Technologische ontwikkelingen

15 Kruimels
Bijbellab
Bijbellab
Met dit dagboek ga je samen op avontuur in de wondere wereld van wetenschap en techniek en ontdek je hoe geweldig God de wereld en jou gemaakt heeft. De reis begint bij God de Schepper en hoe mooi en uniek jij bent. Daarna ga je steeds verder op ontdekkingstocht: de natuur om je heen, het weer, de elementen, en uiteindelijk naar het oneindige heelal en Gods grootheid. Bij elke dag staat een bijbeltekst, een korte overdenking en een spetterend proefje of spannende opdracht. Daarnaast heeft elk thema een uitgebreid hoofdstuk vol proefjes en weetjes. Zo lees je de Bijbel en ontdek je tegelijkertijd hoe geweldig Gods schepping is. Sommige bijbelverhalen zul je beter gaan begrijpen en je ontdekt nieuwe dingen over God, jezelf en de prachtige wereld waarin we leven. Voor kinderen van ongeveer 9-12 jaar.
Echt Nep
Echt Nep
Stap in een achtbaan van desinformatie en mediamanipulatie. Van leugenachtige hiërogliefen tot computergegenereerde influencers en de toekomst van deepfakes. Mensen hebben altijd de behoefte gehad om te spelen met de realiteit, maar niet eerder kon dat zo gemakkelijk en geloofwaardig als nu. Hoe houden we grip op de werkelijkheid als het neppe steeds vaker boven het echte wordt verkozen? In tegenstelling tot de meeste boeken over vervagende realiteiten kijkt Echt Nep verder dan de doemscenario’s. Aan de hand van inspirerende herstelverhalen en een nieuwe realiteitsethiek schetsen de auteurs van Echt Nep een hoopvolle toekomst voor de spelende mens.
Technologie, overal om ons heen
Technologie, overal om ons heen
Onze samenleving is niet denkbaar zonder techniek. Het gebruik van technische producten heeft een diepgaande invloed op zowel jongeren als ouderen. De technische revolutie is voelbaar in onze samenleving. Het is belangrijk dat christenen een bijbelse visie hebben op de manier waarop we techniek een verantwoorde plaats in ons leven geven.
AI in marketing
AI in marketing
Marketing zoals we die nu kennen houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) gaat het vak volledig op zijn kop zetten. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die enorme gevolgen hebben voor marketeers en hun dagelijkse werkzaamheden. Marketeers die segmenteren en content creëren op basis van slimme modellen zullen het winnen van de marketeers die post-its plakken voor persona’s en uren besteden aan een blog. Het vak van de marketingprofessional staat dan ook op een kantelpunt. Dat betekent dat marketeers hun vak opnieuw moeten uitvinden en herijken wat het betekent om een marketeer te zijn. Marketeers onderschatten de impact van AI op hun eigen werkzaamheden. AI is immers voorbehouden aan de Googles en Meta’s van deze wereld, toch? Maar AI is dichterbij dan we denken. En de mogelijkheden voor marketeers liggen voor het oprapen. AI in marketing wist het mysterie rondom AI en geeft de marketingprofessional concrete toepassingen van AI binnen zijn of haar vakgebied. Door middel van real life cases en heldere stappenplannen en methodes leert deze ultieme gids je anders kijken naar je marketingwerkzaamheden. Zo heb je concrete handvatten om efficiëntere en intelligente campagnes te realiseren en de concurrentie een stap voor te blijven. Daarnaast behandelt het boek valkuilen en ethische AI-vraagstukken waar jij als marketingprofessional mee te maken krijgt. AI in marketing is een onmisbaar boek voor iedere marketeer die optimaal wil profiteren van de samenwerking tussen mens en machine. Voor de marketingprofessional die verder kijkt. Trefwoorden: AI KI
Het geheime logboek van topnerd Tycho
Het geheime logboek van topnerd Tycho
Brandalarm, rondvliegend glas en een grote krater op de plek waar eerst het fietsenhok stond. Het is een zootje op Tycho's school! Was het echt een stuk ruimtepuin dat uit de lucht kwam vallen? Tycho's oom, die alles weet van ster ren en planeten, denkt van wel. Hij komt op school vertellen over het heelal, en over de oerknal. Tot verontwaardiging van een paar ouders die zeggen dat er nooit is oerknal is geweest. Wie heeft er gelijk? Tycho en zijn klasgenoten besluiten zelf op onderzoek uit te gaan om uit te zoeken hoe het zit met de oerknal en met de evolutie. Want als God alles heeft gemaakt - dan is het alleen maar cool om meer te ontdekken over hoe hij dat gedaan heeft!
Cyberrisico als kans
Cyberrisico als kans
Hoe groot zijn de risico's van cybercrime nu echt en wat kun je ertegen doen zonder je organisatie vast te zetten? En vooral: wanneer doe je genoeg? Cyberrisico als kans geeft mensen die geen techneut zijn en het niet willen worden heldere antwoorden. Het legt uit dat de risico's omgezet kunnen worden in kansen, dat cyberrisicomanagement innovatie kan bevorderen, je meer waarde kan halen uit data en je mensen kan bevrijden en motiveren. In vrijwel elke strategie voor groei en waardecreatie speelt digitale technologie een dominante rol. Organisaties worstelen echter met wat Van Rijsewijk het 'digitale dilemma' noemt: wat digitale technologie zo waardevol maakt, open en verbonden, maakt het ook kwetsbaar voor aanvallen van buitenaf. Wie dit boek leest, zal in staat zijn goed onderbouwde besluiten te nemen over de juiste strategie, aanpak en middelen om cyberrisico's effectief te beheersen. Hoe je met vertrouwen open, verbonden en dus kwetsbaar kan zijn door weerbaarheid voor cyberrisico's. Het uiteindelijke doel is om het vertrouwen in de digitale wereld te herstellen en de angst voor onzekerheid terug te dringen. Roel van Rijsewijk is Senior Fellow bij het Centre for the Edge van Deloitte, dat inhoudelijke perspectieven op groei ontwikkelt voor het informatietijdperk. Hij heeft meer dan vijftien jaar ervaring in het adviseren van technologiegedreven organisaties op het gebied van risicomanagement en informatiebeveiliging.
Altijd en overal
Altijd en overal
Heb jij de macht over je smartphone – of heeft je smartphone macht over jou? De smartphone is niet meer weg te denken uit ons leven. Met onze telefoon altijd binnen handbereik, zijn we nooit meer offline. Tony Reinke benoemt twaalf manieren waarop de smartphone ons leven drastisch veranderd heeft, zowel ten goede als ten kwade. We worden opgeroepen om ons grondig te bezinnen op ons gebruik van de smartphone en gezonde gewoonten aan te leren in dit digitale tijdperk. De auteur spoort ons aan de vele zegeningen ervan te benutten, de valkuilen te vermijden en onze smartphone met wijsheid te hanteren.
Het is oorlog maar niemand die het ziet
Het is oorlog maar niemand die het ziet
'Een briljante pageturner van een van Nederlands beste onderzoeksjournalisten.' Rutger Bregman Onderzoeksjournalist Huib Modderkolk deed jarenlang onderzoek naar de digitale wereld. Hij begon als leek, maar won steeds meer het vertrouwen van bronnen, die hem de schaduwkant van de moderne wereld toonden. Modderkolk beschrijft in Het is oorlog maar niemand die het ziet stapsgewijs hoe groot onze afhankelijkheid van technologie is en welke risico's daarmee gepaard gaan. Vijandige regimes dringen ongezien Nederlandse organisaties binnen en overheden en bedrijven slurpen data. Iedere ontdekking roept nieuwe vragen op. Wie leest mee met onze appjes? Hoe ver reiken de tentakels van de Nederlandse veiligheidsdiensten? En hoe kunnen we onszelf beschermen? Met deze nieuwe editie van Modderkolks klassieker, en het succesvolle audio- en e-book, loopt de verkoop al richting de 100.000 exemplaren! Niemand kan straks nog zeggen dat de Nederlandse burger niet gewaarschuwd werd. 'Modderkolks oorlogsboek leest als een thriller.' NRC Handelsblad 'Wie vroeger de wereld wilde begrijpen, las de Bijbel. Wie de wereld van nu wil begrijpen, leest dit boek.' Arjen Lubach 'Dit is nog beter dan John le Carré, want het is waar.' Matthijs van Nieuwkerk
Algoritmisering, wen er maar aan!
Algoritmisering, wen er maar aan!
Organisaties hebben jarenlang veel tijd en geld geïnvesteerd in de digitalisering van processen, wat ze vooral veel data opleverde. Maar toegevoegde waarde voor een klant, of een verschuiving binnen een businessmodel ontstaat pas als deze data op vernieuwende wijze worden ingezet. Data dus niet als bijproduct, maar als nieuw product, of als nieuwe service. Dit kan door het gebruik van algoritmen. Algoritmen zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, maar we lijken weinig van ze te weten. Toegespitst op verschillende branches beschrijft Jim Stolze op verhelderende wijze hoe algoritmen werken, welke impact ze hebben en welke kansen of bedreigingen ze met zich meebrengen. Wat betekent algoritmisering bijvoorbeeld voor een organisatie? Hoe combineer je menselijke intelligentie met machine learning? Wat zijn de gevolgen voor de arbeidsmarkt? En waar ligt de grens eigenlijk? In hoeverre zorgt algoritmisering voor maatschappelijke onrust? En wat betekent dit voor ethiek, privacy, moraliteit en uiteindelijk: leiderschap?
Je hebt wél iets te verbergen
Je hebt wél iets te verbergen
Facebook weet bij wie je gisteren op bezoek ging De Belastingdienst zag hoe je er kwam Apple hield bij hoelang je er bleef Amazon hoorde wat je er zei En Google wist al dat je het van plan was In deze nieuwe editie van hun bestseller Je hebt wél iets te verbergen laten onderzoeksjournalisten Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis zien dat privacy het meest bedreigde mensenrecht van onze tijd is. Ze leren smartphones kraken en computers hacken, voelen hoge ambtenaren en datahandelaren aan de tand en interviewen de scherpste denkers over privacy en surveillance. Zo leggen ze bloot welke gegevens je allemaal weggeeft en aan wie. En, belangrijker nog: welke ingrijpende gevolgen dat heeft voor ons allemaal. Dit boek is het resultaat van jarenlange diepgravende onderzoeks- en datajournalistiek naar privacy en surveillance voor De Correspondent, waarvoor Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis verschillende journalistieke prijzen wonnen. Reacties: ‘Van absolute wereldklasse.’ – Alexander Klöpping ‘Indrukwekkend.’ – Huib Modderkolk
Steve Jobs
Steve Jobs
‘Een briljant boek.’ – Alexander Klöpping, nrc.next De enige geautoriseerde en volledige biografie van Steve Jobs. Walter Isaacson heeft exclusieve en unieke gesprekken gevoerd met Jobs, zijn familie en vrienden. Isaacson kreeg zo een beeld van de mens Steve Jobs. Maar Isaacson heeft ook gesproken met collega's bij Apple en met zijn concurrenten, om een beeld van de zakenman te krijgen. Wie is de man die de wereld aan zijn voeten kreeg met Apple? Walter Isaacson is bekend als auteur van talloze biografieën. Isaacson is CEO van het Aspen Institue en voorheen chairman van CNN en hoofdredacteur van Time Magazine.
Bits, bytes en bots
Bits, bytes en bots
Dit boek neemt je mee vanaf de allereerste uitvindingen tot de modernste technieken. Van elektriciteit, via enen, nullen en codes naar computersystemen die meer kunnen dan jij en ik. Van de eerste robots die zonder elektriciteit werkten tot nanobots die zo klein zijn dat er tien miljard op deze punt kunnen [stip van 1 bij 1 millimeter]. Van de eerste gereedschappen die de mensen uit steen maakten tot de eerste door mensen gemaakte bacterie. Zolang de mensheid bestaat, is ze van alles aan het onderzoeken en uitvinden. Inclusief onderwerpen als nepnieuws, deep fake, online veiligheid, privacy, filterbubbel. Voor kinderen vanaf 9 jaar, zeer bruikbaar ook in het basis onderwijs en voortgezet onderwijs
Geloof in de toekomst
Geloof in de toekomst
Na een lange periode van optimisme neemt het vertrouwen in de toekomst van onze samenleving af. Grootschalige toepassing van technologie leidt tot uitputting van onze hulpbronnen, we vervuilen de oceanen en verstoren het klimaat. De groeiende kloof tussen rijk en arm dreigt onze samenleving te ontwrichten. En de dreiging van internationale conflicten is toegenomen in een tempo dat twintig jaar geleden niemand voor mogelijk had gehouden. Tegelijkertijd neemt de invloed van het christelijk geloof in de westerse wereld af en je kunt je afvragen of die ontwikkelingen iets met elkaar te maken hebben. Dit boek bespreekt hoe geloof, wetenschap en techniek de ontwikkeling van de samenleving in de afgelopen eeuwen hebben beïnvloed, zowel in positieve als in negatieve zin. Een terugblik met het oog op morgen. Het boek is geschreven voor iedereen die geïnteresseerd is in de betekenis van geloof, wetenschap en techniek voor onze moderne samenleving. Om het te kunnen volgen heb je geen grondige achtergrondkennis nodig.
Alles transactie
Alles transactie
Interacties en transacties zijn als ademhalen. We zijn er de hele dag mee bezig, zonder dat we erbij stilstaan. Ze variëren van bellen en chatten tot elektronisch betalen en inloggen op social media. Maar wat zijn transacties eigenlijk in hun diepste wezen? In dit boek een geïntegreerd perspectief op de kern van het koopproces, tweezijdige markten, platforms, data en vertrouwen. Het enige boek over hoe we controle houden over de voortschrijdende digitalisering.
De slimme organisatie
De slimme organisatie
Mensen maken steeds beter gebruik van digitale technologie. Maar terwijl zij met behulp van hun netwerk het beste uit zichzelf halen, lukt het hun werkgevers vaak niet om dat potentieel ook in de organisatie te benutten. In dit boek laat Menno Lanting zien hoe bedrijven slimmer kunnen worden en hun cultuur en organisatie kunnen verbeteren met behulp van de nieuwste technologie. Met veel praktische tips en voorbeelden van onder meer nasa, Google en Philips laat hij zien wat je kunt doen: van virtuele teams en crowdsourcing tot serious games en feedbacksystemen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels