Boek
Eeuwenoude stilte hier en nu
Hardcover
208 pagina's
Nederlands
2021
9789043534994
Eeuwenoude stilte hier en nu

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Een prachtig uitgevoerd boek vol rust en bezinning!

‘Eeuwenoude stilte hier en nu’ is een prachtig geïllustreerd salontafelboek van Mirjam van der Vegt over de zoektocht naar rust. Van der Vegt neemt je mee op een reis van hoofd naar hart, aan de hand van de vier treden van de stilte. Herademen, struikelen, beminnen en uitreiken: rust vinden gaat in verschillende fases. Naast prachtige teksten en quotes staan er veel beelden in het boek die je uitnodigen om op adem te komen. Deze beelden zijn gemaakt door verschillende fotografen en kunstenaars, zoals Sjaak Verboom, Jopie Huisman, Lianne Polinder en Martijn Duifhuizen. In hun kunstwerken en foto’s van natuur en architectuur staat verstilling centraal. Zo kom je al kijkend tot rust.

ISBN
9789043534994
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Druk
1
Aantal pagina's
208 pagina's
Gewicht
1.550 g
Afmetingen
31 cm × 25,2 cm × 2,2 cm

Meer zoals dit

De dag met God
De dag met God
Gebed
Stille tijd
9789043534406
De dag met God, samengesteld door Mirjam van der Vegt, is een bundel met gebeden uit alle eeuwen. Gebeden van onder andere Augustinus, Teresa van Avila, Keltische monniken, Juliana van Norwich, Kierkegaard, Bonhoeffer, Rikko Voorberg, Jurjen ten Brinke en Mirjam van der Vegt worden afgewisseld met ademgebeden uit de Bijbel. Zo kun je je verbonden weten met alle heiligen. Want wanneer eigen woorden tekortschieten, bidden anderen met en voor jou. De gebeden zijn geschikt voor de stille tijd of om een vergadering of maaltijd mee te openen. Met ruimte om eigen gebeden op te schrijven. 'Deze woorden nemen me mee in het gebed van alle eeuwen. Diep, rijk en verstillend.' - Edward, deelnemer retraite
Koester je hart
Koester je hart
Stille tijd
9789043534413
Koester je hart. 40 stiltetips voor je leven van Mirjam van der Vegt is een stilteboek dat de lezer meeneemt op weg naar de stilte. Deze tocht heeft een bijzondere eindbestemming: de rust die God belooft te midden van alle omstandigheden. Met levendige voorbeelden, anekdotes en spreuken word je aangemoedigd uit je jachtige bestaan te stappen en op adem te komen. Veertig praktische helpen je daarbij op weg: van benedictijns ‘piekeren’ tot Lectio Divina. Van de eerdere uitgave werden vele duizenden exemplaren verkocht. Loop langzamer, word stiller: het leven heeft al zo veel in zich, voordat wij er iets van ‘maken’.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
De weg van de hoogtijden
De weg van de hoogtijden
Wandelen langs de christelijke hoogtijdagen aan de hand van de cantates van Johann Sebastian Bach, de bijbelse schilderijen van Rembrandt van Rijn en de rijke volksgebruiken zoals beschreven door de volkskundige Hendrik Willem Heuvel. Dit boek nodigt de lezer uit op ontdekkingsreis te gaan langs het kerkelijk jaar, van de eerste Adventszondag (rond 1 december) tot de naamdag van Sint-Andries (30 november), met Kerst, Pasen en Pinksteren natuurlijk als hoogtepunten. Bij elke halte houden we even stil, en dan mediteren we over die hoogtijden – met Bach in de oren, Rembrandt voor ogen en Heuvels volkswijsheid in het diepst van ons gemoed. Een spannende reis begint!
Herademen met de Psalmen
Herademen met de Psalmen
Opnieuw een inspirerende uitgave in de Stiltelijn. Dit boek biedt veertig stiltemeditaties bij veertig psalmen. Door creatieve verwerkingsvormen komen de woorden uit de Bijbel heel dicht bij je eigen leven. Dit boek neemt de lezer mee op een verstillende tocht langs de Psalmen. Laat je inspireren en troosten door deze eeuwenoude liederen in de vorm van veertig stiltemeditaties volgens methodes uit de kloostertraditie. Ga met David en andere Bijbelse dichters op pelgrimage door dor en droog land richting bloeiende oases. Bij elke meditatie zijn reflectievragen en groepsopdrachten opgenomen. Daarom is deze uitgave uitermate geschikt om individueel of in een groep gedurende de veertigdagentijd of tijdens een kringjaar te bespreken. Mirjam van der Vegt is schrijver, spreker en trainer. Eerder verschenen van haar hand veelgeprezen romans (Schaduwvlucht, De laatste patiënt, De zomer van de vreemdeling) en het stilteboek Koester je hart met het bijbehorende werkboek Stille momenten. Recent verscheen het Stiltedagboek en een boek over omgaan met angstgevoelens. Mirjam is te boeken voor lezingen en (individuele) trainingen rondom stilte via www.mirjamvandervegt.nl.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels