Boek
Kerk vol kracht
Paperback
124 pagina's
Nederlands
2017
9789079859672
Kerk vol kracht

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Het boek ‘Kerk vol kracht’ bevat zeven lessen voor de kerk van nu vanuit het verhaal van Jozua. Zijn leven begon met een eenvoudig hartsverlangen naar God. Hij leerde de aanwezigheid van God te waarderen en werd daardoor gepositioneerd voor een leven vol krachtige overwinningen.

Verlang jij naar een krachtige beweging van Gods Geest in deze tijd? Veel christenen verlangen naar een kerk vol kracht. Een kerk waar God zichtbaar aan het werk is tot zegen voor de wereld. Als de kerk weer volstroomt met Gods kracht, zal de wereld zien Wie Jezus is. Er bestaat geen tien stappen naar een krachtige kerk-recept. God geeft in Zijn Woord wel principes die haalbaar zijn voor iedere kerk en voor iedere gelovige. In dit boek deelt Ardjan de Boo vanuit het verhaal van Jozua belangrijke principes, die je zullen helpen om je geloofsleven te verrijken en nieuw leven in te blazen. Je ontdekt hoe je net als Jozua dynamische geloofsavonturen met God kunt beleven en wat leven onder de zegen van God volgens de Bijbel betekent. Het verhaal van Jozua bevat veel geloofslessen. We ontdekken hoe door grenzeloze gehoorzaamheid aan God onmogelijkheden in mogelijkheden veranderen. We worden uitgedaagd om na te denken over mentorschap en mentaliteit. Maar bovenal wordt ons verlangen om met God samen te werken aangewakkerd. Als de gemeente van Christus gaat samenwerken met God, zal niets onmogelijk blijken. De wereld wacht op een kerk vol kracht. Een kerk met maar één boodschap: God is goed!

ISBN
9789079859672
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
124 pagina's
Gewicht
217 g
Afmetingen
21,1 cm × 14,7 cm × 1,2 cm

Meer zoals dit

Bertweter
Bertweter
Leven is het omgekeerde van nevel, waar ben jij het liefst? BertWeter betekent niet dat Bert Reinds alles beter weet, of een wijsneus is, maar de auteur wil wel graag zijn kennis en levenservaring met je delen. De inhoud van dit boek bestaat uit columns en inspiratietips. Voor elke week is er wel iets te halen. De ene keer een beetje stekelig, dan weer humoristisch, overgoten met een flinke dosis zelfspot. Gebeurtenissen, anekdotes, en ‘familiedrama’s’ onder het mom van: ‘Doe maar gewoon dan is het al ingewikkeld genoeg’. Thema’s zijn onder andere: vaderschap, echtheid, kwetsbaarheid, zinvol leven, uitdagingen, gewoontevorming, geloof en opvoeding. Ik hoop dat het lezen een glimlach op je gezicht veroorzaakt, een traan wanneer het verhaal je raakt, een aanmoediging als je dreigt te verslappen, en een handen-uit-de-mouwen-steken reactie als je ontdekt dat jij het heel goed hebt en je naaste wat minder. Geniet ervan als je dit leest en even een moment met jezelf hebt.
Gezegend is zij
Gezegend is zij
Gezegend is zij is een boek voor jonge vrouwen die in het dagelijks leven keuzes willen maken voor Jezus, maar zich soms afvragen: 'Hoe dan?' 'Laat niemand u minachten vanwege uw jeugdige leeftijd, maar wees een voorbeeld voor de gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in geest, in geloof en in reinheid.' - 1 Timotheüs 4:12 Met deze tekst als drijfveer behandelt Jolien allerlei thema's die spelen in het leven van jonge vrouwen die voor God willen gaan. Jolien beantwoordt jouw vragen over jongens en seksualiteit, vertelt over haar struggles met social media en het volgen van je roeping en deelt haar gedachten over een persoonlijke relatie met Jezus. In ieder hoofdstuk motiveert ze waarom jij gezegend bent als je kiest voor Hem. Jolien (22) studeerde Human Resource Management en wil mensen graag helpen om hun talenten te benutten en het beste in hen naar boven te halen. Naast schrijven fotografeert ze graag - al meerder bruiloften werden door haar camera vastgelegd. Ook denkt ze graag mee over de PR & Communicatie voor o.a. een christelijke boekwinkel.
De Joodse jezus
De Joodse jezus
Onze ogen worden geopend voor de joodse context van Jezus. Heeft u zich nooit afgevraagd waarom we naar de bergen moeten kijken of daar onze hulp vandaan komt zoals Psalm 123 ons vertelt? Is Jezus echt ruw tegen de Syro-Fenicische vrouw? Wat gebeurde er nu werkelijk aan het kruis? Dit boek benadert deze en andere verhalen met een andere, een Hebreeuwse bril op. Daardoor krijgen ze een nieuwe dimensie. Parels komen boven en zelfs Zacheüs, de tollenaar, heeft een nieuw jasje aan. Door te kijken naar de Hebreeuwse context laat de auteur een ander licht schijnen op de verhalen uit de bijbel. Waarbij ze zeker niet wil zeggen dat ze de waarheid in pacht heeft. Het kan een aanvang zijn om met een open oog en een kritische blik naar de woorden van Jezus te kijken. Het boek verfrist je geloofsleven en maakt het rijker. De verhalen worden afgesloten met vragen waardoor het geschikt is voor bijbelstudiegroepen of persoonlijke studie. De joodse Jezus leest als een spannend boek. Laat u verrassen!
Manna voor elke dag
Manna voor elke dag
Israël & Jodendom
9789083080758
Manna voor elke dag is een dagboek volgens de Bijbelse kalender met 354 dagen inspiratie, informatie, Bijbelteksten en ruimte om dingen op te schrijven. In deze full color uitgave staan tevens 51 prachtige foto's en wordt uitleg gegeven over de Bijbelse feesten. Iedere vrijdag is er een verwerking van een gastschrijver uit Israël (of verbonden met Israël). Een dagboek dat individueel gebruikt kan worden, maar ook zeer geschikt is om als echtpaar of gezin te lezen. 'Sinds ik me ben gaan verdiepen in wat nou eigenlijk Gods ritme is, heb ik prachtige dingen geleerd. In dit boek ga ik samen met jullie en met het volk Israël op ontdekkingsreis. Verbonden met alle generaties, met Gods kinderen wereldwijd, met de kerk door alle tijden heen en met dat wonderlijke en o zo koppige volk Israël waar ik mezelf zo vaak in herken. Uit Egypte bevrijd worden, zwerven door de woestijn, wonderen en tekenen meemaken, maar ook veel eenzaamheid en verlatenheid kennen. Momenten van grote vreugde en jaren van intens verdriet. Eén ding staat vast: God blijft Dezelfde, Hij die was, die is en die komen zal.'
Onbegrensd Israël
Onbegrensd Israël
Het Joodse volk heeft eeuwenlang gebeden voor de mogelijkheid terug te keren naar Sion, het hart van Israël, het Beloofde Land. Dit diepe verlangen werd sinds het begin van de 19e eeuw werkelijkheid. Sindsdien zijn miljoenen Joden 'thuis'gekomen en heeft Israël een aantal bijzondere hoofdstukken aan zijn geschiedenis kunnen toevoegen, met als hoogtepunt de stichting van de staat Israël in 1948. Anno 2021 is Israël uitgegroeid tot een volwassen, moderne democratie in een verdeeld Midden-Oosten. Zijn grenzen en geschiedenis worden voortdurend betwist, tot in de Verenigde Naties toe. Velen dringen aan op de (her)verdeling van het land, waarbij Israël grote delen van het hartland zou moeten afstaan aan de Palestijnen, onder druk van 'internationaal recht'. De auteurs nemen je aan de hand van kaarten mee door de recente geschiedenis van Israël en zijn grondgebied. Van de Ottomaanse overheersing in de 19e eeuw tot de meest recente situatie. Het levert een verrassend perspectief op en is een onmisbare hulp om de huidige conflicten rond Israël beter te begrijpen.
Israël & wij
Israël & wij
Deze uitgave is een bundeling van losse pennenstreken, met lichtheid, en gewaagdheid die columns eigen is. Het prikkels op een prettige manier na te denken over je eigen houding tegenover Israël. Wat voor religie hebben hedendaagse Joden eigenlijk, en hoe verhoudt die zich tot het christendom? Wat weten christenen eigenlijk over de geschiedenis van het jodendom over de laatste negentien eeuwen? Wat moeten we denken van de staat Israël, en hoe verhoudt die staat zich tot zijn buren? Wat zegt de Bijbel over de toekomst van Israël?Dit boek is een bundel van dertig columns die ik, tussen vele andere columns door, op CIP gepubliceerd heb over Israël en over allerlei thema’s die met Israël nauw verband houden, tussen eind 2016 en begin 2020. Na de afsluiting van mijn werk als CIP-columnist kreeg ik de behoefte deze dertig columns een wat meer blijvend karakter te geven door ze te bundelen in een boek. Verwacht dus geen samenhangende studie, maar een samenraapsel van losse stukjes, met de lichtheid, en ook de gewaagdheid die columns eigen is. Sommige columns spreken van een concrete situatie die al enkele jaren achter ons ligt; die hebben dus aan actualiteit nogal ingeboet. Toch is hun algemene teneur nog steeds actueel.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels