Boek
Het behoud van de ziel
Paperback
128 pagina's
Nederlands
2009
9789070005849
Het behoud van de ziel

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Een studie naar de wijze waarop de ziel behouden wordt. In deze studie wordt onderscheid gemaakt tussen de geest en de ziel van de mens.

ISBN
9789070005849
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
128 pagina's
Gewicht
175 g
Afmetingen
20,3 cm × 13,4 cm × 1,2 cm
Thema's

Meer zoals dit

De latente kracht van de ziel
De latente kracht van de ziel
9789070005832
In "De latente kracht van de ziel" laat Watchman Nee zien wat de gemeenschappelijke factor is achter tal van technieken en methodes die vandaag de dag gebruikt worden binnen de New Age beweging, de alternatieve geneeswijzen en de esoterie. Al deze technieken zijn er op gericht een latente kracht in de menselijke ziel te bevrijden. Of het nu gaat om mesmerisme, telepathie, Christian Science, oosterse meditatie of het massale gebed van Islamieten, ze hebben allen een gemeenschappelijke grondregel. Zelfs binnen bepaalde christelijke stromingen maakt men onbewust gebruik van deze latente kracht. Tegenover de latente kracht van de ziel stelt Watchman Nee de kracht van de Geest. Het gevaar dat een gelovige loopt is dat hij de ziel verwart met de geest, waardoor hij de latente kracht van de ziel zou kunnen verwarren met de kracht van de heilige Geest.
Doelgericht leven
Doelgericht leven
Waarom leef ik hier op aarde? Dit is een uitdagend boek, vol hoop. Het heeft al miljoenen mensen wereldwijd aan het denken gezet. Er zijn bij God antwoorden op fundamentele levensvragen. Doelloze levens kunnen worden veranderd in doelgerichte levens. Het gaat daarbij onder andere hier om: - een visie vinden, die richting geeft aan je leven - echte vrienden leren kennen, met wie je alles kunt delen - levensverandering ervaren, om te worden als Jezus - werken en leven voor God en voor mensen, met alle kwaliteiten die jij hebt - ontdekken wat Gods Grote Opdracht is. Laat je door Rick Warren meenemen op een persoonlijke, geestelijke ontdekkingsreis van 42 dagen. Met als doel dat jij antwoord vindt op jouw allerbelangrijkste levensvraag: Waarom leef ik hier op aarde? Dit boek is eerder verschenen bij Uitgeverij Medema.
Gods Plan en de overwinnaars
Gods Plan en de overwinnaars
Gods Plan
9789066590991
Heeft God een plan? En zo ja, wat is de inhoud ervan? Hoe zal het worden uitgewerkt? Zijn wij er bij betrokken? Is er ook tegenstand tegen dat plan? In dit boek zet Watchman Nee het eeuwige plan van God voor ons uiteen; dat plan is het samenvatten van alle dingen in Christus, opdat Hij in alle dingen de eerste plaats zal innemen (Ef. 1:10, Kol. 1:18). Dit plan wordt met geweld tegengewerkt door Satan, die deze plaats ten onrechte voor zichzelf opeist. Het ziet er voorlopig nog naar uit dat het hem lukt Gods plan te saboteren, maar God zond op de daarvoor bestemde tijd Zijn Zoon naar deze aarde om al de werken des duivels te verbreken en alle obstakels die de uitvoering van het plan in de weg staan op te ruimen. Aan het kruis heeft Christus het verlossingswerk volbracht en Hij roept Zijn Gemeente op om te gaan staan in Zijn overwinning, om vanuit die positie samen met Hem er voor te zorgen dat alle dingen aan Hem worden onderworpen.
De geestelijke mens
De geestelijke mens
9789057190490
De Geestelijke Mens is het eerste en tevens enige boek van omvang dat ooit geschreven is door de bekende Chinese kerkleider Watchman Nee. Dit boek vormt de basis van Watchman Nee's denken en prediking en speelt later altijd op de achtergrond van zijn toespraken en Bijbeluitleg een grote rol. In De Geestelijke Mens wordt op praktische wijze een veelheid aan onderwerpen belicht: _De centrale rol van het kruis _Het leren verstaan van Gods stem _Het belang van gebed en geestelijke oorlogvoering _Het voorkomen van misleiding _Het toetsen van bovennatuurlijke verschijnselen _Het verschil tussen Gods werk en dat van ons
Een Man Naar Gods Hart - Jim George
Een Man Naar Gods Hart - Jim George
Wil je een leven leiden tot eer en verheerlijking van God? In Een Man naar Gods hart laat Jim George je aan de hand van Gods Woord zien hoe ook jij een leven tot eer van God kunt ontwikkelen. Aan de orde komen: Je huwelijk – wat betekent het je vrouw lief te hebben, haar te leiden en te beschermen Je kinderen – hoe voed je ze op en vorm je hun hart Je werk – ontwikkel integriteit en ijver op de plaats waar je werkt De kerk – ontdek hoe en waar God je het beste kan gebruiken Je getuigenis – getuig van Christus in woord en daad Over de auteur Jim George Jim George is afgestudeerd aan Talbot School of Theology. Gedurende 25 jaar heeft hij verschillende pastorale taken vervuld en gedoceerd aan The Master’s Seminary. Hij en zijn vrouw, Elizabeth, zijn meer dan vijfenveertig jaar getrouwd en ze hebben kinderen en kleinkinderen. In onze webshop vind je diverse boeken van Jim en Elizabeth George.
Jezus leven
Jezus leven
Henk Stoorvogel neemt je in Jezus leven mee naar het hart van Jezus. De belichaming van het goede, een mens uit één stuk, een man met een missie: Jezus maakte het allemaal waar. Maar hoe zag een gewone werkdag voor Jezus eruit? Wat was er nou echt zo bijzonder aan Hem, dat duizenden mensen Hem volgden? Henk Stoorvogel is nieuwsgierig en slaagt erin een nieuw licht op het leven van Jezus te werpen, door het stellen van kinderlijk creatieve vragen. Maar Jezus Leven gaat nog verder. Het is een oproep tot het leven van een 'Jezus Leven'. Hoe kunnen wij vandaag de dag vorm en inhoud geven aan de navolging van Jezus Christus? Met Henk Stoorvogel gaan we op zoek naar het hart van Jezus en de manier waarop we dat in ons eigen leven kunnen toepassen. Henk Stoorvogel heeft zich jarenlang voorbereid op het schrijven van een boek over Jezus' leven. Hij deed ervaring op met het uitdiepen van Bijbelse karakters in de Bijbelstudieserie 'Onderweg met...' en is al jaren voorganger van de Vrije Evangelisatie Zwolle. Stoorvogels vaardigheden als student van Bijbelse figuren en zijn liefde voor Jezus komen samen in Jezus Leven, dat ook uitermate geschikt is voor Bijbelstudie- en gespreksgroepen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels