Rene van Loon

Nog geen informatie beschikbaar.
8 Kruimels
Kringserie  -   Ouder worden in Gods licht
Kringserie - Ouder worden in Gods licht
Bijbelstudie
Ouderen
9789033819971
De meeste mensen willen graag oud worden. Toch is het niet altijd een gemakkelijke levensfase. Je mogelijkheden nemen af en je beperkingen nemen toe. Wat zegt Gods Woord over deze periode in het leven? 'Ouder worden in Gods licht' bevat zes bijbelstudies van René van Loon met handreikingen om het ouder worden te zien in het licht van God. Opbouwende en hoopvolle bijbelstudie die geschreven is voor kringen, maar die ook zeer geschikt is voor zelfstudie. 'Ouder worden in Gods licht' is een bijbelstudieboekje uit de bekende Kringserie. Deze serie is uitgegeven in samenwerking met de IZB. De IZB is een vereniging binnen de PKN die zich bezighoudt met zending in Nederland. Ze wil gemeenten leren kerk in de wereld te zijn.
Gaan voor God
Gaan voor God
Gaan voor God van René van Loon is een uitdagend en inspirerend boek dat helpt om intenser verbonden te raken met Jezus. René van Loon spoort christenen aan zo te leven dat ze iets uitstralen naar hun omgeving. Hij laat ook zien welke stappen je kunt zetten om dat te doen. Vanuit de Bijbel brengt hij Gods bedoelingen in kaart en zoekt hij naar Gods wil in belangrijke keuzes. Daarnaast laat hij zien hoe de omstandigheden in je eigen leven van invloed kunnen zijn op de weg die je gaat. Het boek sluit af met vijf levensterreinen (geld, tijd, seksualiteit, milieu en het einde van je leven) waarop je heel concreet kunt laten zien dat je gaat voor God.
Kringserie  -   God is groter dan je denkt!
Kringserie - God is groter dan je denkt!
Bijbelstudie
9789033802027
Negen bijbelstudies over de profeet Elisa. Zijn bediening is vol zegeningen voor zijn omgeving en laat daarmee al iets zien van wie de Messias zal zijn. De boodschap die als een rode draad door het optreden van Elisa loopt, luidt: denk nooit te klein van God! Als je leeft in afhankelijkheid van God, word je steeds weer verrast door zijn grootheid. Geschikt voor kringgebruik en persoonlijke studie. 'God is groter dan je denkt' is een bijbelstudieboekje uit de bekende Kringserie. Deze serie is uitgegeven in samenwerking met de IZB. De IZB is een vereniging binnen de PKN die zich bezighoudt met zending in Nederland. Ze wil gemeenten leren kerk in de wereld te zijn.
Hoogtepunten in het Heilige land
Hoogtepunten in het Heilige land
Jeruzalem, Bethlehem, Kapernaüm, Jericho: plaatsen die tot de verbeelding spreken. Het is een ontdekkingstocht om van zulke plaatsen na te gaan welke gebeurtenissen zich daar hebben afgespeeld. Dat levert verrassende en aansprekende verbanden op. Wie de strategische ligging van Kapernaüm op zich laat inwerken, begrijpt opeens waarom Jezus daar zo vaak was. Wie de geschiedenis van de Olijfberg voor ogen heeft, leest het verslag van de hemelvaart met andere ogen. Wie zich realiseert hoe dicht Bethlehem bij Jeruzalem ligt, begrijpt opeens dat de herders uit de Kerstgeschiedenis geen gewone herders waren, maar fokkers van Paaslammeren. Zo heeft elke plaats een eigen boodschap. Dit inspirerende boek bevat twaalf bijbelstudies over plekken in het Heilige Land. Het is te gebruiken in bijbelkringen, maar is ook een uitstekende voorbereiding voor een reis naar Israël. Meer informatie vindt u op www.hoogtepunteninhetheiligeland.nl René van Loon is predikant van de hervormde wijkgemeente De Samaritaan in Rotterdam en bezoekt regelmatig Israël. Eerder publiceerde hij bij uitgeverij Boekencentrum 'Kerk voor de buurt - zo kun je als kerkelijke gemeente iets betekenen voor je dorp of wijk' en 'Gaan voor God - de uitdaging van radicaal christen-zijn'.
Geloven in seizoenen
Geloven in seizoenen
Kerk
Seizoenen
9789043537544
Geloven in seizoenen belicht de seizoenen in het geloofsleven en in de kerk. Herfst en winter, lente en zomer: ieder hebben ze hun eigen sfeer. Na de stormachtige herfst en de koude winter komt altijd weer de vrolijke lente en de rustige, vreugdevolle zomer. Veel hiervan is herkenbaar in het geloofsleven: de herfstige verlieservaring, maar ook de opbloeiende voorjaarsvreugde. Ook in het kerkelijk leven zijn er tijden van terugloop en overleven, maar ook van nieuwe bloei. Het is een invalshoek die veel creativiteit losmaakt en nieuwe inzichten biedt. Een boek dat je kan verrassen, persoonlijk of als groep. Dankzij de toegevoegde gespreksvragen is dit boek ook geschikt voor gesprekskringen.
Kringserie  -   Hoop in de crisis
Kringserie - Hoop in de crisis
9789033803062
De profeet Jeremia leefde in een tijd van crisis. Het koninkrijk Juda zakte steeds verder weg in machteloosheid, zonde en ellende. Het bijbelboek vertelt over de dreiging van de Babylonische inval, de belegering van Jeruzalem en de inname van de stad. Een tijd dus vol dreiging en geweld. Toch is er altijd weer hoop! En die hoop gaat als een rode draad door het boek heen. Alleen al de roeping van Jeremia is een teken van hoop: God trekt zich niet terug maar roept een jonge man om zijn boodschapper te zijn. Het volk moet in ballingschap, maar God zegt via Jeremia: ‘Zoek de vrede voor de stad.’ En: ‘Er zullen weer huizen en akkers gekocht en verkocht worden in dit land.’ In deze bijbelstudies laat René van Loon zien hoe God ons in tijden van crisis altijd weer hoop biedt. Geschikt voor kringgebruik en persoonlijke studie.
Lente in de kerk
Lente in de kerk
Kerk
9789043533706
Met ‘Lente in de kerk’ schreef René van Loon een bemoedigend boek over hoopgevende ontwikkelingen en nieuw elan in de kerk. We spreken over de kerk vaak met woorden als krimp, vergrijzing en kerksluiting. Dit boek laat zien dat er ook een andere kant is. Op tal van plekken groeit en bruist de kerk. René van Loon ging naar oude kerken die weer opbloeiden, nieuwe pioniersplekken en migrantenkerken, en vroeg naar het geheim van hun vitaliteit. Daarnaast beschrijft hij buitenlandse kerkmodellen en experimenten zoals de visie van Tim Keller en de Fresh Expression of Church in Engeland. Een inspirerend boek voor kerken en christenen.
Kringserie  -   Koninklijk gezelschap
Kringserie - Koninklijk gezelschap
Bijbelstudie
9789033801389
Negen bijbelstudies over mensen uit de kring rondom David. Het leven van David, belicht vanuit diverse personen. Inspiratie om te leven in dienst van God. Voor kringgebruik en persoonlijke bijbelstudie. 'Koninklijk gezelschap' is een bijbelstudieboekje uit de bekende Kringserie. Deze serie is uitgegeven in samenwerking met de IZB. De IZB is een vereniging binnen de PKN die zich bezighoudt met zending in Nederland. Ze wil gemeenten leren kerk in de wereld te zijn.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels