Boek
Het groene hart van het geloof
Paperback
128 pagina's
Nederlands
2019
9789463690409
Het groene hart van het geloof

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Een prachtige zonsondergang, een adembenemend landschap, de meest kleurrijke dieren… Volgens Dave Bookless is het allerbeste dat de wereld biedt nog maar een voorproefje van wat komen gaat: Gods goede koninkrijk, waarin planten, dieren en mensen op de hele aarde tot hun recht komen. Dit hoopvolle boek laat zien dat de Bijbel goed nieuws is voor de schepping. Het benadert de grote problemen op het gebied van klimaat, milieu en natuur vanuit het hart van het evangelie. Zorg voor de schepping hoort bij het leven met God, bij de kern van het christelijke geloof. Christenen zijn geroepen goed te zorgen voor de schepping. Dit boek verrijkt je geloof en verandert je kijk op de wereld. Dave Bookless combineert diepgang met praktijkkennis. Hij heeft persoonlijk grote stappen gezet naar een duurzamer leven. Als geen ander kan hij je op weg helpen om je geloof te verbinden met je dagelijkse leven. Dave Bookless is theoloog bij de christelijke natuurbeweging A Rocha, voorganger in de Anglicaanse kerk, gecertificeerd vogelringer en liefhebber van eilanden en bergen

ISBN
9789463690409
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
128 pagina's
Gewicht
274 g
Afmetingen
22 cm × 14,2 cm × 1,2 cm

Meer zoals dit

Genieten van genoeg
Genieten van genoeg
Genieten van genoeg, dat lijkt een tegenstelling. Genieten is toch groots en luxe? Hoezo zou je gelukkiger worden van... minder? Toch laat Jezus dat zien. Martine Vonk vertelt hoe zijn spannendste uitspraken bij jou tot bloei kunnen komen. Hoe ga je om met zorgen? Met je geld en je bezittingen? Hoe kijk je naar anderen en jezelf? Wat betekenen luxe en genieten voor je? Jezus geeft prachtige, concrete antwoorden. Martine Vonk is een bekende expert in duurzaam leven. Ze woonde een tijdje bij de Amish en de Benedictijnen.
Neushoorn en Narwal
Neushoorn en Narwal
Schepping
Dieren
9789085433750
Kinderen en dieren zijn een geweldige combinatie. In dit grote kartonboek (26 x 32 cm) vind je een overvloed aan verrassende dieren! Marieke ten Berge tekende niet alleen de bekende neushoorn, schildpad en dolfijn, maar ook de onbekende narwal, reuzeninktvis, hop en papegaaiduiker. Heerlijk om met je kleuter naar te kijken en verhalen bij te vertellen! Corien Oranje schreef teksten waarin de verwondering over Gods schepping doorklinkt.
Planten uit de Bijbel
Planten uit de Bijbel
‘Planten uit de Bijbel’ is een prachtig full-color cadeauboek voor iedereen met groene vingers. De bomen in het paradijs, Ruth die graan oogst, de specerijen van Salomo, Zacheüs in de boom: de Bijbel staat vol met planten, bomen en bloemen. In Israël leefde de bevolking dicht bij de natuur, wat blijkt uit vele Bijbelteksten. In dit boek worden 50 Bijbelse planten getekend en toegelicht, wat een nieuwe blik geeft op God en zijn schepping. Met achterin meer informatie om zelf Bijbelse planten in de tuin te zetten en een Joodse oogstkalender.
Verder met God 1 -   Wandel gerust
Verder met God 1 - Wandel gerust
Wandelen is een bijzonder geschenk van God om bewust te leren leven vanuit je hart. Ga op pad in mooie, zelfgekozen natuurgebieden en ontdek hoe je samen met God kan leven vanuit Zijn vrede; onbezorgd en onbevreesd. Doorwandel vele waardevolle lessen in Gods schepping en ontdek hoe Hij tot jou spreekt. Dit boekje staat vol aansluitende creatieve, praktische (natuur)opdrachten en Bijbelse lessen om toe te passen tijdens je wandelingen en in je dagelijks leven. Eline Lindeboom is getrouwd is en moeder van drie kinderen. Na jarenlang basisschoolleerkracht te zijn geweest en pastoraal hulpverlener, houdt zij zich nu voornamelijk bezig met spreken, schrijven en haar praktijk voor natuur- en wandelcoaching.
Verder met God 2 -   Wijs mij Uw weg
Verder met God 2 - Wijs mij Uw weg
Wandelen is een wonderlijk geschenk van God om te leren leven vanuit je hart. Ga op pad in mooie, zelfgekozen natuurgebieden en ontdek hoe je samen met God richting kan vinden in je dagelijks leven. Ontdek hoe je keuzes kan maken en welke weg je mag bewandelen. Dit boekje staat vol aansluitende creatieve, praktische (natuur)opdrachten en Bijbelse lessen om toe te passen tijdens je wandelingen en in je dagelijks leven. Eline Lindeboom is getrouwd en moeder van drie kinderen. Na jarenlang basisschoolleerkracht te zijn geweest en pastoraal hulpverlener, houdt zij zich nu voornamelijk bezig met spreken, schrijven en haar praktijk voor natuur- en wandelcoaching.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels