Boek
Tussen geloven en zeker weten
Paperback
300 pagina's
Nederlands
2020
9789491591259
Tussen geloven en zeker weten

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Hoe gedraag je jezelf als volgeling van Christus de zoon van God. Wat is Zijn leer en is die leer dan op meerdere manieren uit te leggen? Zoveel kerken, zoveel geloven en zoveel waarheden. De auteur van dit boek pretendeert ook niet de waarheid in pacht te hebben, maar zet de lezer aan het denken over christen zijn. Hij doet dat aan de hand van korte verhalen over zeker weten of geloven in zijn levenslange zoektocht naar God, zingeving en een gemeenschap van mensen om bij te horen.

Hoe gedraag je jezelf als volgeling van Christus de zoon van God. Wat is Zijn leer en is die leer dan op meerdere manieren uit te leggen? Zoveel kerken, zoveel geloven en zoveel waarheden. De auteur van dit boek pretendeert ook niet de waarheid in pacht te hebben, maar zet de lezer aan het denken over christen zijn. Hij doet dat aan de hand van korte verhalen over zeker weten of geloven in zijn levenslange zoektocht naar God, zingeving en een gemeenschap van mensen om bij te horen. Rik Bronkhorst geboren in Amersfoort (1950). Maakte in zijn jeugd op zondagschool kennis met de verhalen uit de bijbel en het christelijke geloof. Daarna bestond zijn leven uit een ontdekkingstocht naar alle zaken die dit leven te bieden heeft. Totdat hij voelde dat hij “letterlijk werd aangeraakt door Jezus van Nazareth” en terugkeerde naar het smalle pad waarop hij zijn geloof in Christus weer heeft opgepakt. In Amersfoort bekend als auteur en kunstenaar. Verder als programma coördinator bij het oecumenisch radioprogramma Kerken in de Keistad, eerder secretaris Raad van Kerken in zijn woonplaats, voormalig columnist en verslaggever van de Raad van kerken Nederland

ISBN
9789491591259
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
300 pagina's
Gewicht
559 g
Afmetingen
23,8 cm × 17 cm × 2,3 cm

Meer zoals dit

De buurt was veilig
De buurt was veilig
9789491591143
De buurt was veilig is het verhaal van Avron. Een kind dat opgroeide tussen twee werelden, geboren na de Tweede Wereldoorlog in een Nieuwe tijd waarin de vrijheidsdrang van de jaren 60 gloort. “De buurt was veilig” is het verslag over Avron, een kind tussen twee werelden, geboren na de Tweede Wereldoorlog. Hij groeit op te midden van generaties met de mentaliteit van vóór die wereldbrand, terwijl langzaam maar zeker de Nieuwe Tijd in de vrijheidsdrang van de jaren ’60 gloort. Zonder de geborgenheid, liefde en veiligheid die een kind nodig heeft in zijn opvoeding gaat hij op weg en wordt zijn wereld, zijn leven, steeds onveiliger. Avron blijkt een buitenbeentje, een koekoeksei gelegd in het verkeerde nest. Hij beschouwt met naïviteit en verwondering zichzelf en zijn directe omgeving. Een omgeving die hem niet kan of wil begrijpen: hij is anders en dat voelt hijzelf ook. Ondanks zijn roep om hulp is hij onmachtig om het tij te keren en zakt hij weg in eenzaamheid, Het verslag over het leven van Avron geeft schrijnend weer hoe ouders en zorgverleners falen terwijl de buurt toekijkt. Hij is op zoek naar houvast, veiligheid, geborgenheid en liefde. Rik Bronkhorst, Amersfoort 1950, is geboren en opgegroeid in De Bloemenbuurt. Hij verlaat noodgedwongen al jong het ouderlijk huis en begint zijn zoektocht door het leven naar zichzelf. Pas later ontdekt hij zijn creatief vermogen als grafisch kunstenaar, radiomaker, columnist , dichter en schrijver. De schrijver van dit boek is een ‘keen observer’ met het vermogen om vanuit diepere lagen van zijn ziel- en gevoelsleven te kijken en dingen te zien gedurende het leven van Avron.
Verslag van leven 2 -   Kennis
Verslag van leven 2 - Kennis
9789491591167
Serie korte verhalen die vertellen over het dagelijks leven. Het zijn verslagen van een voorbijganger vol humor levenswijsheid, drama en tragiek.
Verslag van leven 3 -   Wanhoop
Verslag van leven 3 - Wanhoop
9789491591174
Op de cover van elk deel staat een gedeelte van de monoprint ‘Liefde, Kennis, Wanhoop en Wijsheid’. Naar dit kunstwerk is de serie genoemd. De covers van de serie compleet tonen u het kunstwerk.
Verslag van leven 4 -   Wijsheid
Verslag van leven 4 - Wijsheid
9789491591181
Een verzameling verhalen in vier delen geïllustreerd met door de auteur zelf gemaakte monoprints en ieder deel wordt afgesloten met een gedicht. De korte verhalen vertellen met een knipoog over het dagelijks leven.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Jezus volgen
Jezus volgen
Angst
Christendom
9789401468787
In zes stappen maakt Nouwen de essentie duidelijk van wat het voor hem betekent als je Jezus wilt volgen. Dat doet hij aan de hand van Bijbelpassages die soms overbekend zijn. Maar hij weet ze verrassend te ontsluiten. Het christendom verschijnt in al zijn radicaliteit, maar komt vooral aan het licht als een uitnodiging. Zo toont Nouwen bijvoorbeeld aan de hand van de hoofdstukken over Jezus' gebod om onze vijanden lief te hebben hoe je je kunt laten overtuigen om wie je vijand en concurrent lijken, te beminnen. Dan opent de wereld zich als ruimte van verbondenheid en betrokkenheid en verschijnt ze niet langer als dreigend en gewelddadig.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels