uit de weg. Hij komt met eerlijke antwoorden, in een taal die iedereen kan begrijpen. Het christelijk geloof 'saai, onwaar en achterhaald'? Integendeel! Het is avontuur. Gumbel wijst de weg naar een authentiek geloof, dat in deze tijd verrassend veel te zeggen heeft. 'Dit boek... stelt Jezus centraal: de boeiendste en aantrekkelijkste persoonlijkheid die je kunt leren kennen.' (Arnold van Heusden) 'Geloven heeft met God, maar ook met ons hele bestaan te maken. Dat wordt ons hierin wel heel duidelijk gemaakt.' (Prof. dr. C. Graafland) (Nicky Gumbel studeerde rechten in Cambridge en theologie in Oxford. Hij werkte enkele jaren als advocaat en is inmiddels al weer jaren een van de predikanten van een Anglicaanse kerk in Londen: de Holy Trinity Brompton.
De uitdaging van een christelijke levensstijl
De uitdaging van een christelijke levensstijl
De christelijke levensstijl een uitdaging?! Is die niet braaf en saai? Nee, niet braaf en helemaal niet saai. Het is een stijl van leven die lijnrecht tegen de heersende moraal ingaat. Een stijl die om moed en volharding vraagt. Een stijl die ontleend is aan de meest revolutionaire en radicale toespraak aller tijden: de Bergrede van Jezus. Een gewaagde levensstijl, die je alles kan kosten. Maar... een levensstijl die je een ongelofelijk veel voldoening geeft. De Bergrede? Dat is Jezus' toespraak die hij begon met de woorden: "Zalig de armen van geest..." In dit boek laat Nicky Gumbel zien wat wij daar in deze tijd mee moeten. Nicky Gumbel verstaat de kunst de Bijbel zo uit te leggen dat gewone mensen het begrijpen. Hij was vroeger advocaat, maar is inmiddels al weer jaren predikant van de Holy Trinity Brompton-kerk in Londen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels