Innovatie

8 Kruimels
Elon Musk
Elon Musk
Elon Musk is misschien wel de opvallendste en meest gedreven zakenman van dit moment - een eigentijdse mix van Thomas Edison, Henry Ford, Howard Hughes en Steve Jobs. Musk valt op door zijn dynamiek en visie in een wereld waar bedrijven vooral zekerheid zoeken. Met zijn bedrijven PayPal, Tesla Motors, SpaceX en Solar City verandert hij bedrijfstakken en de wereld door op het allerhoogste niveau te innoveren. In dit boek biedt journalist Ashlee Vance voor het eerst een inkijkje in het buitengewone leven van de meest gedurfde ondernemer van Silicon Valley. Geschreven op basis van exclusieve gesprekken met Musk, zijn familie en vrienden, volgt het boek zijn reis tot nu toe: van een ruwe opvoeding in Zuid-Afrika tot aan de top van de internationale zakenwereld.
Begin met het waarom
Begin met het waarom
Deze mustread bestseller inspireert wereldwijd mijoenen lezers om ingesleten denkpatronen los te laten en zich met succes te richten op wat er echt toe doet. Simon Sinek laat in ‘Begin met het Waarom’ zien dat organisaties en leiders die zich richten op het Waarom van hun bedrijf succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Leiderschapsstijlen kunnen verschillen, maar alle grote, inspirerende leiders hebben één ding met elkaar gemeen: ze weten dondersgoed waaróm ze doen wat ze doen. Toch sneeuwt bij veel bedrijven het Waarom nogal eens onder in de hectiek van de dag. ‘Begin met het Waarom’ helpt je om het Waarom weer centraal te stellen en zo beter en authentieker leiding te geven en je omgeving te inspireren. Met vele voorbeelden uit de praktijk toont Sinek aan dat het werkt. Dit boek is gebaseerd op de ideeën uit zijn TEDX-talk over leiderschap, waarmee hij wereldwijd de aandacht trok.
Strategie = Executie
Strategie = Executie
'Strategie = Executie' is door de Axiom Business Book Awards bekroond met een gouden medaille in de Business Theory categorie en stond op de shortlist voor 'Managementboek van het Jaar 2017' Strategie = Executie. Sneller verbeteren, vernieuwen én innoveren in een nieuwe tijd Organisaties staan midden in het nieuwe normaal, waarin volatiliteit troef is. Organisaties verstoren zelf of worden verstoord. Continuïteit is geen vanzelfsprekendheid meer. In deze tijd geldt maar één wet: STRATEGIE = EXECUTIE. 'Strategie = Executie' is het laatste competitieve voordeel. Een strategie is net zo briljant als haar executie. Strategie-executie moet zowel exploitatie van het bestaande businessmodel als innovatie mogelijk maken. Het is een evenwichtskunst waarin harde kaders even belangrijk zijn als zacht verandermanagement. En het is net zo relevant voor professionals van gevestigde organisaties als voor ondernemers bij snelgroeiende startups. Maar hoe doe je dat? 'Strategie = Executie' geeft een eigentijds antwoord en is 80% how-to: - Je krijgt overzicht: 6 succesfactoren, 4 versnellers en 16 bouwstenen. - Je raakt geïnspireerd: 16 casussen en meer dan 50 innovaties ter inspiratie. - Je kunt direct aan de slag: 5 uitgewerkte aanpakken. STRATEGIE = EXECUTIE is de nr. 1 opdracht voor leidinggevenden, professionals en ondernemers. Jacques Pijl en zijn onderzoeksteam interviewden 60 bestuurders, professionals en ondernemers over de belangrijkste vraag: wat maakt of kraakt excellente strategie-executie en innovatie? Daarnaast analyseerden zij meer dan 60 casussen en 300 relevante boeken en artikelen. 'Een schat aan goed gefundeerde inzichten en adviezen. - Ben Tiggelaar, gedragswetenschapper, schrijver, spreker en adviseur 'Het is niet alleen meer de uitdaging de beste strategie te hebben, maar deze juist ook snel en krachtig uit te voeren. Een echte must-read voor besturend Nederland.' - Feike Sijbesma, CEO en voorzitter van de raad van bestuur Koninklijke DSM 'Het begrip innovatie en hoe je innovatie organiseert wordt grondig gedemystificeerd in dit boek. En zeer praktisch gemaakt.' - Jacques van den Broek, CEO Randstad 'Dit boek verbindt op unieke wijze denken en doen. Een must-read voor wie de toekomst liever in eigen hand houdt.' - Henk Hagoort, voorzitter College van Bestuur Hogeschool Windesheim, voormalig voorzitter Raad van Bestuur NPO 'De tijd nemen voor strategie en reflectie is belangrijk. Maar het blijft papierwerk als het niet met dezelfde intensiteit wordt omgezet in praktisch handelen. Dit boek geeft inzicht hoe dat kan, in een vloeiend proces.' - Ben Verwaayen, voormalig CEO Alcatel-Lucent en British Telecom, commissaris AkzoNobel, investeerder bij Keen Ventures Over de auteur Jacques Pijl (1968) werkt al ruim twintig jaar intensief samen met bestuurders en teams van toonaangevende organisaties om kritische vraagstukken van strategie-executie en innovatie op te lossen. Hij begeleidt grootschalige transformaties en chirurgische interventies in de private en de (semi-)publieke sector. Jacques is directeur van adviesbureau Turner, thoughtleader en veelgevraagd spreker over strategie-executie en innovatie. Eerder schreef hij de bestseller Het nieuwe normaal. Inhoudsopgave: Voorwoord, door Ben Tiggelaar 1. Inleiding: Slagkracht, wendbaarheid en snelheid in strategie-executie worden steeds belangrijker 2. Een moderne visie op strategie-executie: zes succesfactoren 3 Het STRATEGIE = EXECUTIE-model. Strategie-executie is ook een proces 4 Versneller 1: KIES 4.1 BOUWSTEEN 1: AMBIEER 4.2 BOUWSTEEN 2: SELECTEER 4.3 BOUWSTEEN 3: APPELLEER 4.4 BOUWSTEEN 4: ACTIVEER 5 Versneller 2: INITIEER 5.1 BOUWSTEEN 5: MUST HAVE 5.2 BOUWSTEEN 6: DOORBRAAK 5.3 BOUWSTEEN 7: EXCELLENTE START 5.4 BOUWSTEEN 8: PSYCHOLOGISCHE CHECK-IN 6 Versneller 3: OOGST 6.1 BOUWSTEEN 9: BATEN 6.2 BOUWSTEEN 10: ONTWIKKEL DOOR 6.3 BOUWSTEEN 11: SCHAKEL OP 6.4 BOUWSTEEN 12: SLA BRUG 7 Versneller 4: BORG 7.1 BOUWSTEEN 13: STUUR BIJ 7.2 BOUWSTEEN 14: OPEN ARCHITECTUUR 7.3 BOUWSTEEN 15: LEER 7.4 BOUWSTEEN 16: DE EXTRA MIJL 8 Programma- en projectmatig werken is een noodzakelijke voorwaarde 9 Falen 10 Nawoord BIJLAGEN
De onbevreesde organisatie
De onbevreesde organisatie
Met 'De onbevreesde organisatie’, heeft Amy C. Edmondson het begrip psychologische veiligheid binnen organisaties en teams op de kaart gezet. Dit veelgeprezen boek is gebaseerd op twintig jaar diepgaand onderzoek. ‘De onbevreesde organisatie’ toont met vele overtuigende praktijkvoorbeelden en wetenschappelijke onderbouwing aan dat een bedrijf pas tot werkelijke vooruitgang komt als medewerkers zich vrij voelen om hun plannen en ideeën te bespreken en ook hun bedenkingen durven uiten.
Uit het transformatiemoeras
Uit het transformatiemoeras
Bestsellerauteur Lanting belicht nu eens niet dé formule voor succes. Hij loodst organisaties langs de vijf faalfactoren en vertelt hoe je als organisatie toegevoegde waarde levert in de toekomst. In ‘Uit het transformatiemoeras’ analyseert Menno Lanting organisaties die bezig zijn met ‘digitale transformatie’. Vind maar eens een organisatie die er niet mee bezig is. Toch blijken de meeste organisaties na een enthousiast begin vast te lopen in een waar transformatiemoeras. Ondanks alle investeringen, veranderplannen, transformatiemodellen, canvassen en consultancytrajecten lukt het ze niet om echte resultaten te boeken. Menno Lanting legt in ‘Uit het transformatiemoeras’ haarfijn uit wat er misgaat. Aan de hand van voorbeelden uit binnen- en buitenland beschrijft hij de vijf kritische faalfactoren die echte transformatie in de weg staan. En natuurlijk schetst hij ook de uitweg: om los te komen uit het moeras moet de organisatie zich omvormen tot een lerende organisatie. Voor organisaties die relevant willen blijven in het digitale tijdperk is het namelijk niet genoeg om alleen de bestaande processen te digitaliseren. Ze moeten hun cultuur, businessmodel en organisatiemodel aanpassen, niet eenmalig, maar in een continu proces. Organisaties die zich verbinden aan een ecosysteem en daarbij wezenlijke toegevoegde waarde leveren, zijn klaar voor de toekomst.
Wie succesvol wil zijn moet vooral een beetje geluk hebben
Wie succesvol wil zijn moet vooral een beetje geluk hebben
Iedere week schrijft Ben Tiggelaar in NRC over werk en leven. Dit boek bevat 52 recente columns. Vol prikkelende inzichten en praktische tips rond persoonlijke ontwikkeling en leiderschap. 52 prikkelende en praktische lessen voor werk en leven • Hoe geld onze motivatie kan ondermijnen • Zo voel je je geestelijk gezonder • Zakelijk zoenen, ik stop ermee! • Waarom je meestal niet naar je intuïtie moet luisteren • De slechtste baas ter wereld, wie zou dat zijn? Iedere week schrijft Ben Tiggelaar in NRC over werk en leven. Over leiderschap, geluk, menselijk gedrag, innovatie, veranderen, karakter, motivatie, ondernemen en succes. En vaak blijkt dat het nét iets anders werkt dan je dacht. Dit boek bevat 52 recente columns. Vol prikkelende inzichten en praktische tips.
Steve Jobs
Steve Jobs
‘Een briljant boek.’ – Alexander Klöpping, nrc.next De enige geautoriseerde en volledige biografie van Steve Jobs. Walter Isaacson heeft exclusieve en unieke gesprekken gevoerd met Jobs, zijn familie en vrienden. Isaacson kreeg zo een beeld van de mens Steve Jobs. Maar Isaacson heeft ook gesproken met collega's bij Apple en met zijn concurrenten, om een beeld van de zakenman te krijgen. Wie is de man die de wereld aan zijn voeten kreeg met Apple? Walter Isaacson is bekend als auteur van talloze biografieën. Isaacson is CEO van het Aspen Institue en voorheen chairman van CNN en hoofdredacteur van Time Magazine.
Via Mollie
Via Mollie
Voormalig directeur Remco Boer vertelt het eerlijke verhaal van online betaalpionier Mollie: niet alleen over de razendsnelle groei en de grote successen, maar ook over wat er misging. In ‘Via Mollie’ kijkt Remco Boer terug op zijn tijd als directeur en aandeelhouder bij Mollie, de startup van eigen bodem die uitgroeide tot internationale speler met een waardering van ruim de helft van die van ABN Amro. Hij vertelt over de belangrijkste beslissingen van het bedrijf en over de drijvende kracht achter de razendsnelle groei. Niet alleen ontwikkelde Mollie een slim product waarmee consumenten en webshops hun betalingen op internet snel en simpel kunnen regelen, ook effende het de weg voor online retail voor kleine ondernemers. Kritisch en eerlijk reflecteert Boer op de zoektocht naar de juiste product-market fit, de moeizame internationale uitbreiding van Mollie, en de wrijving tussen hem en oprichter Adriaan Mol. Saai was het nooit – zo werd hij eens door de Italiaanse politie van zijn hotelbed gelicht in verband met de transacties van een verdachte webshop. ‘Via Mollie’ geeft een fascinerend en eerlijk kijkje achter de schermen van een echte Nederlandse fintech-pionier.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels