Godsbeeld

5 Kruimels
Niemand is als God
Niemand is als God
Aanbidding
Godsbeeld
9789060674093
Niets is zo belangrijk als God kennen. Waarom? Omdat er niets boven God uitgaat. Hij is de absolute. Voor Hem was er niets, en ná Hem komt er niets. Hij is zonder gelijke. Weergaloos. Wie Hem bestudeert, raakt steeds dieper onder de indruk. Ontzag en aanbidding, vrees en vrede strijden om de voorrang. Ja, God laat zich vinden door wie Hem zoeken. En toch zullen we Hem nooit volledig kennen. Daarvoor is Hij te groot. De diepte van zijn wezen is niet te peilen. Maar wie eenmaal iets van Hem gehoord, gezien of geproefd heeft, kan niet genoeg van Hem krijgen. Wie Hem kent, wil Hem beter leren kennen en meer over Hem weten. Hij wekt in ons een liefde op waarvan wij het bestaan niet konden vermoeden. Hoe beter wij God kennen, hoe groter zijn invloed is op alles wat we zijn en doen. En dat is goed voor mens en samenleving, want God is liefdevol en rechtvaardig. De bestudering van God leidt ertoe dat we Hem aanbidden. Dat gebeurt ook als we dit boek lezen ¿ een boek dat de Onbeschrijflijke beschrijft.
Artios-reeks  -   Mijn beeld van God
Artios-reeks - Mijn beeld van God
Welk beeld van God hebben wij? God wil dat we Hem liefhebben zoals Hij is. Maar, (hoe) kennen we Hem? In Mijn beeld van God spiegelen we ons Godsbeeld aan hoe God Zichzelf openbaart in de Bijbel. Ds. A. van Zetten besteedt daarnaast aandacht aan hoe het fout kan gaan met ons Godsbeeld, bijvoorbeeld door onze opvoeding of door ingrijpende levensmomenten. Ook actuele vragen over Gods toorn en liefde komen aan de orde.
De Omgekeerde Wereld Van God - Bram Beute
De Omgekeerde Wereld Van God - Bram Beute
Heeft God humor? Is de Bijbel verrassend, bevrijdend? De meeste mensen zullen hier niet gelijk ‘ja’ op zeggen. De Bijbel heeft bij velen het imago van saai, niet meer van deze tijd, en God die van onderdrukkend en humorloos. Ten onrechte. De Bijbel is een boek van lang geleden, maar geschreven door mensen van vlees en bloed. Het hele leven komt er in aan bod. Taboes worden niet geschuwd en heilige huisjes worden omver geschopt. In de Bijbel zet God de hele wereld op z’n kop om ruimte te maken voor mensen, voor liefde, voor het echte leven. En dat blijkt nog steeds relevant. In ‘De omgekeerde wereld van God’ blaast Bram Beute het stof van bekende en minder bekende bijbelteksten om iets van het verrassende karakter van God te laten zien. Zo wordt duidelijk dat de omgekeerde wereld van God een uitdagende wereld is om in te leven. Je wordt uitgedaagd de dingen telkens van de andere kant – van Gods kant – te bekijken en daarom ook anders te gaan leven.
Ken jezelf!
Ken jezelf!
Dit boek zet de lezer aan het denken over wie hij is. Sociaal wetenschapper en psychosociaal therapeut Willem van der Horst laat systematisch, stap voor stap, zien wat inzichten uit de sociale wetenschappen, de theologie en de filosofie ons kunnen vertellen over onszelf. Daarbij legt hij voortdurend verbanden met Bijbelse lijnen. Dat verklaart gelijk de ondertitel van dit boek: 'Bespiegelingen over een christelijk mens-beeld.' Het is een studieboek en tegelijk een boek voor iedere christen die open staat voor zelfreflectie. Willen van der Horst biedt dan ook geen droge theorie, maar een boeiende zoektocht. De praktijk komt voortdurend langs en daagt de lezer uit om concreet te kijken naar het leven van elke dag. Achtereenvolgens komen aan de orde: Wat maakt jou tot een herkenbaar en uniek mens? Hoe belangrijk is het verleden voor je eigen toekomst? Hoe belangrijk zijn je medemensen, ook voor het antwoord op de vraag wie jij bent? Wat betekent het dat je vrijheid, verantwoordelijkheid en bewustzijn hebt? Wat is je ziel? Hoe ben je spiegelbeeld van God?
Het Vaderhart van God
Het Vaderhart van God
Wie is God eigenlijk? Hoe is zijn karakter? De schrijver van dit boekje 'Het Vaderhart van God' neemt u mee op een ontdekkingsreis naar God als uw Vader. Vaak blijkt ons beeld van God verwrongen te zijn door de relatie met onze ouders en ervaringen uit ons verleden. De schrijver laat u aspecten van God zien die u een vollediger vaderbeeld kunnen geven. Hij moedigt u aan stappen tot genezing te ondernemen en een verantwoordelijke houding ten opzichte van God en medemens te ontwikkelen. Wie is Floyd McClung Floyd McClung is een van de leiders van Jeugd met een Opdracht. Hij heeft jarenlang met zijn gezin in de rosse buurt van Amsterdam gewoond en daar onder drugsverslaafden en prostituées gewerkt. Hij is van grote betekenis voor Nederlandse christenen geweest. Floyd McClung staat nu aan het hoofd van het All Nations Institute in de Amerikaanse staat Colorado. Daar worden mensen opgeleid om gemeenten te stichten onder volken die het minst in aanraking zijn gekomen met het evangelie.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels