Boek
Spreken in tongen
Paperback
133 pagina's
Nederlands
2016
9789079859436
Spreken in tongen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Spreken in tongen. Wat is dat eigenlijk? Is het een eenmalige gebeurtenis? Was dit alleen voor het begin, na het ontstaan van de gemeente? In deze tijd spreekt een groot aantal christenen in tongen. Wat is de bedoeling daarvan? Dit boek geeft veel antwoorden.

Wouter van Leeuwen is opgegroeid met het rooms-katholieke geloof. Na het kopen en gaan lezen van een Bijbel leerde hij het evangelie kennen en is op zijn 24e tot persoonlijk geloof in de Here Jezus gekomen. Hij is verder gegroeid in het geloof, getrouwd, vader en opa geworden. Momenteel is hij actief deelnemer van een evangelische gemeente in zijn woonplaats. Spreken in tongen, wat is dat? Wat zegt de Bijbel er allemaal over? Er heerst nogal wat onbekendheid en verwarring over dit onderwerp, terwijl het toch zo duidelijk genoemd en uitgebreid besproken wordt in de Bijbel. In dit boek word je meegenomen op een reis langs alle Bijbelteksten die met het spreken in tongen te maken hebben. Voors en tegens worden besproken. Afhankelijk in hoeverre dit onderwerp voor jou bekend is, geeft dit bekende, vernieuwende en verrassende inzichten. Het spreken in tongen blijkt Geestelijke communicatie te zijn tussen God en Zijn kinderen.

ISBN
9789079859436
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
133 pagina's
Gewicht
206 g
Afmetingen
21,1 cm × 15 cm × 1,3 cm

Meer zoals dit

De Stille stem van God
De Stille stem van God
God verlangt ernaar met ons te communiceren. Communicatie en relatie horen zo bij het wezen van God, dat we niet kunnen volhouden dat Hij ooit is opgehouden met spreken. Door woorden schiep Hij de hemel en de aarde, en genas Jezus de zieken die tot Hem kwamen. Met woorden verkondigde Hij mensen vrijheid en vergeving. En door woorden verspreidden de apostelen zijn boodschap over deze aarde. Vanuit zijn liefde verlangt Hij naar relatie met ons, en naar een goed gesprek. Hij spreekt op verschillende wijzen. Door de Bijbel. Via onze gedachten en ons geweten. Door omstandigheden en bij monde van anderen. Maar ook heel direct en persoonlijk, met stille stem. In dit boek vertelt de schrijver over zijn eigen ervaringen met die influisteringen van God. Ook neemt hij ons mee door de Bijbel, om ons te laten zien dat God altijd gesproken heeft en hoe Hij spreekt. Bill Hybels leert ons hoe we de stem van God kunnen herkennen, hoe wij kunnen bepalen of wat wij horen werkelijk een woord van God is, en hoe we met vrijmoedigheid gehoor kunnen geven aan de stille influisteringen van onze hemelse Vader. De stille stem van God is een krachtig boek voor iedereen die verlangt naar een intiemere omgang met God, en wil groeien in gehoorzaamheid en toewijding.
Bertweter
Bertweter
Leven is het omgekeerde van nevel, waar ben jij het liefst? BertWeter betekent niet dat Bert Reinds alles beter weet, of een wijsneus is, maar de auteur wil wel graag zijn kennis en levenservaring met je delen. De inhoud van dit boek bestaat uit columns en inspiratietips. Voor elke week is er wel iets te halen. De ene keer een beetje stekelig, dan weer humoristisch, overgoten met een flinke dosis zelfspot. Gebeurtenissen, anekdotes, en ‘familiedrama’s’ onder het mom van: ‘Doe maar gewoon dan is het al ingewikkeld genoeg’. Thema’s zijn onder andere: vaderschap, echtheid, kwetsbaarheid, zinvol leven, uitdagingen, gewoontevorming, geloof en opvoeding. Ik hoop dat het lezen een glimlach op je gezicht veroorzaakt, een traan wanneer het verhaal je raakt, een aanmoediging als je dreigt te verslappen, en een handen-uit-de-mouwen-steken reactie als je ontdekt dat jij het heel goed hebt en je naaste wat minder. Geniet ervan als je dit leest en even een moment met jezelf hebt.
Proclameren
Proclameren
Verlang en zoek jij ernaar dat de Bijbel jou (meer) aanspreekt en steun geeft in je dagelijks leven? Ben je benieuwd wat God zegt over Zichzelf en jouw identiteit in Christus? Of misschien wil je weten wat de Bijbel zegt over bepaalde situaties? In 'Proclameren' ordent auteur Marit Goessens teksten uit de Bijbel op een overzichtelijke manier waardoor je snel de beloften en uitspraken kan vinden waar je naar op zoek bent. Je wordt aangemoedigd om de woorden hardop uit te spreken, of te wel te proclameren. Laat God jouw leermeester zijn. Hij verlangt er naar dat je de waarheid over Hem en jezelf gelooft en belijdt, dat je overwinningen boekt en in vrijheid leeft. 'Proclameren' leert je Gods woord uit te spreken en te ervaren dat het levend en krachtig is. Een doe- en studieboek voor tieners, volwassenen en bidders. Marit Goessens studeerde kinder- en jeugdpsychologie en wil mensen helpen om God en Zijn Woord beter te leren kennen. Spreek en hoor het Woord van God.
Liefdevol In Gesprek - Paul Waterval
Liefdevol In Gesprek - Paul Waterval
Er zit enorme kracht in woorden. Met woorden kun je iemand bemoedigen en steun geven, maar ook beschadigen en breken. Onze communicatie in woorden en zinnen doet ertoe. Jezus had mensen niet alleen door zijn daden maar ook met zijn woorden volmaakt lief. Een van de meest fascinerende conversaties die Hij had tijdens zijn leven op aarde, was zijn gesprek met de Samaritaanse vrouw (Joh. 4). Naar aanleiding van dit gesprek bespreekt Paul Waterval zeven lessen die laten zien wat liefdevol communiceren is en hoe we meer op Jezus kunnen lijken. ‘Liefdevol in gesprek’ is een compacte en praktische bijbelstudie voor individuen, groepen en kerken die graag willen groeien in het liefhebben met woorden. Inclusief verwerkingsvragen. Paul Waterval is predikant in de Gereformeerde kerk (vrijgemaakt) in Harderwijk.
Wat als het langzamer kan
Wat als het langzamer kan
Hoe blijf je vertrouwen als het anders loopt dan je gedacht had? Rust vinden in gewone alledaagse momenten, tevreden zijn met minder en vooral leven vanuit je hart. Anne Marije Baars schreef haar tweede boek over slow living. Door omstandigheden in haar gezin werd ze geroepen om als moeder aanwezig te zijn. Ze neemt je mee in het proces van leren flexibel te zijn, hulp te vragen en los te laten. 'Angst is killing. Daar weet ik alles van, want expert in angst- en paniekstoornissen omdat ik de dingen het liefst wel onder controle heb. Ik weet dat ik niet hoef te vechten tegen de angst. Ik hoef niet gezien te worden of anderen steeds te bevestigen en ze zien. Ik hoef allen maar lief te hebben. Zelfgebakken koekjes uitdelen. Een ander verrassen met een lunch. Fietsen met de kleintjes terwijl we lachen om een schaap die zijn pootjes aflikt.' Anne Marije Baars Een prachtig boek met mooie foto’s over aanwezig leven.
Hoop
Hoop
Hoe kun je geloven in een goede God als het leven pijn doet? Juist als het leven pijn doet, wil je Gods nabijheid ervaren, wil je zeker weten dat Hij er is en wil je erop kunnen vertrouwen dat Hij je gebeden beantwoordt. In zijn nieuwe boek Hoop schuwt Craig Groeschel het opnieuw niet om ook zijn eigen kwetsbaarheid en pijn te tonen. Hij en zijn vrouw Amy hebben grote zorgen (gehad) over de gezondheid van hun dochter. Hij kent de vragen die we stellen in onze diepste pijn: Waar is God? Geeft Hij wel om mij? Waar was Hij toen ik werd verkracht? Waarom heeft mijn kind deze handicap? Waarom is de kanker terug? Waarom heb ik nooit een levenspartner kunnen vinden? Als er één vraag uit de Bijbel is die wij allemaal herkennen op de bodem van het leven, is het de vraag van die vader uit het Nieuwe Testament: 'Ik geloof, Heer, maar kom in vredesnaam mijn ongeloof te hulp!?' Te midden van de pijn volstaan goedkope, theologisch in elkaar geflanste antwoorden niet. Dan heb je houvast nodig. Woorden van echt medeleven, echte hoop en echt perspectief. Zodat je te midden van de overweldigende realiteit van het leven zeker weet dat er nóg een realiteit is: God is werkelijk goed, en Hij is bij mij en voor mij!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels