Bijbelgedeelte
Romeinen 5
15
Herziene Statenvertaling
1
Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede bij God door onze Heere Jezus Christus.
2
Door Hem hebben wij ook de toegang verkregen door het geloof tot deze genade waarin wij staan, en wij roemen in de hoop op de heerlijkheid van God.
3
1
En dit niet alleen, maar wij roemen ook in de verdrukkingen, omdat wij weten dat de verdrukking volharding teweegbrengt,
4
en de volharding ondervinding en de ondervinding hoop.
5
3
En de hoop beschaamt niet, omdat de liefde van God in onze harten uitgestort is door de Heilige Geest, Die ons gegeven is.
6
Want toen wij nog krachteloos waren, is Christus op de bestemde tijd voor goddelozen gestorven.
7
Want bij hoge uitzondering zal iemand voor een rechtvaardige sterven; hoogstens immers heeft iemand de moed om voor de goede mens te sterven.
8
8
God echter bevestigt Zijn liefde voor ons daarin dat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren.
9
Veel meer dan zullen wij, nu wij gerechtvaardigd zijn door Zijn bloed, door Hem behouden worden van de toorn.
10
Want als wij, toen wij vijanden waren, met God verzoend zijn door de dood van Zijn Zoon, hoeveel te meer zullen wij, nu wij verzoend zijn, behouden worden door Zijn leven.
11
En dit niet alleen, maar wij roemen ook in God, door onze Heere Jezus Christus, door Wie wij nu de verzoening ontvangen hebben. Adam en Christus
12
Daarom, zoals door één mens de zonde in de wereld is gekomen, en door de zonde de dood, en zo de dood over alle mensen is gekomen, in wie allen gezondigd hebben.
13
Want totdat de wet er kwam , was er wel zonde in de wereld. Zonde wordt echter niet toegerekend als er geen wet is.
14
Toch heeft de dood geregeerd van Adam tot Mozes toe, ook over hen die niet gezondigd hadden met eenzelfde overtreding als Adam, die een voorbeeld is van Hem Die komen zou.
15
Maar het is met de genadegave niet zoals met de overtreding. Want als door de overtreding van de ene velen gestorven zijn, veel meer is de genade van God en de gave door de genade die er is door de ene mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen.
16
En het is met de gave niet zoals het was door de ene die zondigde. Want de veroordeling leidde ten gevolge van één overtreding wel tot verdoemenis, maar de genadegave bij vele overtredingen tot rechtvaardiging.
17
Want als door de overtreding van de ene de dood geregeerd heeft door de ene, veel meer zullen zij die de overvloed van de genade en van de gave van de gerechtigheid ontvangen, in het leven regeren door de Ene, namelijk Jezus Christus.
18
Zoals dus door één overtreding de veroordeling gekomen is over alle mensen tot verdoemenis, zo komt ook door één rechtvaardigheid de genade over alle mensen tot rechtvaardiging van het leven.
19
Want zoals door de ongehoorzaamheid van de ene mens velen als zondaars aangemerkt worden, zo zullen ook door de gehoorzaamheid van de Ene velen als rechtvaardigen aangemerkt worden.
20
De wet echter kwam er nog bij opdat de overtreding zou toenemen, maar waar de zonde is toegenomen, daar is de genade meer dan overvloedig geweest,
21
1
opdat, evenals de zonde geregeerd heeft tot de dood, zo ook de genade zou regeren door gerechtigheid tot het eeuwige leven, door Jezus Christus, onze Heere. Gestorven aan de zonde
Herziene Statenvertaling © Stichting HSV en Royal Jongbloed 2010-2017
13 Kruimels
Kaart - Romeinen 5:8 - Geliefd - Goudfolie
Kaart - Romeinen 5:8 - Geliefd - Goudfolie
Christelijke kaart aan de hand van Romeinen 5:8 "Geliefd" gedrukt op duurzaam en stevig 300 grams papier met een matte look. De goudfolie geeft de kaart een luxe uitstraling en maakt dat hij extra opvalt. Op de goed beschrijfbare achterkant van de kaart staat het logo van DagelijkseBroodkruimels en een kleine streepjescode. De achterkant is verder volledig blanco. Lekker veel schrijfruimte dus. Het papierformaat van de kaart is A6 (afmetingen 14,8 cm × 10,5 cm × 0,1 cm). De kaart wordt geleverd met een passende geribbelde kraft envelop met puntklep. De puntklep is voorzien van een gegomde strip die nat gemaakt moet worden om de envelop dicht te plakken. Tip: Kaarten zijn niet alleen leuk om te versturen, maar ook om thuis in je interieur te zetten. Het papier is stevig genoeg om de kaarten zonder hulpmiddelen tegen een wand of ander voorwerp te laten staan. Toch iets leuks kopen om kaarten mee neer te zetten of op te hangen? Bekijk dan onze [klemborden](/producten/klemborden) en [kaartenhouders](/producten/hangers-en-houders).
Kaart - Romeinen 5:8 - Geliefd
Kaart - Romeinen 5:8 - Geliefd
Romeinen 5:8
Liefde
7434057867874
Christelijke enkele kaart aan de hand van Romeinen 5:8 "Geliefd." gedrukt op duurzaam en stevig 300 grams papier met een matte look. Op de goed beschrijfbare achterkant van de kaart staat het logo van DagelijkseBroodkruimels en een kleine streepjescode. De achterkant is verder volledig blanco. Lekker veel schrijfruimte dus. Het papierformaat van de kaart is A6 (afmetingen 14,8 cm × 10,5 cm × 0,1 cm). De kaart wordt geleverd met een passende geribbelde kraft envelop met puntklep. De puntklep is voorzien van een gegomde strip die nat gemaakt moet worden om de envelop dicht te plakken. Tip: Kaarten zijn niet alleen leuk om te versturen, maar ook om thuis in je interieur te zetten. Het papier is stevig genoeg om de kaarten zonder hulpmiddelen tegen een wand of ander voorwerp te laten staan. Toch iets leuks kopen om kaarten mee neer te zetten of op te hangen? Bekijk dan onze [klemborden](/producten/klemborden) en [kaartenhouders](/producten/hangers-en-houders).
Romeinen  -  Romeinen 1-7 gespreksgids
Romeinen - Romeinen 1-7 gespreksgids
Iedereen wil het graag goed doen. We willen het graag goed doen volgens de wetten die in ons land gelden, want anders krijgen we problemen. We willen het graag goed doen in de ogen van de mensen die we respecteren, in de ogen van hen van wie we houden, en met wie we samenwerken. Maar er is nog een veel beter soort 'goed zijn' en dat is rechtvaardigheid. Daarover gaat het in Paulus' brief aan de gemeente in Rome. Die rechtvaardigheid hebben we allemaal nodig en al die andere soorten van 'goed zijn' verwijzen ernaar. Het is een rechtvaardigheid die ons leven in alle opzichten zal veranderen en bevrijden. Het gaat erom dat het goed is tussen jou en God. Romeinen 1-7 gaat over die rechtvaardigheid. Paulus wil ons hier iets leren wat voor eeuwig belangrijk is en wat ons leven kan bevrijden: God geeft mensen een goede relatie met hem. 'Het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer' (Romeinen 6:23). In deze zeven studies kijken we naar wat Paulus ons leert over dit geschenk van rechtvaardigheid. We gaan Gods geschenk uitpakken en Paulus zal je uitdagen, je dingen leren en je versteld doen staan. Dan zul je merken dat je leven, je identiteit en je perspectief totaal gaan veranderen. ISBN: 97890519444990 NUR-CODE: 707
Romeinen 5:3, Romeinen 5:4
Romeinen 5:3, Romeinen 5:4
Ik wil je aanmoedigen om vol te houden! Vol te houden, ook als het moeilijk is. Een leven voor Hem, waarin je alles wat je hebt geeft als een offer voor Jezus, vraagt om volharding. Ook dat klinkt jou misschien in de oren als iets dat uit jezelf moet kom
Romeinen 5:20
Romeinen 5:20
Thuiskomen in dit leven, écht thuiskomen, is voor ons mensen zo ontzettend lastig. We maken het onszelf lastig. De stemmen in ons hoofd, die we vaak zoveel spreektijd geven, helpen ons hier niet bepaald bij. De aap op onze schouder ratelt maar door. ‘Shi
Romeinen 5:5
Romeinen 5:5
Romeinen 5:5
Romeinen 5:5
Romeinen 5:8
Romeinen 5:8
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels