John Mark Cormer

Nog geen informatie beschikbaar.
6 Kruimels
God heeft een naam
God heeft een naam
Christendom
9789083121956
Dit boek gaat over wat God over Zichzelf zegt. Comer neemt de lezer regel voor regel mee door Exodus 34:6-8 — wat volgens Bijbelgeleerden het meest geciteerde vers in de Bijbel, door de Bijbel is. Je kunt verlangen naar een relatie met God, maar je toch ver weg en niet verbonden met Hem voelen. Alsof Hij meer een idee is waar we in ons hoofd in geloven, dan een persoon met wie we een relatie hebben. Waarom ervaren we deze kloof tussen ons en God? Zou het kunnen dat veel van wat we over God denken, niet klopt? Niet helemaal fout, maar fout genoeg dat we niet alles uit onze relatie met Hem halen? Wat als onze 'God' eigenlijk een projectie is van onze eigen identiteit, ideeën en verlangens? En wat als de echte God anders is, maar veel beter dan we ons ooit hadden kunnen voorstellen? Dit boek gaat over wat God over Zichzelf zegt. In zijn kenmerkende, gemakkelijke schrijfstijl neemt Comer je regel voor regel mee door Exodus 34:6-8 — wat volgens sommige Bijbelgeleerden het meest geciteerde vers in de Bijbel, door de Bijbel is. Wie God is, zou je kunnen verrassen — en dat zou alles kunnen veranderen.
Liefdeologie
Liefdeologie
In het begin schiep God Adam. Toen maakte hij Eva. En sindsdien proberen we te ontdekken hoe liefde werkt. Liefdeologie is precies dat—een ontdekkingstocht naar de theologie van liefde. In het begin schiep God Adam. Toen maakte hij Eva. En sindsdien proberen we te ontdekken hoe liefde werkt. Liefdeologie is precies dat—een ontdekkingstocht naar de theologie van liefde. Op een persoonlijke manier deelt voorganger en leraar John Mark Comer hoe gezonde man/vrouw relaties eruit horen te zien—hoe God het oorspronkelijk bedoeld had. En wat er mis is gegaan—de gevolgen in dit post-Eden tijdperk. Hij schrijft zowel vanuit eigen ervaring als door Bijbelse liefdesverhalen, en verandert daarmee dit boek in een meeslepend en fascinerend avontuur. Liefdeologie begint met het huwelijk. En gaat vandaar terug naar verkering, verliefdheid en alles wat daar tussenin zit. Comer schrijft over seksualiteit, romantiek, vrijgezel zijn en wat het betekent om man of vrouw te zijn. Het boek sluit af met een eerlijke, ongenuanceerde, ‘niets-is-te-gek’-vraag en antwoord sessie, waarin de meest gestelde vragen over seksualiteit en relaties aan bod komen. Dit is een boek voor vrijgezellen, verliefde en verloofde stellen, en getrouwden—zowel binnen als buiten de kerk—die willen leren wat de Bijbel zegt over liefde, seks en relaties.
Paradijs Stad
Paradijs Stad
Alles wat we doen, heeft waarde voor God. Dit boek helpt je om te begrijpen waarom jij op aarde bent en wat dat betekent voor de rest van je leven. Waarom bestaan we? Wat betekent het om mens te zijn? Je hebt vast weleens iemand horen zeggen: het gaat erom wie je bent, niet om wat je doet. Echt? Waar staat dat in de Bijbel? Want de Bijbel leert ons vanaf de allereerste bladzijde dat de mens bedoeld is om over de aarde te heersen, de ongekende mogelijkheden van de aarde te ontdekken en een samenleving te creëren. Paradijs Stad is een theologisch onderbouwd, praktisch en ontnuchterend boek. Het gaat over meer voldoening en plezier halen uit je dagelijks leven, uit je werk en uit je vrije tijd. Alles wat we doen, heeft waarde voor God. Dit boek helpt je om te begrijpen waarom jij hier op aarde bent en wat dat betekent voor de rest van je leven.
Leef geen leugens
Leef geen leugens
9789033803031
We zijn momenteel in oorlog. Niet met buitenlandse aanvallers of binnenlandse terroristen. Nee, het is een strijd die je diep in je geest en lichaam ervaart: we zijn in oorlog met leugens. Het probleem is niet zozeer dat we leugens vertellen, maar dat we ze leven. We laten ze toe in onze gedachten en lichaam, waar ze onze vrede en heelheid ondermijnen. Deze vijanden zijn krachten die proberen om schade aan te richten in ons hart en leven door middel van subtiel bedrog. Het zijn bedrieglijke gedachten over wie God is, over wie wij zijn en over wat een daadwerkelijk goed leven is. In Leef geen leugens beschrijft John Mark Comer hoe we deze drie vijanden – de duivel, het vlees en de wereld – kunnen leren herkennen. Hij vertaalt ze naar onze moderne wereld, analyseert hun tactieken, sterke en zwakke punten en laat zien hoe je je (met praktische spirituele oefeningen) kunt verweren tegen deze schijnbaar oude, maar zeer actuele tegenstanders en ze kunt overwinnen. Een aansprekend boek met een bevrijdende boodschap van een auteur die momenteel ook in Nederland steeds meer wordt gelezen. John Mark Comer is een jonge predikant en auteur uit de VS (Portland, Oregon) die actuele thema’s in het perspectief van het christelijk geloof beschrijft. Zijn stijl is populair en voor een breed publiek toegankelijk. John Mark Comer is predikant voor onderwijs en visie in Bridgetown Church en heeft een master in bijbelse en theologische studies van het Western Seminary.
De radicale uitbanning van haast
De radicale uitbanning van haast
‘Wie ben ik aan het worden?’ Dat was de vraag die John Mark Comer bezighield. Zijn leven leek succesvol, maar vanbinnen zag het er heel anders uit. Tot een mentor hem confronteerde met deze woorden: ‘Ban meedogenloos de haast uit je leven. Haast is de grote vijand van het geestelijke leven.’ Het was niet het antwoord dat hij verwachtte, maar wel het antwoord dat hij nodig had en nog steeds heeft. Te vaak bestrijden we alleen de symptomen van de onrust van onze moderne wereld in plaats van te proberen de oorzaak ervan te achterhalen. In dit boek geeft Comer een roadmap om emotioneel en geestelijk fit te blijven in de chaos van deze moderne wereld. De radicale uitbanning van haast is een indringend, overtuigend pleidooi tégen haast en vóór een langzamere, eenvoudigere manier van leven. Een bestseller in de Verenigde Staten! John Mark Comer is een jonge predikant en auteur uit de VS die actuele thema’s in het perspectief van het christelijk geloof beschrijft. Zijn stijl is populair en voor breed publiek toegankelijk.
De weg volgen
De weg volgen
Jezus roept ons om gevormd te worden naar zijn beeld en nodigt ons uit om het leven te ervaren ‘in al zijn volheid’. Maar soms voelt het alsof God ver weg is, je karakter zit je in de weg of je bent bang dat je geloof niet zoveel voorstelt. Hoe kun je leven naar Gods plan? Door bij Jezus in opleiding te gaan; door de Weg te volgen. Comer schetst in dit boek zijn hoopvolle visie op geestelijke groei. Hij zet de schijnwerper op onze cultuur en legt die naast inzichten uit de Bijbel over bijvoorbeeld de rustdag, eenvoud en de waarde van sociale verbanden. Ga bij Jezus in de leer en ontwikkel nieuwe leefregels. Ontdek wat het leven voor je in petto heeft door bij Jezus te zijn, van Jezus te leren en op Jezus te gaan lijken. John Mark Comer (1985) is momenteel een van de bekendste voorgangers in de VS. Hij schreef eerder de internationale bestseller De radicale uitbanning van haast, dat in ons land al in korte tijd een 3e druk beleefde.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels