Boek
Liefde doet (voor kids)
Hardcover
224 pagina's
Nederlands
2021
9789083121949
Liefde doet (voor kids)

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Een kinderversie van het revolutionaire boek 'Liefde Doet' van Bob Goff. Kinderen zullen God op nieuwe en opwindende manier ervaren en zien dat een leven in geloof één groot avontuur is!

Je kunt je vrienden, familie, buren, zelfs wildvreemden liefhebben zonder voorwaarden. Hoe zou dat eruit zien? Liefde is niet alleen een gevoel of gedachte. Liefde onderneemt actie! Liefde kan de wereld veranderen. Zet je geloof om in daden door tijd door te brengen met – en meer te DOEN als – Jezus. Misschien ziet dat eruit als het houden van een feestelijke buurtparade. Of misschien betekent het schrijven aan presidenten over de hele wereld. Als je leeft vanuit liefde, zal je de meest leuke, gekke en grappige dingen meemaken.

ISBN
9789083121949
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Druk
1
Aantal pagina's
224 pagina's
Gewicht
469 g
Afmetingen
19,9 cm × 14,7 cm × 1,9 cm

Meer zoals dit

Iedereen altijd voor kids
Iedereen altijd voor kids
Geliefd
9789083121963
Als je probeert iedereen altijd lief te hebben, zouden er weleens onverwachte dingen kunnen gebeuren . . . 40 verhalen over wat het betekent om lief te hebben zonder angst, onzekerheid of beperking. Liefhebben in een wereld vol van teleurstellingen en moeilijke mensen. Het is gemakkelijk om van aardige, lieve mensen te houden, maar moeilijk om van lastige, vervelende mensen te houden! De waarheid is dat er ook op donkere en enge plaatsen heel veel mooie mensen zijn die onze onvoorwaardelijke liefde nodig hebben. Onvoorwaardelijke liefde heeft buitengewone kracht om levens te veranderen, ook dat van jou. ‍ Dit kinderboek bestaat uit 40 excentrieke verhalen en grappige tekeningen; over praten met je buren via een walkie-talkie, van plaats wisselen met een limo-chauffeur, je voordoen als een wassenbeeld, of overal een emmer ronddragen. Bob vertelt op zijn kenmerkende humoristische, laagdrempelige manier over de lessen die hij heeft geleerd: wat het betekent om lief te hebben zonder angst, onzekerheid of beperking. En hoe anderen accepteren de sleutel is tot een gelukkiger leven. Van het vinden van de juiste vrienden tot het ontdekken van de voordelen van mislukking, Door liefde kun jij het onverwachte, het intimiderende, en het schijnbaar onmogelijke doen! Aanbevolen leeftijd: 6-12 jaar.
Liefdeologie
Liefdeologie
In het begin schiep God Adam. Toen maakte hij Eva. En sindsdien proberen we te ontdekken hoe liefde werkt. Liefdeologie is precies dat—een ontdekkingstocht naar de theologie van liefde. In het begin schiep God Adam. Toen maakte hij Eva. En sindsdien proberen we te ontdekken hoe liefde werkt. Liefdeologie is precies dat—een ontdekkingstocht naar de theologie van liefde. Op een persoonlijke manier deelt voorganger en leraar John Mark Comer hoe gezonde man/vrouw relaties eruit horen te zien—hoe God het oorspronkelijk bedoeld had. En wat er mis is gegaan—de gevolgen in dit post-Eden tijdperk. Hij schrijft zowel vanuit eigen ervaring als door Bijbelse liefdesverhalen, en verandert daarmee dit boek in een meeslepend en fascinerend avontuur. Liefdeologie begint met het huwelijk. En gaat vandaar terug naar verkering, verliefdheid en alles wat daar tussenin zit. Comer schrijft over seksualiteit, romantiek, vrijgezel zijn en wat het betekent om man of vrouw te zijn. Het boek sluit af met een eerlijke, ongenuanceerde, ‘niets-is-te-gek’-vraag en antwoord sessie, waarin de meest gestelde vragen over seksualiteit en relaties aan bod komen. Dit is een boek voor vrijgezellen, verliefde en verloofde stellen, en getrouwden—zowel binnen als buiten de kerk—die willen leren wat de Bijbel zegt over liefde, seks en relaties.
God heeft een naam
God heeft een naam
Christendom
9789083121956
Dit boek gaat over wat God over Zichzelf zegt. Comer neemt de lezer regel voor regel mee door Exodus 34:6-8 — wat volgens Bijbelgeleerden het meest geciteerde vers in de Bijbel, door de Bijbel is. Je kunt verlangen naar een relatie met God, maar je toch ver weg en niet verbonden met Hem voelen. Alsof Hij meer een idee is waar we in ons hoofd in geloven, dan een persoon met wie we een relatie hebben. Waarom ervaren we deze kloof tussen ons en God? Zou het kunnen dat veel van wat we over God denken, niet klopt? Niet helemaal fout, maar fout genoeg dat we niet alles uit onze relatie met Hem halen? Wat als onze 'God' eigenlijk een projectie is van onze eigen identiteit, ideeën en verlangens? En wat als de echte God anders is, maar veel beter dan we ons ooit hadden kunnen voorstellen? Dit boek gaat over wat God over Zichzelf zegt. In zijn kenmerkende, gemakkelijke schrijfstijl neemt Comer je regel voor regel mee door Exodus 34:6-8 — wat volgens sommige Bijbelgeleerden het meest geciteerde vers in de Bijbel, door de Bijbel is. Wie God is, zou je kunnen verrassen — en dat zou alles kunnen veranderen.
Paradijs Stad
Paradijs Stad
Alles wat we doen, heeft waarde voor God. Dit boek helpt je om te begrijpen waarom jij op aarde bent en wat dat betekent voor de rest van je leven. Waarom bestaan we? Wat betekent het om mens te zijn? Je hebt vast weleens iemand horen zeggen: het gaat erom wie je bent, niet om wat je doet. Echt? Waar staat dat in de Bijbel? Want de Bijbel leert ons vanaf de allereerste bladzijde dat de mens bedoeld is om over de aarde te heersen, de ongekende mogelijkheden van de aarde te ontdekken en een samenleving te creëren. Paradijs Stad is een theologisch onderbouwd, praktisch en ontnuchterend boek. Het gaat over meer voldoening en plezier halen uit je dagelijks leven, uit je werk en uit je vrije tijd. Alles wat we doen, heeft waarde voor God. Dit boek helpt je om te begrijpen waarom jij hier op aarde bent en wat dat betekent voor de rest van je leven.
Screen Kids
Screen Kids
Onze kinderen groeien op in een digitale wereld. Ze besteden meer tijd achter beeldschermen en minder tijd aan lezen en buitenspelen. Ontdek hoe je je kind opvoedt in een wereld vol beeldschermen. In Screen Kids geven Gary Chapman en Arlene Pellicane je de tools die je nodig hebt om technologie op een gezonde manier te gebruiken en je kids te leren er op een goede manier mee om te gaan. En gelukkig is het nooit te laat om positieve veranderingen aan te brengen. Door middel van verhalen, wetenschap en verfrissende inzichten zul je ontdekken hoe je terrein terug kunt winnen in je huis als het gaat om een te grote afhankelijkheid van schermen. Bovendien leer je over vijf sociale skills die elk kind nodig heeft: liefde en vriendschap, dankbaarheid, zelfbeheersing, sorry zeggen en aandacht hebben.
God horen
God horen
God spreekt altijd, maar misschien op manieren die je nog niet hebt overwogen. Leer echt te luisteren. Nathan is vijf jaar getrouwd, maar inmiddels weet hij dat als zijn vrouw iets tegen hem zegt, het niet altijd is wat het lijkt. Als je vrouw “best” zegt, kan dat van alles betekenen! Als je vraagt wat er mis is en zij zegt: “niets”, zou het wel eens precies het tegenovergestelde kunnen zijn. Het punt is niet dat we slecht zijn in communiceren, maar dat we elkaar moeten leren begrijpen. En hoe langer we getrouwd zijn, des te beter we hopelijk worden in het horen wat de ander eigenlijk echt zegt. Onze gesprekken worden beter, als wij beter worden. Volwassenheid en ervaring zijn onlosmakelijk verbonden met communicatie. En hopelijk zijn we nog beter in communiceren als we vijftig jaar zijn getrouwd. Waarom? Omdat relaties horen te groeien. Wat heeft dit alles te maken met God horen? Net zoals in het huwelijk, gaat onze relatie met God om groeien en volwassen worden. Net als in het huwelijk gaat het om wederzijds begrip, om elkaar begrijpen. Net als in het huwelijk, is het een gesprek. In dit boek legt Nathan op diepgaande, maar ook humoristische en bevrijdende wijze uit hoe we zonder moeite met God kunnen praten, wat de rol van de Heilige Geest, de Bijbel en profetie in ons leven kan zijn, hoe we afleiding en lawaai reduceren, en nog veel meer. En wees gerust: een boek zonder clichés! Kortom, ontdek een nieuwe manier van communiceren met God, zie hoe God jou ziet en begrijp meer van hoe Hij je wil laten groeien in volwassenheid en relatie met Hem. Het leven met God is echt één groot avontuur!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels