Boek
Weerklank orgel (piano) begeleidingsbundel
Hardcover
336 pagina's
Nederlands
2021
9789023968597
Weerklank orgel (piano) begeleidingsbundel

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

'Weerklank' bevat - naast de psalmen - een keur van liederen, passend bij de gereformeerde belijdenis en de gereformeerde eredienst. Daarmee voorziet het in de groeiende behoefte aan een verantwoorde zangbundel voor de gereformeerde gezindte.

'Weerklank' is bedoeld voor gebruik in de eredienst. Het bevat alle 150 psalmen in een nieuwe berijming; meerdere psalmen zijn bovendien verrijkt met een tweede berijming. Daarna volgen ruim 500 liederen die de bijbelse boodschap vertolken of daar met instemming op antwoorden. Deze liederen zijn verzameld uit de schat van de kerk van alle tijden, en uit een brede waaier van recentere uitgaven.

De liederen zijn geordend in rubrieken bij het kerkelijk jaar, bij momenten van de eredienst en bij onderwerpen uit de geloofsleer en het geloofsleven. Er is ook een aantal kinderliederen opgenomen.

De ondertitel is ontleend aan Calvijn (in zijn liedboek 'Pseaulmes et Cantiques', 1539): 'Psalm en lied zal ik zingen, zolang ik ben.'

De bundel is samengesteld door een werkgroep, bestaande uit de predikanten A. Baas, W.J. Bakker, W.J. Dekker, E.K. Foppen, A. Schroten, A. Visser en J.A.W. Verhoeven, de organisten Rien Donkersloot en Dick Sanderman, leerkracht G. Klink-van Reenen en neerlandicus dr. H. van 't Veld.

ISBN
9789023968597
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Druk
1
Aantal pagina's
336 pagina's
Gewicht
1.058 g
Afmetingen
30,6 cm × 21,8 cm × 2,2 cm

Meer zoals dit

Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Adem de dag
Adem de dag
Rust
9789023970538
Verstilling is lucht in je leven. We verlangen naar onthaasting in alle facetten in ons bestaan. Momenten die je ziel voeden, ruimte bieden en innerlijke rijkdom brengen. In dit boek geeft stiltetrainer Mirjam van der Vegt een inzicht, aanmoediging of anekdote voor elke dag, met aanvullende bijdrages van herder Sjoerd Stellingwerf (stilte vanaf het open veld) en Alex van Pelt (stilte op de werkvloer). Adem de dag! 'Adem de dag' is onderdeel van de Stiltelijn en het vervolg op 'Koester je hart'. Mirjam van der Vegt schreef de veelgelezen Stiltelijn, die in een grote behoefte blijkt te voorzien. Ze brengt haar boeken elke keer weer op een actuele manier voor het voetlicht en publiceerde ook enkele romans. Ze schrijft 'Het naaiatelier', het BCB-actieboek voor 2016. Zie ook www.mirjamvandervegt.nl.
Weerklank
Weerklank
9789023968580
'Weerklank' bevat - naast de psalmen - een keur van liederen, passend bij de gereformeerde belijdenis en de gereformeerde eredienst. Daarmee voorziet het in de groeiende behoefte aan een verantwoorde zangbundel voor de gereformeerde gezindte. 'Weerklank' is bedoeld voor gebruik in de eredienst. Het bevat alle 150 psalmen in een nieuwe berijming; meerdere psalmen zijn bovendien verrijkt met een tweede berijming. Daarna volgen ruim 500 liederen die de bijbelse boodschap vertolken of daar met instemming op antwoorden. Deze liederen zijn verzameld uit de schat van de kerk van alle tijden, en uit een brede waaier van recentere uitgaven. De liederen zijn geordend in rubrieken bij het kerkelijk jaar, bij momenten van de eredienst en bij onderwerpen uit de geloofsleer en het geloofsleven. Er is ook een aantal kinderliederen opgenomen. De ondertitel is ontleend aan Calvijn (in zijn liedboek 'Pseaulmes et Cantiques', 1539): 'Psalm en lied zal ik zingen, zolang ik ben.' De bundel is samengesteld door een werkgroep, bestaande uit de predikanten A. Baas, W.J. Bakker, W.J. Dekker, E.K. Foppen, A. Schroten, A. Visser en J.A.W. Verhoeven, de organisten Rien Donkersloot en Dick Sanderman, leerkracht G. Klink-van Reenen en neerlandicus dr. H. van 't Veld.
Alderliesten, Hans - Grote denkers over grote dingen
Alderliesten, Hans - Grote denkers over grote dingen
Grote denkers over grote dingen van Hans Alderliesten bevat 365 citaten van filosofen van alle tijden over thema’s als eenzaamheid, gastvrijheid, leiderschap, liefde, omgangsvormen en verantwoordelijkheid. Veel van hun ideeën blijven toepasselijk, ook al zijn ze soms duizenden jaren oud. Goede ideeën begeesteren en krachtige quotes inspireren om aan een mooiere wereld te werken. Dit fraai gebonden boek geeft voor elke dag nieuwe inspiratie. Hans Alderliesten is adviseur maatschappelijke vraagstukken en bekleedt verschillende bestuurlijke functies. Als amateur-filosoof verdiept hij zich in wat denkers door de eeuwen heen doorgaven.
Het Christus mysterie
Het Christus mysterie
Richard Rohr komt in het radicaal theologische boek ‘Het Christus mysterie’ met een voor westerse christenen prikkelende stelling over de naam Jezus Christus. De betekenis van het woord Christus is niet (zoals velen denken) de achternaam of eretitel van Jezus, maar een aanduiding die veel universeler en verstrekkender is dan slechts horend bij de man uit Nazaret. Voor wie deze fundamentele waarheid ontdekt, wordt het christelijk geloof veel meer dan de belijdenis dat Jezus God is. Je leert zien dat God zijn hele schepping doordringt en overal om ons heen aanwezig is. Hij is te ontmoeten in iedereen die je tegenkomt. De franciscaan Richard Rohr verbindt de kloosterspiritualiteit en mystiek met grote thema’s. Eerder schreef hij ‘De goddelijke dans’. ‘Rohr ziet Christus overal, en niet alleen in mensen.’ – Bono
Vier het leven
Vier het leven
9789023950431
Vier het leven is een dagboek met 365 gelukjes voor elke dag. Geïnspireerd door teksten uit liedjes, gedichten, bijbelteksten, quotes en uitspraken van bekende mensen. Met dit dagboekbegin je elke dag met een positieve blik. Elke maand heeft een speciaal thema, waaronder liefde, bezinning, bloeien, reisgenoten, mindfulness en veelkleurigheid. Per dag wordt een korte gedachte doorgegeven die de dag positief inkleurt.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels