Profeteren

13 Kruimels
Handboek Profetie 1 - Het hart van profetie
Handboek Profetie 1 - Het hart van profetie
Het eerste deel van het Handboek Profetie over de cruciale rol van liefde in profetie. Je leert Gods hart kennen, zijn stem verstaan en je legt de basis voor een gezonde profetische bediening. Een gezonde basis ‘Iemand die profeteert spreekt tot mensen, en wat hij zegt is opbouwend, troostend en bemoedigend’ (1 Kor. 14:3). Profeteren is het uitspreken van de liefdevolle gedachten die God voor mensen heeft. In dit eerste deel van het Handboek Profetie laat Graham Cooke zien welke cruciale rol liefde speelt in profetie. Je leert Gods hart kennen en zijn stem verstaan. Ook ontwikkel je de karaktereigenschappen die je bij profetie nodig hebt. Hierdoor groei je in vertrouwen en leg je de basis voor een gezonde profetische bediening. Het driedelige Handboek Profetie geldt wereldwijd als toonaangevend naslagwerk voor de profetische bediening. De verschillende delen kunnen ook los van elkaar gebruikt worden. ‘Compleet, praktisch en overzichtelijk.’ – Hans Maat ‘Graham Cooke is een pionier op profetisch gebied en een van de grondleggers van de hedendaagse profetische beweging.’ – Arleen Westerhof
Wat zegt de Bijbel over de toekomst?
Wat zegt de Bijbel over de toekomst?
Iedereen kan voorspellingen doen over de toekomst. Maar de vraag die beantwoord moet worden, is: Wat heeft Gód voorzegd? De ‘eindtijd’ is een van de theologische onderwerpen waarover mensen allerlei speculatieve ideeën hebben. Laat je niet meeslepen door de vele doemscenario’s die op internet te vinden zijn, maar richt je op het Woord van God, want alleen daarin vind je betrouwbare informatie over de toekomst. Dr. Charles Dyer is een kenner van de Bijbelse profetie en een autoriteit op het gebied van de geschiedenis en religie van het Midden-Oosten. In Wat zegt de Bijbel over de toekomst? deelt hij inzichten over de eindtijd die niet gebaseerd zijn op fantasieën van zelfbenoemde profeten van tegenwoordig, maar op de openbaring van God Zelf. De Bijbel zegt veel over de toekomst en het is belangrijk om die profetieën te bestuderen. Laat je daarom door dr. Dyer meenemen naar de Schrift. Je zult antwoorden krijgen op vragen als: - Leven we nu in de eindtijd? - Zijn pandemieën zoals COVID-19 een vervulling van Bijbelse profetie? - Wat is de profetie van Gog en Magog in Ezechiël 38–39? Gaat het om een Russische invasie in Israël? - Wat is de slag bij Armageddon? - Wat is de volgende gebeurtenis op Gods profetische kalender? - Waar vinden we de Verenigde Staten in de Bijbelse profetie? En op de belangrijkste vraag: - Als Bijbelse profetie waar is, welke uitwerking moet die dan hebben in mijn leven vandaag? God heeft ons de Bijbelse profetie niet gegeven om onze verbeelding te prikkelen of onze intellectuele nieuwsgierigheid te bevredigen. Hij wil dat wij kennis hebben van de eindtijd, zodat we verwachtend uitzien naar de volvoering van Zijn plannen. Met een Bijbels inzicht in de toekomst kun je vandaag met hoop en vertrouwen leven!
PowerPocket  -   In de voetsporen van T.L. Osborn
PowerPocket - In de voetsporen van T.L. Osborn
Jij kunt het ook! In het najaar van 1958 trok de Amerikaanse evangelist T.L. Osborn een ongekende menigte mensen naar het Malieveld in Den Haag. Honderdtwintigduizend Nederlanders waren afgekomen op een boodschap die nieuw was voor ons land: Jezus redt én geneest. Zijn vrijmoedige optreden ging gepaard met honderden genezingswonderen. In de voetsporen van T.L. Osborn is het verhaal van zijn kleinzoon Tommy O’Dell, die na een radicale bekering besloot om bij zijn grootvader in de leer te gaan. Hij heeft inmiddels in meer dan tachtig landen genezingscampagnes gehouden en daarbij velen tot geloof zien komen. In dit boek maakt hij je deelgenoot van de ‘geheimen’ van T.L. Osborn, zodat ook jij kunt evangeliseren met tekenen en wonderen. Zoals T.L. Osborn altijd zei: ‘You can do it, too!’
Handboek Profetie 2 -   Profetie in de praktijk
Handboek Profetie 2 - Profetie in de praktijk
In dit tweede deel leer je accurater te profeteren en ontdekt hoe je profetische woorden toetst en deelt. Met wijze lessen over profetie in de context van de plaatselijke gemeente. Groeien in profetie In dit tweede deel van het Handboek Profetie laat Graham Cooke zien hoe je profetie in praktijk brengt. Je leert accurater te profeteren en ontdekt hoe je profetische woorden toetst en deelt. Ook deelt Graham wijze lessen over profetie in de context van de plaatselijke gemeente. Hoe begeleid je mensen in hun groeiproces, ook als ze fouten maken? Hoe zorg je voor een goede relatie met de leiding van de gemeente? Het driedelige Handboek Profetie geldt wereldwijd als toonaangevend naslagwerk voor de profetische bediening. De verschillende delen kunnen ook los van elkaar gebruikt worden.
God hart vertolken
God hart vertolken
Profetie uit een hart van liefde Hoe zou jij reageren als een vreemde jou dingen over je leven vertelt die hij onmogelijk kan weten? Hij noemt de namen van je kinderen, je geheime bankrekeningnummer en zelfs je pincode. Vervolgens spreekt hij een profetie uit waaruit overduidelijk blijkt dat God jou liefheeft en je wil helpen. Waarschijnlijk voel je je heel geliefd en wil je Hem beter leren kennen. In dit baanbrekende boek laat de auteur zien wat Gods bedoeling is met profetie: het gaat Hem om relatie, niet om informatie. Een gedetailleerd woord van kennis maakt iemand ontvankelijk voor Gods liefde. Profeteren is ten diepste Gods hart voor mensen vertolken, en dat kun jij ook. Laat je inspireren door dit unieke en verfrissende boek en ontdek profetie uit een hart van liefde.
Impact
Impact
Profetie verandert mensenlevens, maar is bedoeld voor meer. God wil elk onderdeel van de samenleving transformeren en Hij geeft de strategieën om dat tot stand te brengen. Profetie met daadkracht Profetie verandert mensenlevens, maar is bedoeld voor meer. God wil elk onderdeel van de samenleving transformeren en Hij geeft de strategieën om dat tot stand te brengen. Arleen Westerhof laat zien hoe je profetische woorden omzet in daden en de samenleving diepgaand verandert. Ze beschrijft hoe je profetie toetst, zelf een profetisch woord brengt en hoe apostelen en profeten samen profetie praktisch maken. Ook besteedt ze aandacht aan karakterontwikkeling, innerlijke genezing en bevrijding – essentieel voor een effectieve profetische bediening. Dit praktische boek bewijst dat profetie met daadkracht de wereld verandert!
De profetenschool
De profetenschool
Een onmisbaar handboek voor profeten God roept nog steeds mannen en vrouwen tot de profetische bediening. Hun taak wordt niet altijd begrepen, maar profeten zijn van essentieel belang voor de kerk. Zij roepen het enorme potentieel in mensen tevoorschijn, zodat zij tot de bestemming kunnen komen die God voor hen heeft. Deze vitale rol vereist wel een gedegen voorbereiding en de bereidheid om van meer ervaren profeten te leren. De auteur heeft tientallen jaren ervaring met het trainen van mannen en vrouwen voor de profetische bediening en deelt deze kennis in dit onmisbare handboek voor profeten. Voor wie wil groeien in het profetische bevat De profetenschool een schat aan informatie over thema’s als: • je roeping en gave; • de invloedssfeer en autoriteit die God je gegeven heeft; • de verschillende typen profeten; • profetische gedragscodes en protocollen; • de invloed van je kernwaarden op je profetieën; • weerbaarheid tegen veelvoorkomende geestelijke aanvallen
Profeten en Profeteerders
Profeten en Profeteerders
‘Profeten en profeteerders’ is een grondige studie over de gave van profetie. ‘Voorzeker, de Here HERE doet geen ding, of Hij openbaart zijn raad aan zijn knechten, de profeten.’ (Amos 3:7) Altijd al heeft God tot ons gesproken door middel van profeten. Om die reden moet een interpretatie van de gave van profetie vandaag, overeenkomen met wat de Bijbel van kaft tot kaft openbaart. Waar profeten zijn, zullen echter ook ‘profeteerders’ opstaan en zij zullen velen misleiden. Vanwege dit feit zijn we ertoe gedwongen de Schrift te onderzoeken, om niet in velerlei leugens verstrikt te geraken. ‘Profeten en profeteerders’ is een grondige studie over de gave van profetie. Het omvat een uitgebreid onderzoek van de gehele Schrift. Het doel van dit boek is enerzijds om de gave van profetie te beschermen tegen onbijbels gebruik; anderzijds wil de auteur benadrukken hoe groot ons voorrecht is om te mogen wandelen in de voetsporen van Gods profeten, die ondanks alle tegenspraak, trouw gebleven zijn aan de boodschap die God hen gegeven heeft.
Moderne profeten: ware woorden
Moderne profeten: ware woorden
Waarheid is actueel. Post-truth en fake-news knagen aan ons. Hoe groot is mijn eigen beeld van de waarheid? Profeten zijn waarheid op het spoor. Ze zien iets en ze zeggen het. Waarheid is actueel. Post-truth en fake-news knagen aan ons. Wie liegt en wie niet? En hoe groot is mijn eigen beeld van de waarheid? Profeten zijn waarheid op het spoor. Ze zien iets en ze zeggen het. Het is vaak ongemakkelijk, het is meestal scherp, maar het is altijd ‘goed bedoeld’. Zij spreken omdat ze willen bewaken wat goed is, omdat ze willen tegenspreken wat mensen en samenlevingen geen goed doet. In deel 2 van 'Moderne profeten' maken we opnieuw acht portretten van intrigerende mensen. We laten zien waarom ze zo gedreven waren en wat ze ontdekten. Het zal steeds om waarheid draaien, maar telkens anders, en met verschillende accenten. Steeds zal ook blijken hoe hun christelijke traditie ons kan helpen ‘in waarheid te leven’. De profeten van dit seizoen: Henri Nouwen, Arvo Pärt, Majoor Bosshardt, Paul Kingsnorth, Vaçlav Havel, een anonieme jonge vrouw, Søren Kierkegaard, Tim Keller en Tish Warren.
PowerPocket 11 - Leren profeteren
PowerPocket 11 - Leren profeteren
Profeteren kun je leren Ieder kind van God kan een indruk of een woord van Hem ontvangen en aan een ander doorgeven. Het is niet moeilijk, het is slechts een kwestie van vrijmoedigheid en het kennen van een aantal basisregels. Profeteren kun je leren en deze startgids legt uit hoe. Wanneer hij al zijn schapen naar buiten gebracht heeft, loopt hij voor ze uit en de schapen volgen hem omdat ze zijn stem kennen. - Johannes 10:4
Handboek Profetie 3 -   Effectieve profetie
Handboek Profetie 3 - Effectieve profetie
In dit laatste deel van het Handboek Profetie leer je hoe je beter afstemt op God. Ga naar het volgende niveau in je profetische bediening: groei naar volwassen profetie die veel vrucht draagt. Volheid in de profetische bediening Wil je de profetische woorden die je uitspreekt en ontvangt, zien uitkomen? De sleutel daarvoor is Gods wijsheid. In dit laatste deel van het Handboek Profetie leer je hoe je beter afstemt op God. Zo krijg je inzicht in hoe Hij werkt in je leven en leer je de juiste vervolgstappen te zetten. Ga naar het volgende niveau in je profetische bediening: groei naar volwassen profetie die veel vrucht draagt. Het driedelige Handboek Profetie geldt wereldwijd als toonaangevend naslagwerk voor de profetische bediening. De verschillende delen kunnen ook los van elkaar gebruikt worden.
Just Do It!  -   Prophesy
Just Do It! - Prophesy
Discover how you can nurture and develop your ability to hear God’s voice and prophesy. With more than thirty practical individual and group exercises. You Can Prophesy Would you be willing to prophesy if it were God’s will for you to do so? It is His will! The Bible says, “You can all prophesy one by one, so that all may learn and all be encouraged” (1 Cor. 14:31). Discover how you can nurture and develop your ability to hear God’s voice and prophesy. With more than thirty practical exercises, you can learn (individually or in a group) how to distinguish God’s voice and how to prophesy well. Be encouraged by the testimonies and anecdotes that demonstrate the power of prophecy. Don’t hold back. Prophesy—Just Do It!
Gewoon doen! 1 -   Profeteren
Gewoon doen! 1 - Profeteren
Dit boek staat vol getuigenissen en anekdotes die laten zien hoe krachtig profetie is. Ervaar het zelf ook en kom in beweging met Profeteren – gewoon doen! Kom in beweging De Bijbel roept ons op om naar profetie te streven. Dan mag je verwachten dat God je helpt als jij de eerste stap zet! In zijn typerende, energieke stijl laat Matt Helland je zien hoe profetie werkt. Elk hoofdstuk sluit af met oefeningen waardoor je meteen ontdekt hoe eenvoudig het is. Je leert Gods stem te verstaan en goed te profeteren, zowel in de gemeente als daarbuiten. Uniek is het hoofdstuk over kinderen: Matt vertelt prachtige verhalen over hoe God ook tot hen spreekt. Dit boek staat vol getuigenissen en anekdotes die laten zien hoe krachtig profetie is. Ervaar het zelf ook en kom in beweging met Profeteren – gewoon doen!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
iDEAL
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels