Boek
Allah of Jezus?
Paperback
368 pagina's
Nederlands
2017
9789043528290
Allah of Jezus?

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Allah of Jezus?' is het vervolg op Nabeel Qureshi's succesvolle eerste boek 'Ik zocht Allah en vond Jezus'. Qureshi schrijft over zijn zoektocht naar de antwoorden op vragen als: de Koran of de Bijbel? Mohammed of Jezus? Jihad of de kruistochten? Stierf Jezus aan het kruis en stond hij op uit de dood? Is Mohammed een profeet of God? Een leerzaam en persoonlijk boek over een thema dat nu actueler is dan ooit.

Nabeel Qureshi groeide op in Pakistan en verhuisde later naar Amerika. Hij groeide op in een liefdevol islamitisch gezin, maar bekeerde zich na steeds sterker wordende twijfels tot het christendom. Hij groeide uit tot een bekende auteur die de islam van binnenuit kent.

ISBN
9789043528290
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
368 pagina's
Gewicht
509 g
Afmetingen
22,8 cm × 14,8 cm × 2,8 cm

Meer zoals dit

Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Ik zocht Allah en vond Jezus
Ik zocht Allah en vond Jezus
Een nieuwe editie met extra hoofdstukken van ‘Ik zocht Allah en vond Jezus’ van Nabeel Qureshi (1982-2017). Qureshi vertelt in dit boek over zijn bekering tot het christendom. Hij groeit op in een islamitisch gezin, maar dromen, vrienden en veel studie overtuigen hem van de historiciteit van Jezus. Dit boek biedt diepe inzichten in de islam en in de innerlijke strijd van een moslim die zoekt naar de waarheid. Nu met een nawoord van zijn vriend Mark Mittelberg, een terugblik van zijn echtgenote Michelle Qureshi en een gesprek tussen David Wood en Nabeel Qureshi.
Jezus volgen
Jezus volgen
Angst
Christendom
9789401468787
In zes stappen maakt Nouwen de essentie duidelijk van wat het voor hem betekent als je Jezus wilt volgen. Dat doet hij aan de hand van Bijbelpassages die soms overbekend zijn. Maar hij weet ze verrassend te ontsluiten. Het christendom verschijnt in al zijn radicaliteit, maar komt vooral aan het licht als een uitnodiging. Zo toont Nouwen bijvoorbeeld aan de hand van de hoofdstukken over Jezus' gebod om onze vijanden lief te hebben hoe je je kunt laten overtuigen om wie je vijand en concurrent lijken, te beminnen. Dan opent de wereld zich als ruimte van verbondenheid en betrokkenheid en verschijnt ze niet langer als dreigend en gewelddadig.
In alle redelijkheid
In alle redelijkheid
In dit boek gebruikt Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Intussen al de veertiende druk! Traditioneel staan de bestsellerslijsten vol met boeken van twijfelaars. Maar wat gebeurt er als je gaat twijfelen aan je twijfels? Jarenlang heeft Tim Keller een lijstje bijgehouden met meest geuite 'twijfels' die sceptici meebrachten naar zijn Manhattan Church in New York. En in dit boek, In alle redelijkheid, ontmantelt hij ze een voor een. Waarom is er lijden in de wereld? Hoe kan een liefhebbende God mensen naar de hel sturen? Waarom zou het christendom de waarheid in pacht hebben? Waarom worden er in de naam van God zoveel oorlogen gevoerd? Dit zijn een paar vragen waar zelfs orthodoxe gelovigen vandaag de dag mee worstelen. In dit boek gebruikt Tim Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Boeiend en overtuigend geschreven. Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Hij begon de gemeente met enkele tientallen, nu komen wekelijks meer dan 5000 mensen naar de samenkomsten.
Knock out
Knock out
9789043528856
Het bekeringsverhaal van Joop Gottmers: kickbokser en drugscrimineel Een zachtaardige jongen wordt kickbokskampioen. Een gewone knul belandt in de drugshandel. Een crimineel gaat knock-out. Joop Gottmers groeide op als zoon van een café-eigenaar. Zijn leven ontaardde in een uitzichtloze keten van geweld, drugs, heel veel geld en nog meer ellende. Toen ontmoette hij God en dat was het begin van een weg terug, met vallen en opstaan. Henk Stoorvogel was oprichter van Athletes in Action Nederland en de mannenbeweging De 4e Musketier. Hij is voorganger van een evangelische gemeente en (mede)auteur van verschillende boeken. Voor Knock-out trok hij een tijd op met Joop Gottmers. Samen zetten ze dit rauwe levensverhaal op papier. Toen ik dit boek begon te lezen, kon ik niet meer stoppen. Ik herkende zoveel, mijn politiehart klopte een versnelling hoger. Diep in de nacht las ik de laatste bladzijde en deed ik het boek met een glimlach dicht. – Meino Dam, politieteam Bergen op Zoom
Verrast door vreugde
Verrast door vreugde
Atheïsme
9789051941807
Over C.S. Lewis (1898-1963) zijn al heel wat boeken verschenen, maar het boeiendste boek blijft nog altijd dat van zijn eigen hand: Surprised by Joy. Het verscheen in 1955 en was in de eerste plaats bedoeld als antwoord op de vraag aan Lewis hoe hij van atheïst in een christen veranderd was. Natuurlijk werd het meer dan een autobiografisch bekeringsverhaal. De barre toestanden aan Lewis' eerste kostschool, een tragikomisch generatieconflict, zijn fascinerende privé-leraar Kirkpatrick en een reeks extatische gelukservaringen zijn elk voor zich al goed voor onvergetelijke passages.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels